رفتن به مطلب
Tom Bombadil

معرفی و بررسی فانتزی ها

Recommended Posts

Tom Bombadil

مجموعه پانزدهم:سه گانه جوهری

نویسنده:کورنلیا فونکه - Cornelia Funke

100.gifکورنلیا فونکه از نویسندگان معاصرادبیات نوجوانان آلمان است، نویسنده‌ای خلاق که بسیاری او را همتای آلمانی جی کی رولینگ، آفریننده ی "هری پاتر" می‌دانند.

کورنلیا فونکه در دهم دسامبر ۱۹۵۸ در شهر دورستن (Dorsten ) آلمان زاده شد. دوره ی دبیرستان را در همان شهر به پایان رساند. پس از گرفتن دیپلم به هامبورگ رفت تا رشته امور تربیتی بخواند. پس از دانش‌ آموختگی ۳ سال به عنوان مددکار اجتماعی در پروژه های آموزشی کار کرد. کار با کودکان به او آموخت که کودکان از چه داستان هایی لذت می برند. پس ازگذراندن دوره ی تصویرگری درکالج هامبورگ به تصویرگری کتاب پرداخت، اما پس از مدتی تصویرگری کتاب هایی درباره ی رویدادهای روزمره ی خانه و مدرسه او را دلزده کرد. به این ترتیب در ۳۵ سالگی تصمیم گرفت خود نگارش داستان را بیازماید و تجربه های دوران کار با کودکان را پایه ی نوشتن داستان هایش قرار داد.

کورنلیا فونکه روح ماجراجویی دارد. او به کودکان سفارش می کند: " اگر آدم بزرگی به شما گفت که در ۱۱ سالگی یا حداکثر ۱۸ سالگی باید بدانید که می‌خواهید در آینده چه شغلی انتخاب کنید و اصلاً چه شغلی برایتان بهتر است، یک کلمه از حرف هایش را هم باور نکنید. تا می‌توانید کارهای مختلفی را بیازمایید تا بفهمید کدام را از همه بیشتر دوست دارید و دلتان می‌خواهد بقیه زندگی تان را با چه کاری سر کنید."

انتشارات "بری کانینگهام" کاشف جی کی رولینگ، او را با کتاب "سردسته ی دزدان" به دنیای انگلیسی زبان معرفی کرد. دو جایزه ی مهم ادبی، ویژه ی نویسندگان خارجی زبان به نام های جایزه ی میلدرد ال. بچلر(Mildred L. Batchelder Award) و کتاب برگزیده ی سال از سوی انجمن فروشندگان کتاب امریکا (Book Sense Book of the Year) دستاورد کتاب "سردسته ی دزدان" برای کورنلیا فونکه بود. مجله ی "تایم" نام او را در سال ۲۰۰۵ درفهرست ۱۰۰ چهره ی تأثیر گذار سال گذاشت.

از بسیاری از آثار او از جمله "خروس های وحشی"، "دست از سر می سی سی پی بردارید"، "اژدها سوار" و "قلب جوهری"، فیلم و نمایش تهیه شده است.

جها ن ها و درون مایه های داستان های کورنلیا فونکه گوناگون است. داستان های او را می توان در گونه ی رئالیسم جادویی جای داد، فانتزی که ریشه در دنیای واقعی دارد با شخصیت های باورپذیر انسانی و خیالی. در بسیاری از کتاب‌های کورنلیا فونکه، بچه‌ها شخصیت کاملاً مستقلی دارند و بیشتر وقت ها در برابر کلیشه‌های از پیش تعیین شده مقاومت می‌کنند. دختران داستان های فونکه اعتماد به نفس بالایی دارند و او بدون اینکه پسران را پایین تر نشان بدهد، نقش اصلی داستان ها را به دختران می دهد. نام گذاری های عجیب و غریب روی شخصیت‌های داستانی همچون "پرنس چربی خوکی" یا "انگشت گرد و خاکی"، یکی دیگر از ویژگی‌های آثار فونکه است.

او خود، راز محبوبیت داستان هایش را نزد کودکان این گونه بیان می کند : "راستش من از این که یک بزرگسال به شمار می روم بسیار خوشحالم، زیرا از کودکی همیشه همین را می‌خواستم. به همین سبب حالا می‌دانم کوچک بودن و دنیا را جور دیگر دیدن چه حسی دارد. به جز این، فکر می‌کنم واقعاً هیجان انگیز است که آدم خودش را درگیر بچه‌ها کند، زیرا آن‌ها زندگی را چنان که ماعادت داریم برای خودشان بسته‌بندی نکرده اند و دلیلش هم این است که هنوز نگاهی نو و کنجکاوانه به دنیا دارند."

کورنلیا فونکه به عدالت و برابری همه ی انسان ها باور دارد. او عضو سازمان بین المللی حقوق بشر و گروه سبز آلمان است. همچنین روابط نزدیکی با دو سازمان خیریه دارد که در زمینه ی پناهندگان و شکنجه شدگان و کودکان بیمار کار می کنند. کتاب های کورنلیا فونکه نمایان گرعشق او به عدالت و کودکان است.

اینم آدرس سایتش که رنگ و بوی سایت رولینگ رو میده:دی

http://corneliafunke.com/

ibi3VWry7x187K.jpgihClWVihgF3wj.jpgibke05oH1BPYq.jpg

The Inkworld Trilogy

100.gif Inkheart -2003

100.gif Inkspell -2006

100.gif Inkdeath -2008

این مجموعه با عنوان سه گانه جوهری در ایران توسط انتشارات بهنام و با ترجمه آقای نورالهی به چاپ رسیده است.

نام کتاب:قلب جوهري

iqom53dpUxWsD.jpg

درباره کتاب:

مو، پدر مگي استعداد جالبي دارد؛ وقتي با صداي بلند كتابي را مي‌خواند، اشيا و گاهي افراد از داستان بيرون مي‌آيند و وارد دنياي واقعي مي‌شوند! اما اكنون كاپريكورن پليد مي‌خواهد با استفاده از استعدادهاي مو به ثروت و قدرت عظيمي دست يابد. آنگاه مگي درمي‌يابد كه شايد مو تنها كسي نباشد كه مي‌تواند با خواندن چيزها را به دنياي واقعي فراخواند. اين داستاني سحرآميز ماجراجويانه و جادويي است. شخصيت‌هاي داستان متنوع و جذاب هستند. برخلاف خیلی از كتاب هاي نوجوانان، قلب جوهري تاكيد خاصي بر پيوندهاي خانوادگي و اهميت خانواده دارد كه اين امر به خوبي در روابط مو و دخترش مگي ديده مي‌شود. اين كتاب سرشار از جادو و سرگرمي، خوشايند كساني خواهد بود كه دوست دارند داستانشان به حقيقت بپيوندد.

نام کتاب:طلسم جوهري

icyDRqvBe3Z52.jpg

درباره کتاب:

در فصل‌هاي ابتدايي طلسم جوهري، مو (زبان نقره‌اي) هوشمندانه به دخترش مي‌گويد: «مگي! قصه‌ها هيچ‌وقت واقعا تموم نمي‌شن؛ حتي اگه كتاب‌ها دوست داشته باشن چنين وانمود كنن. قصه‌ها هميشه ادامه پيدا مي‌كنن. اونها در صفحه آخر تموم نمي‌شن؛ همون‌طور كه ابتداشون هم صفحه اول نبوده.» قلب جوهري هم كتاب «فونكه» است و هم كتاب «فنوگليو» كه اكنون در آن به دام افتاده است و آرزو مي‌كند دنباله قلب جوهري را نوشته بود. طلسم جوهري به عنوان هديه‌اي براي طرفداران كتاب نخست تلقي مي‌شود چرا كه شخصيت‌هاي قلب جوهري كه خود را در «دنياي واقعی» (اگر چنين دنيايي وجود داشته باشد) يافته‌اند اكنون به دنياي خود بازگشته‌اند. مانند کتاب قبلی، بزرگترین دستاورد فونكه در اینجا گفتن چنین داستان غنی و جامعي همراه با توصيف شیرین و دقیقي از طبیعت کلمات و معنی است.

نام کتاب:مرگ جوهري

i1gCUxoXjjiQp.jpg

درباره کتاب:

در اين كتاب (مرگ جوهري) ماموريت «فريد» و «مگي» بازگرداندن انگشت خاكي از دنياي مرگ به زندگي است، اما اورفيوس فقط به فكر ثروتمند شدن خود است و از فريد بهره‌كشي مي‌كند.

«مو»، پدر مگي نيز با وجود مخالفت‌هاي دخترش و همسرش ريسا به هيچ‌وجه قصد ترك دنياي جوهري را ندارند و شديدا با شخصيت زاغ كبود عجين شده است.

آدرس و شماره تلفن انتشارات بهنام رو توی پست های قبلی میتونید پیدا کنید!

ویرایش شده در توسط tom bombadil

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Tom Bombadil

مجموعه پانزدهم:پنج گانه افسانه

نویسنده:برادون مول - Brandon Mull

نظر چند نویسنده بزرگ در رابطه با این مجموعه :از سایت زندگی خوب

100.gifکریستوفر پاولینی نویسنده اراگون :

مجموعه اشیانه افسانه از چنان جذابیتی برخوردار است که من 3 جلد اول ان را در یک شب تمام کردم . تا ساعت 4:40 صبح بیدار ماندم تا جلد سوم تمام شد . هر کتاب بهتر از کتاب قبلی بود .........

100.gifاورسون اسکات کارد نویسنده مجموعه داستانهای بازی اندر :

در نگاه اول اشیانه افسانه کتابی برای کودکان به نظر میرسد . اما همچون هری پاتر نیز میتوان این کتاب با صدای بلند در خانواده خوانده شود و بزرگتر ها به اندازه بچه ها از ان لذت ببرند .در حق خودتان لطفی بکنید و این رمان را از دست ندهید ...........

100.gifکلمبیا دیلی تریبیون :

داستان اشیانه افسانه چنان استادانه نگاشته شده و چنان کششی دارد که گمان میکنید جادویش روی شما هم تاثیر دارد . جادوی کتا قدرت کنار گذاشتن ان را حتی برای یک لحظه از خواننده سلب میکند ..........

iBXoHJkMOiqoo.jpgiYKLGR4uFZr7E.jpgihar6UiftfoiD.jpgiBekzSKrbIeg2.jpgibqKhYEJnsmLXO.jpg

Fablehaven – 2006

Fablehaven: Rise of the Evening Star – 2007

Fablehaven: Grip of the Shadow Plague – 2008

Fablehaven: Secrets of the Dragon Sanctuary – 2009

Fablehaven: Keys to the Demon Prison – 2010

این مجموعه توسط انتشارات بهنام و با ترجمه آقای میلاد فشتمی چاپ شده است(البته فعلا 4 جلدش)

نام کتاب:آشيانه افسانه

ibxxxh1A7G8wbk.jpg

درباره کتاب:

داستان این مجموعه روایت اتفاقاتی است که بر سر یک خواهر و برادر نوجوان می افتد و آنها را درگیر ماجراهایی میکند .

کندرا و ست زمانی به آشیانه ی افسانه میروند به پدر بزرگ و مادر بزرگ انها مخفیانه سرپرستی ان جای مخفیانه را بعده دارند و والدین انها برای مدتی به خاطر مسئله ای آنها را ترک میکنند و پدر بزرگ و مادر بزرگ آنها تصمیم میگیرند راز انجا را برای نوه هایشان فاش کنند تا شاید در آینده انها سرپرستی آنجا را به عهده بگیرند...

ولی داستان همیشه به خوبی و خوشی پیش نمیرود ، انجمن ستاره ی مغرب در صدد از بین بردن این اشیانه هاست که به منظور حفاظت از موجودات جادویی بنا شده اند...

نام کتاب:طلوع ستاره مغرب

iLDbe1ZgavIIj.jpg

درباره کتاب:

در پايان سال تحصيلي كندرا و ست بار ديگر به آشيانه افسانه باز مي‌گردند. پدر بزرگ سورنسون براي تقويت امنيت اين پناهگاه افسانه‌اي در مقابل انجمن ستاره مغربُ، سه متخصص را به آشيانه افسانه دعوت كرده و .... جلد دوم اين مجموعه با ساختاري هيجان انگيز گويي كه نويسنده در جلد دوم بيشتر به تعريف داستان پرداخته و خواننده را لحظه‌اي به حال خود رها نمي‌كند...

نام کتاب:شيوع طاعون سايه

i3CpXznnGIAQr.jpg

درباره کتاب:

طاعون سایه آشیانه افسانه را دربرگرفته است. موجودات جادویی پناهگاه خیلی سریع تبدیل به موجوداتی خبیث و تاریک می‌شوند. پدربزرگ و مادربزرگ سورنسون هم راه درمان این طاعون را نمی دانند. از طرفی کندرا به همراه شوالیه های سحرگاه برای به دست آوردن یکی از ابزار پنج‌گانه به پناهگاه کوه گمشده سفر می‌کند. ماموریتی خطرناک که ممکن است به قیمت جانشان تمام شود. ست در غیاب خواهرش احساس مسئولیت بیشتری می‌کند و تلاش بسیاری برای کشف علت شیوع طاعون انجام می‌دهد اما آشیانه افسانه هر لحظه به سقوط نزدیکتر می‌شود...

نام کتاب:اسرار پناهگاه اژدها

ir5hlq07oIQm8.jpg

درباره کتاب:

خود را براي يك ماجراجويي هيجان‌انگيز آماده كنيد. دو ابزار مخفي كشف شده‌اند و پناهگاه‌هاي بيشتري در آستانه فروپاشي قرار دارند. انجمن ستاره مغرب در تلاش براي به‌دست آوردن سه طلسم باقيمانده از هيچ تلاشي فروگذار نيست. رقابت براي به‌دست آوردن ابزارهاي مقدس آغاز شده است. براي به دست آوردن كليد صندوق ابزار سوم، شواليه‌هاي سحرگاه بايد خود را براي مأموريتي مرگبار آماده كنند: سفر به پناهگاه لانه اژدها. آيا شواليه‌ها مي‌توانند لانه اژدها را تسخير كنند؟ چه كسي مي‌تواند جلوي اسفينكس را بگيرد؟ كدام ابزار زودتر كشف خواهد شد؟ پاسخ‌ها را در اسرار پناهگاه اژدها خواهيد يافت.

نظر مترجم کتاب : (از سایت زندگی خوب)

فشتمي درباره اين كتاب مي گويد: «آشيانه افسانه» داستان ورود يک خواهر و برادر به يک منطقه حفاظت شده است؛ منطقه حفاظت شده اي که گونه هاي مختلف جادويي و اساطيري براي جلوگيري از انقراض نسل شان به آن جا پناه برده اند. در اين پناهگاه تمام موجودات به لطف عهدنامه تأسيس منطقه از مصونيت برخوردارند و هرگونه سرپيچي از قوانين، عواقبي را براي موجود خاطي در پي دارد.

او مي افزايد: در واقع در «آشيانه افسانه» هر کسي آن چه را مي کارد، برداشت مي کند؛ نيکي در برابر نيکي و پليدي در برابر پليدي. در اين دنيا انسان نه تنها قدرت برتر نيست؛ بلکه به واسطه غيرجادويي بودن ماهيتش جزو گونه*هاي کم*اهميت تلقي مي*شود. طرح اوليه دنيايي که مول در جلد اول مجموعه برمي*سازد، در کتاب هاي بعدي جزييات بيش تري به خود مي گيرد و خواننده به تدريج خود را در جهاني کاملا ملموس مي يابد. قلم روان مول به همراه توانايي خارق العاده اش در شخصيت پردازي و فضاسازي، مجموعه «آشيانه افسانه» را به صدر فهرست پرفروش ترين کتاب هاي ژانر کودک و نوجوان رهنمون ساخته است، تا جايي که عده بي شماري اين مجموعه را يک «هري پاتر» جديد خوانده اند.

اين مترجم همچنين مي گويد: پنج گانه «افسانه» از نگاه روزنامه نيويورک تايمز پرفروش ترين مجموعه تخيلي خوانده شده است و کريستوفر پائوليني - نويسنده مجموعه «ميراث» - درباره آن گفته است: مجموعه «آشيانه افسانه» از چنان جذابيتي برخوردار است که من سه کتاب اول آن را در يک شب تمام کردم. تا ساعت 4:40 دقيقه صبح بيدار ماندم تا پايان ماجراي کتاب سوم را بخوانم. هر کتاب بهتر از کتاب قبلي بود... «آشيانه افسانه» بهترين مجموعه تخيلي است که در چند سال اخير خوانده ام. اي کاش وقتي ده يا دوازده ساله بودم، آن را مي خواندم.

اطلاعات بیشتر:http://brandonmull.com/site/books

آدرس و شماره تلفن انتشارات بهنام در پست های قبل

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Tom Bombadil

مجموعه شانزدهم:پرسی جکسون

نویسنده:ريک ريردان - Rick Riordan

ibmfxEFaty7ttR.jpgi2NNDa7aIx46s.jpgiP4qDO2PB3Lht.jpgiGtPuFAqHJQOk.jpg

ibhATTlq71CG2N.jpgi41m3wp7hojdW.jpgi2jKnKlECswYz.jpg

The Lightning Thief -2005

The Sea of Monsters -2006

The Titan's Curse -2007

The Battle of the Labyrinth -2008

The Last Olympian -2009

در مورد این مجموعه 2 تا کتاب فرعی توسط همین نویسنده هم چاپ شده:

The Demigod Files -2009

The Ultimate Guide -2010

اما ترجمه:این مجموعه توسط انتشارات بهنام و با ترجمه ی خانم مریم حیدری چاپ شده(البته تا الان فقط 3 جلد اولش)

نام کتاب:دزد آدرخش

isNaWbOyHx77L.jpg

درباره کتاب:

پرسي جكسون براي چندمين بار در آستانه‌ي اخراج از يك مدرسه‌ي شبانه‌روزي است و اين كمترين مشكل اوست. در همين زمان هيولاهاي اساطيري و خدايان كوه المپوس از ميان صفحات كتابهاي درسي اساطير يونانِ پرسي جكسون بيرون آمده و به زندگي واقعي او گام نهاده‌اند. و بدتر آنكه، او موجب عصبانيت برخي از آنها نيز شده است. آذرخش زئوس كه نماد قدرت اوست به سرقت رفته و مظنون اصلي، پرسي است. پرسي و دوستانش تنها ده روز براي يافتن و بازگرداندن آذرخش زئوس فرصت دارند تا شايد از اين طريق صلح و آرامش را به ساكنان كوه المپوس كه در شرف جنگي قريب‌الوقوع است، بازگردانند. امّا براي موفقيت در اين جستجو، پرسي به‌غير از يافتن سارق حقيقي بايد با مسائل بيشتري دست و پنجه نرم كند...

نام کتاب:درياي هيولاها

iqtfmtm8Tcq6d.jpg

درباره کتاب:

در جلد دوم سری ماجراهای پرسی جکسون و ساکنان کوه المپ، پرسی در انتظار به پایان رسیدن کلاس دوم راهنمایی و گذراندن تابستان در اردوگاه دورگه همراه با فرزندان خدایان یونان و انسانهای فانی است. بعد از حمله هیولاها در سالن ورزشی مدرسه، پرسی تایسون كه پسربچه‌ای بی‌خانمان است به همراه آنابت، یکی از دوستان دورگه‌ی پرسی، با عجله به‌طرف اردوگاه که مورد حمله قرار گرفته، می‌روند. درختی که از اردوگاه محافظت می‌کند در شرف نابودی و کایرون، مدیر آموزشی از اردوگاه اخراج شده است. در رویایی دیگر پرسی پی می‌برد گروور در جزیره‌ای که پشم طلایی – که می‌تواند درمانی برای مشکلات اردوگاه باشد – در آن قرار دارد، گرفتار است. پرسی با کمک هرمس به طرف دريای هیولاها سفر می‌کند و در آنجا با موجودات افسانه‌ای روبرو می‌شود. ترکیب هوشمندانه ریک ريردان از اسطوره‌های کلاسیک با شخصیتهای نوجوان امروزی همراه با ماجراجویی‌های جذاب نظر خوانندگان بسیاری را به این مجموعه‌ جلب می‌کند.

نام کتاب:نفرين تيتان

iFxIgWP2Fe6s9.jpg

درباره کتاب:

پس از پیدا کردن بیانکا و نیکو دو درگه‌ی جدیدی که به تازگی توسط گروور کشف شده‌اند پرسی، آنابت و تالیا در تله‌ی یک مانتیکور گرفتار می‌شوند. آرتمیس الهه‌ی شکار با شکارچیانش به یاری آنان می‌شتابد. آنابت در سقوط از یک دره ناپدید می‌شود و آرتمیس در جستجوی یک هیولای خطرناک که قرار است المپوس را به نابودی بکشاند رهسپار شکار می‌شود. پس از بازگشت به تپه‌ی دورگه اوراکل پیش گویی می‌کند که در طی عملیات نجات آرتمیس یکی از افراد جستجو کشته می‌شود. پرسی که قرار است در تپه دورگه بماند برای پیدا کردن آنابت مخفیانه به جستجو می‌رود، و این سرآغاز ماجراهایی است که داستان جذاب و پر حادثه کتاب سوم را رقم می‌زند. داستانی که فضای رمزآلود اساطیری و قهرمانان جوان امروزیش ما را با تقابل شیرینی از این دو جهان روبرو می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر:

http://www.rickriord...cy-jackson.aspx

آدرس و تلفن انتشارات بهنام رو توی پست های قبل میتونید پیدا کنید!

ویرایش شده در توسط tom bombadil

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Tom Bombadil

مجموعه هفدهم:مجموعه ششگانه اسرار نیکولاس فلامل جاودان

نویسنده: مایکل اسکات

if8TfKXld5cFd.jpgi0vZS4cTqS4Gc.jpgibdwRg3lYv7x77.jpgiL0bYNAkInD9h.jpg

ie42s51RhNvx7.jpgiMWSrT55ujsiu.jpg

The Alchemyst

The Magician

The Sorceress

The Necromancer

The Warlock

The Enchantress

این مجموعه توسط انتشارات بهنام و با ترجمه ی خانم پونه اشجع چاپ شده است.(البته فعلا فقط 3 جلد اول)

نام کتاب:كيمياگر

ibo8uoSVyOPklr.jpg

درباره کتاب:

سوفي و جاش نيومن دوقلوهاي 15 ساله اي هستند كه براي گذراندن تعطيلات تابستاني به سانفرانسيسكو سفر مي كنند و موفق مي شوند در دو مغازه ي روبروي هم كار پيدا كنند.سوفي در يك كافي شاپ و جاش در يك كتابفروشي متعلق به نيكولاس و پرنل فلامل. نيكولاس كيمياگري است از قرن چهاردهم كه با استفاده از دستورالعمل موجود در كودكس قادر است اكسير جاودانگي بسازد . در فصل اول داستان، دكتر جان دي به همراه چند مرد قوي هيكل با لباس هاي مشكي، "پوستي خاكستري و... چشم هايي سنگي" وارد كتابفروشي مي شوند و علاوه بر به گروگان گرفتن پري، كودكس را نيز مي دزدند، هرچند جاش در آخرين لحظه موفق مي شود دو صفحه ي آخر كتاب را پاره كند. كودكس كتابي است كهن و مرجع علم كيمياگري. بدون اين كتاب، كيمياگر و همسرش، هر يك روز به اندازه ي يك سال پير مي شوند.سوفي و جاش در طول داستان كم كم متوجه مي شوند كه در پيش گويي هاي كودكس به آنها اشاره شده است: " آن دو كه يكي هستند و مي توانند دنيا را نجات دهند و يا نابود كنند." هدف جان دي بازگرداندن اربابانش - باستانيان خبيث- به اين دنيا و نابود كردن نسل آدميان و هدف نيكولاس باز پس گرفتن كتاب و نجات نوع بشر است. و اين گونه است كه بلوا آغاز مي شود.

نام کتاب:جادوگر

ib1GD2Aa88NxpS.jpg

درباره کتاب:

جاش و سوفي نيومن موفق شدند به همراه نيكولاس و اسكاتي به سلامت از اوهاي فرار كنند و از طريق دريچه جادويي خود را به پاريس برسانند. آن دو اكنون كيلومترها دور از خانه، در تلاشند تا خود را با دنياي جديدشان وفق دهند. نيكولاس فلامل به دنبال راهي است تا آموزش سوفي را تكميل و نيروهاي جاش را بيدار كند، اما در اين راه با مشكل بزرگي روبروست. نيكولو ماكياولي نويسنده شهير و جاودان هم در پاريس زندگي مي‌كند و در خدمت باستانيان خبيث است. زمان براي نيكولاس و پرنل به سرعت مي‌گذرد، هر يك روز بدون كتاب آنها را به اندازه‌ي يك سال پير مي‌كند. ماكياولي همه جا مانند سايه در تعقيبشان است و دكتر جان دي نيز به سرعت به سمت فرانسه در حركت است. نيكولاس در سرزمين مادري‌اش به يك حامي احتياج دارد...

نام کتاب:ساحره

iOIGNGDu8jePi.jpg

درباره کتاب:

نيكولاس فلامل روز به روز پير و ضعيف‌تر مي‌شود و دي سايه به سايه او و دوقلوها را تعقيب مي‌كند. از طرفي پرنل هم در آلكاتراس زنداني است و اميدهايش براي فرار از جزيره هر لحظه كم رنگ‌تر مي‌شود. در اين شرايط بحراني فلامل بايد از دوقلوها و دو صفحه آخر كودكس در مقابل باستانيان خبيث محافظت كند، اما تنها راه شكست دادن دى آموزش سومين جادوى بنيادى به دوقلوها است. راهي كه چندان هم بى‌خطر نيست. تنها كسى كه مى‌تواند جادوى آب را به دوقلوها آموزش دهد، گيلگمش است. پادشاهى كه مدت‌ها پيش به مرز جنون رسيد... آيا فلامل .و دوقلوها مي توانند از لندن – زادگاه جادوگر – جان سالم به در ببرند؟

دیگه انتشارات بهنام رو حفظ شدید.نه؟ :)

مجموعه هجدهم:مجموعه هفت گانه کلیدهای پادشاهی

نویسنده:گارث نیکس-garth nix

قبلا راجع به این نویسنده یه مجموعه گذاشته بودم!

iNma76xTZC4Uo.jpgiblfxeTHlMQ2VY.jpgibeOq0Y481QsmU.jpgi3Tuy4S1wpIRn.jpg

ihe4UJrx7pVOj.jpgibpIsLyzqWwT9E.jpgibhLEKC2IaC7ll.jpg

The Keys to the Kingdom series

2003 Mister Monday

2004 Grim Tuesday

2005 Drowned Wednesday

2006 Sir Thursday

2007 Lady Friday

2008 Superior Saturday

2010 Lord Sunday

تاکنون 2 جلد از این مجموعه توسط انتشارات بهنام و با ترجمه ی خانم مریم رفیعی چاپ شده است!

نام کتاب:آقاي دوشنبه

isa9JXXA7yp48.jpg

درباره کتاب:

اولین روز نیم سال تحصیلی در مدرسه جدید آرتور پنهالیگون قرار بود آخرین روز عمرش باشد، اما به جای مردن از حمله آسم، کلیدی به دستش می‌رسد و به سرزمین دیگری کشانده می‌شود که موجودات انسان مانندی به نام روزهای فردا آن را اداره می‌کنند. آقای دوشنبه، یکی از روزهای فردا، موجودات سگ-چهره ای را به سراغ آرتور می‌فرستد تا کلید را پس بگیرند. آقای دوشنبه برای به دست آوردن کلید دست به هر کاری می‌زند و حتی طاعونی را گریبانگیر زمین می‌کند که هر کسی را که به آن مبتلا می‌شود می‌کشد. تنها شانس آرتور برای نجات افراد خانواده و سایر مردم این است که از طریق خانه مرموزی در شهر که ظاهراً کسی جز او قادر به دیدن آن نیست، وارد آن سرزمین ناشناخته شود و برای یافتن علاج بیماری تلاش کند. اما به نظر می‌رسد که سرنوشت آرتور با سرنوشت ساکنان آن خانه گره خورده است و او چاره ای ندارد جز این که برای نجات دنیای خود تن به مبارزه دهد. سرعت پیشروی سیر داستان این کتاب بالا است، اما جزییات به هیچ وجه از قلم نیفتاده است و می‌توان به راحتی دنیای شخصیت‌های داستانی را در ذهن مجسم کرد. در نتیجه خواننده با همه شخصیت‌ها، حتی ساکنان عجیب و غریب عمارت، ارتباط برقرار می‌کند و حتی ردپای آنها را در زندگی روزمره می‌بیند. آرتور هم نوجوانی کاملاً معولی است، نه "استعدادهای خاص" دارد و نه "قدرت‌های جادویی"؛ در واقع دلیل اصلی اینکه پایش به این ماجرا کشیده می‌شود این است که در آن زمان خاص در آن مکان خاص قرار داشت! داستان آرتور می‌تواند داستان هر کس دیگری در جهان و حتی خوانندگان این کتاب باشد و به همین دلیل عجیب ترین وقایع آن باورکردنی به نظر می‌رسد. پیچ و خم‌های جذاب این داستان اگرچه غیرمترقبه‌اند، اما دور از ذهن نیستند و در طول خواندن کتاب این احساس به خواننده دست می‌دهد که کلمه به کلمه این کتاب پس از تفکر و تأمل فراوان و با دقت و توجه بسیار نوشته شده و در پشت هر اتفاق عجیبی یک دلیل منطقی نهفته است.

نام کتاب:سه‌شنبه عبوس

ibqTKkoiodSSaj.jpg

درباره کتاب:

فقط 15 دقيقه بعد از اينكه آقاي دوشنبه به پايان مي‌رسد و آرتور پنهاليگون به افتضاحاتي كه دوشنبه با تنبلي‌اش به‌بار آورده است سر و سامان مي‌دهد، دوباره احضار مي‌شود. دشمن جديدش سه‌شنبه‌ي عبوس است و آرتور دوباره درگير نبرد خطرناكي براي به‌دست آوردن كليد دوم پادشاهي مي‌شود. اگر تسليم روزهاي فردا شود يا در نبرد با آنها شكست بخورد، خانه‌اش در زمين و نيز ساكنان عمارت، از جمله دوست و همراه جديدش سوزي تركوييز بلو، يكي از كودكاني كه ني‌زن قرن‌ها پيش از اروپاي طاعون‌زده نجات داده است، نابود خواهند شد. نقطه ضعف سه‌شنبه‌ي عبوس حرص و طمع اوست و موضوع كتاب حول زياده‌روي در توليد، نسخه‌برداري و جمع‌آوري مي‌چرخد. نيكس مثل گذشته شخصيت‌ها و صحنه‌هايي عجيب و غيرعادي خلق كرده است و آرتور بار ديگر ثابت مي‌كند كه قهرماني شايسته است كه مي‌تواند بر ترس خود غلبه كند و موانع را از سر راه بردارد و افراد و دنياهايي را كه دانسته يا ندانسته به او وابسته‌اند، نجات دهد. ولي مسلم است كه چالش‌هاي بيشتري انتظارش را مي‌كشند.

این هم همون انتشارات بهنامه دیگه!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Mou

مجموعه: چگونه اژدهای خود را تربیت کنید

لیست کتاب ها

How to train your dragon

How to Be a Pirate

How to Speak Dragonese

How to Cheat a Dragon's Curse

How To Twist a Dragon's Tale

A Hero's Guide to Deadly Dragons

How to Ride a Dragon's Storm

How to Break a Dragon's Heart

How to Steal a Dragon's Sword

نویسنده:کرسیدا کاول

post-1336-0-37811300-1343575748_thumb.jp

این مجموعه در ایران چاپ نشده است

من فقط دوتا کتاب از این مجموعه رو خوندم و همون ها رو معرفی می کنم

توجه :داستان این کتاب تقریبا به طور کامل با انیمشن به همین نام متفاوت است

داستان های هیکاپ قهرمان بزرگ وایکینگ ها واستاد شمشیر بازی

1- how to train your dragon

در باره کتاب اول

هیکاپ(سکسکه) هروندس هداک سوم تنها فرزند استویک عظیم رئیس قبیله هولیگان های پشمالو جزیره برک ، آخرین کسی است که میتواتید برای قهرمان بودن انتظار داشته باشید.هیکاپ در برابر بزرگترین آزمون زندگیش(و قبیله وایکینگ ها) قرار دارد او باید در یک کار مخاطره آمیز با ورود به آشیانه اژدها ها ،یک اژدها برای خود انتخاب کند (که شک دارد بتواند آن را انجام دهد)و آن را تربیت کنند تا از دستوراتش پیروی کند ودر روز آزمون(سه شنبه تور که مهمترین روز وایکینگ هاست) واگر در کنترل اژدهایش موفق باشد(که باز هم بعید میداند )به جرگه ی قهرمان های قبیله در می آید (که بزرگترین آرزوی زندگی اش است) ودر غیر این صورت مجبور به ترک دائمی قبیله و تبعید میشود اما به زودی اتفاق هولناکی رخ می دهد ....

post-1336-0-37164000-1343575548_thumb.jp

2-How To Be a Pirate

درباره کتاب :

طبق افسانه های وایکینگ ها گریمبیرد مخوف بزرگترین وایکینگ و ترسناک ترین دزد دریایی تاریخ ،قبل از مرگش گنجینه بزرگ و شمشیر معروفش را که در طول سال های دزدی و غارتش به دست آورده در جایی نامعلوم مخفی کرده بود و تنها وارث حقیقی او میتواند گنجینه اش را پیدا کند....

حال تنها چند ماه بعد از اتفاقات کتاب 1 ،هیکاپ در حال تمرین جنگ با شمشیر بر روی عرشه کشتی است و در لحظه ای که با مرگ فاصله ای ندارد شانس می آورد که کشتی بر اثر طوفان غرق می شود تابوت جد بزرگش گریمبیرد مخوف را شناور بر روی آب پیدا می کند و به جزیره برک میبرد اما با باز کردن تابوت سلسله ای از اتفاقات ناگوار شروع به رخ دادن میکند.

post-1336-0-42683900-1343575436_thumb.jp

راهنمای خرید کتاب:

این کتاب رو به سختی در اینترنت پیدا میشه و حتی آیتیونز هم این کتاب رو در لیست کتاب هاش نداره ولی آمازون این کتاب رو داره(البته میدونم که هیشکی کتاب رو از این جاها :ymapplause: نمیخره)

توصیه من :

کتاب بسیار شیرین وبانمک هست(اسم های شخصیت جالب و خنده داره) و اکیدا توصیه می کنم که اگه می خواید این کتاب رو بخونید همراه با کتاب صوتی مطالعه کنید چون کتاب صوتیش بی نظیره وسطحش از تمام کتاب های صوتی که گوش دادم چند سطح بالاتر

نمره من به این کتاب:7 از 10

انیمیشنی که براساس این کتاب ساخته شده:

How To Train Your Dragon

ویرایش شده در توسط Mou

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مهمان

مجموعه بيست و يكم: جان كريستوفر

اندكی درباره نويسنده: "كريستوفر ساموئل يود" (Christopher Samuel Youd) يا "جان كريستوفر" (John Christopher) ، (متولد 12 فوريه 1922) از نويسندگان موفق انگليسی در عرصه علمی-تخيلی و فانتزيه كه بيان شيرينی هم داره و آثارش هم فروش و شهرت خوبی داشتن و دارن.

جان كريستوفر اوايل نويسندگی اش با اسم واقعی خودش، يعنی "يود" و برای بزرگسالان می نوشت، اما بعدها كه ديد كارش چندان خوب پيش نمی ره، هم اسم و هم مخاطبش رو تغيير داد و با اسم نويسندگی "جان كريستوفر" برای نوجوانان داستان نوشت. جان كريستوفر در داستان هاش، سعی داره به مخاطب نشون بده كه وسايل الكتريكی و پيشرفته امروزی نه تنها به ما كمک نميكنن، بلكه با استفاده نادرست و بيش از حد از اونا، باعث نابودی زندگی مون ميشن. حسين ابراهيمی ملقب به الوند (مترجم آثار كريستوفر در ايران) در اين باره ميگه:

«كريستوفر برخلاف بسياری از نويسندگان اين نوعِ داستانی، به جای تمركزِ تخيل خود بر پيشرفت های علمی آينده و طرح پيچيدگی های آن، به مصائب ناشی از استفاده نادرست از اين پيشرفت ها توجه ميكند. گرچه كريستوفر در كتاب هايی كه برای بزرگسالان نوشته نيز به نحوی به اين مهم پرداخته است، اما طرح اين مضمون در بيشتر كتاب های نوجوانان، گوه توجه خاص او به اين گروه سنی است. در واقع دغدغه خاطر كريستوفر آگاه كردن سازندگان دنيای آينده است. به عبارت بهتر در رمان های او انسان ها نقش محوری دارند و نه دستگاه های عجيب و غريب كه برخی از نويسندگان اين نوعِ ادبی به تصوير میكشند.»

جان كريستوفر در 3 فوريه 2012 (در اوخر سال 1390) در سامرست انگلستان دار فانی رو وداع گفت.

كتاب ها:

جان كريستوفر آثار زيادی داره كه من اينجا ميخوام به معرفی مشهورترين و مهم ترين آثارش بپردازم.

{كليه آثار كريستوفر:}

سه‌ گانه شمشیر ارواح (شهریار آینده، آن سوی سرزمین‌ های شعله‌ ور و شمشیر ارواح)

سه‌ گانه گوی آتش (گوی آتش، سرزمین تازه کشف شده و رقص اژدها)

سه‌ گانه سه‌پایه‌ ها (کوه‌های سفید، شهر طلا و سرب، برکه آتش و وقتی سه پايه ها به زمين آمدند)

جک جنگلی

غارهای فراموشی

غروب شیاطین

لبه ناصاف

مردم کوچک

سال ستاره دنباله دار

مرگ گیاهان

زمستان طولانی

نوسان

جزیره از کار افتاده‌ ها

مالکان

نگهبانان

مجموعه اول: سه گانه شمشير ارواح

اين مجموعه از سه جلد تشكيل ميشه: جلد اول: شهريار آينده، جلد دوم: آن سوی سرزمين های شعله ور و جلد سوم: شمشير ارواح.

داستان اين مجموعه، در قرون وسطی ميگذره. داستان از زبان پسر يكی از سلحشوران به نام "لوک پری" ـه كه طی ماجرايی، پادشاه زمان بركنار ميشه و شورايی تشكيل داده ميشه تا پادشاه آينده انتخاب بشه و در اون شورا، افرادی به نام "پيش بين" يا "خدمتگزاران ارواح" كه برای مردم خيلی محترم و مقدس بودن (و يه جورايی مثل پاپ های امروزی هستن)، پدر لوک رو پادشاه آينده و لوک رو وارث و وليعهد شاه ميكنن. از يه طرف، پسر پادشاه پيشين كه از دوستان لوک هم بوده، باهاش دشمن ميشه و با كمک دوستان ديگه اش، درصدد گرفتن تخت و تاج از لوكه. يه مدت بعد، پدر لوک می ميره و لوک بعد از پدرش فرمانروا ميشه، اما دوست لوک كه ميخواسته تاج و تخت پادشاهی رو غضب كنه، توطئه ای ترتيب ميده و لوک رو از سلطنت خلع و خودش رو شهريار ميكنه و لوک هم تبعيد ميشه و از اينجاست كه بعد از فرمان تبعيد، با يكی از پيش بين ها به سرزمين اون ها می ره و به اسرارشون پی می بره و ميفهمه كه اونا از روی اتفاق لوک و پدرش رو به عنوان پادشاهان بعدی انتخاب نكردن، بلكه اين كار از عمد صورت گرفته و اونا ميخواستن كه لوک روزی پادشاه بشه و با كمک پيش بين ها پادشاهی اش رو پس می گيره. همچنين ميفهمه كه اون ها در سال 1400 ميلادی زندگی نميكنن، بلكه...

كاورهای انگليسی:

post-1769-0-30078600-1357220871_thumb.jp post-1769-0-77953200-1357220879_thumb.jp post-1769-0-24359100-1357220865_thumb.jp

كاورهای فارسی:

post-1769-0-38744900-1357220927_thumb.jp post-1769-0-79007200-1357220924_thumb.jp post-1769-0-81906400-1357220915_thumb.jp post-1769-0-37225400-1357220923_thumb.jp

مجموعه دوم: گوی آتش

شامل سه جلد گوی آتش، سرزمين تازه كشف شده و رقص اژدها.

داستان اين مجموعه درباره دوپسر نوجوونه به نام های "براد" و "سايمون" كه با هم دوستن و در زمان حال زندگی ميكنن. يه روز به طور اتفاقی، به يه شیء گوی مانند عجيب و نورانی در جنگل برميخورن و از روی كنجكاوی، بهش نزديک ميشن و بعد از تماس با اون، به زمان قديم (زمان امپراتوری روم باستان قبل از قرون وسطی) برميگردن، با اين تفاوت كه در يه دنيای موازی با دنيای خودشون هستن و طی اتفاقاتی درگير ماجراهای هيجان انگيزی ميشن و سعی ميكنن به زمان و دنيای خودشون برگردن... .

كاورهای انگليسی:

post-1769-0-52350200-1357221073_thumb.jp

كاورهای فارسی:

post-1769-0-64978100-1357221359_thumb.jp post-1769-0-79618500-1357221357_thumb.jp post-1769-0-34364600-1357221353_thumb.jp post-1769-0-03159900-1357221351_thumb.jp

مجموعه سوم: سه پايه ها

اين مجموعه چهارجلديه، برخلاف دو مجموعه ديگه. البته لازم به ذكره كه اين مجموعه اول سه جلدی بوده (كوه های سفيد، شهر طلا و سرب و بركه آتش)، ولی كريستوفر بعدها يه جلد ديگه هم بهش اضافه ميكنه كه در اون جلد به نام "وقتی سه پايه ها به زمين آمدند"، داستان به قبل از وقوع اتفاقات سه جلد قبلی برميگرده.

من خودم اين مجموعه رو بيشتر از سه مجموعه قبلی دوست داشتم. داستان اين مجموعه درباره زمانيه كه بشر به زير سلطه موجودات فضايی درمياد.

در سه جلد اول اين مجموعه، داستان درمورد گروهی از مردم زمينه كه به اعتقادات مردمشون شک ميكنن . در اون زمان كه بايد بعد از سال 2000 يا شايد هم 2010 باشه (شايد هم 2020 يا جلوتر) مردم كل جهان طبق اعتقادات و آداب و رسومی، بعد از رسيدن به سن بلوغ بايد طی مراسمی كلاهک هايی رو از اشيای عظيم الجثه ای به اسم "سه پايه ها" دريافت و بر سر كنن تا يه انسان بالغ بشن؛ اما اين كلاهک ها نشانه ای بر بالغ بودن نيست، بلكه رفتن به زير بند فضايی هاست... .

در جلد اول، سه دوست نوجوون حقيقت سه پايه ها و كلاهک ها رو ميفهمن و از زير مراسم كلاهک گذاری فرار ميكنن و به گروه بزرگتری كه اونا هم از ماهيت واقعی كلاهک ها خبر دارن می پيوندن و طی مأموريتی، به سمت شهر فضايی ها می رن تا اطلاعات بيشتری پيدا كنن و بعد از داستان سفر اون ها، در جلد دوم، ميخونيم كه بر سر اين افراد چی مياد و در سرزمين موجودات فضايی چه اتفاقاتی ميفته.

در جلد سوم هم شاهد ماجرای نابودی سه پايه ها و اربابان اون ها كه موجودات فضايی هستن خواهيم بود؛ اما جلد چهارم اين مجموعه. جلد چهارم رو كريستوفر بعد از سه جلد ديگه نوشت و داستان قبل از داستان سه جلد ديگه اتفاق ميفته، زمانی كه فضايی ها به زمين ميان و مردم رو فريب ميدن و كلاهک ها رو بر سرشون ميذارن و برده خودشون ميكنن. يه گروه از افراد بشر از زير دست اونا فرار ميكنن و سعی در نابودی فضايی ها و نجات مردم زمين دارن... .

خود جان كريستوفر درباره جلد چهارم اين مجموعه ميگه:

«از اينجا به فكرم رسيد كه شايد بد نباشد به ابتدای داستانم بازگردم و قصه آغازش را تعريف كنم. ويل، هنری، بينپل و فريتز در دنيايی متولد شده بودند كه زير سايه سه پايه ها قرار داشت و برای حفظ آزادی خود و كسب آزادی نژاد بشر، ناچار بودند با يک نظام جبار صدساله بجنگند. اما چه ميشد اگر پسر نوجوانی در ابتدای اشغال، شاهد آن همه چيزهای وحشتناک بوده و در جنگی شركت كرده باشد كه در آن محكوم به شكست بوده؟»

همينطور قابل ذكره كه سريال تلويزيونی اين مجموعه هم ساخته و منتشر شده.

لينک ويكی پديای سريال:

http://en.wikipedia....%28TV_series%29

صفحه سريال سه پايه ها در imbd:

http://www.imdb.com/title/tt0086818

كاورهای انگليسی:

post-1769-0-17378200-1357221570_thumb.jp post-1769-0-68806500-1357221689_thumb.jp post-1769-0-45364700-1357221566_thumb.jp post-1769-0-15280400-1357221563_thumb.jp post-1769-0-69320300-1357221555_thumb.jp

كاورهای فارسی:

post-1769-0-39065700-1357221906_thumb.jp post-1769-0-11524100-1357221915_thumb.jp post-1769-0-82987100-1357221910_thumb.jp post-1769-0-10606300-1357221904_thumb.jp post-1769-0-71463400-1357221898_thumb.jp

چاپ و نشر كتاب ها در ايران:

هر سه مجموعه معرفی شده در ايران توسط آقايان "حسين ابراهيمی (الوند)"، "مهرداد مهدويان" و "مهرداد تويسركانی" ترجمه شدن.

انتشارات "كتاب های بنفشه" با كمک "واحد كودک و نوجوانان مؤسسه انتشارات قديانی" هم اين سه مجموعه رو در سه مجلد سخت و 10 مجلد ساده منتشر كردن كه عكس هاش رو بالا گذاشتم.

راهنمای خريد:

آدرس: تهران، خيابان انقلاب، مقابل دانشگاه، خيابان فخررازی، خيابان شهدای ژاندارمری غربی، پلاک 90

تلفن: 6640441

دورنگار: 66403264

وبسايت: http://www.ghadyani.ir

ايميل: [email protected]

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...