رفتن به مطلب
الوه

نظرسنجی 67: بهترین و مناسب ترین مکان طراحی شده در فیلم سه گانه هابیت کدام است؟

بهترین و مناسب ترین مکان طراحی شده در فیلم سه گانه هابیت کدام است؟  

63 رای

  1. 1. بهترین و مناسب ترین مکان طراحی شده در فیلم سه گانه هابیت کدام است؟

    • دیل
    • اره‌بور
    • دول گولدور
    • شهر گابلین ها
    • تالارهای تراندویل
    • شهر دریاچه
    • کوه گونداباد
      0


Recommended Posts

Elendil the light

چه خوب من اولین نفرم!

1- دیل. دیل خیلی قشنگ بود. ولی یه جورایی معلوم بودش که واقعی نیست. از نوع رنگ آمیزی پشتش میشه اینو کاملا فهمید.

2-اره بور. این هم خوب در آورده بودن. ولی خب نورش سفیده. دقت کنین. اون نوره از کجا میومد؟! در حالیکه شهر توی کوهه و نوری از خورشید بهش نمیرسه چیجوریه که نور سفید میاد وسط؟

3- دول گولدور کاملا طبیعیه از نظر من. یعنی هم رنگآمیزی پشتش و خودش و هم نماش. انتخاب دوممه.

4- شهر گابلین ها. خب اینم که معلومه تو کوهستان مه الوده. اینقدر که مه داره توش! مشخصه که جالب از اب در نیومده. پلهای در حال ریزشی که پادشاه تپل و چاقی مثل همون موجود روشون راه میره...

5- تالار های تراندویل. خیلی قشنگ و رویایین و کاملا برازنده پادشاه الفها . نورشم از اونجائیکه از چراغ ها تقریبا رنگه سفیدی بیرون میاد طبیعیه. مثل یه تابلوی نقاشی بی عیب و نقصه.

6- شهر دریاچه. اینم خوب و طبیعی در آوردن. ولی خب یه جوریه. پرنده توش پر نمیزنه! و همین طور به نظر خیلی قدیمی میاد.مثل شهر عدن تو اتش دزده.

7- کوه گنداباد. اینم که کاملا مشخصه که غیر واقعیه.

من به دلایل گفته شده تالار های تراندویل رو انتخاب میکنم. دول گولدور هم واقعا خوبه دارم افسوس میخورم که چرا اونو نزدم.

ویرایش شده در توسط Elendil the light

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Lord Thranduil

خب راستش فیلم هابیت خیلی عالی ساخته شده و واقعا نمیشه گفت کدوم بهتره...من خودم از تالار های تراندویل خیلی خیلی خوشم اومد نه فقط برای اینکه طرفدار تراندویلم.نه.واقعا یه جای خیلی عالی بود. دیل هم خیلی فوق العاده بود از رنگ های سرد و تاریک استفاده شده بود و یه محیط مخوف و با ابهت رو نشون میداد.هوای ابری و رنگ های آبی و مشکی فضای سرد و مخوفی رو برای بیننده آماده کرده بود.. خیلی جالب بود.اما تالار های تراندویل...اونجا واقعا محشر بود وقتی که دورف ها رو میارن تا ببرن پیش تراندویل میشه گوشه ای از قصرش رو دید که از رنگ های قهوه ای و طلایی سلطنتی خاصی استفاده کرده بودن و یه محیط تو در تو و عالی رو ساخته بودن.تخت تراندویل، اتاق خود تراندویل با اون حوضچه داخلش ،دیوارا ،حتی انبار غذا ها و همه چی و همه چی عالی بودن.کاملا در شان آخرین پادشاه الف های جنگلی بود. مخصوصا این که یک محیط صاف نبود و در زیر هر قسمت رود کوچکی جاری بود که محیط رو زیباتر هم نشون داده بود.من با مقایسه ویژگی های هر تصویر قصر تراندویل رو انتخاب کردم چون واقعا اون قصر و طراحی های اون یه چیز دیگس و انصافا نمیشه به اون قصر با این همه کارایی که روی طراحی صحنه و رنگ و اینجور چیزاش نه گفت.و البته کیه که از قصر خودش خوشش نیاد؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Sherlock

همه جا رو قشنگ درست کردن.. ولی تالارهای تراندویل خیلی جای قشنگیه و دلم میخواد یه وکیشنی اونجا داشته باشم :دی انتخاب اولمه.

دومین انتخاب دول گولدور .. خیلی باحال درستش کردن.

بقیه هم خوبه :)

 

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
M.A.R

از دیل خیلی خوشم نیومد. انتظار داشتم یه حالت اروپایی شمالی داشت. تالارهای تراندویل هم روشن تر و هم پر زرق و برق تر از    چیزی بود که فکر میکردم. شهر دریاچه هم خیلی خیلی خلوت و البته سرد بود. از گنداباد هم تصوری نداشتم که با فیلم مقایسش کنم. بعد از اینا ۳ تا گزینه میمونه که جدا هر سه تاشونم دوست دارم شکوه و عظمت اره بور و سایه های تاریک دول گولدور اما یکجورهایی از شلوغی و کثیفی شهر گابلین بیشتر خوشم اومد.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
♥boromir♥

تعجب میکنم چرا هابیتون و ریوندل جزو گزینه ها نیست...بیشتر ریوندل...حالایعنی  اگر بگیم طرح اولیش از لوتره و....

ولی تو هابیت خیلی سکانس های خفنی از ریوندل پخش شد...

 

با این وجود به اره بور رای میدم...

دول گولدورو شهر دریاچه و سیاه بیشه هم خوب نشون داده شدن ولی تالارای تراندویل رنگ بندیش بهتر بود...گوندوبادم  من هر وقت میبینم یاد دروازه موردور میوفتم...

ویرایش شده در توسط الوه
حذف تصاویر حجیم

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
FILI

بدون شک اره بور! البته بقیه مکان ها هم فوق العاده بود ولی واقعا طراحی اره بور چه بیرون و چه داخلش کار بسیار سختی بوده. به خصوص طراحی اون هم طلا و جواهر که همه جا پخش شده بود.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
baggins

من همه رو دوست داشتم ولی بین گزینه ها اره بور رو بیشتر میپسندم. تو هر سه قسمت نقطه کلیدی بود و تبعا بیشتر از گزینه های دیگه هم روش مانور داده بودن و الحق که جای تحسین هم داره. نمای بیرونی، دالان ها و ستون های ستبر و نقش های تیز و شکسته منحصر به فرد دورفی. تخت پادشاهی؛ از مسیر طولانی و فضای باز اطراف و جایگاه تخت در دل یکی از ستون ها گرفته تا طراحی طرح های خود تخت دلنشین و گوارای وجود ـه. جایگاه آرکن بروی تخت به قدری به سنگ شکوه و زیبایی میده که وقتی تو دست نظاره گرش هستیم چنین چیزی القا نمیشه؛ سنگی به دور از موطن خویش. طراحی این فضا ها مرحبا داره

سردی و خاکستری شهر دریاچه هم خیلی دوست داشتنی بود. خیلی حس نزدیکی با آدمایی که توش میتونن زندگی کنن داشتم. اصلا دوست ندارم تو یه همیچن فضای نم و سردی به استخون کشیده ای زندگی کنم. میتونم تجسم کنم با یکسری آدمای تک دیالوگ و یا حتی صامت نظری طرفم! {جایی که بگینز کم گوی هم صداش در میاد :دی}

سنگ های تیز و شیبدارِ حفره بر تن شهر گابلین ها هم منو یاد آنگولیانت کبیر مینداخت. 

ویرایش شده در توسط baggins

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
msa_dino

از بین مکان هایی که نام برده شده من تالار تراندویل، اربور و تونل گابلین ها را در یک سطح دیدم. همشون خوب بودن ولی واقعا به دلم ننشستن. ( چراشو نمیدونم!)

کوه گونداباد هم که واقعا بد بود! یه چیزی بود شبیه این قلعه های شیطانی که توی بازی های کامپیوتری میسازن. خیلی مصنوعی و غیر ترسناک!

دولگولدور از حیث فضا بخصوص جاهایی که کامپیوتری نبود و از دکور استفاده کرده بودن خوب بود. هر طور فکر می کنم نمیشد بهتر از این چیزی برای دولگولدور در آورد.

ولی نهایتا انتخابم شهر دریاچه یا اسگاروت هست که تنها منظره ای از فیلم بود که موقع دیدنش برای اولین بار خیلی لذت بردم. خیلی طبیعی تر و قشنگ و نسبتا شبیه تعریف کتاب طراحی شده بود و هم از صحنه های دکور خوشم اومد و هم صحنه های کامپیوتری که واقعا برخلاف مکان های دیگه، طبیعی و باورپذیر ساخته شده بود. منظورم اون برج و بارو ها و خانه های محقر و نور پردازی و جزئیات شهره که در نمای دور خیلی عالی بودن.

ویرایش شده در توسط msa_dino

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
فین رود فلاگوند

 

بهترین و مناسب ترین مکان طراحی شده در فیلم سه گانه هابیت کدام است؟

1. دیل 

2. اره‌بور

3. دول گولدور 

4. شهر گابلین ها 

5. تالارهای تراندویل

6. شهر دریاچه 

7. کوه گونداباد  

 

با عرض اجازت

1- دیل را خوب طراحی کرده بودند اما خوب همه مان می دانیم که شهری معمولی است و نباید جز این از آن انتظار داشت.

2- انتخاب من این است اره بور. آن را با طلاهایش عالی ترسیم کرده بودند و تمام جاهایش مطابق نوشته های کتاب و همچنین تطابقات ذهنی خودم بود درباره ی اندازه اش هم اغراقی صورت نگزفته بود.

3- چون از دول گولدور در کتب استاد توصیف های کافی نبوده جکسن می توانست هر چه را می خواسی در این موردبه خورد مردم دهد و این کار را هم کرد به نظر من دول گودور او اصلا راضی کننده نبود.

4-این هم خوب بود اما کمی بیش از اندازه با دنیای تالکین فاصله داشت البته نباید فراموش کرد هابیت 1 در بخش بهترین جلوه های ویژه اسکار آن سال با شهر گابلین ها نامزد اسکار شده بود.

5- این ها فوق العاده اند اما چون من خودم از الف ها جنگلی خیلی خوشم نمی آید از سبک تالار سازیشان هم خوشم نمی آید اما فکر می کنم اگر روزی فیلم سیل ساخته شود(که امیدوارم این اتفاق نیافتد) باید نارگوتروند و منه گروت را متفاوت تر از این ترسیم کنند.

6-شهر دریاجه خوب بود و بهتر عالی بود اما مساله یخ ها در کنار آب کمی غیر واقعی بود اما استایل شهر خوب بود.

7- چون هیچ توصیفی از این کوه در داستانهای استاد نیست نمی توان نظر درست داد که کوه ها واقعا چه شکلی اند و چون من مخالف  آوردن گونداباد در هابیت هستم پس رای مخالف دارم.

همان طور که یکی از دوستان هم نوشته بودند چرایی این که ریوندل در این نظر سنجی نیست عجیب است شاید چون ریوندل کمی در حاشیه ی این فیلم بوده ولی در هر صورت طراحی ریوندل از همه بهتر است.

با تشکر  از این نظر سنجی.

ویرایش شده در توسط فین رود فلاگوند

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
*legolas *

نظرسنجی 67:

بهترین و مناسب ترین مکان طراحی شده در فیلم سه گانه هابیت کدام است؟

 

1. دیل - http://s2.img7.ir/ytsg5.jpg

2. اره‌بور - http://s2.img7.ir/oylAA.jpg

3. دول گولدور - http://s2.img7.ir/R4ccr.jpg

4. شهر گابلین ها - http://s2.img7.ir/OHYqK.jpg

5. تالارهای تراندویل - http://s2.img7.ir/o1kQI.jpg

6. شهر دریاچه - http://s2.img7.ir/0L1qB.jpg

7. کوه گونداباد - http://s2.img7.ir/6v4oB.jpg

 

دیل خوب بود ولی مثل شهر ارواح بود و هیچ رنگی نداشت  و خیلی یک نواخت بود گاهی ازصحنه ها ادم رو به اشتباه مینداخت که اینجا  همون صحنه چند دقیقه قبلی نیست ؟

اره بور یک نقطه ضعف داشت یا خیلی نورانی و پر زرق و برق با طلای فراوان یا که تاریک  و پوشیده شده از سنگ 

دول گولدور خیلی خوب بود اون حس وحشت رو واقعا به مردم می داد 

شهر گابلین ها اصلا دوستش نداشتم اخ به همچین چیزی میگند شهر فوتش کنی میریزه میره بقل دل گالوم 

تالارهای تراندویل خیلی خیلی خیلی خوب بود واقعا شایسته ابهت الف ها بود  خیلی قشنگ بود مخصوصا کار های چوبی  پله ها  و پل ها 

شهر دریاچه  خوشگل بود ولی پرنده ام پر نمیزد توش چه برسه به ادم و قسمت هایی که خانه ها با اب برخورد میکردند یکم  مصنوعی بود 

کوه گوندا باد  دوستش ندارم خیلی خیلی خسته کننده و سرد هست 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
majid13

بنظرم سیاه بیشه هم میتونست بین گزینه ها باشه..خیلی فکر کردم که کجا بیشتر توجه منو جلب کرد اما جایه خاصی نبود که بعد دیدنش یه تکونی منو بده شاید اربور در مقایسه با بقیه یک مقرار بهتر بوده باشه اما در کل انگار سه گانه هابیت رو پیترجکسون لوتر نساخته متاسفانه!! چون اصلا هیچیش قابی مقایسه نیست! وقتی به ابهت دژ سارمان و آماده سازیشون فکر میکنم یا موریا .کوهستااان. شایر- موردور .. برجها . شهر سفید!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
فنگورن

چه نظر سنجی خوبی ، با تشکر از عوامل :)

من با توجه به این که  ملاکم برای انتخاب رو تناسب بیشتر با تصوراتم از توصیفات تالکین قرار داده بودمبین گزینه های اولم به شدت شک داشتم. در نهایت به شهر دریاچه رای دادم. و اما مابقی گزینه ها به ترتیب اولویت :

2- دیل : چه ایرادی میشه به این طراحی بی نظیر گرفت ؟ شهری که در سایه اره بور رونق گرفته و روزگار شاد و با شکوهی برای خودش داشته و زیبایی بناهاش بیانگر همین ویژگی هان.

3-  شهر گابلین ها : شاید شهر گابلین ها اصلا ظاهر خوشایندی نداشته باشه و شلوغ و درهم به نظر برسه اما به بهترین نحو منعکس کننده شخصیت هایی هستش که در اون زندگی می کنن.

4- دول گولدور: با وجود این که دولگولدور یه قلعه رها شده توصیف شده اما تو فیلم ما دولگولدور رو یه قعله ویران شده میبینیم . با این وجود نمیتونم منکر شکوه و خوفناکی این بنا بشم .

5-اره بور: طراحی اش زیبا و با شکوه بود اما به نظرم به شدت بزرگ نمایی شده بود ! موریا که بزرگترین دستاورد معماری دورف هاست در مقابل اره بوری که تو فیلم هابیت نشون داده میشه ناچیزه و این اصلا درست نیست. 

6- تالارهای تراندویل : به نظرم تو این مورد هم ما شاهد اغراق هستیم . به نظرم پیتر در آرزوی به تصویر کشیدن مغاره های تین گول و فینرود به اشتباه افتاده و تالارهای تراندویل رو به اون شکل تصویرگری کرده.

7- گونداباد: در بین گزینه ها این تنها طراحی هستش که اصلا نمی پسندم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ایوانا

چرا ریوندل  بین گزینه ها نیست  ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به نظر من طراحی ورودی دره ی ریوندل  قشنگ تر بود

و همینطور کوهستانی که قبل از ورود به شهر گابلین  توش قرار داشتن

ولی اگه بخوام از بین گزینه ها انتخاب کنم  دیل خوب بود

نظر کلی ام اینه که با وجود عالی بودن گرافیک این فیلم  و جلوه های ویژه اش  زیادی کامپیوتری و تمیز بود واز حالت واقعی خارج شده بود وبیشتر به ادم حس تماشای انیمیشن میداد

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ایمان

دول گولدور واقعا حس وحشت وتباهی ویاس و ناامیدی رو منتقل می کرد به نطر من بهترین مکان دول گولدور بود

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...