آخرین مقالات فرهنگنامه
خانه - فرهنگ نامه - فهرست الفبایی انگلیسی - E - الروند (ارباب ریوندل)

الروند (ارباب ریوندل)

یکی از بزرگ‌‌‌ترین الف‌ها در تاریخ سرزمین میانه، الروند در سواحل سیریون در اواخر دوران اول به دنیا آمد. در زمان تاخت و تاز، او و برادرش الروس توسط پسران فئانور اسیر شدند اما ماگلور به آن‌ها رحم کرد و آزادشان ساخت. زمانی که آن‌ها نجات یافتند، الروند در غاری زیر یک آبشار در حال بازی پیدا شد و آن‌جا نامش را دریافت کرد.

پدر و مادر الروند هر دو نیم الف بودند و بعد از جنگ خشم به او نیز حق انتخاب داده شد؛ تا انتخاب کند که در زمرۀ الف‌ها باشد یا انسان‌ها. او نخست زادگان را برگزید و در لیندون با شاه برین، گیل-گالاد ماند.

بعد از حملۀ سائورون به اریادور در میانۀ دوران دوم، الروند پناه‌‌‌گاهی در دره‌ای عمیق و پنهان یافت که ایملادریس یا ریوندل در زبان عامیانه نام داشت. بعد از شکست سائورون به وسیله‌ی تار-میناستیر از نومه‌نور، الروند در ریوندل ماند، جایی که زندگی‌اش به کمک حلقۀ قدرتمند ویلیا رونق گرفت.

الروند نقش بزرگی در تواریخ دوران دوم و سوم ایفا کرد؛ او با گیل-گالاد و الندیل در نبرد آخرین اتحاد حضور داشت و همچنین یکی از اعضای شورای سفید بود. در زمان شورای الروند به سال ۳۰۱۸ (دوران سوم)، او برای ۶۵۰ سال بود که در سرزمین میانه زندگی می‌کرد.

درباره الوه

x

شاید بپسندید

برنارد هیل بازیگر تئودن در سن ۷۹ سالگی درگذشت

برنارد هیل بازیگر تئودن در سن ۷۹ سالگی درگذشت

متأسفانه باخبر شدیم که برنارد هیل، کسی که بیشتر ما او را با بازی در ...