رفتن به مطلب

Recommended Posts

مهمان

سلام.

توی این تاپیک، درباره‌ی حلقه‌های قدرت بحث می‌کنیم و توصیفات ظاهری، کاربردها، تأثیرات و تاریخچه‌شون رو ارائه می‌دیم.

همین!

+گندالف سپید+

157626055677829941_DcFj86zD_b.jpg

Ringsofpower.jpg

«حلقه‌ای سه برای پادشاهان الف در زیر گنبد نیلی،

حلقه‌ای هفت برای فرمانروایان دورف در زیر تالارهای سنگی،

حلقه‌ای نُه برای آدمیان که محکوم به مرگ‌اند و فانی،

و یکی از برای فرمانروای تاریکی بر سریر تاریکش،

در سرزمین موردور، و سایه‌های آرمیده‌اش.

حلقه‌ای است از برای حکم راندن،

حلقه‌ای است از برای یافتن،

حلقه‌ای است از برای آوردن،

و در تاریکی به هم پیوستن،

در سرزمین موردور، و سایه‌های آرمیده‌اش.»

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مهمان

خب؛ در ابتدا خودم شروع می کنم و اندک چیزی رو که درمورد این حلقه ها میدونم، خدمتتون ارائه میدم.

حلقه های قدرت

بعد از اسارت ملکور و آغاز دوران دوم، سائورون به جای ملکور میاد روی کار و در ابتدا، از حیله ای برای برداشتن نومه نوری ها که در اون زمان از مهم ترین و سخت کوش ترین دشمنان اون بودن، استفاده میکنه و باعث میشه خود ارو، شخصاً اونا رو از سر راه برداره. بعد از اون، سائورون به حیله ای دیگه روی میاره که ساخت حلقه های قدرت هستن.

سائورون در کالبدی زیبا و مهربون با اسم مستعاره ی "آناتار" به معنای "خداوندگار هبه ها"، بین مردمان سرزمین میانه می ره و حلقه هایی جادویی میسازه و به عنوان هدیه، به شاهان الف ها و دورف ها و آدم ها تقدیم میکنه؛ اما این یه حقه است.

بعد از این که الف ها سه حلقه، دورف ها هفت حلقه و آدم ها نه حلقه ی خودشون رو قبول و به دست میکنن؛ سائورون به کوه هلاکت برمیگرده و در آتیش این کوه، حلقه ای میسازه تا به کمک اون، بتونه صاحبان حلقه های دیگه رو که به پادشاهان سرزمین میانه هدیه کرده بود رو کنترل کنه.

اما الف ها که از همه باهوش تر و قدرتمندترن، از این حقه آگاه میشن و حلقه هاشون رو درمیارن و به جای رفتن به زیر سلطه ی سائورون، از اون استفاده هایی برخلاف پلیدی و سائورون میکنن. دورف ها هم به زیر سلطه ی سائورون نمی رن؛ اما یه مقدار حرص و آز بیشتری پیدا میکنن (که از تأثیرات حلقه است) و به کمک حلقه هاشون، زمین رو برای پیداکردن طلا حفر میکنن. در این میان، انسان های هوس باز و ساده لوح، در دام حلقه های نه گانه شون گرفتار میشن و به نه نفر شبح شنل پوش تغییر پیدا میکنن و به زیر فرمان سائورون می رن. این که سائورون همین رو میخواسته یا نه (یعنی شاید دوست داشته آدم ها ظاهرشون تغییر نکنه و بتونن مثل قبل، بر آدم ها فرمانروایی کنن)، مشخص نیست.

اما سائورون قطعاً یه چیز رو نمیخواسته، و اون استفاده ی مفید الف ها از حلقه ها و پلیدنشدن دورف هائه. برای همین، سپاهی رو برای پس گرفتن حلقه ها از پادشاهان این دونژاد روانه میکنه (تا خودش ازشون در جنگ و نبرد استفاده بکنه و پیروز میدان بشه)؛ ولی الف ها به کمک همین حلقه هاست که ارتش سائورون رو دور و مغلوب میکنن. اما دورف ها که به خاطر ذات نه چندان مقامشون، بیش از حد حریص و طمع کار شده بودن، مغلوب میشن و حلقه های دورف ها یا به دست سائورون بازیافته میشن، و یا در آتیش و جنگ از بین میرن و میسوزن.

انشاءالله در پست های بعدی، بیشتر درمورد این حلقه ها بحث خواهدشد.

عیدتون مبارک؛

تا بعد!:ymapplause:

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مونت آو سائرون

مگه الف ها و دروف ها به دست خودشون بود که تحت کنترل سارون دربیان یا نیان!

یعنی حق انتخاب داشتن؟؟؟!! یا حلقه ی قدرت توسط حلقه های خودشون اونه ها رو اقوا می کرد که تحت کنترلش باشن!

اگر حق انتخاب داشتن پس دیگه برای چی سارون حلقه ی قدرت ساخت تا با اون حلقه بقیه ی حلقه ها رو کنترل کنه؟؟؟!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مهمان

مگه الف ها و دروف ها به دست خودشون بود که تحت کنترل سارون دربیان یا نیان!

یعنی حق انتخاب داشتن؟؟؟!! یا حلقه ی قدرت توسط حلقه های خودشون اونه ها رو اقوا می کرد که تحت کنترلش باشن!

اگر حق انتخاب داشتن پس دیگه برای چی سارون حلقه ی قدرت ساخت تا با اون حلقه بقیه ی حلقه ها رو کنترل کنه؟؟؟!

بذار واضح تر توضیح بدم. وقتی دورف ها و الف ها حلقه هاشون رو به دست کردن، از حضور سائورون به عنوان دارنده ی حلقه ی یگانه مطلع شدن و فهمیدن که این همه اش یه حقه است. بعد از اون، حلقه ها رو درآوردن و احتمالاً فقط با نگه داشتن اون در کنار خودشون، تونستن ازش استفاده های مفید (پیداکردن طلا، آتیش بازی، شفادادن دردها و...) کنن. البته دورف ها چون مثل الف ها ذاتشون چندان پاک و مقاوم نبود، بر اثر قدرت حلقه ها، حریص و طمع کار شدن.

سائورون به الف ها حلقه نداد ؛ الف ها خودشون براساس تعلیمات سائورون و پنهانی 3 تا حلقه ساختن . این هم که وقتی سائورون حلقه دستش بود از حلقه هاشون استفاده نمی کردن ، به این دلیل بود که سائورون می تونست اونها رو کنترل کنه و ذهنشون رو بخونه .

سائورون هم می خواست دورف ها هم اسیر اون بشن ، ولی وقتی دید این بر اونها تاثیری نداره یا اونها رو گرفت یا توسط اژدهایان نابودشون کرد .

نه؛ کله بریمبور به خواست سائورون سه تا حلقه ساخت! این نقشه ای از سائورون بود!

درمورد جمله ی دومت هم شک دارم... یعنی الف ها و دورف ها وقتی سائورون حلقه ی یگانه رو به دست نمی کرد، می رفتن حلقه ها رو به دست میکردن و ازش بهره های مطلوبی می بردن؟! من که ندیدم سائورون برای یه لحظه هم که شده، حلقه اش رو دربیاره!

حالا بریم سر کار اصلیمون:

حلقه های سه گانه ی الف ها

همون طور که می دونید، سائورون سه حلقه به الف ها داد. هر سه حلقه هم به پادشاهان الف رسیدن؛ شاید چون فکر می کرد این طوری می تونه سه مملکت الف ها رو کنترل کنه. هر سه حلقه در ابتدا به دست کله بریمبور بودن؛ اما بعدها، حلقه ی هوا یا "ویلیا" بود که در ابتدا به گیل-گالاد، شاه برین نولدور از منطقه ی فالاس، و بعدها به الروند، فرمانروای ریوندل رسید. حلقه ی دیگه، حلقه ی آب یا "ننیا" بود که به گالادریل، شهبانوی لوتلورین داده شد. آخرین حلقه هم حلقه ی آتش یا "ناریا" بود که به ترتیب، به گیل-گالاد و بعد از اون، به گیردان، فرمانروای الف های فالاتریم (در بندرگاه های فالاس) تعلق داشت؛ اما گیردان بعدها حلقه اش رو به گندالف خاکستری داد.

post-1769-0-70532700-1345477197_thumb.jp

ویلیا/ Vilya یا Wilya

دیگر نام‌ ها: حلقه ی هوا (باد)، حلقه ی یاقوت کبود، حلقه ی آبی.

صاحب: کله بریمبور؛ اما توسط چندین نفر حمل شد: گیل-گالاد و الروند.

سازنده:کله بریمبور (بدون دخالت سائورون).

ظاهر: حلقه‌ ای از طلا همراه با جواهری از یاقوت کبود در میان.

توضیحات بیشتر: این حلقه بعد از حلقه ی یگانه، قدرتمندترین حلقه درمیان حلقه های قدرته. بعضی از نیروهای این حلقه عبارته از: «محافظت از ریوندل، شفادادن برخی از زخم ها و کنترل رود نزدیک ریوندل». برای مثال، شفادادن زخم فرودو هنگامی که توسط ویچ کینگ و دشنه ی مورگولی اش صدمه دید، از قدرت های این حلقه ـه.

در پایان دوران سوم، وقتی که حلقه ی یگانه نابود شد، این حلقه هم به همراه بقیه ی حلقه های قدرت، از بین رفت.

post-1769-0-61309600-1345470697_thumb.jp

ننیا/ Nenya

دیگر نام ها: حلقه ی آب، حلقه ی آدامانت.

صاحب: کله بریمبور؛ اما توسط گالادریل حمل شد.

سازنده:کله بریمبور (بدون دخالت سائورون).

ظاهر: حلقه‌ ای از میتریل که با یک سنگ سفید مانند الماس تزئین شده بود.

توضیحات بیشتر: کلمه ی "ننیا" (مفرد "ننیه") از واژه ی الفی (کوئنیایی) "نن" به معنای "آب" منشأ می گیره. این واژه به کلمه ی "آبی" یا "شبیه آب" ترجمه شده. گفته شده که این حلقه رو فقط بعضی ها که ذات خیلی پاکی داشتن می تونستن ببینن؛ مثلاً سم وایز گمجی گفته که فقط ستاره ای درخشان رو در دست های گالادریل دیده، درحالی که فرودو این طور نبوده. قدرت های این حلقه عبارت ان از: «حفاظت از خود و هم کیشان درمقابل دشمنان و...» که پایداری لوتلورین و جادوی آیینه ی گالادریل رو به این حلقه نسبت میدن.

این حلقه هم مثل بقیه ی حلقه های قدرت، بعد از نابودی حلقه ی سائورون از بین رفت.

post-1769-0-68662000-1345473106_thumb.jp

ناریا/ Narya

دیگر نام ها: حلقه ی آتش، حلقه ی قرمز.

صاحب: کله بریمبور؛ اما توسط چندین نفر حمل شد: گیل-گالاد ، گیردان و گندالف.

سازنده: کله بریمبور.

ظاهر: حلقه‌ ای از طلا که با یاقوت سرخ مزین شده بود.

توضیحات بیشتر: کلمه ی "ناریا" از واژه ی الفی "نار" به معنای "آتش" منشأ می گیره و به "آتشین" ترجمه شده. قدرت این حلقه عبارته از: «خستگی ناپذیری، امید و شکیبایی، استقامت و مقاومت دربرابر ظلم و استبداد و...». البته گندالف خاکستری ازش برای آتیش بازی در مراسمات جشن و مهمانی ها هم استفاده می کرد!

این حلقه هم مثل 18حلقه ی دیگه، بعد از نابودی حلقه ی یگانه از بین رفت.

post-1769-0-41273400-1345473131_thumb.jp

انشاءالله معرفی بقیه ی حلقه ها در پست های بعدی.

تا بعد! :ymapplause:

ویرایش شده در توسط گندالف سپید

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مهمان

اول از همه، از دوستان عذر میخوام که چنین اشتباهاتی کردم. انشاءالله دفعات بعد دقیق تر می نویسم. اما برای این کار باید اول ابهاماتم رو رفع کنم که امیدوارم شما منو کمک کنید. :ymapplause:

.

.

.

طبق گفته ی مهدی (و درک من)، آناتار (سائورون) اطلاعاتی رو به اشخاصی داد و بهشون گفت با این دانش، 16حلقه بسازن (تا به مردم توزیع کنه و ذهنشون رو تحت کنترل بگیره). در این موقع، الف ها که به آناتار شک کرده بودن، به دست کله بریمبور سه حلقه مثل بقیه ی حلقه ها ساختن تا ببینن چه اتفاقی براشون میفته و به نقشه ی سائورون پی ببرن.

سائورون هم حلقه ی یگانه رو میسازه و همزمان با نزگول شدن آدم ها و حریص شدن دورف ها، الف ها به نقشه اش پی می برن. در این هنگام، سائورون می ره و بعضی از حلقه های دورف ها رو بازیابی میکنه و بعضی هاشون هم در نبرد با اژدهایان، از بین می رن. سائورون در کنار این نبردها، می ره و با الف ها می جنگه تا حلقه هاشون رو به دست بیاره و صاحب قدرت اونا بشه. همچنین میخواسته انتقامش رو بگیره و دشمنانش رو که جلوی نقشه هاش رو می گرفتن و بزرگ ترین تهدیدش بودن رو نابود کنه. اما این حلقه ها دست به دست بین الف ها می گرده و از دسترس سائورون دور می مونه.

البته مهدی یه چیزهای دیگه ای در این مورد گفت (مثل این که سائورون اول حلقه ها رو به یه نیت دیگه ساخته بود؛ یا صاحبان حلقه های الف ها بعدها مشخص میشن و...) که من نمی تونم بین چیزهایی که از توضیحاتش فهمیدم، جاسازی کنم.

همین طور نمی دونم که سائورون دقیقاً میخواسته پادشاهان آدم نزگول بشن یا مثل سابق، در قیافه های قبلی شون به فرمانروایی (تحت نظارت حلقه ی یگانه و اراده ی سائورون) ادامه بدن.

اگر هم بگید که با به دست کردن حلقه ی یگانه، چه اتفاقاتی برای اشخاص با قدرت های مختلف میفته، ممنون میشم.

ویرایش شده در توسط گندالف سپید

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

طبق گفته ی مهدی (و درک من)، آناتار (سائورون) اطلاعاتی رو به اشخاصی داد و بهشون گفت با این دانش، 16حلقه بسازن (تا به مردم توزیع کنه و ذهنشون رو تحت کنترل بگیره). در این موقع، الف ها که به آناتار شک کرده بودن، به دست کله بریمبور سه حلقه مثل بقیه ی حلقه ها ساختن تا ببینن چه اتفاقی براشون میفته و به نقشه ی سائورون پی ببرن.

سائورون هم حلقه ی یگانه رو میسازه و همزمان با نزگول شدن آدم ها و حریص شدن دورف ها، الف ها به نقشه اش پی می برن. در این هنگام، سائورون می ره و بعضی از حلقه های دورف ها رو بازیابی میکنه و بعضی هاشون هم در نبرد با اژدهایان، از بین می رن. سائورون در کنار این نبردها، می ره و با الف ها می جنگه تا حلقه هاشون رو به دست بیاره و صاحب قدرت اونا بشه. همچنین میخواسته انتقامش رو بگیره و دشمنانش رو که جلوی نقشه هاش رو می گرفتن و بزرگ ترین تهدیدش بودن رو نابود کنه. اما این حلقه ها دست به دست بین الف ها می گرده و از دسترس سائورون دور می مونه.

البته مهدی یه چیزهای دیگه ای در این مورد گفت (مثل این که سائورون اول حلقه ها رو به یه نیت دیگه ساخته بود؛ یا صاحبان حلقه های الف ها بعدها مشخص میشن و...) که من نمی تونم بین چیزهایی که از توضیحاتش فهمیدم، جاسازی کنم.

همین طور نمی دونم که سائورون دقیقاً میخواسته پادشاهان آدم نزگول بشن یا مثل سابق، در قیافه های قبلی شون به فرمانروایی (تحت نظارت حلقه ی یگانه و اراده ی سائورون) ادامه بدن.

سائرون دانش ساخت حلقه رو به الفها یاد داد. بیشتر الفها به آناتار اعتماد کرده بودن اما گیل گالاد و الروند بهش شک داشتن اما بقیه به حرفشون گوش نکردن. کله بریمبور بعدا بهش شک کرد و به همین دلیل سه حلقه رو بدون اطلاع اون ساخت.

ساخت بقیه حلقه ها به صورت مشترک بود و هم سائرون و هم الفها توش دست داشتن و هر کدوم قصد و نیت خودشون رو توی حلقه ها قرار میدادن. دقیق نمیدونم اما فکر میکنم این حلقه ها در ابتدا قرار بود فقط دست الفها باشه اما وقتی الفها متوجه شدن اونها رو به دست نکردن و سائرون حمله کرد و حلقه ها رو از الفها گرفت و بعدا بین انسانها و دورفها تقسیم کرد.

قضیه باز پس گرفتن حلقه های دورفها هم مال خیلی بعدتر هست. مال زمان داستان هابیت و اواخر دوران سوم هست. نزگولها خیلی قبل تر خودشون رو نشون داده بودن. سائرون سه تا از حلقه های دورفها رو پس میگیره اما 4 حلقه دیگه توسط اژدهایان از بین میره. آخرین حلقه هم حلقه ترور بود که در دول-گولدور اسیر میشه و قبل از اینکه گندالف برسه حلقه ازش گرفته میشه.(قراره این قسمت تو فیلم هابیت ساخته بشه) بنابراین اونها همزمان نبودن

اینکه سائرون میخواسته شکل نزگول اینجوری باشه یا نه مشخص نیست(و فکر نمیکنم برای سائرون مهم بوده باشه). سائرون میخواسته اونا زیر سلطه اش باشن.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مهمان

راستی، سائورون به چه دلایلی حلقه ها رو پس می گرفته؟ حلقه های دورف ها و الف ها رو میگم. من به دو مورد شک دارم: 1. نمیخواسته اونا از قدرت حلقه ها استفاده بکنن. 2. قدرت حلقه ها رو برای خودش میخواسته. (البته احتمال این خیلی کمه؛ چون حلقه های الف ها به دردش نمیخوردن.)

پ.ن: فکر می کنید دیگه لازم نیست درمورد حلقه های دیگه توضیح بدم؟ آخه دوستان توضیحاتی کامل و جامع در این مورد ارائه دادن... .

البته خودم که خیلی دوست دارم ادامه بدم؛ چون جای بعضی مطالب رو خالی می بینم. حالا اگه دوست ندارید، بگید تا کارم رو همین جا تموم کنم.:ymapplause:

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مونت آو سائرون

با عرض معذرت از جناب گندالف. چون منم یک سوال کوچکی داشتم!

  • چرا دورف ها تحت تأثیر قدرت حلقه قرار نگرفتن؟! ژنتیکی، خاص و تأثیر ناپذیر بودن؟! دی

ویرایش شده در توسط تضاد
غلط املایی

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
تضاد

مونت جان، دورف ها هم تأثیر گرفتند اما نه به اون شکلی که آدم ها تحت سلطه قرار گرفتند. در نتیجه ی همین حلقه ها بود که تمایل عجیبی نسبت به طلا در دل دورف ها زنده شد و می دونیم که در نهایت در موریا چه اتفاقی افتاد. «گلوین آهی کشید. «موریا! موریا! شگفتی دنیای شمالی! آنجا را عمیق کندوکاو کردیم و هراسی ناگفتنی به بار آوردیم.» (یاران حلقه، صفحه ی 478)

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مهمان

با عرض معذرت از جناب گندالف. چون منم یک سوال کوچکی داشتم!

  • چرا دورف ها تحت تأثیر قدرت حلقه قرار نگرفتن؟! ژنتیکی، خاص و تأثیر ناپذیر بودن؟! دی

نه بابا؛ چرا معذرت؟! :ymapplause:

البته تضاد جان جوابت رو دادن؛ اما من هم یه چیزی توی پرانتز بگم...

اگه منظورت این بود که چرا دورف ها مثل نزگول ها، مستقیماً به زیر سلطه ی سائورون نرفتن، جوابش رو خود تالکین داده. متأسفانه الان من به کتاب ها دسترسی ندارم؛ ولی از حافظه ی ضعیفم کمک می گیرم و از جمله ای شبیه به جمله ی کتاب استفاده میکنم. تالکین در این باب میگه که دورف ها در ابتدا مجسمه های سنگی آئوله بودن، که ارو ایلوواتار بهشون زندگی بخشید؛ و به این دلیل، ژن و ذاتی سنگی دارن، و به این راحتی ها تسلیم حلقه های قدرت نمیشن. یعنی یه جورایی مقاوم تر از انسان ها هستن. الف ها هم که اصلاً حلقه های سائورون رو به دست نکردن... .

امیدوارم منظورم رو فهمیده باشی.

تصمیمم رو هم گرفتم. در پست بعدی، حلقه های هفتگانه ی دورف ها رو معرفی میکنم. تا بعد!

ویرایش شده در توسط گندالف سپید

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مهمان

سلام. با نام و یاد خدا، توی این پست میخوام هفت حلقه ی قدرت دورف ها رو معرفی کنم. پس... بااجازه! :دی

حلقه های هفتگانه ی دورف ها

خب؛ داستان کلی رو که شما می دونید. سائورون در کالبدی زیبا با نام "آناتار"، دانشی رو به الف ها یاد داد و با دخالت خودش، 16 حلقه ساخت و بین الف ها توزیع کرد تا بتونه با ساخت حلقه ی یگانه، صاحبان اونا رو کنترل بکنه. اما کله بریمبور که به سائورون شک داشت، سه حلقه رو با دانش سائورون، ولی بدون دخالت اون ساخت تا از نقشه ی سائورون مطلع بشه. وقتی سائورون حلقه ی یگانه رو ساخت، این سه حلقه به این دلیل که سائورون در ساختشون مستقیماً دخالت نکرده بود، زیر سلطه ی پلیدی نرفتن؛ ولی باعث شدن کله بریمبور از حیله ی سائورون آگاه بشه و جلوی پلیدشدن الف ها رو بگیره. از طرفی دیگه، سائورون اومد و 16تا حلقه اش رو پس گرفت و 9تا به انسان ها و 7تا به دورف ها داد و سعی داشت 3حلقه ی دیگه ی الف ها رو هم تصاحب کنه؛ ولی نتونست و این حلقه ها دست به دست میان الف ها گشت تا آخر سر، به گندالف، الروند و گالادریل رسید. آدم ها هم در این بین، به نه تا شبح (نزگول) تبدیل شدن؛ ولی دورف ها... .

دورف ها که در ابتدا مجسمه های سنگی بودن، مثل آدم ها نشدن؛ اما یه کم تحت تأثیرات حلقه قرار گرفتن و حرص و طمع بیشتری پیدا کردن. اونا برای پیداکردن طلا، زمین ها و معادن رو تا اعماق زیاد حفر کردن و باعث شدن بالروگ خزد-دوم بیدار بشه. همچنین در این گیر و داد، سائورون با اژدهایانش حمله کرد و 2تا (یا 3تا) از حلقه ها رو پس گرفت؛ اما بقیه توی آتیش سوختن یا توسط اژدهایان بلعیده شدن. (همچنین ممکنه که اژدهایان به خواست خودشون، نه به دستور سائورون، به دورف ها حمله کرده باشن. دلیلش هم احتمالاً اینه که دورف ها باعث اذیت و آزار اژدهایان شدن.)

تصاویری از حلقه های هفتگانه ی دورف ها:

post-1769-0-11814300-1345724379_thumb.jp post-1769-0-78980000-1345724425_thumb.jp post-1769-0-23345200-1345724440_thumb.jp post-1769-0-43029500-1345724455_thumb.jp post-1769-0-63316100-1345724516_thumb.jp post-1769-0-30259800-1345724534_thumb.jp post-1769-0-09752400-1345724546_thumb.jp

حلقه ی ترور

ترور، یکی از پادشاهان دورف بود که یکی از حلقه ها به اون رسید. این حلقه، معروف ترین حلقه ها بود؛ اولین حلقه ای که ساخته شد؛ و آخرین حلقه ای که سائورون پیداش کرد. در این هنگام بود که اسماگ به کوهستان محل سکونت ترور حمله کرد و اونا فرار کردن. بعد از مرگ ترور، حلقه به تراین، پسر ترور رسید؛ اما اون نتونست پادشاهی اش رو پس بگیره و به دست خادمان سائورون کشته شد؛ اما حلقه به دست سائورون نیفتاد و به خاطره ها پیوست.

داستان کامل این حلقه رو در فیلم هابیت خواهیم دید و در کتاب می خونیم. مثل این که گندالف هم قصد دفاع از حلقه رو داشته؛ اما دیر رسیده و فقط تونسته محل زندانی شدن تراین رو بفهمه. (که بعدها تراین کشته میشه.)

همچنین این که سائورون با حلقه های بازپس گرفته شده چیکار می کرده رو نمی دونم. انشاءالله بقیه ی اساتید توضیح بدن.

تا پست بعدی و معرفی حلقه های نه گانه ی انسان ها، خدا یار و همراهتون! :ymapplause:

ویرایش شده در توسط گندالف سپید

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
1212moin

میشه یه کسی درمورد قدرت هاوتفاوت های حلقه ها باهم به طور کامل توضیح بده ؟توضیحات کافی نبود.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
َAragorn

سلام به همه دوستان عزيز. دوتا سوال داشتم و از عزيزانی كه جوابش رو می دونن تقاضا دارم كه جواب بدن.

1.چرا گندالف در جنگ با بالروگ از حلقه ناريا (آتش) استفاده نكرد؟

2.آيا گندالف سفيد هم حلقه ناريا رو در دست داشت؟

حلقه ناريا

post-1777-0-28282500-1359376650_thumb.jp

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
hamid stormcrow

1-در پاسخ به سوال اول باید بگم که اگر گندالف از حلقه آتش استفاده نمی کرد که اصلا نمی تونست پیروز بشه

2- بله گندالف سفید هم ناریا رو بدست می کرد

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Elendil322

یه سوال

بقیه ی حلقه های هفت گانه به کیا رسید؟؟

دروف هایی که در بازی

the rise of the witch-king

هستند کدوماشون حلقه دارن؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
الوه

یه سوال

بقیه ی حلقه های هفت گانه به کیا رسید؟؟

دروف هایی که در بازی

the rise of the witch-king

هستند کدوماشون حلقه دارن؟

بجز حلقه ی ترور (که میتونی خاندان رو دنبال کنی) بقیه ی حلقه ها معلوم نیست دست کی بودن

کلا 4 حلقه از دست رفته به دست اژدهایان هست و 3 حلقه به دست سائورون که اونم بعد از سقوط باراد-دور گم شدن و بی اثر

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Rezio.niki

یه سوال مهم دیگه.کسی میدونه7حلقه کوتوله ها چی شدن؟ونوعشون چی بود؟مثلاحلقه ای که به تراین داده شد حلقه طلا بود.بقیشون چی بودن؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
تور

سوالتون به اینجا منتقل شد.

این قسمت رو از جواب های دوستان عزیزم ت.ت و الوه در این صفحه نقل قول میکنم: https://arda.ir/forum...findpost&p=8244

خب سر انجام نه حلقه كه مشخصه تا زمان حيات نزگول در دست اونا بود و با نابودي اونها حلقه هاشونم نابود شدند ...

و از هفت حلقه ي دورف ها سه تاي اون ها توسط سائورون پس گرفته شد و چهار تا هم بوسيله ي اژدهايان نابود شد...

جواب کمی کامل تر : چون دورف ها اولا ساخته ی خود ارو نبودن و آئوله ساخته بودشون برای همین با انسان ها و الف ها تفاوت داشتن

و چون سرسخت تر بودن تبدیل به شبح نمیشدن برای همین سائورون عصبانی شد و حلقه هارو می خواست پس بگیره

مال الف ها هم سائورون چون جتی لمسشونم نکرده بود نمی تونست الف ها رو از راه به در کنه فقط می تونست ذهنشونو بخونه

اما در مورد جنسشون شاید فقط حلقه ترور طلا بوده و دیگر حلقه ها جنسشون فرق داشته. تصاویری از حلقه ها در همین تاپیک موجوده.

ویرایش شده در توسط تور

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
MORGOMIR

درود بر همگی

اینم دو تصویر از حلقه ی پادشاه نازگول ها

nenya ring of galadriels

ببخشید اشتباه نشه ننیا جز انگشتر های نازگول نیست:Ring:

post-2150-0-75299000-1372499774_thumb.jp

kingofmenring.bmp

post-2150-0-23835600-1372499965_thumb.jp

ویرایش شده در توسط MORGOMIR

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
َAragorn

سلام. کسی نمی خواد در باره ی 9 حلقه انسان ها توضیحی بده؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Ivera

با سلام خدمت همه دوستان. می خواستم یه مطلب جامع راجع به تاریخچه سه حلقه اِلف ها براتون بذارم امیدوارم خوشتون بیاد

:)

سه حلقه ی اِلف های ایرِجِن شیئ هایی جادویی بودند.

fotrobservation2.jpg

(در افسانه ی جی.آر.آر تالکین، ایرِجِن یا هالین یک قلمرو پادشاهی از اِلف های نال دورین در اِریادور در دوره ی دوم بود، که نزدیک ورودی غربی موریا زیر سایه های هیثاگلیر (کوه های مه آلود) قرار گرفته بود. اُست این اِدهیل(شهر لفظی اِلف ها) بود که ورودی اش محسوب می شد. این شهر توسط نولدور در دوره ی دوم بنا نهاده شد، در جایی که سیرَنون به گلَندوین می پیوندد، قرار گرفته است. اِلف ها یک جاده طویل ساختند برای دسترسی به اُست این اِدهیل به طرف در غربی موریا.)

آن ها قدرت محافظت داشتند. بر خلاف حلقه های قدرت، آن ها به تنهایی به وسیله ی کلِبریمبور ساخته شند و هرگز به وسیله سائورون لمس نشدند.

(کلِبریمبور یک شخصیت افسانه ای در سرزمین میانه ی جی.آر.آر تالکین است. معنی نام او "سیلور فِست(نقره کوب)" یا "هندز آو سیلور(دستان

نقره ای)" است به زبان سیندارین(زبانی افسانه ای که در سرزمین میانه استفاده می شد).

1. (ناریا، حلقه ی آتش، ساخته شده با یک یاقوت سرخ. در اصل در این حلقه در دست گیل گالاد بود، سپس در دست سیردَن ، کسی که در نهایت حلقه را به گَندَلف داد.

(اولین حلقه، ناریا با سنگ قرمز مزین شده بود. اسم حلقه از کووِنیا نار استنتاج شده که به معنی آتش است. همچنین ناریای کبیر، حلقه ی آتش و حلقه ی قرمز هم نامیده می شود.

بنا بر حکایت نا تمام، در ابتدای جنگ بین الف ها و سائورون، کلِبریمبور حلقه ی ناریا و ویلیا را به گیل-گالاد پادشاه بزرگ نولدور، واگذار کرد. گیل-گالاد هم ناریا را به نایب الحکومه ی خود سیردَن ارباب بندرگاه میثلوند،کسی که آن را قبل از مرگ گیل-گالاد حلقه را گرفت، سپرد. بر اساس ارباب حلقه ها، گیل-گالاد فقط ویلیا را پذیرفت، زمانی که سیردَن ناریا را از همان اولِ اول که شروع شد با گالادریل که نِنیا را گرفت، پذیزفت.

در دوره ی سوم، سیردَن، هنگامی که ذات گَندَلف را مانند یک مایار از وَلینور شناخت،برای این که او را در کار و تلاشش حمایت کند حلقه را به او داد. این، داشتن قدرتی برای القا کردن به دیگران برای پایداری در برابر ظلم و ستم، سلطه و نا امیدی(به معنای دیگر، فرا خواندن امید در دیگران پیرامون اداره کردن)، همانند پایداری در برابر بیزاری از زمان او(سیردَن) گفت:"حال این حلقه را بگیر." برای کار و زحماتت و مراقبتت سخت خواهد بود، اما در کل از تو پشتیبانی خواهد کرد و از درماندگی از تو دفاع می کند. برای این حلقه ی آتش، و عهد، شاید تو می بایست قلب ها را روشن کنی برای دلاوری قدیمی در یک جهان که یائس و نامیدی بزرگ میشود." (سیردَن

کَشتی ساز به گَندَالف). ناریا را به صورت آشکار گَندَلف در بندرگاه خاکستری به دستش انداخت.)

ایرِینیِن گیل-گالاد آخرین پادشاه بزرگ نولدور در سرزمین میانه بود. نام او در زبان ساختگی تالکین از کووِنیا و سیندارین، آرتانارو و رُدنُر بود. به ترتیب،اما او با نام گیل-گالاد("ستاره ی درخشنگی") شناخته می شود و hisepessë(عنوان درجه افتخاری) ایرِینیِن، به معنی "فرزند پادشاهان".)

2. (نِنیا، حلقه ی آب، همچنین حلقه ی مقاوم نیز خوانده می شود، ساخته شده از میثریل با روشنایی لرزان سنگ سفید؛ در اصل در دست کلِبریمبور بود اما آن را به گالدریل داد.

(حلقه ی دوم نِنیا ساخته شده از میثریل و مزین شده با "سنگ سفید"، احتمالاً یک الماس. این نام از کووِنیا نِن که به معنی آب است، استنتاج شده است. این حلقه، حلقه ی مقاوم، حلقه ی آب، و حلقه ی سفید نیز خوانده می شود. این حلقه توسط گالادریلِ لوثلورینی به کار برده می شد و که دارای درخشندگی بود و همتایش از ستاره ها بود. زمانی که فرودو توانست آن را توسط با خاصیت این ویژگی که حامل حلقه است، توانست ببیند. سم وایز گَمجی به گالادریل گفت که او تنها "ستاره ای را پیرامون انگشتانش می بیند". (حلقه درخیلی از ویرایش ها مثل "انگشت"-که صدای جادویی دارد، از زمانی که اشاره داشت به انگشتش به صورت نا پیدا-اما طبق پیمان شکنی آیزِنگارد، باب 13، یادداشت 34، مانند یک خطا به آن اِشاره کرده.)

قدرت نِنیا قدرت نگهداری،محافظت و احتمالاً پنهان بودن از بدی و شرارت را دارد چون "این جا یک قدرت مخفی هست که شرارت را از سرزمین دور می کند". اگر چه، در حقیقت اُرک های موریا به لوریِن وارد شدند بعد از یاران حلقه و لوریِن خودش حامل رنج حمله ی قبلی اُرک های سائورون که از دال گولدور فرستاده شدند،بود اشاره کرد به قدرت حلقه که ارتش دلاوری را تشکیل نداد. گفته شده، محافظت شد توسط نِنیا، لوثلورین شکست نخورد جز زمانی که سائورون شخصاً برای حمله آمد. گالادریل از این قدرت ها استفاده کرد برای این که لوثلورین را ایجاد و از آن حمایت کند، اما همچنین این مسئله او را در اشتیاق برای دریا توانگر کرد و او میل داشت که به سرزمین های نامیرا برگردد.

بعد از ویرانی هایی که یگانه حلقه و شکست سائورون به بار آورد، آن قدرت کم کم همراه با دیگر حلقه های قدرت نا پدید شد. گالادریل نِنیا را روی کشتی بندرگاه خاکستری به طرف غرب، سوراخ کرد، همراه با دو حلقه ی الفی و حاملان آن ها. با رفتن حلقه، جادو و شکوه لوریِن هم با درختان مالورن شگفت آور ناپدید شد (سم وایز گمجی را که در هابیتون بزرگ شده بود که برای قرن ها زندگی کرد را نجات داد) و به تدریج کم جمعیت شد، تا زمانی که به وسیله ی آروِن به آن جا آمد که بمیرد در121 F.A که ترک کرد و نابود شد.)

3. (ویلیا، حلقه ی هوا، طلاکوب شده با یاقوت کبود؛ در اصل در دست گیل-گالاد بود اما آن را به اِلروند داد.

(حلقه ی سوم، ویلیا از طلا ساخته شده بود که با "سنگ عالی آبی" مزین شده بود. این نام از کووِنیا استنتاج شده که ویلیا به معنی هوا بود. همچنین، حلقه ی هوا، حلقه ی آسمان یا حلقه ی آبی نیز آن را می خواندند.

به طور کلی مطرح شده بود که ویلیا قدرتمند تر از سه اتحاد بود( اشاره دارد به آخر باب بازگشت شاه) . قدرت دقیق ویلیا ذکر نشده( در سیلماریلیون که کلِبریمبور آن سه را ساخت به امر التیام یافتن و حفاظت، سریع تر از قدرت افزایی هر یک از حاملان 7 حلقه، 3 حلقه و کوچکتر از حاملان 9 حلقه.) در این جا تفکرهایی موجود است که حلقه، عناصر کمی را کنترل می کرد، با توجه به واقعه ای که اِاروند یک جریان شدید آب را احضار کرد، در جریانی که نازگول ها قصد داشتند حلقه و فرودو را بگیرند.

هنگامی که سائورون اِلف های ایرِجِن را بی قوت و نیرو کرد، ویلیا دور از لیندون به پادشاه اِلف، گیل گالاد رسید، که بعد ها به اِلروند داده شد، کسی در سال های اخیر دوره ی دوم و کل دوره سوم، حاملش بود. گیل گالاد پادشاه بزرگ اِلف های نولدور در زمان توزیع حلقه ها که فکر می کردند او بهترین و شایسته ترین برای مراقبت و حفظ قدرتمند ترین حلقه ی اِلف ها است.

در برابر تباهی و ویرانی های سائورون، قدرت ویلیا رفته رفته محو شده و توسط اِلروند در پایان دوره سوم به دریا برده شد.

آن ها در در مکان های تقریبی که فاش شدنشان خیلی کم بود پنهان باقی شدند. فرودو بَگینز یاد گرفت که نِنیا به دست گالادریل است، کسی که از آن برای حفاظت از لوثلورین در مقابل حملات استفاده کرد.فرودو بر اثر بی دقتی بعد ها این راز را برای آراگورن فاش کرد، کسی که خودش را برای این کار بعد ها سرزنش کرد.

دو حلقه ی دیگر در دوره سوم بعد ازاین که فرودو یگانه حلقه و لُرد سیاه سائورون را کاملاً نابود کر،دفاش شدند.

این رویداد نیز فاش شد که اِلروند ویلیا و گَندالف نِنیا را به کار بردند.

بعد از نابودی یگانه حلقه، حاملان سه حلقه به تدریج سرزمین میانه را ترک گفتند، زیرا قدرت حلقه هایشان شاید کاهش یافته بود.)

گرداوری و ترجمه : Ivera

ویرایش شده در توسط Ivera

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
رضائی.استل

با سلام

توی این پست به معرفی و بررسی ویژگی های حلقۀ بی همتای سائورون می پردازیم. این که این حلقه چی داشته که پلیدی و نیکی، الف ها و انسان ها، اورک ها و دورف ها و هابیت ها با دیدنش مجذوبش می شدن و دوست داشتن که اون رو تملک کنن.

توی یاران حلقه می خونیم که فرودو و بیلبو با دیدنش - علی رغم اینکه می دونن که پلیده - سخت مجذوبش می شن و می خوان که اون رو فقط و فقط در نزد خودشون داشته باشن. با دیدنش فکر می کنن که:

چقدر رنگ طلایی اون زیبا و پر مایه ست، چقدر صاف و گرده، چقدر انحناش کامله؛ و با این حال بیلبو می گه که گاهی احسای می کنه که حلقه مثل یک چشم اون رو زیر نظر داره، به طور غیر عادی منقبض و منبسط می شه، وزنش تغییر می کنه. توی شورای الروند و در مقابل دیدگان همه به رنگی زیبا می درخشه، نوشته های رویش حالتی دارن که به رنگ شعلۀ سرخ آتش می درخشن. حتی ایسیلدور اشاره می کنه که اولین بار که اون رو در دستش گرفت مانند اخگری فروزان دستش رو سوزوند (مثل سیلماریل های متبرک فئانور) طوری که تصور کرد هرگز از شرش خلاص نمی شه اما حلقه بعدها سرد گشت و نوشته های روش کمرنگ و ناپدید شدن و در نظر ایسیلدور بسیار گرانبها و عزیز بود طوری که حاضر نشد پند خردمندان رو در باب نابود کردنش بپذیره و اون رو جزئی از میراث سلطنتیش قرار داد.

نیز نوشته های روی حلقه چنان ظریف بودن که همه حیرت می کردن و گویی که از اعماقی ظاهر می شدن. ویژگی بسیار جالب دیگۀ این حلقۀ قدرتمند این بود که بر خلاف سایر حلقه ها هیچ نگینی نداشت و کاملا بی پیرایه بود. حتی می تونستی اون رو حلقه ای پست وبی ارزش بیانگاری. باری اگه لمسش می کردی شوق و آتشی در دلت برمی انگیخت.

همچنین با به انگشت کردن حلقه اگه قدرت و نیروی کافی نمی داشتی وارد دنیای سایه ها می شدی و سپس محو و بندی سائورون می شدی و حلقه فقط به اربابش پاسخ می داد و به بقیه خیانت می کرد.

جنس حلقۀ یکتا چنان ساخته شده بود که هیچ چیزی اون رو نمی تونست از بین ببره مگر آتش اون دورخی که ازش ساخته شده بود. ویژگی جالب دیگۀ این حلقه این بود که اکثرا نمی تونستی اون رو توی انگشتت داشته باشی و برای همین معمولا توی جیب مالکانش بود و یا آویزان از گردن حاملانش چون در این صورت حلقه بیشتر فرد رو به سقوط می کشوند و نزدیکان سائورون رو آگاه می کرد.

ویرایش شده در توسط الوه
انتقال پست

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
آر-فارازون تورامبار

ببخشید اون نه تا حلقه انسان ها چه شکلی بود

ببخشید اون نه تا حلقه انسان ها چه شکلی بود

اصلا اون نه تا کی بودن اسمشون چی بود

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...