رفتن به مطلب
رضائی.استل

واقع گرایی تالکین و دنیای خیالی ایشان

Recommended Posts

رضائی.استل

ببینین اگه در دنیای تالکین دقیق بشیم چیزایی رو میبینیم که به دنیای واقعی خیلی نزدیکن و این به زیبایی آثار ایشون افزوده.میخوام که تو این تاپیک همچین مواردی رو نام ببریم و در موردشون بحث کنیم.مثلا:

هابیتها چون افرادی به دور از خشونت و جنگ بودن,اگه کلاه خود سرشون بذارن و شمشیر دستشون بگیرن چقد قیافشون مضحک میشه.

دورفها چون افرادی قوی بنیه بودن و در دوران تاریکی آفریده شدن تا با ملکور بجنگن,اگه زره یا حداقل یکی دو تا ابزار دفاعی و جنگی همراهشون نباشه چقد قیافشون مضحک میشه.

یا در مورد خط رونی:

دقت کردین که این خط چقد شکسته و زمخت و میخیه؟علتش اینه که چون دورفها از این خط روی سنگها استفاده میکردن و نوعی حک کاری بود,بنابراین این نوع خط از ظرافت کمتری برخورداره و میخی هستش.کاملا مطابق با واقعیت.

یا جایی 3dMahdi جان اشاره کرده بودن که چون دورفها قدشون کوتاه بوده بنابراین تبر دستشون میگرفتن و کمتر از شمشیر استفاده میکردن که این نوعی ظرافت و واقع بینی به آثار استاد افزوده.

اگه مواردی از همین قبیل در ذهنتونه اینجا نقل کنین.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Tulkas Astaldo

این بحث ها که خیلی ابتداییست به نظرم( با کمال شرمندگی) ولی واقعا هر کسی مقداری از این ها رو توی ذهنش داره

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
رضائی.استل

دشمنت شرمنده.یه چند تایی رو اینجا بگو تا ما هم فیضی ببریم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
IlBoromirll

شرمند من نمیتونم پارسی‌ تایپ کنم فقط می‌خواستم اگه بشه یکم بیشتر در مورد زندگی‌ شخصی‌ تالکین بدونم

مرسی

ویرایش شده در توسط 3DMahdi
تصحیح نوشته فینلگلیش

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

اگه نمیتونید فارسی بنویسید از این سایت استفاده کنید:

http://www.behnevis.com

از افزونه بهنویس برای Word:

http://www.behnevis.com/download.html#behnevis_for_word_download

یا افزونه ویراستیار هم میتونید استفاده کنید.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
لرد الکساندر سان

تئودن چقدر زیبا بیان کرده در پست بالا...

ولی در مورد موضوعی که بیان کردید فکر کنم یکی از چیز های ضروری برای نویسندگی حرفه ای و قوی به حساب میاد و ما نویسنده ها وقتی که مینویسیم یکی از دغدغه هامون پیروی از واقعیات بی بدیل هست و پیروی از قوانین دنیایی که درش مینویسیم... پس در نتیجه به نظرم ذکر چنین مواردی به این صورت چندان لزومی نداره. در واقع بی فایده هست... البته شاید برای بعضی هم مفید باشه.

ویرایش شده در توسط لرد الکساندر سان

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Armando

به نظرم نوشته های تالکین بیربط به جنگ جهانی نبوده و ارتش پلیدی قصد تسخیر دنیا رو برای ایجاد نسل خودش و دنیای مورد نظر خودش رو داشته اما نشون داد که بعد از این همه کشتار و جنگ در آخر این صلحه که برنده میشه نه پلیدی خونخوار.

دیگه توضیح اضافه ندم که اینجا دعوا نشه.

بدرود

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ایوانا

درود دوستان

من میگم تالکین با الهام گرفتن از جنگ جهانی دوم داستان هایی نوشته که ترسش و نگرانیش رو از جنگ جهانی سوم نشون بده و به بشریت هشدار بده که آز و طمع حتی پاکترین موجودات رو به تباهی میکشون و در انتها به انسان ها امید داده که سرانجام هر حادثه ای هرچقدر هم نابود گر سرشار از خیر ونیکیه و ایمان و همدلی میتونه همه رو نجات بده . اما این فقط ظاهر داستان های تالکین به نظرم بایداسم تالکین رو گذاشت استاد نمادگرایی پشت پرده ی نوشته های اون هزاران لایه داره که دیده نمیشن ولی تاثیرشون رو میزارن پس دقیقا نمیشه گفت ایا نوشته های استاد تالکین واقع گرایانه است یا آرمانگرایانه و.... هر لایه از مفهوم داستان های اون چیز متفاوتی رو القا می کنند

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
THORIN OKENSHIELD

در نظر من وقوع جنگ های جهانی فقط یه روی سکه است با وجود این تنوع در دنیای تالکین که همه رو به حیبت فرو برده زوایای دیگری از ماورای دنیای ما را نمایان میکند به طوری که موجودات نور بخش مثل الف ها موجودات ماهر در صنعت و جنگاوری و انسان هایی که سرنوشت نهایی رو رقم میزنن و از موجودات نیک و پاک در مبارزه با پلیدی یاری میجویند که تمام الگو های دنیا های فانتزی را تغییر داده است. در اثار استاد هیچگاه جادو و نیرنگ بر امید و صداقت پیروز نمیشد که ارزش های والای این دنیای تعیبر شده از دید ایشون را پیروز در تمام صحنه ها میبیند .

در اصل کتب تالکین سوار بر قانون بی نظمی دنیاست

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...