آخرین مقالات فرهنگنامه
خانه - آخرین خبرها - پروژه های جدید پیتر جکسون

پروژه های جدید پیتر جکسون

 

 

پیتر جکسون کارگردان کینگ کنگ و تریلوژی ارباب حلقه ها ، فیلمبرداری فیلم تازه اش استخوان های دوست داشتنی را در فیلادلفیا آغاز کرد .
این فیلم برداشتی از رمان آلیس سبالداست و قصه اش درباره ی دختری است که به قتل می رسد و بعد از مرگ شاهد پیگیری خانواده اش برای دستگیری قاتلین خودش است . استخوان های دوست داشتنی بعد از رمان بر باد رفته مارگریت میچل ، دومین رمان پر خواننده ی جهان محسوب می شود و تاکنون چهار بار در ایران تجدید چاپ شده .
جکسون که این روزها تهیه ی فیلمی به نام Halo را هم بر عهده گرفته, تا پایان سال ۲۰۰۷ ، می خواهد هابیت را هم جلوی دوربین ببرد . کمپانی مترو گلدن مایر با سرمایه ی دویست میلیون دلاری آن را تهیه می کند . استخوان های دوست داشتنی فیلم کم هزینه ی این فیلمساز نیوزیلندی است که بعد از کینگ کونگ جلوی دوربین می برد .

منتقدین ادبی معتقدند فیلم تازه ی او ، برداشتی فانتزی از قصه ای تراژدیک خواهد بود . اما جکسون اعلام کرده که استخوان های دوست داشتنی اثری متفاوت با ساخته های دیگرش است . برای دیدن این تفاوت باید تا پاییز ۲۰۰۷ صبر کرد .
در پروژه بعدی پیتر جکسن دوباره به یک دنیای فانتزی سفر می‌کند. خالق سه گانه «ارباب حلقه‌ها» و «کینگ کونگ» در فکر کارگردانی «جسور» است. این فیلم حال و هوایی تاریخی و فانتزی دارد.
براساس گزارش آسوشیتدپرس، فیلم جدید جکسن براساس قصه مجموعه کتاب نائومی نوویک ساخته می‌شود که این مجموعه قصه اولین کار ادبی اوست.
این فیلم جنگ‌های دوران ناپلئون بناپارت – چهره مطرح تاریخ فرانسه – را دوباره‌سازی می‌کند. در دل ماجراهای واقعی تاریخی، یک ماجرای تخیلی هم وجود دارد که مربوط به حمله اژدهاها و دیگر موجودات خیالی هوایی است.
جکسن در ارتباط با «جسور» می‌گوید: «این قصه تلفیقی از دو ژانر مورد علاقه‌ام است: فانتزی و حماسه تاریخی. من همیشه دلباخته این دو ژانر بوده‌ام. چقدر جالب می‌شود اگر در زمان جنگ‌های ناپلئون با همسایگانش شاهد حضور یک سری اژدهای باستانی هم باشیم!»
خبر تولید فیلم «جسور» در شرایطی مطرح می‌شود که دو هفته قبل رسانه‌های گروهی اعلام کردند پیتر جکسن قصد دارد فیلم کلاسیک و جنگی انگلیسی «سدشکنان» را دوباره‌سازی کند.

«فرستاده شده از طرف amir18»

درباره اله سار

۲ دیدگاه

  1. این مطالب مال چه تاریخی هستن!!! ما رو گرفتی هاااا!!!!!!!جم کن اینا رو

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

x

شاید بپسندید

فرهنگ لغت الفی به فارسی

کتابی که پیش رو دارید، فرهنگ لغتی از زبان الفی به فارسی معاصر است که ...