در کتاب «دو برج» بخشی وجود دارد که وضعیت سارومان در پایان نبرد گودی هلم را مشخص میکند. ولی در فیلم دو برج چنین صحنهای نیست. جکسون معتقد بود که این فیلم پایانبندیهای زیادی دارد و بهتر است برای برخی شخصیتها کلیفهنگر وجود داشته باشد. او در نهایت در آغاز فیلم «بازگشت پادشاه» مرگ سارومان را نشان داد اما این صحنه از نسخه سینمایی حذف شد. کریستوفر لی به خاطر همین اتفاقات تا مدتها با پیتر جکسون حرف نمیزد.
جکسون صحنه مرگ سارومان را برای دو برج فیلمبرداری کرده بود اما در نهایت این صحنه را به بازگشت پادشاهی منتقل کرد که حضور سارومان در ابتدای آن عجیب به نظر میرسد. او درباره علت قرار دادن این صحنه در نسخه اکستندد به جای سینمایی گفته بود: «اضافه شدن این صحنه مثل این میماند که به جای شروع فیلم جدید بخواهیم بعد از یک سال فیلم قبلی را تمام کنیم.»
کریستوفر لی با وجود ناراحتی از تصمیم جکسون برای قرار گرفتن صحنه مرگ شخصیتش در بازگشت شاه با این مسئله کنار آمده بود. اما وقتی برای اولین بار به جلسهای خصوصی برای تماشای این فیلم رفت و متوجه شد که این صحنه از نسخه سینمایی حذف شده، حتی از قبل هم عصبانیتر شد.
او از چند جهت این تصمیم را بسیار اشتباه و ناراحتکننده تلقی میکرد. از بُعد شخصی معتقد بود که جکسون با وجود رابطه نزدیک آن دو، در حق او اجحاف کرده. از دید هنری این اتفاق را برای ساختار داستانی فیلم نادرست میدانست. و از دید اقتباسی تصمیم جکسون را مغایر با کتابهایی میدانست که علاقه زیادی به آنها داشت. او در نهایت حضور در فرش قرمز بازگشت شاه را بایکوت کرد و تا سالها با جکسون حرفی نزد.
جکسون امیدوار بود که قرار گرفتن صحنه مرگ سارومان در نسخه اکستندد تا حدی رضایت کریستوفر لی را جلب کند، ولی این اتفاق او را بیشتر عصابی کرد، چون لی اعتقاد داشت که نسخه اکستندد صرفا برای افزایش سود تجاری منتشر شده.
۱۰ سال بعد، جکسون برای استخدام کریستوفر لی در فیلم هابیت به سراغ او رفت و توانست اختلافاتشان را برطرف کند. البته او این بار به لی اطمینان داد که صحنههایش را از فیلم هابیت حذف نمیکند.