آخرین مقالات فرهنگنامه
خانه - آخرین خبرها - دست هابیت از اسکار کوتاه ماند

دست هابیت از اسکار کوتاه ماند

85th_Academy_Awards_Poster

مراسم اسکار بامداد امروز برگزار شد اما «هابیت: سفری غیرمنتظره» دست خالی از این مراسم بیرون آمد. هابیت در سه رشته ی «جلوه های ویژه»، «طراحی صحنه» و «چهره پردازی» نامزد دریافت این جایزه شده بود اما آنها را به ترتیب به «زندگی پی»، «لینکلن» و «بینوایان» باخت.

لیست کامل نامزدها و برندگان ۸۵امین مراسم اسکار را در اینجا مشاهده کنید.

درباره 3DMahdi

۲۰ دیدگاه

  1. دیگه وقتی اسکار سال رو میدن به فیلم متوسطی مثل آرگو انتظار دارین حق هابیت رو هم به جا بیارن؟!! 🙁

  2. اینا هیچوقت تا قسمت سوم نیاد به هابیت جایزه نمیدن منتظر سال دیگه هم نباشید چون سال دیگه آواتار ۲ هم هستش خداییش زیاد هم هابیت حق جایزه رو نداشت مخصوصاْ در موسیقی حالا جلوه های ویژه ی زیادی داشت اما دیگه خیلی فانتزی شده

  3. اه این اکادمی اسکار گنده شا در اورده حداقل باید اسکار بهترین گریم را به هابیت میدادند در ضمن سارا خانم اواتار ۲ برا سال ۲۰۱۵ اکران میشه و تارخ اکرانشم احتمالا دسامبر ۲۰۱۵

  4. به نظر من هابیت میتونست خیلی از این بهتر باشه عمرا بتونه با این روال از سه گانه ارباب حلقه ها بهتر باشه

  5. به هر حالت امیدواریم عدالت رعایت شده و حقی ضایع نشده باشه، واقعا انتخاب برندگان اسکار از بین این فیلم های بی نظیر نیاز به تخصص و مهارت بالایی داره.

  6. دقیقا از همین می ترسیدم… اما در بدترین حالت هم فکر نمی کردم هیچی اسکار نگیره…این زندگی پی فکر کنم کار هابیت رو امسال خیلی سخت تر کرد… به هر صورت من که فیلم رو از همه لحاظ پسندیدم… داستان، موسیقی، جلوه های بصری و … همه عالی بودن… ولی اگه به من هم می گفتن بین ارباب حلقه ها و هابیت یکودومو انتخاب کنم، ارباب حلقه ها را انتخاب می کردم. قطعا سیرداستان و غنای مطلب فیلم، فضای کلی حاکم بر فیلم و جذب مخاطب فیلم ارباب حلقه ها خیلی بالا تر و همه پسند تر از هابیت بود…

  7. از اسکار خندم میگیره
    هابیت از بهترین فیلمای سال ۲۰۱۲ بود و استحقاق نامزدی و برنده شدن رو داشت بلاشک
    من که حالم از داورای مزخرف اسکار به هم میخوره
    همشومن به اندازه گاو سرشون نمیشه
    یه فیلمی مثل آرگو که فیلم کاملا متوسطی هستش رو بهترین فیلم اعلام میکنن .
    در ضمن هابیت هم از لحاظ موسیقی عالیه هم از لحاظ طراحی صحنه هم از لحاظ جلوه های ویژه و…
    ازش ۱۰۰ تا هم بسازن میبینم به همشم رای ۱۰ از ۱۰ میدم

  8. امسال فیلمهای خوب زیاد داشتیم(برعکس پارسال) توی جلوه های ویژه زندگی پی خیلی خوب بود. توی طراحی صحنه هم لینکلن عالی بود. زیاد به این دوتا اسکار امید نداشتم، شانسش توی چهره پردازی از بقیه بیشتر بود اما اونم به بینوایان رسید. بینوایان یکی از فیلمهای خیلی خوب امسال بود.

  9. دیگه اسکار هم سیاسی شد ارگو بهترین فیلم
    لینکولن
    و بقیه هم بماند

  10. آقا مهدی شما دیگه چرا این حرفو میزنی‌؟!! بینوایان یکی‌ از بی‌ فرم ترین یا بهتره بگم نا فرم‌ ترین فیلمایی بود که تا حالا دیدم… بعدشم، آیا واقعا گیریمش در حد هاببیت بود؟؟؟؟؟؟ گریم لوتر هم در حد هاببیت نیست (به نظر من)… برای اسکار خیلی‌ متاسفم و از این به بعد هم بهتره که اسم لوتر۳ رو هم با اسکار آلوده نکنیم…

    • اصلا این حرفت رو قبول ندارم. بینوایان یکی از بهترین فیلمهای امسال بود و برای من جزو ۵ فیلم برتر ۲۰۱۲ و همچنین بهترین فیلم موزیکالی بود که دیدم. اسکار گریم رو به لوتر دادن به خاطر گریم فوق العاده اورکها اما اینجا گابلینها همه کامپیوتری بودن و گریمی در کار نبود و برای همین مقایسه اش با لوتر درست نیست.

      • پس آناکارنینا رو ندیدی. من وقتی فیلم بینوایان رو دیدم خیلی دلم برای ویکتور هوگو سوخت. هم انتخاب بازیگرها افتضاح بود هم رمانو تحریف کرده بود.

  11. با لوتر قابل مقایسه نیست؟؟!! ۱۳ تا درف با شمایل عجیب و مختلف و در عین حال کاملا واقعی… ارک گیریم شده هم بود توی هابیت… گریم فقط یکی‌ از دورفا مثل نوری کل ۹ نفر یاران حلقه رو حریفه! خیلی‌ خیلی‌ سنگینه… حالا این احمقا جایزه رو دادن به بینوایان، که اصلا هیچی‌ نداشت گیریمش… در مقابل هابیت خیلی‌ معمولی‌ و به شدت عادی بود…
    من که به شخصه اصلا از بینوایان خوشم نیومد… دوربین رو دست مسخره، که به ساختار فیلم نمیومد و باعث شده بود فیلم ساختاری نداشته باشه، دکورهای تسنعی غیر از ۱ یا ۲ جای فیلم و جلوههای ویژه ای که به فضای فیلم اصلا ربطی‌ نداره… فقط بازی خوب جکمن و هتاوی، همین!

    • دوربین رو دست!!…دکور تصنعی!!…ایول بابا!
      به نظر من باید اسکار بهترین دکور رو باید به بینوایان میدادند نه لینکلن.
      و نیز دوربین رو دست عالی که مختص فیلم موزیکاله. اگر فیلم موزیکال نبود اونوقت دوربین رو دست میشد آفت یک داستان کلاسیک.
      هرکی هرکی نمیتونست همچین شاهکار ادبی رو به صورت موزیکال کارگردانی و فیلمبرداری و یا حتی بازی کنه…
      گریم هم که محشر بود…

      • گریم بینوایان محشر باشه، پس گریم هابیت چیه دیگه!!!
        دوربین رو دست هم هیچ جایی‌ گفت نشده که مخصوص فیلم موزیکاله و قانون نیست… کارگردان باید بفهمه که کجا خوبه و کجا نیست یا اینکه اصلا به فیلمش میاد یا نه… آخه هدف تام هوپر از دوربین رو دست چیه؟؟؟؟؟ میخواد به ماجرا التهاب و جنبش بده یا میخواد از دیده یه شخص حاضر توی صحنه داستان رو ببینه و ما رو به بطن ماجرا نزدیک کنه؟!!؟! اگه هدف اینا باشن که اصلا بهش نرسیده و کاملا ناشیانه عمل کرده…
        فقط لوکیشن شایر حریف کل لوکیشن‌های بینوایان هس به نظرم… خیلی‌ خیلی‌ تئاتری و مصنوعی‌ هست، به آسمونای دیجیتالی و محیط دیجیتالی اطرافش نمی‌خوره مگر در چند تا پلان!
        من که پدر کشتگی با تام هوپر ندارم که!
        تاا الان “آرگو” و “بینوایان” رو دیدم و به قطعیت میگم که “هابیت: سفری غیر منتظره” صدها پله از اینا جلوتره و اصلا نباید اینا رو با هابیت مقایسه کرد…

      • تاشینانه بودنش رو که قبول ندارم. اما به نظرم همون دادن التهاب و جنبش انقلابی به فیلم بود. که به نظر من موفق عمل کرد.
        دکور هم که دیگه…ببین فرانسه قدیم رو چقدر زیبا بازسازی کرده بود. البته نماهای باز کل شهر که ماکت بود اما خیابون ها و خونه ها زیبا بود.
        یعنی بهتر منظورمو بگم…بینوایان تام هوپر بهترین اقتباس سینمایی بود که از کتاب هوگو تا الان ساخته شده…

      • به هر حال نظر دیگه، ولی‌ من جداً سرم درد گرفت با این لرزشهای مسخرهٔ دوربین و منو از فیلم هی‌ پرت میکرد بیرون!
        به نظر من بازسازی فرانسه قدیم در مقابل خلق دنیایی‌ جدید و باورپذیر، کاری به مراتب آسان و ساده هست… اگه اینطور باشه که من میگم : ببین شایر رو، شهر دیل رو، خونه رادگاست (راسگوبل) رو، دال گولدر رو و خیلی‌ جاهای دیگه رو که اینقد واقعی خلق شدن!
        واقعاً گیریم و دکور (و کل فیلم) “بینوایان” در برابر “هابیت۱” هیچی‌ واسه گفتن نداره…

  12. راستش من زندگی پی رو ندیدم اما چهره پردازی فکر کنم حق هابیت بود
    اسکار یه چند سالی هست عجیب رفتار میکنه
    وگرنه بینوایان رو که از روی یه تئاتر موزیکال ساختن من چون اونم دیدم واقعا یه کپی برداریه آماتور از اون بود همش کلوزآپ بود و لوکیشن های تئاتری
    اصلا نامزد شدنش تو چهره پردازی عجیب بود چه برسه به اینکه ببره!!!اصلا قابل مقایسه نیست با هابیت تو این زمینه
    درمورد طراحی صحنه هم واقعا خنده داره تعریفشون از طراحی واقعا چیه؟!! طراحی یعنی خلق یه اثر نو
    لینکلن فیلمیه که کلی فیلم هالیوود از این دوره با این صحنه ها و لوکیشن ها ساخته و مال یه دوره از تاریخ که نیاز به طراحی نداره فقط باید کپی خوب ساخت از اون دوره که بارها تو هالیوود این اتفاق افتاده

  13. هابیت به ارباب حلقه ها نمی رسید ولی فیلم خوبی بود اگه صحنه های حماسی شو بیشتر کنن از صحنه های فانتضیش بهتر هم میشه

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

x

شاید بپسندید

متن ترانه ترک آخرین وداع (The Last Goodbye)

ترک «آخرین وداع» از آلبوم موسیقی فیلم «هابیت: نبرد پنج سپاه» است، این ترانه زیبا ...