آخرین مقالات فرهنگنامه
خانه - آخرین خبرها - سایمون تالکین چگونه در ساخت سریال ارباب حلقه‌ها کمک کرد

سایمون تالکین چگونه در ساخت سریال ارباب حلقه‌ها کمک کرد

سایمون تالکین، نوه جی.آر.آر. تالکین

رمان‌نویس – و نوۀ جی.آر.آر. تالکین – به عنوان مشاور با سازندگان سریال همکاری می‌کند

طرفداران ارباب حلقه‌ها می‌دانند که هر سفر خوب نیاز به یک همراه خوب دارد. پس وقتی که شورانرهای سریال، جی.دی. پین و پاتریک مک‌کی شروع به شکل دادن سریال تلویزیونی جدید خود یعنی حلقه‌های قدرت کردند، آنها دوستی مهم را به این سفر مهم دعوت کردند: سایمون تالکین.

سایمون تالکین به عنوان مشاوری برای سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت همکاری می‌کند (که در تاریخ ۱۱ شهریور از آمازون پرایم ویدیو پخش می‌شود)، و پین و مک‌کی می‌گویند که لطف و همکاری او گرانبها بوده است. نه تنها سایمون خودش یک رمان‌نویس چیره‌دست می‌باشد، بلکه او نوۀ خود جی.آر.آر. تالکین هم است. شورانرها می‌گویند که سایمون تالکین نقشی کلیدی در کمک کردن به شکل دادن به داستان سریال و توسعه آرک شخصیت‌ها داشته است، به ویژه که او تخصص و بینشی در خصوص کار پدربزرگش داشت.

مک‌کی توضیح می‌دهد: «نخستین باری که ما با سایمون تالکین برخورد داشتیم، گویی که ما در یک رویا بودیم – در آنجا ما روبروی میز نوۀ خود جی.آر.آر. تالکین نشسته بودیم. و این فقط آغاز آن گفتگوی پرارزش و شایسته بود. درک و بصیرت او، توجه به جزئیات و شور و علاقه‌اش هم برای شخصیت‌ها و هم برای بنیادِ کلی حلقه‌های قدرت، در سرتاسر صفحات داستان ما در هم آمیخته شده است. همکاری با سایمون تجربه‌ای فراموش نشدنی تا آخر عمر است.»

در بیانیه‌ای به انترتینمنت ویکلی، سایمون تالکین در خصوص این همکاری می‌گوید: «من از کمک کردن به استودیوی آمازون در خصوص سریال لذت برده‌ام، به ویژه همکاری و کمک کردن به جی.دی. پین و پاتریک مک‌کی در موضوعات مختلف از جمله ارائه دادن نوشته‌های اصلی پدربزرگم.»

گالادریل (مورفید کلارک) و الندیل (لوید اوون) در «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت»

گالادریل (مورفید کلارک) و الندیل (لوید اوون) در «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت»

سایمون تالکین، پسر ارشد کریستوفر تالکین، پیش از آنکه حرفه‌اش را برای نویسندگی تغییر دهد، در گذشته به عنوان یک وکیل دفاع جنایی فعالیت داشته است. در طول بیست سال اخیر او کتاب‌هایی همچون: سرزمین هیچکس، دستوراتی از برلین و پادشاه الماس‌ها را منتشر کرده است.

حلقه‌های قدرت به جای اقتباس از رمانی از تالکین که همین حالا هم وجود دارد، به سراغ دوران دوم رفته است، برهه‌ای حماسی از تاریخ که هزاران سال پیش از ارباب حلقه‌ها یا هابیت را نشان می‌دهد. تالکین وقایع دوران دوم را در پیوستی به ارباب حلقه‌ها افزود، و مک‌کی و پین می‌گویند که آنها با اشتیاق این فرصت را پذیرفته‌اند تا داستان‌هایی مانند قیام نخستین سائورون و ریخته‌گری اصلی حلقه یگانه را پژوهش کنند.

مک‌کی در گذشته به انترتینمنت ویکلی، گفته بود: «ما علاقه‌مند نبودیم نسخه جوانتری از جهانی را که شما همین حالا هم با آن آشنا هستید را به تصویر بکشیم، برهه‌ای که کمی حالت پیش درآمد بودن به خود بگیرد. ما می‌خواستیم بسیار بسیار بسیار به عقب برگردیم و داستانی را پیدا کنیم که روی دو پای خودش بایستد و مستقل باشد. این همان داستانی بود که ما احساس کردیم آن طور که شایسته است، به عمق و سطح آن پرداخته نشده است.»

درباره آرش شامرادلو

من آرش شامرادلو هستم، لقبم ماشین کار هست :) از بهمن 98 عضو آردا هستم. کاراکتر آرداییم آگارواین هست و با دکستر مورگان احساس همذات‌پنداری دارم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

x

شاید بپسندید

پوسترهای شخصیت‌های سریال که در کامیک‌کان منتشر شده‌اند

گفتگو با سارا زوانگوبانی بازیگر ماریگولد برندی‌فوت در سریال ارباب حلقه‌ها

به‌دست آوردن حق و حقوق اقتباس از داستانی که یکی از بهترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما ...