گزارشگر سایت tvinsider که همراه با دیگر خبرنگاران در زمان فیلمبرداری فصل دوم حضور داشته، تجربه بازدید خود را به طور مفصل شرح داده است. از میدان نبردی بزرگ و کشتههای فراوان آن، گریمهای سنگین و پروتزهای ترسناک، اورکی که در پشت صحنه مشغول دود کردن سیگار است، گالادریل زرهپوش در چادری که شخصیت آدار نیز در آن حضور دارد، منجنیقهایی که واقعاً کار میکنند، زمینهها و دیوارپوشهایی که با دست نقاشی شدهاند تا استفاده از جلوههای دیجیتالی و پردهی سبز به کمترین میزان خود برسد و دیگر جزئیات مفصلی که میتوانید آن را در گزارش اصلی این وبسایت بخوانید. خبرنگار این سایت در کنار بازدید، مصاحبههایی نیز با عوامل و دستاندرکاران مختلف سریال نیز داشته است که در ادامه خبر به آنها خواهیم پرداخت.
بن کوک سرپرست بدلکاری سریال وعدهی نبردهایی اکشن با حضور الروند (رابرت آرامایو)، شاه برین گیل-گالاد (بنجامین واکر)، ایسیلدور (ماکسیم بالدری)، سائورون (چارلی ویکرز)، گالادریل (مورفید کلارک) و آروندیر (اسماعیل کروز-کوردوا) را میدهد. کوردوا ۴ ماه برای سکانسهای بدلکاری با بند تمرین کرده و آرامایو در نقش الروند یکی از بلدکاریهای سخت را شخصاً انجام داده که فیلمبرداری آن ۸ هفته زمان برده است. کوک در برابر سوال این خبرنگار که آیا سلاحهایی شناختهشده از کتابها را در این فصل خواهیم دید سکوت اختیار کرد.
ویک آرمسترانگ معروف که امضای کارهای اکشن او در چندین فیلم جیمز باند، ایندیانا جونز، جنگ دنیاها، من افسانهام، سکانس آغازین ترمیناتور ۲: روز داوری و شماری دیگر از فیلمها قابل مشاهده است، همانند فصل اول وظیفه کارگردانی اکشن را در فصل دوم بر عهده دارد.
شورانرها میگویند سرآغاز چرایی انتخاب کالبد هالبرند، که سائورون آن را اختیار کرده، در سکانس خشونتبار آغازین این فصل که وضعیتی همانند کشتهشدن ژولیوس سزار دارد، توضیح داده میشود تا آنجا که دلتان برای ارباب تاریکی خواهد سوخت. آنها میگویند که فصل اول سریال، داستان ماجراجویی قهرمانان داستان بود و این فصل به ماجراجویی شریران داستان میپردازد و شخصیتهای نیک متعددی در این فصل به شرارت کشیده میشوند. پاتریک مککی در ادامه میگوید:
«فصل دوم تاریکتر است، زیرا ماجراجوییها برای پیشروی باید به مکانهایی تاریکتر قدم بگذارند. تمامی داستانهای حماسی موردعلاقه ما، ساختاری کلاسیک دارد.»
جیدی پین نیز در ادامهی جملهی دوست و همکار خود میگوید:
«هنگامی که ما به «اوج نومیدی» فکر میکنیم، این مسئله الزاماً درباره سطح چالشها یا ترسناکی یا هر آنچه که منجر به مرگ افراد شود نیست. این خصیصهای ذاتی در دل آن مسئله است. آیا این امری پوچگرایانه، نومیدانه یا بدبینانه در دل مسئلهای است که افراد برای منفعت شخصی بدون هیچ نوع خصوصیت قابل بخشش یکدیگر را بیچاره میکنند؟ در آثار تالکین گاهی میتوان حتی در دل کارهای شریران نیز خصوصیاتی قابل بخشش یافت. حتی سائورون به شکلی بیمارگون در این گمان است که با کارهایش به التیام سرزمین میانه مشغول است.»
همانطور که مککی میگوید، حتی اورکها نیز خواهان جایی امن هستند که آن را خانه بنامند. او همچنین میافزاید:
«نوعی خلوص نیت در سرزمین میانه وجود دارد و ما شادمانه آن را در آغوش کشیدهایم. بدبین بودن و پشت چشم نازک کردن مسئلهای پستمدرن و بسیار امروزی است و ما نمیخواهیم به این بازی وارد شویم.»
مککی درباره ماجراجویی سائورون میگوید که قرار است «معرفت نفس [سائورون] و چگونگی سازوکار آن را درک کنیم». پین درباره کوشش ارباب تاریکی برای ساخت حلقههای قدرت بیشتر میگوید: «ما شاهد تزویر، فریبکاری، دروغ، زورگویی و حیلهگری {سائورون} خواهیم بود که مهرههای شطرنج را به حرکت وامیدارد. تماشای رفتار فریبکارانه و شادمانه او در این بازی بسیار جذاب است.»
بیشتر این فصل به شرح چرایی کارهایی که شخصیتهای بد انجام میدهند پرداخته است، اما به اینکه تأثیر سائورون از فاصلهی دور در مرتبط ساختن تمامی این اعمال نیز پرداخته شده است. مککی در این خصوص میگوید:
«در فصل اول مشاهده کردیم که غرور و PTSD گالادریل، که به نظر ما یکی از قهرمانان بزرگ سرزمین میانه است، شکافی بود که [سائورون] توانست از آنجا وارد شود و او را برای رسیدن به هرآنچه که میخواست فریب دهد. حالا او این کار را با همگان خواهد کرد. تکتک این جوامع و قهرمانانی که ما در فصل اول به نمایش گذاشتیم در معرض این شکافهای جدی در بنیان خود هستند که سائورون میتواند از آنها سوءاستفاده کند. این داستانی دربارهی دنیاهایی متفاوت نیست. این یک داستان دربارهی یک دنیا است، و سائورون ستونی است که همه را به یکدیگر پیوند داده است.»
پین اشاره میکند که مردمان نومهنور، خزد-دوم، و سرزمینهای جنوبی سابق، همگی «با اهریمنی که درونشان قرار دارد روبرو شوند.». سینتیا آدای-رابینسون میگوید که در هنگام بازگشت او از جنگی نامحبوب در میان مردم، نومهنور بهشکلی خطرناک به دودستگی دچار شده و میریل برای عبور از این شکاف باید بکوشد. بزرگترین تهدید او، کسانی هستند که در جزیرهی شاهنشاهی او «در راه بلعیدن قدرت فاسد شدهاند.»
از طرف دیگر، تریستان گراول (فارازون) به خبرنگار این وبسایت میگوید که «یک پاکسازی وجهه برای نومهنور پس از اتفاقات پیش آمده مورد نیاز است» و فارازون خود را مسئول این پاکسازی میداند. اما گراول به این میاندیشد که «هدف، وسیله را توجیه میکند؟»
کریستین میلستد، کارگردان هنری سریال، میگوید که «طمعکاری» عامل فساد در میان الفهای ارهگیون و دورفهای خزد-دوم است. اووین آرتور از مشکلات دورین چهارم برای ترمیم رابطه با پدرش شاه دورین سوم (پیتر مولان) سخن میگوید و با وجود اینکه از سوی پدرش طرد شده، این شاهزاده دورف هنوز برای گسترش و بهبود زندگی مردمانش میکوشد زیرا کشمکش و تاریکی هنوز به موطناش وارد میشود و ارهگیون و کورهی حلقهسازی تازهی کلهبریمبور (چارلز ادواردز) در همسایگی آنها قرار گرفته است.