رفتن به مطلب

جدول امتیازات


ارسال های محبوب

نمایش محتوا با بیشترین امتیاز در 06/19/2019 در همه بخش ها

  1. 1 امتیاز
    یکی از علل پختگی کارهای تالکین به نظرم همین باورش نسبت به فانتزی و افسانه ست و به همین دلیل داستانهای تالکین بسیار زیاد باورپذیر هستن و واقعی جلوه میکن. تالکین میگه برای ساخت دنیای تخیلی فقط ساختش کافی نیست، بلکه باید دنیایی ساخت که درش اتفاقاتی که رخ میدن ملموس و باورپذیر باشن، مثل جادو و اژ دها و ... و بی شک این یک اصل و اساس بنیادین در باورپذیری و واقعی جلوه کردنه یک داستان تخیلی ست. من یک مثال میزنم: فرض کنین شما دارین یک متن تخیلی میخونین و درش نوشته شده که "نسیمی آرام بر روی چمنها میوزید" یا مثلا "اژدها همه جا را به آتش کشید" خب اگه خواننده خودش رو توی اون فضا احساس نکنه و با خودش بگه که اژدها که وجود نداره و اینا همه شون الکی هستن، نمیتونه با داستان ارتباط برقرار کنه و من باور دارم که حتی نمیتونه اونو درک کنه چون از یکی از اهداف اصلی فانتزی که همون غرق کردن فرد در خودشه دور میشه. برای همین جهان تالکین با چنین جزئیات زیادی خلق و بازگو شده. از زبانها و نژادها و خط و تقویم و نقشه و غیره و غیره گرفته تا نثر تاریخیش تا همه در فرد احساس باور پذیری ایجاد کنن و اون فکر کنه که چنین دنیایی وجود داشته یا داره. و این وجه تمایزتالکین با لوئیس و بسیاری دیگر از فانتزی نویسانه. تالکین جایه دیگه ای میگه اگه ما در داستانها میشنویم که پری وجود داره این فقط افسانه نیست بلکه در گذشته های دور واقعا پری وجود داشته اما چون ما الآن باهاشون رابطه ای نداریم فکر میکنیم که وجود ندارن و دیدگاهش هم همینه. احسنت به پدر فانتزی نویسی که نظریاتش اینچنین مصداق دارن.
  2. 1 امتیاز
    کار خیلی خوبیه. البته دوستان میتونن برای اطلاعات نسبتا مختصر و جامع به دانشنامه اقماری آمادمی فانتزی سر بزنن.مقاله های اساطیرش رو هالباراد خودمون تو مدت شش ماه نوشته و از اونجایی که در پروسه انجام کار بودم،میدونم که کار بسیار سترگی رو انجام داده
This leaderboard is set to تهران/GMT+03:30
×
×
  • جدید...