رفتن به مطلب
bard

دوران چهارم و سفر فرودو

Recommended Posts

bard

ایا تالکین در مورد دوران چهارم و سفر فرودو چیزی نوشته کسی هست کمی توضیح بده

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

درباره دوران چهارم چیز زیادی ننوشته. یا بهتره بگیم هیچی ننوشته، فقط توی نامه هاش یه سری اطلاعات رو به افرادی که در موردش پرسیده بودن نوشته و توی کتاب نامه های تالکین چاپ شده.

آراگورن چندین سال مشغول جنگیدن با اورکها میشه و تقریبا همه رو نابود میکنه و عده ای از بازمانده هاشون به کوهستانها فرار میکنن. آراگورن در سال 120د.چ میمیره و سال بعد آرون هم میمیره و الداریون شاه گوندور میشه. چیز زیادی از دوران حکومت الداریون نمیدونیم

درباره سفر فرودو هم تا جایی که من میدونم هیچ مطلبی نیست.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
فنگورن

سفر فرودو هم یک سفر ماجراجویانه نیست ، اونها انقدر به سمت غرب میروند تا به والینور ، سرزمین نامیرایان برسند ، ولی باز مرگ ، فرودو و بیلبو رو هر جا که باشند میبلعه ، چون تقدیرشون همینه .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

مطمئنی میمیرن؟

الان شک کردم اما فکر میکنم حاملان حلقه که اجازه ورود به والینور رو پیدا کردن مثل ائارندیل از انسانها جدا میشن و دیگه مرگ برای اونا وجود نداره. یکی از دلیل های رفتن فرودو این بود که زخمش داشت اونو نابود میکرد و برای جلوگیری از اون رفت به والینور.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ت.ت

اهم...اهم...

منم فک می کنم که تهش بمیرن، فرودو رفت تا مداوا بشه، اونجا لابد مداوا می شه و بعدشم می میره!یه جاییم یادمه {گمون کنم توی نامه های تالکین بود} که تالکین میگه، میرایان در آمان هم میرا می مونن {نقل به مضمون}

فک نمی کنم از انسان ها {یا هابیت ها} جدا بشه حسابشون! اون پارتی بازیا مال دوران اول بود، والار تنشون گرم بود هرکی می رسید و باش حال می کردن ار انسان تبدیلش می کردن به الف و بالعکس!!

طبق گفته ی اون قاصد آمان شاید توی آمان حتی زودتر بمیره، با این حساب بیلبو همون تو پلیس راه آمان مرده!!:دی

ارادتمند...

ت.ت

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

بله حق با شماست، من اشتباه فکر میکردم. قضیه دوران اول هم به این خاطر بود که اونا نیمه انسان و نیمه الف بودن و باید تکلیفشون مشخص میشد که به کدوم نژاد تعلق دارن.

توی نامه های شماره 246 و 325 تالکین میگه که فرودو حتما میمیره و والار توان و اجازه نامیرا کردنش رو ندارن. توی نامه 325 میگه که فرودو مدتی اونجا زندگی میکنه و در نهایت با میل خودش میمیره و به جایی میره که هیچ الفی ازش خبر نداره.

یه فرضیه دیگه هم هست که میگه اونا به تول اره سئا رفتن و هرگز پاشونو توی والینور نذاشتن، اما سند محکمی ندارن. تالکین توی نامه 246 میگه به غرب رفتن و توی نامه 325 میگه به آمان رفتن. حالا میشه تول اره سئا رو جزء آمان فرض کرد یا نه نمیدونم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
bard

یک سوال دیگر اینکه تکلیف گابلین های معدن موریا چی میشه و از بین میرن؟؟

و ایا مرگ فرصتی برای تالکین نزاشت تا دوران چهارم رو بنویسه؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

سوال اولت رو توی بخش "سوالات ارباب حلقه ها" بپرس. جاش اینجا نیست

تالکین توی نامه هاش اشاره میکنه که یه مقدار از دوران چهارم رو نوشته اما خوشش نیومده و تصمیم گرفته دیگه ادامه نده. پس مرگ نمیتونه دلیل ادامه ندادنش باشه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Peredhil
ارسال شده در (ویرایش شده)

كلا الف ها در دوران چهارم از ياد مردم ميرن و تبديل به افسانه ميشن؟ بعد از حلقه چه اتفاقى ميفته؟ چى بر سر الف ها، دورف ها و هابيت ها و انسان ها مياد؟ كلا همه انفاقات در گذشته در دوران هاى اول تا سوم از ياد ميره؟

ویرایش شده در توسط Peredhil

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Peredhil

پاسخم رو توی تاپیک نبرد روز باز پسین گرفتم. تری دی مهدی میگه:

وقتی آردا پیر میشه و والار ضعیف میشن ملکور به دروازه های شب حمله میکنه و ماه و خورشید رو نابود میکنه. نبرد بزرگ در شمال آمان اتفاق میافته و در اون تمام نیروهای شر با تمام نیروهای خیر با هم میجنگن. تولکاس با ملکور کشتی میگره و در کنار اون فیونوه(همون ائونوه چاووش مانوه) و تورین تورامبار قرار دارن. و در نهایت این تورین تورامبار هست که با شمشیر سیاه خودش ملکور رو میکشه و انتقام خاندان هورین و تمام انسانها رو میگیره.

بعد از اون سیلماریلها از اعماق زمین، دریا و اوج آسمان گردآوری میشه و فئانور از تالارهای ماندوس فراخوانده میشه تا سیلماریلها رو به یاوانا تقدیم بکنه. در همون روز هست که فئانور به همه میگه که سیلماریلها رو از چه ماده ای ساخته. یاوانا به کمک سیلماریلها دوباره دو درخت والینور رو زنده میکنه و اونها دوباره شروع به درخشیدن میکنن. کوهستانهای آمان هموار میشن و دیگه نیازی به سپر مدافع کوهستان پلوری نیست. در پرتو نور درختان دوباره والار جوان میشن و همه الفهای کشته شده برمیگردن.

طبق روایات دورفها، اونها به آئوله در ساختن دوباره آردا کمک میکنن. بعد موسیقی دوم آینور نواخته میشه که بسیار بزرگتر از با شکوهتر از موسیقی اول هست. در این موسیقی فرزندان ایلوواتار(یا طبق سیلماریلیون فقط انسانها) به همراه آینور در نواختن موسیقی شرکت دارن.

از سرنوشت آردا بعد از موسیقی دوم هیچ کس چیزی نمیدونه. حتی والار هم ازش اطلاع ندارن و تنها میدونن که موسیقی دوم بزرگتر از موسیقی اول هست.

این مطالب توی جلد چهارم(شکل گیری سرزمین میانه) و جلد دهم(حلقه مورگوت) از مجموعه تاریخ سرزمین میانه اومده.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...