رفتن به مطلب
dain

عاقبت اورک ها و یوروک ها

Recommended Posts

dain

یه سوال خیلی مهم میدونیم ارک ها نفرین شده های الف هستن حالا اگه بمیرن تطهیر شده و به ماندوس میرن؟؟اصن نامیرا هستن.؟؟از اینا گذشته سرنوشت یوروک های چی میشه؟؟:h14022:

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ورونوه

فکر می کنم این توی یکی از تاپیکا بحث شده بود، ولی پیداش نمی کنم. خلاصه ترین جواب موجود اینه که ارک ها پس از مرگ، تا پایان کار زندانی ماندوس خواهند بود.

  And dying they would go to Mandos and be held in prison till the End    مربوط به جلد دهم تاریخ سرزمین میانهMorgoth's Ring

 نمی دونم پایان کار دقیقا کِی میشه، معنیش اینه که راه نجاتی برای اورک ها ارائه نداده. منتها این سرنوشت ظالمانه به نظر می رسه، چون در قضیه تباه شدن الف ها، ملکور مقصر و مسئول اصلی هست. از طرف دیگه نمی شه اونا رو به کلی تبرئه کرد، چون نسبت به ماهیت کارهایی که انجام می دادن آگاهی داشتن و به هر صورت آسیب های زیادی به سایر موجودات آردا وارد کردن.

به نظر می رسه تالکین فرصت نکرده در مورد این قضیه تصمیم قطعی بگیره، در واقع حتی در مورد منشاء اصلی ارک ها هم به نتیجه ای که از نظر خودش رضایت بخش باشه نرسیده. صفحات زیادی از جلد دهم به تغییرات ریشه و نحوه ی پیدایش این نژاد اختصاص داره، برای اونا در مقاطعی اصالت انسانی قائل شده و گاهی اونا رو حیوانات حیله گر  دونسته . توی نوشته های اولیه هم که کلا ساخته ملکور هستن و قلبی از سنگ دارن. برای همین نمیشه در مورد سرنوشتشون هم نظر قطعی داد.

فقط در یکی از نامه ها اشاره می کنه که اگرچه اورک ها اصلاح ناپذیر و ماهیتا شرور هستند، از اونجایی که وجودشان مورد پذیرش ایلوواتار قرار گرفته، یا دست کم برای وی قابل تحمل بوده اند، بنابراین جزء برنامه ی جهانی خواهند بود که متعلق به خدا و در نتیجه نیکوست.

ویرایش:در مورد میرایی هم یه خط توی همین جلد توضیح میده که اون ها هم بیمار میشن و هم می میرن. وطول عمرشون رو با اداین مقایسه کرده. به نظر می رسه که فقط عمر طولانی داشته باشن، دست کم بولگ رو می دونیم بیشتر از 140 سال عمر کرده.

این بخش هایی از کتاب دهم هست که به اورک ها پرداخته شده، فرصت ترجمه ندارم، فقط این قسمت رو جدا و یه کمیش رو های لایت کردم.J.R.R._Tolkien_Morgoths_Ring_orcs.pdf

این یکی هم مقاله ی ساده تریه که جمع بندی نسبتا خوبی ارائه داده.orcs abstract.pdf

ویرایش شده در توسط ورونوه
میرایی

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...