آخرین مقالات فرهنگنامه
خانه - فرهنگ نامه - فهرست الفبایی انگلیسی - E - ائوتئود (اجداد روهیریم)

ائوتئود (اجداد روهیریم)

ملتی از مردمان شمالی که توسط ارباب خود فروگمار به شمال رودخانه آندوین آورده شدند. مردان ائوتئود اجداد روهیریم بودند. در زمان ائورل جوان آنها به جنوب برای کمک به گوندور تاختند و پهنه‌های سرسبز کالن‌آردون که بعداً با نام روهان شناخته شد به عنوان پاداش به آنها اعطا شد.

یادداشت‌ها‌:

۱) رویدادی که باعث مهاجرت آنها از رووانیون به سوی شمال شد، به علت شکست نارماکیل دوم، شاه گوندور، از ارابه‌سواران در سال ۱۸۵۶ دوران سوم بود. اما به نظر نمی‌رسد که پیروان مارخوینی همزمان به دره آندوین سفر کرده باشند و سرزمین جدید را در ظرف همان سال تاسیس کرده باشند.

تنها شواهد زمانی قطعی که ما داریم یک نقل قولی در داستان کیریون و ائورل (در کتاب قصه‌هایناتمام) است که می گوید: «ائوتئود، اول بار در زمان شاه گوندور کالیمِختار (او در سال ۱۹۳۶ دوران سوم فوت کرد) با این نام شناخته شدند» کالیمختار فرزند نارماکیل بود که به عنوان پادشاه بعد از جنگ موفق شد مردان شمالی را به جستجوی منزلگاه‌های جدید بفرستد. بر همین اساس به نظر می‌رسد که ائوتئود خیلی زود بعد از به قدرت رسیدن کالیمختار تشکیل شده باشد اما این نام در اواخر این حکمرانی بیشتر شناخته شد.

درباره الوه

x

شاید بپسندید

تریلر معرفی بازی ارباب حلقه‌ها: قصه‌های شایر منتشر شد

تریلر معرفی بازی ارباب حلقه‌ها: قصه‌های شایر منتشر شد

بازی Tales of the Shire که به‌دست Wētā Workshop ساخته و توسط Private Division منتشر ...