رفتن به مطلب
3DMahdi

اخبار «هابیت: برهوت اسماگ»

Recommended Posts

R-FAARAZON

درسته مشابه این رو هم شنیدم که گفتن بهترین فیلمبرداری اینه که اصلا دیده نشه و حرکات دوربین به چشم نیاد

در مورد هابیت نتیجه این شده که هابیت شباهت زیادی به انیمیشن پیدا کرده و اصلا واقعی به نظر نمیاد

دو اوج رو در یاران حلقه و برهوت اسماگ میخوام مقایسه کنم

در یاران حلقه در گذر از موریا و هجوم گابلین ها کاملا در صحنه غرق شدم

وقتی اون ترول با پتکش قبر بالین رو خرد کرد انگار که در موریا بودم دقت در جزییات و استفاده مناسب و متعادل از جلوه های ویژه باعث ایجاد این صحنه عظیم و بشدت طبیعی بود که دستکمی از کتاب نداشت

ولی در مواجهه بیلبو با اسماگ علیرغم اینکه یکی از دو سکانس جذاب فیلم بود ولی بازم به نسبت موریا مصنوعی بود

نماهای دور کاملا مصنوعی به نظر میومد ،حتی گنجینه اره بور هم چندان مالی نبود

یا جایی که مجسمه ترور فررویخت که کاملا کارتونی بود،حتی اون سیلی هم که اسماگ رو در خودش فرو برد مصنوعی و بشدت کارتونی بود

با وجود چندین سال بعد از لوتر که انتظار داشتیم حداقل قدرت جلوه های ویژه لوتر تکرار شه ولی چیز خاصی تا الان از هابیت ندیدیم که باعث شه لیاقت اسکار پیدا کنه

حتی هابیت برتری خاصی نسبت به آواتار که از اولین فیلمهای سه بعدی بود نداره و میتونم بگم جلوه های ویژه آواتار تا حدودی بهتر و طبیعی تره!

ویرایش شده در توسط R-FAARAZON

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Thorin Oakenshield

منهم دیدم آزوگای گریم شده رو و عرض کردم که اصن صدتا آزوگو گریم کنه مهم چیزیه که بیرون داد یعنی آزوگ سی جی...این چیزیه که ما و منتقدها تو نسخه اصلی فیلم دیدیم و مهم چیزیه که تو فیلم میبینیم حالا تو پشت صحنه هرچی هم میخواد ساخته باشه خود پیتر زحمتاشو با این آزوگ سی جی هدر داد این وسط ما نباید سرزنش بشیم،تقصیر خودشه یا کمپانی نمیدونم.میتونم بگم آزوگ تنها چیزی بود که بد جور تو ذوقم زد بولگو که دیگه نگو...بعدم این جوایز اسکارن که باعث میشن فیلمای اینجوری ماندگار بشن باور کن اگه لوتر اون همه اسکار نمیگرفت میرفت ور دل هری پاتر و صدها فیلم فانتزی دیگه که دارن فراموش میشن من خودم به داستان فانتزی هیچ علاقه ای نداشتم اما وقتی شنیدم ارباب حلقه ها 17 تا اسکار برده با خودم گفتم وای حتما" باید چیز فوق العاده ای باشه و بود!از اونجا بود که من کلا" اومدم تو خط فانتزی پس اسکار مهمه برای جلب مخاطبای عام و کسایی که از فانتزی چیزی نمیدونن خدا میدونه چند نفر از همین طریق با تالکین و دنیای خارق العاده ش آشنا شدن و اگه هابیت اسکار ببره من خیلی خیلی خوشحال میشم و به خودم به خاطر سلیقه م افتخار میکنم و هم اینکه تصور این موضوع که با اسکارایی که هابیت ان شاالله برای فیلم سومش میگیره {من هنوز امیدوارم} چند هزار نفر دیگه به جمع طرفداران تالکین اضافه میشن باعث میشه ذوق مرگ بشم!!

حالا هم شما عصبانی نباش بیا دوست باشیم :دی

من اینو درباره ی آزوگ گفتم که بگم اینا نهایت تلاششونو کردن، یعنی هرطوری که شده آزوگو ساختن ولی نشده! واقعا تو گریم مصنوعی میشده! خودتم ببینیشون همینو میگی، عین پلاستیکن!آقای جکسونم میبینه این اورک باید خیلی یه تیکه تر و خاص تر باشه، حالا به کمبود وقت یک ماهه برخوردن و اون شده دیگه نهایت کارشون! اصن اینی که بولگ گریم شده بود، اول قرار بوده آزوگ باشه یا همون "یازنگ" آزوگی بوده که کلشم فیلم گرفتن. ولی جکسون میخواسته فراتر از یه اورک چوروک خورده باشه و ... من به شخصه نظرمو بخوام بگم خوب واقعا از آزوگ تو فیلم اول در نگاه اول خوشم نیومد ولی وقتی بلوری اصلشو تو 60 اینچی دیدم کلا نظرم عوض شد.

متاسفانه همه فک میکنن هر فیلمی اسکار برد دیگه خداس اون فیلم! به نظر من و درواقع یه فیلم خودشه که تو رو میبلعه و جذبت میکنه نه جایزش، آخه منطقیه بگیم یه فیلم واسه جایزش محشره!؟

نه امیدوار نباش، نهایتا یکی یا دوتا بگیره یا شایدم بیشتر ولی هرچیم که بگیره ارزش فیلمو زیاد نمیکنه که. چرا اینو میگی که این اسکار هست که فیلما رو ماندگار میکنه؟؟ یعنی فیلمای هیچکاک که اسکار نگرفتن ماندگار نیستن؟ این حرف به نظرم اصلا درست نیست...

هر چقد دوس داری بگو به من عصبانی ولی من فقط دارم بحث میکنم و از چیزی طرفداری میکنم که میدونم ارزششو داره و درکش کردم... تو هم برو دوباره آخر فیلمو با دقت ببین و سعی کن متوجه شی که جکسون چقد پایان بندی هوشمندانه ای واسه آخرش گذاشته که کسی فک کنم با توجه به حرفیایی که میزنن نفهمیده باشدش!

آقا مهدی: به نوشته ی بالا توجه کنید در پاراگراف اول که در مورد آزوگ نوشتم! شما متوجه منظور من نشدید اصلا. من واسه این 4 آزوگ دیگر گفتم که بگم جکسون مونده چی کنه از بس که ذهنش شلوغ شده و نه اینکه این بهتره یا اون بهتره. توروخدا با دقت تر بخونید جملاتمو و اینقد زود راج ب منظور یه آدم قضاوت نکنید که یه پاراگراف جواب واسش بنویسید. یا بپرسید که یعنی منظورت اینه که...؟

و به نظرم جکسون باید خیلی راحت تر با قضیه برخورد میکرد. یعنی دقیقا مثل لوتر! واسه کل سه گانه هزار تا اتود زدن و پروداکشنو شروع کردن ولی واسه هابیت 9 هزارتا! خیلیه ها. خوب منم بودم دیوانه میشدم میگفتم خوب این آزوگم خوبه، اینم خوبه، آخه اینم خوبه، پس این یکیو چی کنیم، این بده و... زیادیم به کار ارزش دادن روانیت میکنه و حساسیت میگیری! ولی خداشاهده بی هیچ طرفداری ای آزوگ فیلم دوم معرکه بود مخصوصا شاتهای نزدیک خونه ی بیورن.

اون حرف مسءول جلوه های ویژه به کنار، واسه اون زمانا کاربرد داشت. الان دیگه بچه و پیرمرد و هر کسیو ببینی میفهمه کجای فیلم وی اف ایکسه و کجا نیس. البته هنوز خییلی از جاهای فیلمها هست که واقعیه.

اونموقع که بیلبو بیورنو میبینه نزدیکه طلوع و پالت سرخ و نارنجی و آبی تو محیطه ولی هلمزدیپ کلا شب هست، ولی با این حال که شبه همه چیش معلومه. این خاصیت جکسونه که حتی تاریکترین جاهای تصویرش معلومن.

از همه ی اینا گذشته خیلی خوب میشه که بعد اومدن نسخه ی با کیفیت فیلم خیلی تخصصی دلیلامونو هرکدوممون بگیم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Legolas Greenleaf

چرا اینو میگی که این اسکار هست که فیلما رو ماندگار میکنه؟؟ یعنی فیلمای هیچکاک که اسکار نگرفتن ماندگار نیستن؟ این حرف به نظرم اصلا درست نیست...

بنده در مورد فیلمای فانتزی داشتم میگفتم...

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

یعنی میخوای بگی پیتر جکسونی که لوتر رو با اون گریمهای عالی ساخته بود نمیتونسته یه آزوگ یا حتی یه اورک عادی گریم شده بسازه؟!!! واقعا خودت همچین چیزی رو قبول میکنی؟

مشکل پیتر چیز دیگه ایه. مشکل اینه که زیادی به جلوه های ویژه وابسته شده هم به خاطر راحت تر بودنش و هم به خاطر هزینه کمتر. متاسفانه پیتر توی هابیت خیلی چیزها رو فدای هزینه کرد. پیتر جکسون خیلی راحت میتونست یه آزوگ گریم شده عالی بسازه اما نیازمند بودجه بیشتر میشد و اینو دریغ کرد. دیجیتالی کردن اورکها دست پیتر رو خیلی باز کرد. هر لحظه که میخواست میتونست قسمتهای اورکها رو دوباره بسازه در حالی که اگه گریم شده بودن مجبور بود که دوباره بازیگرها و عوامل رو جمع کنه و فیلمبرداری کنه. این باز بودن دست به پیتر مزه کرده و نمیتونه ترکش بکنه.

منم زیاد در مورد جلوه های ویژه روی این نسخه بی کیفیتی که دیدیم بحث نمیکنم. این یه موردی هم که گفتم دلیل داشت. نسخه DVDSCR از نسخه اصلی تیره تره. وقتی اون صحنه توی همین نسخه هم روشنه پس توی نسخه اصلی روشنتر میشه!

در مورد اسکار:

اسکار شاید توی انتخاب بهترین فیلم و بازیگرها با دید جهت دار نگاه بکنه اما توی بخش های تخصصی معمولا بی غرض بوده. شاید بین فیلمهای کمپانی های معروف و بقیه تفاوت قائل بشه و اونها رو نامزد نکنه(مثل کاری که پارسال با اطلس ابر کردن) اما بین فیلمهای نامزد شده بهترین رو انتخاب میکنه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

چه رشته های مسخره ای داره این جایزه MTV!

الان اینو چی باید ترجمه کرد:

BEST ON-SCREEN TRANSFORMATION

بهترین متحول شدن؟!! :-bd

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Legolas Greenleaf

چه رشته های مسخره ای داره این جایزه MTV!

الان اینو چی باید ترجمه کرد:

BEST ON-SCREEN TRANSFORMATION

بهترین متحول شدن؟!! :D

:-bd منم دقیقا" الان همین سوال ذهنمو درگیر کرده بود :-j ام تیوی داغونه آقا داغون :-

من جای عوامل هابیت بودم اصن نمیرفتم خیلی ضایس :D

ویرایش شده در توسط Legolas Greenleaf

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Thorin Oakenshield

یعنی میخوای بگی پیتر جکسونی که لوتر رو با اون گریمهای عالی ساخته بود نمیتونسته یه آزوگ یا حتی یه اورک عادی گریم شده بسازه؟!!! واقعا خودت همچین چیزی رو قبول میکنی؟

مشکل پیتر چیز دیگه ایه. مشکل اینه که زیادی به جلوه های ویژه وابسته شده هم به خاطر راحت تر بودنش و هم به خاطر هزینه کمتر. متاسفانه پیتر توی هابیت خیلی چیزها رو فدای هزینه کرد. پیتر جکسون خیلی راحت میتونست یه آزوگ گریم شده عالی بسازه اما نیازمند بودجه بیشتر میشد و اینو دریغ کرد. دیجیتالی کردن اورکها دست پیتر رو خیلی باز کرد. هر لحظه که میخواست میتونست قسمتهای اورکها رو دوباره بسازه در حالی که اگه گریم شده بودن مجبور بود که دوباره بازیگرها و عوامل رو جمع کنه و فیلمبرداری کنه. این باز بودن دست به پیتر مزه کرده و نمیتونه ترکش بکنه.

منم زیاد در مورد جلوه های ویژه روی این نسخه بی کیفیتی که دیدیم بحث نمیکنم. این یه موردی هم که گفتم دلیل داشت. نسخه DVDSCR از نسخه اصلی تیره تره. وقتی اون صحنه توی همین نسخه هم روشنه پس توی نسخه اصلی روشنتر میشه!

در مورد اسکار:

اسکار شاید توی انتخاب بهترین فیلم و بازیگرها با دید جهت دار نگاه بکنه اما توی بخش های تخصصی معمولا بی غرض بوده. شاید بین فیلمهای کمپانی های معروف و بقیه تفاوت قائل بشه و اونها رو نامزد نکنه(مثل کاری که پارسال با اطلس ابر کردن) اما بین فیلمهای نامزد شده بهترین رو انتخاب میکنه.

شما پشت صحنرو دیدید که اینو میگید؟! میگم آزوگو ساخته و تا تهش فیلمبرداری کرده اونوقت میگید واسه هزینه ی کم دیجیتالی کرده؟ خب میخواس اینکارو بکنه دیگه آزوگ و بولگو فیلمبرداری نمیکرد تا بخواد بعدا عوضشون کنه! و هزینه رو هزینه اضاف شه. هم بولگ رو ساخته و تا آخرش رفته و فیلمبرداری کرده و هم آزوگو ولی دیده اصن نچسبیدن به صحنه، به دلش نشسته، به دل کارگردان و همه کاره ی کار ننشسته و در نتیجه وقتی میبینه 6 هفته تا اکران مونده اونقدر جرات یا شاید کله خربودنو داره که بگه این آزوگ بدرد نمیخوره و عوضش میکنه. نه اینکه از اول قرار بوده باشه دیجیتال باشه. لطفا بدون اطلاع راج ب روند تولید فیلم و ندیدن این پشت صحنه های جواهر (به نظرم)، قضاوت راجب هدف اولیه و اخروی کارگردان و عوامل نکنید.

نمیدونم دیگه چجوری میتونم بگم یا شاید باید تکرار کنم که اون لحظه وقت طلوعه خورشیده و باز باید تکرار کنم که حتی شب در همه ی کارهای جکسون مثل روز روشنه و جکسون عادتشه که یه صحنرو با تمام جزییاتش تصویر کنه. پالت رنگی یه صحنه در هنگام روز رنگ غالبش قرمزه که اینجا رعایت شده و بکگراند گندالف میشه طلوع سرخ رو دید. ولی مثلا در شب تو خونه ی بیورن یا دال گولدور پالت رنگی آبیه چون مطلقا شب هس ولی بازم تمام جزییات صحنه معلومه! این معلوم بودن اجزای صحنه حتی در تاریک ترین نقاط چه در لوتر و چه در هابیت یه شیوه ی مرسوم جکسونه. در عکاسی به این میگن نورسنجی دقیق. یعنی جای از دست رفته تو صحنت نداری و محاسبات فیلمبرداریت دقیقه.

درباره ی اسکار: یه شوی واقعا زیباست که به قول بیلی کریستال بیلیونرا دور هم جمع میشن و به هم جایزه میدن و این جایزه واسم دلیل برتری یه فیلم به یکی دیگه نیست و نظر خاصی ندارم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
LObeLia

این قضیه ی شب و روز توی قسمت اول هم سوال بود واسه من. وقتی گندالف ، بانو گالـادریل رو می بینه شب هست و ماه داره از پشت سر بانو می تابه. اما وقتی اعضای شورا جمع میشن و حتا موقع خداحافظی و صحبتای خصوصی بانو و گندالف، آسمون روشنه. یعنی یه جورایی سرخه. مث غروب یا لحظات طلوع.:-bd

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Thorin Oakenshield

این قضیه ی شب و روز توی قسمت اول هم سوال بود واسه من. وقتی گندالف ، بانو گالـادریل رو می بینه شب هست و ماه داره از پشت سر بانو می تابه. اما وقتی اعضای شورا جمع میشن و حتا موقع خداحافظی و صحبتای خصوصی بانو و گندالف، آسمون روشنه. یعنی یه جورایی سرخه. مث غروب یا لحظات طلوع.:-bd

اونجا که سارومان میگه "جدیدا سرت شلوغ شده دوست من" بعدش یه کات جهشی میخوره به لحظه ی طلوع خورشید و محل قرارگیری بازیگرا عوض شده و دوتا رو میز نشستن، این یعنی کارگردان از اتلاف وقت جلوگیری میکنه و زمانی جلوتر رو نشون میده. یه مثال دیگه و واضحتر اینه که تو نسخه ی غیر اکستندد هابیت 1 مثلا بیلبو از پشت پنجرش میبینه که گندالف داره آواز زمزمه میکنه و از حیاط خونه ی بیلبو میره بیرون بعد کات میخوره به شب که بیلبو داره ماهی سرخ میکنه تو تابه که دوالین میاد... کاته دیگه، کات، تدوین.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

من پشت صحنه ها رو کامل دیدم و اطلاع دارم. پست منو دوباره بخون، من میگم که اون هزینه اصلی رو که باید میکرده نکرده و از کار زده و با یه گریم ناقص یه چیزی ساخته و بعد به کل حذفش کرده. اگه از اول هزینه درست میذاشت و گریم درست و حسابی انجام میداد اینجوری نمیشد.

اون صحنه نزدیک طلوعه، درست. اما چرا سایه داره؟ هوا ابره و ماه هم توی آسمون نیست و خورشید هم طلوع نکرده اما سایه بیلبو و تورین رو دقت کن. مثل سایه ساعت 10 و 11 هست.

نور سنجی با اینکه تو روز فیلمبرداری بکنه و جای شب قالب بکنه فرق داره.

شما که نه حرف ما رو قبول داری و نه حرف داورای اسکار و نه حرف مسئول جلوه های ویژه لوتر! کلا جز نظر خودت چیز دیگه ای رو قبول نداری و به نظرم بحث به نتیجه نمیرسه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ayub_s

نمیدونم چرا ولی میترسم جکسون جنگ پنج سپاه رو بدجوری خرابش کنه !

ویرایش شده در توسط ayub_s

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Thorin Oakenshield

من پشت صحنه ها رو کامل دیدم و اطلاع دارم. پست منو دوباره بخون، من میگم که اون هزینه اصلی رو که باید میکرده نکرده و از کار زده و با یه گریم ناقص یه چیزی ساخته و بعد به کل حذفش کرده. اگه از اول هزینه درست میذاشت و گریم درست و حسابی انجام میداد اینجوری نمیشد.

اون صحنه نزدیک طلوعه، درست. اما چرا سایه داره؟ هوا ابره و ماه هم توی آسمون نیست و خورشید هم طلوع نکرده اما سایه بیلبو و تورین رو دقت کن. مثل سایه ساعت 10 و 11 هست.

نور سنجی با اینکه تو روز فیلمبرداری بکنه و جای شب قالب بکنه فرق داره.

شما که نه حرف ما رو قبول داری و نه حرف داورای اسکار و نه حرف مسئول جلوه های ویژه لوتر! کلا جز نظر خودت چیز دیگه ای رو قبول نداری و به نظرم بحث به نتیجه نمیرسه.

اون هزینه ی اصلی رو نکرده و از کار زده و با یه گریم ناقص یه چیزی ساخته خوب چیزی نیست که تو پشت صحنه ها نشون میده! من پشت صحنه ی 9 ساعتیو میگم نه خورده پشت صحنه هارو! وقتی بولگ رو با اون گریم ساخته (که اول قرار بود آزوگ باشه) و همه صحنه های مربوطشو فیلمبرداری کرده از هزینه زده؟؟؟ همون گریم بولگی که اینجا همه از حیرت انگشت به دهان بودند از زیبایی و خوفناکیش! اون حجم گریم و تا آخر فیلمبرداری کردن اسمش میشه از هزینه زدن؟؟

بعد "کُنان استیونس" که اول برای آزوگ انتخاب شده بود و بعد شد بولگ، "جان رولز" دوباره برای آزوگ انتخاب شد در یک سوم اول کار و یه گریم کاملا جدید و متفاوت واسش انتخاب شد و پیتر جکسون میگه "من یه ایده داشتم که آزوگ اینجوری ترسناک میشه که اگر مثل یه پیرمرد چروکیده باشه ولی در عین حال قدرتمند" که دیگه اینو گریمش میکنن و تا آخر فیلم میگیرن و تدوین هم میکنن ولی 6 هفته مونده به اکران میبینه آزوگ تو فیلم اصلا خوفناک نیست و عوضش میکنه! حالا شما به این کار میگید که گریم ناقص؟ یعنی با گریم ناقص رفته جلو دوربین و تا تهش فیلمبرداری کردن که اینطوری شده؟ شما اگه پشت صحنرو دیده باشید اون همه سیلیکون و لَتِکس رو میبینید که واسه سینه ی لُخت آزوگ و صورتش غالب گیری میکنن، این میشه ناقص! پس با دقت تر ببینید که رو کُنان 3 تا گریم متفاوت انجام میدن که آخریش نمیشه آزوگ، میشه بولگ. و دوباره جان رولز میاد و... به هزینه اضافه شده و نه اینکه از هزینه زده باشه. بخواد از هزینه بزنه میسازه و تا تهش فیلمبرداری میکنه آخه؟

طلوع ، خورشید رو داره و شب ، ماه رو داره! حالا یعنی چی؟ یعنی دو منبع نور برای استفاده در فیلم. دو منبع نور اصلی یا "کی لایت". هر کی لایتی ایجاد سایه میکنه یا بهتره بگم هر نوری! چه نور آبی ماه و چه نور نارنجی و زرد خورشید. اصن شما میگید که این قسمت هابیت چرا سایه داره، خیلی خب، بفرمایید ارباب حلقه ها: یاران حلقه رو پِلی کنید لطفا و بیارید اونجا که فرودو تو ظلمات شب به همراه چهار هابیت دیگه دارن از اشباح حلقه فرار میکنند. اونجا نور ماه ، منبع اصلی نور ماست و سایه ی فرودو و سم و بقیه بصورت کشیده رو زمین افتاده! حالا باید بگیم اونجا اون سوتیه؟ خیر، همه جا در همه حال تو فیلم نور و سایه هست، نرپردازی هم هست حتی در هلمزدیپ یا لوثلورین و... نورپردازیه دیگه. به عنوان قانون بنیادی یه نما همیشه ما یه منبع نور اصلی داریم، اگه این منبع نور نباشه اشتباهه نه اینکه باشه. نمیشه هم که نور باشه ولی سایه نباشه، درسته؟

ای بابا، من فقط نظرمو راجب اسکار گفتم! نباید بگم؟ قضاوت کردم آیا؟ گفتم "

این جایزه واسم دلیل برتری یه فیلم به یکی دیگه نیست و نظر خاصی ندارم. "

سرپرست جلوه های ویژه رو حرفشو من کی باشم که قبول نکنم، حرفش هزاران بار درسته ولی من در کل گفتم امروزه اینقد جلوه های ویژه زیاد شده تو فیلم همه دیگه میفهمن یه اژدها یا یه غول و ترول جلوه های ویژست، نه اینکه منظورم این باشه که اون اشتباه گفته.

من دلیل میرم آقا مهدی و واسه دلیلامم میتونم هر ثانیه از پشت صحنه یا فیلمو که خواستید بگم و اینجا عکسشو بذارم و آنالیزش کنم، شما هم دلیلاتونو میگید، درسته؟ من اگر دلیل بیارم و حرف بزنم یعنی اینکه دارم میگم فقط حرف خودمو قبول دارم آیا؟؟ خب میخواید حرف نزنم! ولی وقتی میبینم بحث میشه و به ناحق (از نظر من) پشت این فیلم چیزی گفته میشه، منم دلیلامو میگم دیگه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ovis

رو فروش هابیت 15 میلیون دلار دیگه اضافه شد . ولی سوال اینجاست این 15 میلیون دلار برای کجاست ؟ چون تو boxoffice تو قسمت International ندیم که کشور چین یا ژاپن بروز بشه . اگه برای بقیه کشور ها باشه که فوق العادست .

ویرایش شده در توسط ovis

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ayub_s

فروش هابیت 937 میلیون دلار شده تا الان .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
هیرلوین

به نظر من فیلم هابیت رو آگاهانه ساختنش،خواستن فرم و حال و هوای کتاب رو داشته باشه،توی لوتر رنگها خاکستری بود ولی توی هابیت رنگها گرم.در حالی که مسئول تنظیم کننده رنگ هر دو سری خود "اندرو" بوده.

جلوه های ویژه هم به نظر من کمبود وقت باعث شده بعضی جا هارو سر سری درست کنن،وگرنه جو لتری برای همه اثبات شده هست.در کل فکر نمیکنم ایراد از گروه جلوه های ویژه بوده باشه چون توی کارنامه این گروه فیلم های لوتر،کینگ کنگ،آواتار قرار داره،همین کمبود زمان و نوع و سبک فیلم میتونه بهترین توجیه باشه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ayub_s

به نظر من فیلم هابیت رو آگاهانه ساختنش،خواستن فرم و حال و هوای کتاب رو داشته باشه،توی لوتر رنگها خاکستری بود ولی توی هابیت رنگها گرم.در حالی که مسئول تنظیم کننده رنگ هر دو سری خود "اندرو" بوده.

جلوه های ویژه هم به نظر من کمبود وقت باعث شده بعضی جا هارو سر سری درست کنن،وگرنه جو لتری برای همه اثبات شده هست.در کل فکر نمیکنم ایراد از گروه جلوه های ویژه بوده باشه چون توی کارنامه این گروه فیلم های لوتر،کینگ کنگ،آواتار قرار داره،همین کمبود زمان و نوع و سبک فیلم میتونه بهترین توجیه باشه.

تمام مشکلات فیلم از اونجایی شروع شد که جکسون اعلام کرد فیلمه سه قسمتی میشه . وگرنه اگر قسمت اولش تا لحظات پایانیش خیلی عالی پیش رفته بود. و واقعا هم فیلم خیلی خوبی بود. ولی با اون پایان بندی ضعیف که به خاطر سه قسمتی کردن فیلم گذاشته شده یود گند زد . اگر از نظر منطقی و عقلانی بگم که این فیلم از همون اول نباید ساخته میشد چرا ؟! چونکه اولا جکسون نباید اینقدر به یک سبک فیلمسازی بچسبه و باید یه تنوع هم بده به خودش . جکسون الان سه سال پیاپی داره سرزمین میانه رو دوباره و از نو داره نشون میده . اقلا هم اگه میخواد نشون بده سعی کنه یه کتاب دیگه ی تالکین که در مورد سرزمین میانه هستش رو بسازه . به نظرم جکسون در بیشتر موارد خیلی احساساتی عمل میکنه تا عقلانی . همین سه قسمته کردن فیلمش رو کاملا میشه فهمید که احساساتی عمل کرده . هابیت 300 صفحه ای چه به سه قسمت ! ای کاش همون دوقسمته میشد این فیلم تا همه راضی میکرد. الان بیشتر منتقدان به این خاطر فیلم جکسون رو کوبیدن چونکه جکسون اعلام کرده سه قسمتی میشه فیلمه و منتقدان هم فکر میکنن جکسون به خاطر مانی اینکارو کرده و به خاطر همین میکوبوننش. ولی اگه از نظر احساسیم بگم که خیلی دوست دارم جکسون فیلم های دیگه ای از سرزمین میانه بسازه ولی خب جکسون اول باید به فکر خودش باشه تا طرفداران تالکین.

. ای کاش جکسون یه فیلم فانتزی دیگه بر اساس قوه ی تخیل خودش بسازه و هی از این و از اون کتاب اقتباس نگیره .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ovis

این 15 میایون دلار که اضافه شده کسی میدونه برای کجاست ؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
R-FAARAZON

این 15 میایون دلار که اضافه شده کسی میدونه برای کجاست ؟

فروش هابیت در چین به 67/1 میلیون دلار رسیده یعنی این هفته بیش از 7 میلیون دلار فروش داشته

بقیه فروش مربوط به کشور ژاپنه چون عملا غیر از چین و ژاپن اکران گسترده(و نه محدود) برهوت اسماگ در سراسر جهان به پایان رسیده

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
The White Wizard

The 2014 MTV Movie Award Nominations

هر هنگام که اسم جوایز MTV میاد به یاد مراسم سال 2003 میفتم که جایزه بهترین بازیگر نقش مجازی را به اندی سرکیس (گالوم) دادن اون کلیپی که موقع اهدا جایزه ساخته بودن خیلی باحال و خنده داربود اینقدر نگاه کردم که همه دیالوگ هاش را از حفظ شدم .

چه سالهای رویایی بود واقعا برای ارباب حلقه ها.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ayub_s

هر هنگام که اسم جوایز MTV میاد به یاد مراسم سال 2003 میفتم که جایزه بهترین بازیگر نقش مجازی را به اندی سرکیس (گالوم) دادن اون کلیپی که موقع اهدا جایزه ساخته بودن خیلی باحال و خنده داربود اینقدر نگاه کردم که همه دیالوگ هاش را از حفظ شدم .

چه سالهای رویایی بود واقعا برای ارباب حلقه ها.

آره خیلی جالب بودش اصلا وقتی که گالوم فحش میداد ته خنده بود . :دی .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Rosebud

منهم دیدم آزوگای گریم شده رو و عرض کردم که اصن صدتا آزوگو گریم کنه مهم چیزیه که بیرون داد یعنی آزوگ سی جی...این چیزیه که ما و منتقدها تو نسخه اصلی فیلم دیدیم و مهم چیزیه که تو فیلم میبینیم حالا تو پشت صحنه هرچی هم میخواد ساخته باشه خود پیتر زحمتاشو با این آزوگ سی جی هدر داد این وسط ما نباید سرزنش بشیم،تقصیر خودشه یا کمپانی نمیدونم.میتونم بگم آزوگ تنها چیزی بود که بد جور تو ذوقم زد بولگو که دیگه نگو...بعدم این جوایز اسکارن که باعث میشن فیلمای اینجوری ماندگار بشن باور کن اگه لوتر اون همه اسکار نمیگرفت میرفت ور دل هری پاتر و صدها فیلم فانتزی دیگه که دارن فراموش میشن من خودم به داستان فانتزی هیچ علاقه ای نداشتم اما وقتی شنیدم ارباب حلقه ها 17 تا اسکار برده با خودم گفتم وای حتما" باید چیز فوق العاده ای باشه و بود!از اونجا بود که من کلا" اومدم تو خط فانتزی پس اسکار مهمه برای جلب مخاطبای عام و کسایی که از فانتزی چیزی نمیدونن خدا میدونه چند نفر از همین طریق با تالکین و دنیای خارق العاده ش آشنا شدن و اگه هابیت اسکار ببره من خیلی خیلی خوشحال میشم و به خودم به خاطر سلیقه م افتخار میکنم و هم اینکه تصور این موضوع که با اسکارایی که هابیت ان شاالله برای فیلم سومش میگیره {من هنوز امیدوارم} چند هزار نفر دیگه به جمع طرفداران تالکین اضافه میشن باعث میشه ذوق مرگ بشم!!

حالا هم شما عصبانی نباش بیا دوست باشیم :دی

دوست عزیز از ده فیلم برتر تاریخ سینما کدوم هاشون اسکار بردن؟ همشهری کین؟ سرگیجه؟ ژنرال؟ مردی با دوربین فیلمبرداری؟ جویندگان؟هفت سامورایی؟ اسکار صرفاً یه شوی لباس هست و بین سینمایی ها ذره ای ارزش هنری نداره، درباره نخل طلا که صحبت نمیکنیم. جایزه ای که در سالی که راننده تاکسی بوده به راکی میرسه رو باید فاتحه اش رو خوند تازه این یه نمونه هست میتونم تا فردا برات از این نمونه ها بیارم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
R-FAARAZON

دوست عزیز از ده فیلم برتر تاریخ سینما کدوم هاشون اسکار بردن؟ همشهری کین؟ سرگیجه؟ ژنرال؟ مردی با دوربین فیلمبرداری؟ جویندگان؟هفت سامورایی؟ اسکار صرفاً یه شوی لباس هست و بین سینمایی ها ذره ای ارزش هنری نداره، درباره نخل طلا که صحبت نمیکنیم. جایزه ای که در سالی که راننده تاکسی بوده به راکی میرسه رو باید فاتحه اش رو خوند تازه این یه نمونه هست میتونم تا فردا برات از این نمونه ها بیارم.

خود نخل طلا یا جشنواره برلین یا ونیز خیلی به نظرم ارزش هنری نداره و صرفا به دنبال فیلم های خاص و چالش برانگیزه

کلا جشنواره ها محلی برای دور هم جمع شدن و همه رو راضی نگه داشتنه و نباید در اونا دنبال عدالت گشت!

اسکار بیشتر سلایق عام رو در نظر میگیره و کن و برلین و ونیز برعکس فقط به فیلم هایی توجه نشون میدن که خاصن

کن مثلا جشنواره ای سلیقه ایه که هیئت ژوری اش هر دوره تغییر میکنه و اقبال به فیلم های شرکت کننده بسته به نظر اون محدود هیئت ژوری و سرپرستشونه مثلا تارانتینو در سال 2003 جایزه ویژه هیئت داوران رو به پیرپسر داد چون بهش علاقه داشت و ممکن بود که در دوره ای دیگه این فیلم بخاطر خشونت زیاد حتی پذیرفته نشه(هرچند که اعتقاد دارم یک شاهکاره!)

و یا جایزه ای که به آبی گرم ترین رنگ هست دادند صرفا بخاطر موضوع چالش برانگیزش بود

در مورد راننده تاکسی صحبت تون رو قبول دارم و راکی در مقابلش صرفا یه شوخیه!

بحثی رو که در مورد 10 فیلم برتر گفتید تا حدودی قبول دارم البته سر همین ده فیلم هم اختلاف هست مثلا 10 فیلمی که فیلم هایی ازاستادان بزرگ سینما تارکوفسکی،کوبریک و یا تروفو در اون نباشه که کامل نیست و همین منتقدینی که ده فیلم رو انتخاب کردند علاقه ای افراطی به فیلم دهه 30،20 یا 40 دارند!(تاکیدم روی فیلم های برگزیده منتقدین هست تا کارگردانان)

باید در نظر بگیریم که خیلی از شاهکار های تاریخ سینما در زمان خودشون دیده نشدند مثل 2001-اودیسه فضایی و یا سولاریس ،آینه و استاکر تارکوفسکی و انتظار هم نباید داشته باشید که اسکار یا دیگر جشنواره ها به این فیلم ها اقبالی نشون بدن!

آخرین صحبت هم اینه که اسکارهای فنی رو از اسکارهای اصلی جدا کنید

در اسکارهای اصلی (مثل بهترین فیلم،کارگردان،بازی،فیلمنامه و...) هست که سلیقه یا زد و بند نقش داره

ولی در اسکارهای فنی مثل جلو های ویژه ،فیلمبرداری ،طراحی صحنه و... در اکثر موارد حق به حق دار رسیده

ویرایش شده در توسط R-FAARAZON

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...