رفتن به مطلب

Recommended Posts

تور

اخيرا ميدانيم كه فرايند سه بعدي سازي داره روي فيلم هاي ماندگار سينما انجام ميشه

تا كنون روي شير شاه و تايتانيك و چندتاي ديگه انجام شده و اتفاقا مدتي هم در صدر جدول فروش قرار گرفتند

ميخواستم ببينم كسي خبري در مورد ارباب حلقه ها نداره؟؟

سه بعديش ميتونه خيلي پرفروش باشه؟؟

و مسلما به سه بعدي اي كه با دوربين سه بعدي ساخته ميشه نميرسه ديگه نه؟؟

فيلم هابيت كه داره با 6 فرمت مياد كه 4 تاش سه بعديه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

مسلما حاصل فیلمی که سه بعدی شده با فیلمی که سه بعدی فیلمبرداری شده خیلی تفاوت داره. اما میشه فیلمها رو با زحمت و هزینه زیاد سه بعدی کرد.

در مورد ارباب حلقه ها خبری نشنیدم. توی یکی از ویدئو های پشت صحنه هابیت پیتر جکسون فقط اشاره میکنه که یه سری عکس سه بعدی در زمان فیلمبرداری گرفته که ممکنه بعدا منتشر بکنه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Sherlock

سه بعدی کردن همچین فیلم بزرگی خیلی وقت و هزینه میبره ، ولی شدنیه ، من خودم یکم از ارباب حلقه ها رو فیلمشو سه بعدی کردم دیدم خیلی جالب بود ، ولی کلش رو نمیشه و فقط جاهایی که دوربین تکون میخوره رو میشه سه بعدی کرد. راستی تلویزیون های سه بعدی جدید اومده که یک دکمه داره میزنی فیلم معمولی رو میکنه سه بعدی خیلی قشنگ ، ولی هیچی به پای سه بعدی اصلی نمیرسه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مونت آو سائرون

منظورت از چهارتاش سه بعدیه یعنی چی؟ مگه فیلم هابیت ها دو قسمتی نیست!؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Legolas

منظورت از چهارتاش سه بعدیه یعنی چی؟ مگه فیلم هابیت ها دو قسمتی نیست!؟

میگه با 6 فرمت میاد که 4 تا از اون فرمت ها سه بعدی هستن

چه ربطی به چند قسمتی بودن فیلم داره؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Tom Bombadil

اینو بخونید بد نیست!

چرا فیلم های سینمایی در حال کوچ از 24 به 48 فریم بر ثانیه هستند؟

post-1574-0-66683900-1336317890_thumb.jp

درست همان طور که فیلم ناطق جایگزین فیلم های صامت شد، و تصاویر رنگی تبدیل به استاندارد مرسوم فیلم های سینمایی شدند، کارگردانان پیشرو و صاحب سبکی همچون پیتر جکسون و جیمز کامرون مصمم اند که فیلم های سه بعدی با سرعت فریم بالا را، به جهشی دیگر در صنعت سینما تبدیل کنند. به نظر می رسد که قدم های فرعی این نبرد هم با نمایش کلیپی از فیلم جدید جکسون (The Habbit) در CinemaCon شروع شده که نقدهای مثبت فراوانی را در پی داشت.

اکنون چه خوش تان بیاید یا خیر، انتظار می رود تعداد سینماهایی که به ابزار پخش فیلم های ۴۸ تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه تجهیز می شوند، روز به روز افزایش یابد و تعداد فیلم هایی که با سرعت فریم بالا تهیه می شوند، در حال افزایش است. جکسون خود پس از نمایش تریلر فیلم جدیدش، در مصاحبه های مطبوعاتی، با سماجت از این شیوه جدید دفاع می کند.

در تکنولوژی هم همیشه بیشتر، بهتر بوده است و بسیار کم دیده می شود که گروهی از سریع تر شدن چیزی شاکی باشند. برخی از بینندگان پیش نمایش هابیت شکایت داشتند که صحنه ها بیش از حد واقعی بودند و با سرعت ۴۸ فریم بر ثانیه فیلم، بسیار سخت بود که به خاطر بسپاری که سرزمین میانه (Middle Earth) تنها یک افسانه است. تعداد دیگری از تماشاگران هم گفته اند که دلشان برای فیلم های سست و بی جان ۲۴ فریم بر ثانیه ای تنگ خواهد شد. این درحالی است که برای برنامه های تلویزیونی هم امروزه فیلمبرداری را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و بیشتر انجام می دهند.

در ادامه مطلب با نارنجی باشید تا به بررسی این تکنولوژی جدید بپردازیم.

ظاهر فیلم برای دست یابی به 3D باید قربانی شود؟

3D یکی از نیروهای پیش برنده فیلم های با سرعت فریم بالا است. برای مثال برای اینکه تصویری با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه جهت هر چشم در عینک های اکتیو داشته باشیم، باید فیلمبرداری را با سرعت ۴۸ فریم در ثانیه انجام دهیم. و این احتمالا یکی از دلایلی است که کامرون و جکسون از بزرگترین ترویج دهندگان فیلم های سه بعدی هستند که نه تنها فیلم های شان را سه بعدی می سازند، بلکه کامرون حتی فیلم دو بعدی تایتانیک را به سه بعدی تبدیل می کند. همانند سه بعدی، طرفداران سرعت فریم بالا، استدلال می کنند که هم اکنون زمان آن رسیده که به دنبال خلق تصاوری واقع گرایانه تر باشیم.

جکسون اعتقاد دارد که وقتی تماشاگران، یک فیلم کامل همچون هابیت را با سرعت 48 فریم بر ثانیه و به خصوص سه بعدی ببینند، یاد می گیرند که آن را دوست داشته باشند. شاید به دلیل ترس و عکس العمل منفی بیشتر تماشاگران، جکسون تصمیم گرفت که دیگر تریلر های فیلم هابیت را به صورت ۴۸ فریم در ثانیه عرضه نکند و سرعت های بالا را برای زمان پخش فیلم در ۱۴ دسامبر نگه داشته است.

۴۸ فریم بر ثانیه همچنین اجازه خلق صحنه های اسلوموشن بسیار روان تری را می دهد. به سادگی می توان از تکنیک double-printing استفاده کرد که از ادغام فریم های با سرعت ۴۸، یک فیلم ۲۴ فریمی با نصف سرعت به دست می آید. البته در چنین تکنیکی باید تمام فیلم با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه فیلمبرداری شود و تنها صحنه های اسلوموشن را با سرعت ۴۸ فریم بر ثانیه ضبط کرد.

هرچند که استفاده از سرعت ۴۸ فریم بر ثانیه جهت ضبط تمام صحنه ها هم مزایای زیادی دارد. هنگام حرکات سریع دوربین دیگر شاهد وقوع strobing و تصاویر مقطع و نامنظم نخواهیم بود و فریم ها شفاف تر بوده و وضوح بیشتری دارند. قطعا صحنه های اکشن نرم تر و روان هستند و بیشتر به زندگی واقعی شبیه اند. البته چنین تغییر سرعتی می تواند برای کسانی که فیلم ها را با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه می دیدند، باعث تشویش و ناهماهنگی دید شود. اما خوره های فیلم که دائم مشغول تماشا هستند، به سرعت معتاد سرعت جدید می شوند و دیگر به عقب بر نخواهند گشت.

همانگونه که جنبش فیلم های رنگی باعث شد که نسخه های رنگی شده آثار کلاسیک سیاه و سفید دوباره عرضه شوند، شاید در آینده هم شاهد تبدیل پس از تولید فیلم های فعلی به نسخه های ۴۸ فریم در ثانیه باشیم. همان اتفاقی که اکنون در هیاهوی سه بعدی، برای فیلم های دو بعدی چون تایتانیک رخ می دهد.

کار و کسب 48 fps

پول یکی از دلایل عمده روی آوردن استودیوها و سینماها به تکنولوژی سه بعدی بوده. با افزایش قابلیت ها و توانایی های سینماهای خانگی و پخش مستقیم اینترنتی در رقابت با سالن های نمایش، ضروری است که صنعت فیلم سازی تفاوت ها و برتری محصول خود را با دیگر رقبا هر چه بیشتر کند. ارتقا به پروژکتورهای ۴۸ فریمی برای سالن های سینما شاید چندین هزار دلار به ازای هر صفحه نمایش هزینه در بر داشته باشد، اما در صورتی که بتواند تجربه منحصر به فردی را برای خوره های سینما و فیلم بین ها خلق کند، ارزش هزینه کردن را دارد.

پیتر جکسون امیدوار است که تا زمان شروع پخش هابیت بیش از ۱۰هزار سینما به پروژکتورهای سرعت بالا مجهز شوند. و البته جناب جکسون و کمپانی برادران وارنر همه سرمایه شان را یکجا قمار نخواهند کرد و این فیلم در شش نسخه مختلف عرضه خواهد شد: دو بعدی، سه بعدی و سه بعدی IMAX، که همگی به دو شکل ۲۴ و ۴۸ فریم در ثانیه ارائه خواهند شد.

سرعت فریم بالا همچنین توجه دوربین سازان را هم به خود جلب کرده است. شرکت سازنده دوربین های حرفه ای RED قبلا امکان فیلمبرداری کیفیت بالا را تا سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه به محصولات خود افزوده است و کانن هم قرار است در دوربین بعدی خود ( EOS C500 ) از این قابلیت بهره ببرد. البته پرش یکباره از ۴۸ فریم در ثانیه به ۶۰ فریم در ثانیه، کار سخت و هزینه بری است و فیلم سازان ترجیح می دهند سراغ همان سرعت ۴۸ فریمی بروند.

با بهینه شدن قیمت ابزارهای پیشرفته فیلمبرداری ۴۸ فریمی، کم کم امکان استفاده از این تکنولوژی جدید برای فیلم سازان مستقل و تجربی هم فراهم خواهد شد. البته از طرفی هم برخی فیم سازان صاحب نام، همچون آنگ لی هنوز در خصوص استفاده از این تکنولوژی شک و تردید دارن. وی می گوید با توجه به پول عظیم و نام های بزرگی که در پشت سر فیلم های 48fps ایستاده اند، این تکنولوژی برای ماندگار شدن آمده است. پس امیدوارم که روزی بتوانم از آن استفاده کنم.

منبع:نارنجی

عباس واحدی در- 2012-05-05 20:43

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مونت آو سائرون

میگه با 6 فرمت میاد که 4 تا از اون فرمت ها سه بعدی هستن

چه ربطی به چند قسمتی بودن فیلم داره؟

منظور از فرمت فیلم یعنی چی؟

حالا فرمت شش یعنی چی ؟

به تام:

ببخش تایپیک رو منحرف کردم!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Sherlock

خداکنه یک تریلر رو حداقل 48 فریم بده بیرون ، چون ما که سینما 48 نداریم ، حالا این دی وی دی ها یا بلوری ها مگه 48 فریم ساپورت میکنن برای پخش شدن در دستگاه ؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

به مونت آو سائرون:

6 نسخه ايناست:

دوبعدي، سه بعدي، سه بعدي IMAX كه هر كدوم از اينها نسخه 24 و 48 فريم دارن. يعني هر 6 نسخه توي سينما نمايش داده ميشه و احتمالا روي بلو-ري و دي وي دي هم مياد.

به Peejack:

مگه تو تريلر 3D رو نداشتي؟ اون 48 فريم نبود؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
narich

من چند وقت پیش خبر سه بعدی سازی ارباب حلقه ها رو از یک منبع نامعتبر خوندم. اگر واقعیت داشته باشه، به نظر من اکران سه بعدی ارباب حلقه ها باید بعد از هابیت باشه.

اینطوری روند داستانی درستی داره. نظرتون چیه؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Sherlock

به مونت آو سائرون:

6 نسخه ايناست:

دوبعدي، سه بعدي، سه بعدي IMAX كه هر كدوم از اينها نسخه 24 و 48 فريم دارن. يعني هر 6 نسخه توي سينما نمايش داده ميشه و احتمالا روي بلو-ري و دي وي دي هم مياد.

به Peejack:

مگه تو تريلر 3D رو نداشتي؟ اون 48 فريم نبود؟

دارم ولی نیست 48 فریمه

راستی نسخه آلمانی هستش تریلر

اینم اسکرین شات ، آخه اونو من از یوتیوب گرفتم ، شاید 48 فریمه هم باشه تو یوتیوب

hobbit3dd.jpg

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
تور

اين سه بعدي سازي با نرم افزار انجام ميشه يا با سخت افزار؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

سه بعدي سازي فيلمهاي قديمي با نرم افزار انجام ميشه. خيلي جاها هم نيازه كه اين كار دستي صورت بگيره. بايد دقيقا عمق اشياء داخل صحنه مشخص بشه و معلوم بشه كه مثلا يك ليوان از دوربين چقدر فاصله داره تا بشه اونو سه بعدي كرد.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
*  لرد الروند  *
ارسال شده در (ویرایش شده)

پیتر جكسون براي ساخت The Hobbit از 48 دوربين Red Epic (قيمت هر دوربين 58000 دلار هست) استفاده ميكنه كه البته چون فيلم بصورت سه بعدي فيلمبرداري ميشه هميشه اين دوربينها بصورت جفتي و با استفاده از تجهيزات خاصي كنار هم قرار ميگيرند. با وجود ابعاد نسبتاً كوچك دوربينها باز هم امكان اينكه دو دوربين طوري در كنار هم قرار بگيرن كه فاصله مناسب بين دو لنز ايجاد بشه وجود نداره. براي فيلمبرداري تصاوير سه بعدي بايد لنز دو دوربين در فاصله اي از يكديگر قرا بگيرن كه فاصله دو چشم انسان رو شبيه سازي كنند و اين فاصله اگر درست و دقيق نباشه كيفيت تصاوير نهايي خوب از آب در نمياد. براي حل اين مشكل از تكنولوژي ابداعي شركتي بنام 3ality Technica استفاده ميشه كه اين امكان رو ايجاد ميكنه. در حقيقت اين فناوري طوري كار ميكنه كه يك دوربين تصوير رو مستقيماً ميگيره و دوربين دوم هم تصويري رو كه از يك آينه منعكس ميشه ضبط ميكنه و با اين تكنيك امكان تنظيم فاصله دو لنز بصورت دلخواه وجود داره.

نكته ديگه در مورد فيلمبرداري The Hobbit با اين دوربينها اين هست كه علاوه بر رزولوشن 5K ( يعني رزولوشني بيش از 6 برابر 1080P كنوني) اين دوربينها امكان فيلمبرداري 48 فريم بر ثانيه رو هم فراهم كردند (البته اين دوربينها امكان فيلمبرداري تا سرعت 120 فريم در ثانيه رو هم دارند) كه باعث هر چه واقعي تر شدن تصاوير متحرك، مخصوصاً در حالت 3D ميشه. با سابقه اي كه از پيتر جكسون در ساخت فيلم وجود داره و اين تجهيزاتي كه داره استفاده ميكنه انتظار ميره The Hobbit وقتي در پايان سال 2012 اكران ميشه بهترين فيلم سه بعدي ساخته شده تا اون تاريخ باشه!

تمامي اين مطالب در كل يك چيز رو نشون ميدن و اون هم اينه كه خوشبختانه فناوري ساخت فيلمهاي سه بعدي با سرعت بسيار بالايي در حال پيشرفت هست و با معرفي تجهيزات و ابزارهاي جديد علاوه بر راحت تر شدن كار فيلمسازان، كيفيت نهايي فيلم ارائه شده به بينندگان هم بالا ميره.

در آینده ی نزدیک باید شاهد این باشیم که اکثر فیلم ها با چنین تجهیزاتی فیلمبرداری بشن، و مطمئناً با تجهیزات مدرن و تکنولوژی جدید فیلمبرداری باید منتظر نسل جدیدی از فیلمها باشیم که هیجانشون غیر قابل وصف هست.

ویرایش شده در توسط * لرد الروند *

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
dirman

من چند وقت پیش خبر سه بعدی سازی ارباب حلقه ها رو از یک منبع نامعتبر خوندم. اگر واقعیت داشته باشه، به نظر من اکران سه بعدی ارباب حلقه ها باید بعد از هابیت باشه.

اینطوری روند داستانی درستی داره. نظرتون چیه؟

حاجی من خوندم که قراره در سال 2015 درست بعد فیلم هابیت پخش بشه به صورت سه بعدی .........پیش بینی گفتن که حداقل 1 میلیارد درامد خواهد داشت

مثل اینکه الیجا وود خبرایی داده

منابع:

http://www.myvue.com/film-news/article/title/could-the-lord-of-the-rings-trilogy-be-re-released-in-3d

ویرایش شده در توسط dirman

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
تور

الیجا وود احتمالشو داده...ما که از خدامونه...

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
amir18

با سلام

به نظر من دوستان درست میگن

اگه الان سه بعدیشو بدن بیرون ممکنه روی فروش هابیت تاثیر منفی بزاره

و قطعا حالا حالاها این کارو نمیکنن

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...