آخرین مقالات فرهنگنامه
خانه - آخرین خبرها - تکرار حماسه آواتار ، درست یا نادرست؟

تکرار حماسه آواتار ، درست یا نادرست؟

از زمان شکستن رکورد تایتانیک توسط آواتار اخباری به گوش میرسه که عزم شرکت فاکس قرن ۲۱ و جیمز کامرون رو برای ساختن قسمت بعدی این فیلم نشون میده ، تا جایی که شرکت شروع پیش تولید این فیلم رو در کوتاه ترین زمان خواستار شده و به تازگی وبلاگ ها ی متعددی خبر از تصمیم جیمز کامرون مبنی بر تبدیل این فیلم به یک تریلوژی میدهند . مسلما فروش بنیان کن آواتار وسوسه ای قوی برای ساختن قسمت های بعدی این فیلم ایجاد میکند .

ولی آیا تبدیل این فیلم به یک سه گانه کار درستی است؟ احتمالا مسئولان تولید این فیلم در رویای فروش صعودی این فیلم مثل سه گانه ارباب حلقه ها هستن که کمی دور از منطق و عقله. به نظر من چند دلیل عمده وجود داره که غلط بودن این تصمیم رو نشون میده:

۱ مسلما آواتار بخش عظیمی از موفقیت خودش رو به انقلابی که در جلوه های ویژه ایجاد کرد مدیونه ، و علت دیگه موفقیت اون به خاطر سه بعدی بودنشه حال این که سیستم سه بعدی روز به مروز عادی میشه و دیگه قرار نیست آواتار جدید انقلاب کنه.  

 2 آواتار بر روی دوش فیلم بزرگی چون تایتانیک سوار بود ، و همه شکوه اون فیلم رو به خاطر داشتن و شاید خیلی ها به یاد اون فیلم به دیدن آواتار اومدن.   

۳ آواتار نتیجه زحمات ۱۲ ساله جیمز کامرون هستش و از دسته فیلم های نیست که یکی دوساله بشه ساختش( جیمز کامرون از سال ۱۹۹۷ قصد ساخت این فیلم رو داشته : به نقل از ویکی پدیا) . کامرون میتونه  در مدت زمان محدود چنین اثری رو دوباره خلق کنه؟

۴ داستان فیلم تموم شده و دیگه جای سوالی برای بیننده نمونده پس به ناچار کامرون مجبوره داستانی رو بسازه که بعیده بتونه  مثل قبل مخاطب جذب کنه.

۵ محیط فیلم معرفی شده و مانند قبل جذابیتی برای بیننده نداره ، ودر نهایت کامرون مجبوره کلیشه ای  چیزایی رو از نوع خلق کنه.

در مجموع به احتمال زیاد قسمت های بعدی آواتار موفقیت قبلی را بدست نخواهند آورد ، البته این نظر شخصیه!

نظر شما چیه؟ تبدیل آواتار به یه تریلوژی کار درستیه یا نه ؟

درباره اله سار

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

x

شاید بپسندید

فرهنگ لغت الفی به فارسی

کتابی که پیش رو دارید، فرهنگ لغتی از زبان الفی به فارسی معاصر است که ...