آخرین مقالات فرهنگنامه
خانه - آخرین خبرها - خبرهایی جدید از کتاب سرشت سرزمین میانه

خبرهایی جدید از کتاب سرشت سرزمین میانه

خبرهایی جدید از کتاب سرشت سرزمین میانه

احتمالا به یاد دارید؛ همزمان با مسابقه‌ی تالکین‌خوانی – جشن نوروز سال جاری، خبر از آغاز ترجمه‌‌ی اثر «سرشت سرزمین میانه» به شما عزیزان دادیم که توسط جناب آقای «ایمان صاحبی / Legolas» صورت می‌پذیرد.

این کتاب (سرشت سرزمین میانه / The Nature of Middle-earth) به کوشش «کارل اف. هاستتر» و با بهره‌گیری از نوشتارهای به جای مانده / منتشر نشده از جی.آر.آر. تالکین، از سوی انتشارات «هارپرکالینز» در ۴۶۴ صفحه به دنیای فانتزی‌دوستان معرفی شده و حال باید اعلام داریم:
ترجمه آن توسط دوست عزیزمان پایان پذیرفته و «مرحله اصلی ویرایش متن آغاز شده است».

کتاب سرشت سرزمین میانه شامل آخرین نوشته‌های تالکین درباب سرزمین‌ها، ساکنان آن و ابعاد متافیزیکی دنیای آردا می‌شود و حاوی چندین مقاله مختلف بوده که به موضوعات مورد بحثی همچون تناسخ یا جسم گرفتن دوباره الف‌ها بعد از مرگ، اینکه کدام شخصیت‌ها ریش دارند، توصیف شخصیت‌ها، جنسیت موجودات، توضیحی بر نژادهای آردا، دانش والار و مسائل بسیار جذاب دیگر پرداخته و به نوعی مجموعه نوشتاری یگانه به حساب آمده که تقریبا «کاملا جدید» است که دریچه‌های تازه‌ای را مقابل علاقه‌مندان فارسی زبان رشته‌افسانه‌ی تالکین می‌گشاید.

این اثر از سه بخش اصلی شامل «زمان و پیر شدن»، «جسم، ذهن و روح» و «جهان، سرزمین‌های آن و ساکنانش» به همراه ضمیمه می‌باشد که بیش از ۵۰ زیر بخش مختلف را در خود داشته که برای آشنایی بهتر با محتوی کلی کتاب، به صفحه مربوطه در وب‌گاه آردا مراجعه فرمایید.

خبرهای تکمیلی در گذر زمان به نظر شما خواهد رسید.

درباره دانیال بهمنش

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

x

شاید بپسندید

ترجمه فارسی کتاب برن و لوتین مجوز چاپ گرفت

ترجمه فارسی کتاب برن و لوتین مجوز چاپ گرفت

بالاخره و پس از شش ماه چشم‌انتظاری، اثر «برن و لوتین» به ایستگاه پایانی نزدیک ...