رفتن به مطلب
3DMahdi

اطلاعات اولیه برای تازه واردین

Recommended Posts

مهمان
ارسال شده در (ویرایش شده)

واژه‌نامه‌ی تالارهای گفتمان

واژه‌نامه‌ای برای هركس كه با تالارهای گفتمان سر و كار دارد...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

#تالارهای گفتمان (forums): تالارهای گفتمان، مكانی است در دنيای اينترنت كه مشتمل بر چند تالار يا انجمن می‌باشد و افرادی با عضویت در آن تالارهای گفتمان، می‌توانند به بحث و گفت و گو درمورد يک مبحث مشخص و مذكور بپردازند.| مانند: "تالارهای شورای ماهاناكسار".

#انجمن (forum): انجمن يا تالار، واحد تشكيل‌دهنده‌ی يک تالارهای گفتمان می‌باشند كه موضوعات مختلف و متفاوتی دارند. هر انجمن، از تعدادی تاپيک تشكيل می‌شود.| مانند: انجمن "شورای خردمندان" يا "ياران حلقه" در تالارهای شورای ماهاناكسار.

#تاپيک (topic): تاپيک، واحد سازنده‌ی يک تالار می‌باشد كه از تعدادی پست تشكيل می‌شود. هر تاپيک، بايد دارای موضوعی جديد و متفاوت باشد و ربطی به موضوع تالار داشته‌باشد. يک تاپيک، می‌تواند توسط هر عضوی ساخته‌شود؛ در حالی كه تالار‌ها، تنها توسط مديران تالارهای گفتمان ساخته می‌شوند.| مانند: تاپيک "اطلاعات اولیه برای تازه‌واردین" در تالار «تازه‌واردين» در تالارهای شورای ماهانكسار.

#پُست (post): پست، به هر نظری گفته می‌شود كه شما در يک تاپيک تايپ می‌كنيد. يک پست، بايد به موضوع تاپيک مربوط باشد؛ وگرنه، اسپم بوده و توسط مديريت حذف خواهدشد. هم‌چنين بايد برخلاف قوانين اخلاقی نيز نباشد (مثلاً توهين به ديگر اعضا يا...)، چرا كه امكان دارد اخطار يا هشداری از مديران دريافت كنيد كه بسته به نوع آن، مجازات خاصی در پيش دارد.| اين نوشته، خود يک پست است.

#اسپَم (spam): اسپم يا هرزنامه، به پستی گفته می‌شود كه به موضوع تاپيک ربطی نداشته‌باشد و فضای بيهوده اِشغال كند. اگر در تاپيكی اسپم بزنيد و اگر آن پست توسط مديريت مشاهده گردد يا عضوی آن را گزارش كند، آن پست حذف خواهدشد.

#حساب كاربری (account): حساب كاربری يا اكانت هرشخص، شناسه‌ای است که هر شخص در تالارهای گفتمان می‌سازد و با آن، وارد تالارها شده و پست‌ و تاپيک‌ یا پيغام خصوصی‌ ارسال می‌کند و يا در نمايه‌ها شركت می‌نمايد.

#پروفایل (profile): پروفايل هر عضو، صفحه‌ای است كه مشخصات آن عضو در آن وجود دارد و فرد می‌تواند اطلاعات پروفايل خود را گسترده‌تر كند (قابل توجه كه شما در تالارهای شورای ماهاناكسار، تنها در زمان آنلاين‌بودنتان می‌توانيد پروفايل اعضا را مشاهده كنيد).| مانند: پروفايل "گندالف" يا "مهدی سه‌بعدی".

#پيغام خصوصی (private message): پيغام خصوصی، بخشی است كه شما می‌توانيد در آن، به طور خصوصی، با هر عضوی كه می‌خواهيد به گفت و گو بپردازيد كه ديگر اعضا از آن‌ها مطلع نخواهندبود.

#نمايه (profile): نمايه‌ها، بخش‌هايی هستند كه شما با تايپ‌كردن در عنوان «به چه چيزی فكر می‌كنيد» قسمت بالا يا ارسال پست در بخش "نمايه‌های اخير" داخل پروفايلتان، آن را می‌سازيد. نمايه را می‌توان يک تاپيک اسپم‌آزاد و با منظوررسانی غيرمستقيم دانست.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

از دوستانی كه كلمات و اصطلاحات ديگری به ذهنشان می‌رسد، تقاضا می‌شود آن‌ها را با پيغام خصوصی به بنده ارسال نمايند تا همراه با ذكر نامشان، به اين پست اضافه گردند. با سپاس فراوان

.........................................................................................................................................

پی‌نوشت:

با تشكر از "مهدی سه‌بعدی"، جهت اصلاح واژه‌نامه و ياری‌دادن در تعريفات آن.

ویرایش شده در توسط 3DMahdi
اضافه کردن واژه های جدید

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
اله سار

در صورت مشکل با دانلود پیوست‌های پست‌های قدیمی، به این تاپیک مراجعه کنید و درخواست خودتون رو اونجا مطرح کنید: احیای پیوست‌های معیوب

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مهمان
این موضوع از هم اکنون بسته می گردد.

×
×
  • جدید...