رفتن به مطلب
Guardian Of The Grey Havens

پادشاهان دول آمروت

Recommended Posts

Guardian Of The Grey Havens

ایمراهیل بیست و دومین امیر دول آمروث بود که در جنگ دشت پله نور به یاری میناس تیریث اومد. توی این بحث میخوام دوستان راجع به دول آمروث و سلسله حکمرانیش اطلاعاتشون رو عرضه کنند.

امیر(کلمه انگلیسیش یعنی شاهزاده ولی به نظرم همین ترجمه آقای علیزاده بهتر باشه) دول آمروث لقبی بود که ایمراهیل، پدرش آدراهیل و پدرانشون تا گالادور اولین امیر دول آمروث پسر ایمرازول نومه نوری داده شد(گالادور بنیانگذار دول آمروث و اولین امیر اون بود) ایمرازول با یک دوشیزه الفی به نام میثرلاس Mithrellas که یکی از ندیمگان نیمرودل(حتما توی یاران حلقه داستان نیمرودل رو خوندید دیگه) بود ازدواج کرد و با این حساب میشه گفت که گالادور هم یک نیم الفه و از اون گالادور به دنیا اومد.

در مورد اشخاص مهم این خاندان باید گفت که فیندویلاس همسر دنه تور دوم و مادر بورومیر و فارامیر دختر آدراهیل و خواهر ایمراهیل بود. همین طور لوثیریل دختر ایمراهیل هم به همسری ائومر پسر ائوموند اولین شاه از سومین سلسله سلطنتی روهان در اومد و از اونها وارث ائومر الف واین Elfwine به دنیا اومد.

یه سوالی هم از دوستان داشتم که اگه بتونن جواب بدن خیلی ممنون میشم. ایمرازول نومه نوری کی بود؟ آیا از خانواده سلطنتی نومه نور بود یا یکی از نجیب زادگان نومه نوری(بهتره بگیم گوندوری) بود یا نه یک انسان نومه نوری معمولی. و این که آیا در جایی از آثار تالکین در این مورد که چه طور میثرلاس رو پیدا کرده و با اون ازدواج کرده داستانی هست یا نه؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
اله سار

سلام به همه. هالبارد عزیز در مورد این دو نفر اطلاعات زیادی در دسترس نیست ، من یه بار که می خواستم سلسله های پادشاهی رو تو سرزمین میانه لیست کنم به این دو نفر هم برخوردم که چیزایی که الان ازشون یادم مونده و در دسترسم هستند رو می گم ، سر فرصت یه نگاه به منابع می کنم و اگه چیزی جا مونده بود اضافه میکنم اما بعید می دونم چیز زیادی بشه در موردشون گیر آورد :

در مورد ایمرازور نومه نوری در افسانه های ناتمام اومده که اون کسی بوده که ساکن بلفالاس بوده و با میثرلاس ازدواج کرده ؛ گفته شده که میثرلاس یکی از ندیمگان نیمرودل بوده که در به همراه گروه زیادی از الفها در سال 1980 که وحشت و شیطان(بالروگ) در موریا بیدار شده بود به سمت جنوب و دریا فرار می کنه ؛ گفته شده که ایمرازور اونو هنگامی که در جنگلهای بلفالاس سرگردان شده بود پناه داده و راهنمایی کرده و بعدها باهاش ازدواج کرده( درحدود 1981دوران سوم) و این نحوه آشناییشون بوده ، اما بعدها ووقتی اونها صاحب دو فرزند شده بودند(یک پسر به نام گالادور و یک دختر به اسم گیلمیث) در شبی تاریک میثرلاس گم میشه و دیگه کسی اونو مشاهده نمی کنه . اون یک الف سیلوان بوده و نسب یا خاندان معروفی نداشته و بعضی ها گفتن که ممکنه اون یه یک دسته از الفها برخورده باشه که در حال ترک سرزمین میانه بودند و به همراهشون رفته باشه.

در مورد ایمرازور هم خیلی کم نوشته شده ؛ در جلد 12 تاریخ سرزمین میانه کریستوفر می گه که در حاشیه یکی از دستنوشته های پدرش تاریخ تولد ایمرازور 1950 و تاریخ مرگش 2076 دوران سوم ثبت شده .

ایمرازور یک اسم با گویش آدونایک هست و از اونجایی که این گویش در بین نومه نوری های سیاه رایج بوده بعضی ها تصور می کنن که اون ممکنه یک نومه نوری سیاه بوده باشه ؛ J. E. A. Tyler در کتابش The Complete Tolkien Companion که در سال 2002 منتشر شده شرح داده که اون یک دریانورد نومه نوری بوده و به احتمال زیاد ساکن و متولد اومبار بوده. اون میگه که ایمرازور بیش از 50 سال در خدمت نیرویی دریایی گندور در اومبار خدمت می کرده و همین علت نوع نام گذاری اون رو توجیه می کنه ؛ بهر حال چیزی که مشخصه اینه که اونهم نسب و خانواده مشهوری نداشته و شاهزاده نبوده.

در مورد دول آمروت هم توضیحات شما خیلی خوبه منم یه چند جمله اضافه کنم و اگه دوستان مایل بودن می تونم جزئیات بیشتری رو بگم :

سزمین دول آمروت به نام الفی دور ان ارنیل (Dor-en-Ernil) نامیده میشه که به معنی سرزمین شاهزادگان(امیران) هست ، این اصطلاح اول فقط برای ناحیه ای در بلفالاس که ایمرازور زندگی می کرده بکار می رفته اما بعد از دوران گالادور به تمام اون چیزی که امروزه به عنوان دول آمروت نامیده میشه نسبت داده شد.در ادامه لیست سلسله و پادشاهان و افراد دول آمروت رو میارم ، البته باید توجه داشت که خیلی از اسامی در میان این لیست گم شده و خیلی از تاریخ ها نامشخصه ؛ کریستوفر تالکین در جلد 12 تاریخ سرزمین میانه شرحی درمورد عوض شدن چند باره این لیست توسط پدرش و در نهایت نامشخص بودن اون گفته و به همین دلیل ممکنه خیلی از تاریخها با هم تداخل پیدا کنند یا فاصله داشته باشند :

آردهیل اول شاهزاده دور ان آرنیل (1944 ؟)

ایمرازور شاهزاده دور ان آرنیل (1950 -2076)

گالادور اولین پادشاه دول آمروت (2024-2129)

دومین پادشاه دول آمروت (2060 -2206 یا 2203 )

سومین پادشاه دول آمروت( 21120 – 2250یا 2254)

چهارمین پادشاه دول آمروت (2172-2299)

پنجمین پادشاه دول آمروت(2225-2348)

ششمین پادشاه دول آمروت (2274-2400)

هفتمین پادشاه دول آمروت(2324-2458)

هشتمین پادشاه دول آمروت(2373-2498)

نهمین پادشاه دول آمروت(2418-2540)

دهمین پادشاه دول آمروت(2463-2582)

یازدهمین پادشاه دول آمروت(2505-2623)

دوازدهمین پادشاه دول آمروت(2546-2660)

سیزدهمین پادشاه دول آمروت(2588-2701)

چهاردهمین پادشاه دول آمروت(2627-2733)

پانزدهمین پادشاه دول آمروت(2671-2746) ( او بدست دزدان دریایی اومبار کشته شد)

شانزدهمین پادشاه دول آمروت(2709-2799) (او در میدان جنگ کشته شد )

هفدهمین پادشاه دول آمروت( 2746-2859)

هجدهمین پادشاه دول آمروت(2785-2899)

آگلاهاد نوزدهمین پادشاه دول آمروت(2827-2932)

آنگلیمیر بیستمین پادشاه دول آمروت(2866-2977)

آردهیل دوم بیست یکمین پادشاه دول آمروت(2917-310)

ایمراهیل بیست و دومین پادشاه دول آمروت(2955-3054 یا سال 34 دوران چهارم)

الفیر بیست و سومین پادشاه دول آمروت(2987-57 یا 67 دوران چهارم)

آلفروس بیست و چهارمین پادشاه دول آمروت(3017-3115 یا 95 دوران چهارم)

بهر حال در مورد این سلسله اطلاعات زیادی نیست و کریستوفر در همون جلد 12 توضیح میده که همین تواریخ و اسامی تو بعضی از نسخه های نوشته شده توسط پدرش اومده و تو بعضی های دیگه یا نیومده یا تغییر کرده.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Imrahil Prince of Dol Amroth

من بلد نیستم عکس بذارم ،اگه کسی بگه میتونم شجره نامه شو نو بذارم و توضیحاتشو بدم.یه چیزه دیگه اینکه یه نفر که اصلا خون نجیب زادگی نداشته چه جوری تونسته تو اون گوندوری که همه آدم ای مهمش رو بر اساس نژاد انتخاب میکنن یه حکومت نیمه مستقل برقرار کنه(بلفالاس به طور مستقل ادلره میشد اما پادشاهی جنوبی از اون دفاع میکرد،یه چیزی مثل روهان)و هم عضو مجلس خواص گوندور بشه؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
بانوی سفید روهان

ببخشید چند تا سوال:

1ایمرازور که انسان بود با میثرلاس که الف بود ازدواج کرد پس یعنی بچه هاشون میشن نیمه الف .سرنوشت بچه های اونا چی شد آیا اونا سرنوشت الف ها رو انتخاب کردند یا انسان ها رو ؟

2دول آمروت دقیقا در چه نقطه ای از گاندور بود {اگه میشه از روی نقشه راهنمایی کنید}

3 توی یکی از فصل های بازگشت شاه لگولاس ایمراهیلو میبینه و یه تعظیم بلند بالا میکنه آیا مقام ایمراهیل که نیمه الف بود و از لحاظ اصل و نسب هم میثرلاس مقام خاصی میان الف ها نداشت از لگولاس که شاهزاده سیاه بیشه بود بالا تر بود ؟

4 چه طوری پادشاهان و کارگزاران گاندور به امیران دول آمروت اجازه داده بودن یه حکومت تقریبا مستقل داشته باشند(منظورم اینه که مثل روهان ماجرا خاصی داشت؟)

ممنون

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
الوه

ببخشید چند تا سوال:

1ایمرازور که انسان بود با میثرلاس که الف بود ازدواج کرد پس یعنی بچه هاشون میشن نیمه الف .سرنوشت بچه های اونا چی شد آیا اونا سرنوشت الف ها رو انتخاب کردند یا انسان ها رو ؟

2دول آمروت دقیقا در چه نقطه ای از گاندور بود {اگه میشه از روی نقشه راهنمایی کنید}

3 توی یکی از فصل های بازگشت شاه لگولاس ایمراهیلو میبینه و یه تعظیم بلند بالا میکنه آیا مقام ایمراهیل که نیمه الف بود و از لحاظ اصل و نسب هم میثرلاس مقام خاصی میان الف ها نداشت از لگولاس که شاهزاده سیاه بیشه بود بالا تر بود ؟

4 چه طوری پادشاهان و کارگزاران گاندور به امیران دول آمروت اجازه داده بودن یه حکومت تقریبا مستقل داشته باشند(منظورم اینه که مثل روهان ماجرا خاصی داشت؟)

ممنون

1- این براساس یه داستان قدیمی هست و مدرکی موجود نیست، برای همین زیاد هم اطلاعات نداریم. گرچه در مورد اینکه اجازه ی انتخاب داشتن یا خیر توی تاپیک نیمه الف ها درحال بحث بود و میتونید اونجا ادامه اش بدید (نظر شخصی بنده بنا بر مدارکی دیگه خیر هست اما اونجا هم سوالتون رو بپرسید)

2- از میناس تیریت بیاید به سمت جنوب غربی و نزدیک خلیج بل فالاس میتونید دول آمروت رو توی یه قسمت شبه جزیره مانند ببینید

3- خب این احترام گذاشتن ربطی به مقام ها توی سرزمین های دیگه نداره، لگولاس توی سرزمین خودش شاهزاده هست ولی نه توی میناس تیریت و گوندور. برای همین احترام وقتی در خانه ی هرکسی هستی به صاحبش میرسه...

4- این چیز عجیبی نیست، توی روهان درسته چیز زیادی ذکر نشده، اما ارکنبراند در اطراف دون هارو رو گودی هلم حکومت میکرد، درسته زیر فرمان تئودن شاه بود، اما اختیارات خودشم داشت. مثلا تئودن نمیدونست ارکنبراند دیوارها و باروهای گودی هلم رو تقویت کرده و از این قبیل چیزها. و خب فاصله رو هم نگاه کنید متوجه میشید، اونقدر نزدیک نیست که بدون فرمانروای جداگانه بخوان رهاش کنن...

ویرایش شده در توسط الوه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...