سلام خدمت دوست عزیزم شرلوک! 🙂
چون کارهات واقعا زیبا و اصولی هستند من کمی با سخت گیری بیشتری نظر میدم امیدوارم که مفید واقع بشه.
تریلر ارباب حلقه ها:
۱- شاتی که چهره مردد گندالف رو نشون میده. ببین اینجا قراره حس تردید و شک رو در مورد موضوع خاصی نشون بدیم. بنابراین بهتر بود از شاتی از گندالف استفاده کنیم که ترس و تردید آشکاری در چهره ـش داشت یا بصورت خیره به نقطه ای خاص زل زده بود! در این شات که در کلیپ هست مشخص نمیشه، یعنی مخاطب متوجه نمیشه، که تردید گندالف در مورد حلقه است. در یک تریلر باید همه چیز رک و واضح بیان بشه. حتی اگر اون نگاه گندالف مرتبط با حلقه هم نباشه. در این مورد نگاه الروند خیلی بهتر و واضح تر بود.
۲- تو ثانیه ۵۰ فیلم، اون صدای ناقوس مانندی که در موسیقی میاد رو میتونستی مبنای خوبی برای کات قرار بدی تا تاثیر بهتری بگیری. باید در تریلر از المان های خاص موسیقی استفاده کرد. من خودم از همین موسیقی، یه کلیپ چند سال پیش ساخته بودم و از تمام ضرباهنگ هاش که در انتهای موسیقی واقعا شلوغ و زیاد میشه، استفاده کرده بودم!
موزیک ویدئوی ارباب حلقه ها:
۳- سرعت کات ها و صحنه ها گاهی نمیخوندن به ریتم موسیقی. ضمن این که بهتره با توجه به ریتم یکسان موسیقی که در تمام موسیقی باقی بود، از سرعت و موندگاری یکسانی برای صحنه ها استفاده می کردی.
۴- در اینطور نماهنگ ها، تناسب محتوایی با متن شعر از الزاماته! یا میتونه مثل صحنه اشک ریختن فرودو واضح باشه و یا مثل صحنه آخر که مفهوم امید رو داره، تلویحی باشه. اما بهرحال بهتره در سرتاسر نماهنگ رعایت بشه.
فکر میکنم در تاپیک هم من همون موقع نظرم رو گفتم. بهرحال لازم دیدم بعنوان کامنت و پس از دیدن دوباره هم در این صفحه یادداشتی بذارم.
به امید کارهای بیشتر 🙂
سلام تور عزیز 🙂
نمیدونم چرا انقدر دوست داری کارامو نقد کنی 😀
بهرحال ممنون.
تریلر ارباب حلقه ها: راستش من اصلا نخواستم معنا دار باشه کارم.. من خواستم یه کلیپ از نوع حس آمیزی (Synesthesia) بسازم.
اینایی که فرمودی برای تدوینگر حرفه ای هستش که مثلا میخواد فیلم سینمایی بسازه و هدفش، دقیق کنار هم گذاشتنِ پلان هاست تا منظور کارگردان رو برسونه ! ولی من فقفط خواستم حس آمیزی کنم .
موزیک ویدئو: هرچی گفتی درسته.. قبول دارم.
ممنون بابت کامنت 🙂
کاور عالی ای بود پیجک جان. دستمریزاد
ممنون بگینز عزیز، لطف داری 🙂
سلام خدمت دوست عزیزم شرلوک! 🙂
چون کارهات واقعا زیبا و اصولی هستند من کمی با سخت گیری بیشتری نظر میدم امیدوارم که مفید واقع بشه.
تریلر ارباب حلقه ها:
۱- شاتی که چهره مردد گندالف رو نشون میده. ببین اینجا قراره حس تردید و شک رو در مورد موضوع خاصی نشون بدیم. بنابراین بهتر بود از شاتی از گندالف استفاده کنیم که ترس و تردید آشکاری در چهره ـش داشت یا بصورت خیره به نقطه ای خاص زل زده بود! در این شات که در کلیپ هست مشخص نمیشه، یعنی مخاطب متوجه نمیشه، که تردید گندالف در مورد حلقه است. در یک تریلر باید همه چیز رک و واضح بیان بشه. حتی اگر اون نگاه گندالف مرتبط با حلقه هم نباشه. در این مورد نگاه الروند خیلی بهتر و واضح تر بود.
۲- تو ثانیه ۵۰ فیلم، اون صدای ناقوس مانندی که در موسیقی میاد رو میتونستی مبنای خوبی برای کات قرار بدی تا تاثیر بهتری بگیری. باید در تریلر از المان های خاص موسیقی استفاده کرد. من خودم از همین موسیقی، یه کلیپ چند سال پیش ساخته بودم و از تمام ضرباهنگ هاش که در انتهای موسیقی واقعا شلوغ و زیاد میشه، استفاده کرده بودم!
موزیک ویدئوی ارباب حلقه ها:
۳- سرعت کات ها و صحنه ها گاهی نمیخوندن به ریتم موسیقی. ضمن این که بهتره با توجه به ریتم یکسان موسیقی که در تمام موسیقی باقی بود، از سرعت و موندگاری یکسانی برای صحنه ها استفاده می کردی.
۴- در اینطور نماهنگ ها، تناسب محتوایی با متن شعر از الزاماته! یا میتونه مثل صحنه اشک ریختن فرودو واضح باشه و یا مثل صحنه آخر که مفهوم امید رو داره، تلویحی باشه. اما بهرحال بهتره در سرتاسر نماهنگ رعایت بشه.
فکر میکنم در تاپیک هم من همون موقع نظرم رو گفتم. بهرحال لازم دیدم بعنوان کامنت و پس از دیدن دوباره هم در این صفحه یادداشتی بذارم.
به امید کارهای بیشتر 🙂
سلام تور عزیز 🙂
نمیدونم چرا انقدر دوست داری کارامو نقد کنی 😀
بهرحال ممنون.
تریلر ارباب حلقه ها: راستش من اصلا نخواستم معنا دار باشه کارم.. من خواستم یه کلیپ از نوع حس آمیزی (Synesthesia) بسازم.
اینایی که فرمودی برای تدوینگر حرفه ای هستش که مثلا میخواد فیلم سینمایی بسازه و هدفش، دقیق کنار هم گذاشتنِ پلان هاست تا منظور کارگردان رو برسونه ! ولی من فقفط خواستم حس آمیزی کنم .
موزیک ویدئو: هرچی گفتی درسته.. قبول دارم.
ممنون بابت کامنت 🙂