خلق مکانهای مختلفی که شخصیتهای سریال حلقههای قدرت در آن حضور پیدا میکنند، یکی از چالشبرانگیزترین کارهایی بود که تیم سازنده باید انجام میداد. هر کدام از این صحنهها باید ویژگیهای خاص خود را میداشتند و تیم تولید سعی کرد که اکثر آنها را بهصورت واقعی بسازد. این مطلب گزارش اختصاصی انترتینمنت ویکلی از گفتگو با طراح تولید سریال در این رابطه است.
فیلمهای ارباب حلقهها اگرچه شامل سوراخهای هابیتی زیبا، برجهای جذاب و شهرهای سنگی چشمنواز بودند، اما این بناها در مقایسه با شکوه دوران دوم سرزمین میانه کوچک جلوه خواهند کرد. سریال حلقههای قدرت هزاران سال قبل از ماجراجویی فرودو رخ میدهد و چشمانداز سرزمین میانه هم متفاوت است. الفها پادشاهی لیندون را بنا کردهاند، دورفها قلمرو خزد-دوم را دارند و انسانها در دوران طلایی خود در جزیره نومهنور به سر میبرند.
رمزی آوری، طراح صحنه سریال حلقههای قدرت که قبلا در فیلمهایی مثل Guardians of the Galaxy Vol. 2 و ۱۰ Cloverfield Lane کار کرده، میگوید سختترین کار برای او ساخت سرزمین میانهای بود که آشنا و در عین حال تازه باشد: «مهمترین موضوع این بود که این جهان در مقایسه با آنچه در فیلمها دیدهایم – یعنی در دوران سوم و زمانی که همه چیز رو به زوال و تباهی رفته – سرزنده، غنی و طلایی به نظر برسد.»
از آنجایی که سریال حلقههای قدرت دو جین شخصیت را در محیطهای گوناگون دنبال میکند، آوری و دیگر دستاندرکاران سریال باید برای هر مکان استایل بصری خاص خود را خلق میکردند. برای مثال، الفها همواره عاشق طبیعتاند، پس معماری لیندون تقریبا حالتی گوتیک دارد و پر از ستونهای بلند و شبیه درخت و جزئیات درختی است.
برای خزد-دوم، آوری میخواست معدنی افسانهای را نشان بدهد که قبل از طمعکار شدن دورفها و ورود بالروگ وجود داشت. پس در این نسخه از خزد-دوم خبری از خطوط خشن و مجسمههای غولپیکر نیست ولی عظمت را میتوان در آن دید. آوری میگوید: «ما گفتیم ‘بگذارید به سرشت واقعی دورفها و سنگ و آتشی که از آن خلق شدهاند برگردیم.’ معماری دورفها و حتی لباسهایشان بسیار بارزتر است. آنها نسبت به سنگها حساساند و اراده خود را بر آن تحمیل نمیکنند.»
حتی هارفوتهای بیخانمان هم استایل خاص خودشان را دارند. این موجودات با سکونت در شایر و تبدیل شدن به هابیتهایی که ما میشناسیم، خیلی فاصله دارند، ولی آوری میخواست آنها همچنان برای کسانی که فرودو و دوستانش را میشناسند، آشنا باشند. او میگوید برای مثال چرخهای بزرگ واگنهای آنها یادآور درهای گرد خانههای هابیتی است.
یکی از بزرگترین چالشهای طراح تولید سریال خلق جزیره افسانهای نومهنور بود. جزیره آتلانتیس تالکین هرگز در اقتباسها دیده نشده بود، و آوری با الهام از تمدنهای بزرگ گذشته ساختارهای این شهر را به گونهای ساخت که یادآور معماری یونانی و ونیزی باشند. او میگوید: «این سرزمین قدرتمند تواناییهای زیادی در دریانوردی دارد و ارزش زیادی برای آب قائل است، پس رنگ آبی در همه جای آن دیده میشود. ما میلیونها طیف مختلف از رنگ آبی را به کار بردهایم.»
با وجود این که مکانهای سرزمین میانه خیالی هستند، اما آوری قول داده که تا حد ممکن اکثر صحنهها را بهطور واقعی ساخته است. او توضیح میدهد: «میخواستیم [مکانها] احساسی واقعی و صادقانه داشته باشند و تا جای ممکن ملموس باشند. میخواستیم مطمئن شویم که بازیگرها حس میکنند در دنیایی حضور دارند که قابل سکونت است.» جی.دی. پین، یکی از شورانرهای سریال درباره کیفیت صحنههای سریال میگوید: «مثل این بود که هر روز برای رفتن به سر کار به سرزمین میانه میرفتیم.»
پخش سریال ارباب حلقهها: حلقههای قدرت از ۱۱ شهریور بهصورت هفتگی آغاز میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سریال این مقاله را بخوانید.
کاش واقعا دنیای آردا رو شبیه سازی میکردن و حاضر بودم تلاش کنم هرچی دارم رو بفروشم و داخل اون دنیا زندگی کنم .