رفتن به مطلب

Recommended Posts

Peredhil

با توجه به اینکه به نظر میرسه هنوز معلوم نیست چشمی بوده یا نبوده ;) چشم کی بوجود اومده؟ اگر وجود داشته از چی بوده؟ از آتیش مثلا؟

چشم مثل آتش دیده میشده، توی پست های قبل ویژگی هاش رو طبق کتاب گفتم که دقیقا مثل فیلم هستش. کی بوجود اومده رو هم نمیدونم ولی فکر کنم از وقتی که جسم سائرون نابود شد.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Arien

چشم مثل آتش دیده میشده، توی پست های قبل ویژگی هاش رو طبق کتاب گفتم که دقیقا مثل فیلم هستش. کی بوجود اومده رو هم نمیدونم ولی فکر کنم از وقتی که جسم سائرون نابود شد.

بله..

نه ازون موقع که نبوده.. وگرنه دشمناش چندهزارسال چرا تو فکر این بودن که سارون نابود شده و صلح برقراره ... ؟!!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
الوه

قضیه وجود چشم آتشین هنوز هیچ تاییدی نداره ها دوستان! چشم آتشین در کتاب از کجا میاد؟ تازه تکذیبیه هاش هم خیلی زیاد هست و توی پست ها اومده که سائورون جسمش رو از دست داده بوده و کم کم شکلی به خودش گرفته بوده که اون شکل، جسمی شبه انسانی بوده که یکی از دستان سائورون 4 انگشت داشته بنا به توصیف گولوم و حالا اگه توهمی به وجود میومده که نشونه ی وجود چیزی نیست

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Peredhil

قضیه وجود چشم آتشین هنوز هیچ تاییدی نداره ها دوستان! چشم آتشین در کتاب از کجا میاد؟ تازه تکذیبیه هاش هم خیلی زیاد هست و توی پست ها اومده که سائورون جسمش رو از دست داده بوده و کم کم شکلی به خودش گرفته بوده که اون شکل، جسمی شبه انسانی بوده که یکی از دستان سائورون 4 انگشت داشته بنا به توصیف گولوم و حالا اگه توهمی به وجود میومده که نشونه ی وجود چیزی نیست

چشم که وجود نداشته ولی اراده و تسلط سائرون رو مثل آتیش میدیدن، همونطور که توی آینه گالادریل توصیف شده.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
dain
در در 12/28/2008 at 7:10 PM، اله سار گفته است :

سلام به همه.در مورد اینکه چشم سارون چگونه بوجود اومد اول باید ببینیم اصلا این چشم چیه و بعدش بفهمیم چگونه ساخته شده(که بنظر من اصلا چشم وجودی فیزیکی نداشته که دلایلم رو در ادمه میگم):

در مورد سارون کاملا میشه مطمئن بود که بدن فیزیکی داشته و کاملا جسمانی بوده.توی ارباب حلقه ها جلد 2 فصل 3 از زبان گالوم نوشته شده که : ...دست سیاهش فقط چهار انگشت دارد اما همین هم کافی است...این جمله گالوم دلیل نسبتا خوبی برای وجود دست سارون بشمار میره . خود تالکین هم چندین جا در نامه هاش شکل فیزیکی سارون رو شرح داده و بیان کرده . مثلا در نامه شماره 200 اینطور نوشته که :...این شکل واقعی بود ، یک جسم واقعی و فیزیکی در دنیای واقعی ، نه تصوری خیالی از شمایل که ذهن به ذهن منتقل شود.آن از بین بردنی و فنا پذیر بود مانند کالبد فیزیکی باقی موجودات زنده...بعد از نبرد با گیل گالاد و الندیل ، سارون زمانی بیشتری را صرف کرد تا خودش را بازسازی کند ، بسیار طولانی تر از آنچه بعد از سقوط نومه نور لازم بود( من گمان می کنم به این دلیل که هر بازسازی و جمع کردن نیرو ، مقدار زیادی از انرژی اصلی و ذاتی هر روح(مایا) را مصرف کرده و از بین می برد)....

متن بالا نشون میده که هیکل سارون چیزی بیشتر از یک خیال یا شبح بوده .تالکین جایی دیگه در نامه 246 میگه که :

در داستان اجازه داده شده که اوراح قدرتمند دارای جسمی فیزیکی و فناپذیر باشند ، اما قدرت آنها در این شکل هم فراتر از موجودات واقعی شبیه آنها بوده. فرمی که سارون به خود گرفته بود قد و قامتی بزرگتر از یک انسان عادی داشت اما نه غول پیکر و عظیم الجثه...

که اینهم دلالت بر جسمانی بودن سارون میکنه و از این دست مثالها توی نامه ها و کتابها زیاده. پس بنظر من سارون در زمان جنگ حلقه در پایان دوران سوم شکلی شبیه یک آدم داشته و یک چشم نبوده پس اون چشم حتما خود سارون نبوده. اما اون چشم چی بوده؟ چشم قبل از سارون در مورد کس دیگه ای هم بکار رفته بود...در مورد ملکور! در تاریخ سرزمین میانه بخش حلقه ملکور اومده که :

ملکور اورکها رو در حیطه اسارت شیطانی خودش نگه داشته بود و اونها بخاطر فساد و ضعف شدیدشون توانایی هرگونه مقاومت در برابر خواست اون رو از دست داده بودند همچنین اراده ای بزرگ بر وجود انها قبل از سقوط آنگ بند تسلط داشت. اگر او اراده اش را متوجه انها می کرد ، آنها خیرگی چشم اورا با تمام وجود حس می کردند...

این کاملا مسلمه که ملکور ظاهری شبیه یک انسان بسیار قدرتمند اما کاملا فیزیکی در دوران اول داشته ، پس چشم بطور کاملا واضح و آشکار و قطعی به اراده ملکور اشاره داره. پس میشه نتیجه گرفت و مطمئن بود که چشم سارون در دوران سوم هم چیزی جز نفوذ اراده قدرتمند و بازتاب افکار خبیثش در ذهن خادمانش و بقیه نبوده .بنظر من با اینکه جاهای زیادی از کتابهای لوتر از چشم یا چشم بدن پلک یا چشم سرخ نامبرده شده ، همه اونها اشاره به همون اراده می کنند و این تصور از چشمی به اونشکل بر بالای برج سیاه باردور ، راه حل پیتر جکسون برای نشون دادن این اراده در قالب فیلم سینمایی بوده که چاره ای جز این هم نیست و این چشم وجودی واقعی نداشته و همچنین ساختنی هم نبوده تا نظر باقی دوستان چی باشه.

راستی با اینکه به بحث مربوط نیست اما فکر کردم جالبه دوستان این عکس رو ببینن :

http://www.nasa.gov/images/content/1187 ... 3_ys_4.jpg

این عکس مربوط به یک مجموعه سحابی در فاصله 6500 سال نوری تا منظومه شمسی هست به سحابی NGC 6751 موسومه و توسط تلسکوپ هابل گرفته شده .

موفق باشید.

پس جسم سائورون کجا بوده??

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Peredhil

جسم سائرون همونطور كه در فسلم هم ميبينيم بعد از نبرد حلقه از بين ميره

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Alkar

نه این طور نیست سائرون میتونست خودش رو به هرشکلی در بیاره همون طور که الف ها رو با چهره زیباش گول زد اون همیشه دوست داشت که شبیه یکی از اعضای گربه دربیاد که به چشم تبدیل شد موقعی که اون حلقه رو نداشت نمیتونست شکل فیزیکی بگیره همون طور که در فیلم ارباب حلقه ها اوایلش معلومه موقعی که سائرون حلقه داشت اصلا شبیه چشم نبود اما بعد از از دست دادنش دیگه نمیتونست شکل فیزیکی به خودش بگیره در ضمن ملکور اون موقع پشت دروازه های شب بود شما چطور میگی که اون ملکور بود اگه اون بود که دوتایی همه جار خیلی راحت تسخیر میکردن.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
lord of the moon

بحث خیلی جالبی در مورد جسم فیزیکی سائرون مطرح شد. 

تنها دلیل قانع کننده برای داشتن جسم فیزیکی این موضوعه که گالوم شهادت داده لوی سوال اینه که آیا سائرون شخصا برای گرفتن اطلاعات پیش گالوم میره؟ و اگه قدرتی اینو داره که جسمش رو به گالوم نشون بده فقط چرا دستش رو نشون میده؟ و سوال آخر اینه که چرا 4 انگشت؟

نه سائرون مردیه که برای اعتراف پیش گالوم بره نه منطقیه که فقط دستش دیده شده باشه و نه این که 4 انگشت داشته باشه. ولی دیدن دست اون نمی تونه یک توهم باشه و یک فکته.

شخصا باور دارم سائرون توانایی ساختن جسم برای خودش در حد کم رو داشته و می تونسته به روحش حالت فیزیکی بده مثل ابرها که به خودشون شکل میدند روح سائرون هم توانایی این رو داشته که به خودش حالتی میان داشتن و نداشتن جسم بده تا به وسیله ی دیگران دیده بشه. 

بهترین احتمالی که می تونم بدم اینه که سائرون برای این که گالوم مهم ترین اطلاعات ممکن رو داشته شخصا پیشش رفته برای این که هویت خودش رو گالوم نشون بده دستی با چهار انگشت در اون لحظه برای خودش درست کرده (همون حالت ابر مانند) تا گالوم بتونه بفهمه که خود سائرون در برابرشه و حتی سخت ترین اراده ها هم در برابر سائرون ذوب میشه چه برسه به گالوم که نماد ذلت نفسه.

پس میشه حدس زد سائرون برای شکستن اراده ی گالوم در اون لحظه به خود فرم فیزیکی (همون ابری) می گیره که دستش هم 4 انگشت داره و گالوم هم اونو می بینه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Aran Dur

چشم سارون وجود داشته همونطور که ملکور چشمان سوزان و درخشانی داشته، مطمئنا شاگردش هم یه همچین چشمانی رو به خودش می گیره، همونطور که سارون و سارومان خادم والار سازندگی بودن و چیزهایی رو با توجه به دانش هاشون می ساختن

نقل قول

One version of the story describes, in general terms, the impression Sauron made on the Númenóreans. He appeared "as a man, or one in man's shape, but greater than any even of the race of Númenor in stature... And it seemed to men that Sauron was great, though they feared the light of his eyes

این متن از ویکی پدیا می گه: یک ورژن از داستان می گه، در توصیفات کلی، اینکه سارون نومنورین ها رو تحت تاثیر می گذاشت. اون به عنوان " یک مرد، یا شخصی شبیه انسان، ولی خیلی بلند قد تر از هر نومنوری از لحاظ قد و اندازه ظاهر میشه ..... و به نظر انسان ها سارون خیلی عالی و قدرتمند بود، با اینکه اونها از نور چشمان اون می ترسیدن " { که به نظرم منظور از نور چشمان، برق چشم نیست. چون کیه که از برق چشم بترسه }

 

حتی جاهایی در ویکی پدیا گفته که سم و فرودو به طور مختصر چشم رو دیدن و فرودو با همون یک نگاه وحشتناک، حس یک موجود فانی نابود شده رو پیدا کرد.

در در 12/28/2008 at 7:10 PM، اله سار گفته است :

بنظر من با اینکه جاهای زیادی از کتابهای لوتر از چشم یا چشم بدن پلک یا چشم سرخ نامبرده شده ، همه اونها اشاره به همون اراده می کنند و این تصور از چشمی به اونشکل بر بالای برج سیاه باردور ، راه حل پیتر جکسون برای نشون دادن این اراده در قالب فیلم سینمایی بوده که چاره ای جز این هم نیست و این چشم وجودی واقعی نداشته و همچنین ساختنی هم نبوده تا نظر باقی دوستان چی باشه.

خیلی ممنون از توضیحات فوق العادتون

خب این نظر شماست پس بهتره یکم روش تاکید داشته باشید، شما گفتید که این همه تو کتاب و ... در مورد چشم حرف گفته شده. و به نظرتون این همون اراده هست. خب مگه اراده شکل ظاهری داره؟ اراده که شکل و شمایل نداره، این یک مفهومه. ولی چشم سارون اراده ای بود که وجود واقعی به خودش گرفته بود، و به نظر من بخاطر شکل های انسانی و الفی که قبلا سارون به خودش گرفته بود نباید وجود این چشم رو زیر سوال ببریم چون همونطور که می دونید بعضی مایاها به خودشون شکل بالروگ یا موجودات غول پیکر بالدار و شاخ دار که بدنی آتیش داشتن و می تونستن آتش رو کنترل کنن می گرفتن :Balrog: در حالی که سارون مثل بالروگ ها از خادمان معمولی ملکور نبود. پس اگه بالروگ ها می تونن یه همچین شکل آتشینی بگیرن. پس چرا سارون نتونه؟

 

ویرایش شده در توسط Aran Dur

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...