رفتن به مطلب
pirooz

بحثی تخصصی در مورد نحوه ساخت جلوه های ویژه ارباب حلقه ها

Recommended Posts

pirooz

سلام به همه بچه های سایت .

الندیل گفته بود تاپیک ها خلوتن .راستم میگفت .ما یه تکونی خوردیم یه چندتا پست تو تاپیک های غیر فعال دادیم ببینیم بچه ها فعالیت دوباره میکنن یا نه .

--------------------------------

درباره همه چی بحث شده ولی فکر نکنم درباره ی گرافیک فیلم بحث شده باشه .

تا اونجایی که من میدونم گرافیستای فیلم همه حرفهای در حد تیم ملی هستن .

لیست برنامه هایی که استفاده تو یه جا بود ولی یادم نیست فقط میدونم مهم ترینشون 3d max . maya . xsi . soft image شایدم zbrush و غیره بوده .

گرافست فیلم بیشترشون تو سایت gnomon workshop عضو هستن . از معروف ترین هاشون که فیلم های حرفه ای دیگه ای هم توش بودن میتونیم :

Dylan cole که صحنه هایی از موردور و ریوندل رو درست کرده هست .

گالری : http://www.thegnomonworkshop.com/news/2 ... dylan-cole

--------------------------------

یه چیز هم در مورد اژدها هاست که با بقیه فیلم ها فرق میکنه .مثل بقیه فیلم ها زیاد آت و آشغال بهشون وصل نیست ولی در عین حال هیبتی برای خودشون هستن .

ما بحضو راه انداختیم بقیه بیان نظر بدن .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

نمیشه تاپیکی در این مسائل زده بشه و من توش نظر ندم! :D

توی فیلم 2 مورد مطرحه: 1- ساخت مدلها و محیطهای سه بعدی 2- ترکیب اونها با تصاویر واقعی(کامپوزیت)

این 4تا برنامه ای که گفتی(شمردن بلدم Softimage XSI یه برنامه است!) همشون تخصصیه ساخت مدلهای سه بعدی هستن نه کامپوزیت. البته میشه در حد کوچیک از اونا برای کامپوزیت هم استفاده کرد. من دقیقا نمیدونم که کار کامپوزیت رو با چه برنامه ای انجام دادن اما توی بخشی از کتاب آلن لی که ترجمه کردم گفته بود که بخشی از اون رو با مایا انجام دادن که برام خیلی عجیب بود. اگه در مورد کامپوزیت فیلم اطلاعاتی داری بگو تا ما هم استفاده کنیم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
pirooz
شمردن بلدم Softimage XSI یه برنامه است!

حالا از کجا میدونی منظورم از Soft Image یه برنامه دیگه این شرکت نیست ؟ :D

شوخی کردم آره اشتباه بنده بود .

نمیشه از فیلم ایراد گرفت خیلی حرفه ای ساخته شده .

کسی میدونه فیلم رو بیشترشو با چی ساختن .گرافیستاش کی بودن و... (نگید دستور میده :D خودم نتو زیر و رو کردم چیزی نیافتم)

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
rider

بد نیست ما هم در این محفل سه بعدی یه نظر کوچیک بدیم.

فکر کنم این کار رو با پلاگین های مربوط به matte painting مکس و مایا (ترجیحا مایا) میشه انجام داد.

ولی به نظرم after effects کارش در این مورد حرفه ای تر باشه ولی چون باهاش کار نکردم اطلاعات کافی ندارم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
pirooz

یه چندتا دیگه از گرافیستا اینا هستن :

Alex Hedz

http://www.cgchannel.com/wp-content/upl ... -hdez1.jpg

Thyn

http://www.cgchannel.com/wp-content/upl ... d-thyn.jpg

GordonTarpley

http://www.cgchannel.com/wp-content/upl ... arpley.jpg

تو همه از تکنیک matt painting استفاده شده .واقعا که حرفه ای ساخته شدن مخصوصا اولیه .

یه سوال ؟برای استفاده اینا تو فیلم اینارو مدلسازی میکنن ؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

بیشتر فیلم رو با مایا ساختن اما احتمالا از برنامه های دیگه ای هم استفاده کردن. فکر نمیکنم اون موقع after effect ای ساخته شده بود. تا اونجا که ن میدونم چند ساله که اومده. الان برای فیلمها بیشتر از Nuke و After Effect استفاده میکنن.

یه سوال ؟برای استفاده اینا تو فیلم اینارو مدلسازی میکنن ؟

اجسام دور رو نه اونا رو معمولا به صورت کانسپتهای دو بعدی نقاشی میکنن و به عنوان بکگراند قرار میدن. اما چیزایی که به دوربین نزدیکتر هستن یا باید مدلسازی بشن یا از یه نمونه واقعی(یا ماکتهای ساخته شده در استودیو) فیلمبرداری میکنن و در نهایت همه رو به هم ترکیب میکنن. نحوه ترکیب اینا سخت ترین قسمت کاره. اگه این قسمت رو خوب انجام بدی کسی متوجه نمیشه که کدوم قسمت واقعی ، کدوم قسمت مدل سه بعدی و کدوم قسمت نقاشی دو بعدیه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...