رفتن به مطلب

Recommended Posts

3DMahdi

فکر کنم ۱۶ بودم!

احتمالا یه مورد استثنا هستی. من سیلماریلیون رو به هر شخص زیر 18 سالی پیشنهاد کردم خوشش نیومده و گفته سنگینه اما همون شخص از هابیت و لوتر خیلی لذت برده. برای همین من برای نوجوان ها اول هابیت و لوتر رو پیشنهاد میدم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Vána

داشتن اطلاعات از سرزمین میانه و دیدن فیلم لوتر (اونموقع هابیت نبود)خودش کمک بسیاریه بعدش رفتن سراغ سیل بعدم هابیت ودر انتها لوتر که من به این ترتیب خوندم درست هر صفحه سیلو دوبار سه بار نگاه مینداختم ولی تا سیل و نفهمی کلی از سرزمین میانه عقبی پس پیشنهاد من اینه فیلمها سیل هابیت لوتر والی آخر

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ویلوارین

آقا مهدی نمیشه اینجور گفت...من وقتی سیل رو برای اولین بار خوندم 11 سالم بود و از همون موقع به عظمت کار تالکین پی بردم و سیلماریلیون رو شاهکارترین اثری که میتونه نوشته بشه میدونستم و هنوز هم بهش اعتقاد دارم...به نظرم چیزی که اصل و مهمه داشتن قوه تخیل و درک فانتزیه نه خوندن لوتر و هابیت...

هرچند خودم به این ترتیب اعتقاد دارم: هابیت- ارباب حلقه ها- سیلماریلیون- فرزندان هورین- داستان های ناتمام

ویرایش شده در توسط ویلوارین

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Vána

بنظرم اون فرد مهمه که چقدر کتاب میخونه اصلا فانتزی در دیدگانش چطوری تعبیر میشه والا کلی کاربر سن کم دارم که ماشاا...هرکدومشون برای خودشون کتابها رو حفظن فک کنم به پست جناب سه بعدی از اون ادمها تنبلش خورده بود :دی

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
الوه

مخالفم :دی

من اول سیلماریلیون رو خوندم و هیچ مشکلی هم نداشتم! اتفاقا خیلی خوب محو سبک روایی تالکین شدم.

از همون اول هم سیر داستانی برام مهم تر از بقیه ی پارامتر ها بود و از این تصمیمم هم اصلا ناراضی نیستم.

خب نکته اینه که جمله ی منو کامل نخوندی <_< من گفتم با یه تقریب خیلی خوب کاملا اشتباهه، چون استثنائاتی پیدا میشن اینو گفتم

من خودم شخصا اصن کتاب رو بد شروع کردم! اول کار یاران حلقه رو قرض گرفتم اما تقریبا وقت نکردم بخونمش (بجز مقدمه و تیکه های مقدمه ی خودِ تالکین) به خاطر دلایلی و به صاحبش پسش دادم؛ بالاخره از بازگشت شاه، تنها کتابی که در دسترسم بود، شروع به خوندن کردم! توی 14سالگی (یا حداکثر 15سالگی، حافظه ام یاری نمیده دقیق تر و فقط میدونم خیلی قبل از پیدا کردن سایت آردا بود!) سیلماریلیون رو خوندم و...

اما من که اینجوری شروع کردم و باهاش مشکلی هم نداشتم و خیلی هم لذت بردم باعث نمیشه به همه وسعت بدم این تصمیم رو. کتاب سیلماریلیون طبق تجربه متنش سنگین تره و باعث فراری دادن خیلی ها شده، خیلی ها توی همین فروم هستن و نتونستن بخوننش به خاطر سنگینیش! من حتی تجربه داشتم شخص مقابلم از هابیت خوشش نیاد و بگه بچه گانه هست (البته خب سنش بیشتر بود و نظر اونه دیگه!)

به علاوه وقتی سیلماریلون رو بخونی، کل داستان لو میره، مزه نمیده همه چی اسپویل بشه واست (حالا بماند که کلیش توی فیلم اسپویل شده) من سوالاتی که واسم وقت خوندن ارباب حلقه ها (قبل از رسیدن به ضمیمه یا سیلماریلیون یا حتی سوالایی که اونجاها هم کامل پیدا نمیشد) پیش اومد جالب ترین سوالاتم هستن هنوز واسه ی خودم...

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
تور

عجب دوستان اهل ادبی داریم اینجا بابا دست مریزاد! <_<

من سیل رو به زیر دیپلم که اصلا پیشنهاد نمیکنم چون میدونم صفحه اولو بخونه هنگ میکنه به چند نفر هم که دادم مثلا یه بنده خدایی 22 ساله هست میگه باید بیای برام خط به خطشو توضیح بدی خیلی سنگینه. یکی از دوستان هم یادمه بعد از کنکور نشست سیل رو خوند تازه ترجمه علیزاده نبود، بعد از هر فصل زنگ میزد یک ساعتی ازم سوال میکرد تا بفهمه.

اما از طرفی من خودم 16 سالم بود که اولین بار سیل رو خوندم و یادمه فقط فصل قلمروهای بلریاند رو دوبار خوندم چون پردازشش سنگین بود اما با بقیه مشکلی نداشتم. بستگی به فرد داره همونطور که وانا هم گفت ممکنه برای یکی شروع از سیل مناسب باشه یکی شروع با هابیت. هر کس هم ممکنه از ترتیبی که خودش خونده و براش جواب داده دفاع کنه.

ولی در کل سیل برای شروع مناسب نیست...

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
FILI

خوب درباره اصفهان باید بگم که روزنه 4 تا کتاب فروشی همکار داره اونجا به شرح زیر:

فرهنگسرای اصفهان : خیابان شیراز

سایه : چهارباغ عباسی مجتمع چهارباغ طبقه زیرزمین

پیوند : چهارباغ عباسی مجتمع چهارباغ طبقه زیرزمین

شهر کتاب اصفهان (که تازه تاسیس شده) چهار باغ کوی سپاهان

البته وقتی پرسیدم گفت شاید هیچ کس نداشته باشه اما برای نمایشگاه آماده شده و بعد از نمایشگاه هم برای تمام شعب ارسال میشه. پس دوست عزیز یه کم دندون رو جیگر بزارید حتما همش رو خواهید داشت.

با احترام خدمت الوه عزیز اما به نظر من اگر سیلماریلیون رو بخونی خیلی بیشتر اطلاعات بدست میاری و برای هورین آماده تر میشی.

واقعا سپاس دوست عزیز، امیدوارم حرف شما درست باشه و کتاب ها برای تمام شعب فرستاده بشه. می خواستم اول سیلماریلیون رو بخونم ولی عرض کردم نداشتند.

من که خیلی عجبیب و غریب شروع کردم! دلیلش هم اینکه بعضی کتاب ها نبود.

اول یاران حلقه رو خوندم، بعد هابیت ، بعد دو برج حالا هم فرزندان هورین ( که چه داستان تلخی هم هست)

خودم ترجیح میدادم اول هابیت، سه گانه بعدش سیل و فرزندان هورین رو بخونم چون فکر می کنم خیلی سریعتر به اسم شخصیت ها و مکان ها در فرزندان هورین پی می بردم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
VICTOR

بنظرم اون فرد مهمه که چقدر کتاب میخونه اصلا فانتزی در دیدگانش چطوری تعبیر میشه والا کلی کاربر سن کم دارم که ماشاا...هرکدومشون برای خودشون کتابها رو حفظن فک کنم به پست جناب سه بعدی از اون ادمها تنبلش خورده بود :دی

من نیز با این ترتیب موافقم چون معتقدم داستان بهتر است از زمان خلقت شروع شود تا آخر و خواننده می تواند درک بهتری نسبت به محیط داستان به دست آورد.

دیدن فیلم هم می تواند پیش زمینه ی خوبی برای ورود به دنیای تالکین باشد.

البته به نظر های دیگران نیز باید احترام گذاشت.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Armando

به نظر من باید اول فردی که میخواهد این کتابها را بخواند قبل از شروع از کسانی که خوانده اند مشاوره بگیرد به نظرمن طبق سیر زمانی نوشتن کتابها که ترتیبشون اول هابیت بعد ارباب حلقه ها و بعد سیلماریلیون و ... بود به همین ترتیب میدونیم که هابیت انگار واسه رده سنی نوجوانه و واسه بزرگسالان زیادی بچه گانه میزنه. ارباب حلقه ها هم به نظر من در حد دبیرستان خوبه اما واسه جوانان به نظرم ارزش خواندن سیلماریلیون و درک پیچیدگی و سیل نامها و کلمات مناسب تره مثلا نمیشه به یه نوجوان گفت که به جای هابیت و ارباب حلقه ها بیا اول سیلماریلیون بخون. به نظر شخصی من برای جوانان بهتره سیلماریلیون خوانده بشه و اگه بعد از اتمام خواست بقیه رو بخونه. هابیت رو اگه یه نفر وقت داشته باشه تو دو سه روز تموم میکنه. اما درک سیلماریلیون و حفظ اسمها سخته.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
فین رود فلاگوند

باعرض اجازت

همان طور که می دانیم داستان ها استاد تالکین خود به نوعی است که اگر انسان از همان هابیت بخواند مخاطب را جذب می کند ولی قبل از آن باید با چند نفر در این باب مشورت کند.من خودم ترتیب کتاب ها را (که هابیت ارباب حلقه ها سیلماریلیون وکتب دیگر است) در ذهن خود حدس می زدم بعد از آن با دیدن آن در سایت آردا مطمئن شدم.

البته منابع کم نیستند تا انسان نداند از کجا باید شروع کند برای مثال مجله دانستنیها پارسال در مقاله ای به مناسبت اکران هابیت2 ترتیب کتب را در مقاله آورده بود.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Peredhil

به نظرم به ترتیب دوران ها خونده بشه بهتره. من کتاب ها رو دارم اینطوری میخونم. الان توی سیلماریلیون هستم اولین کتاب، مشکلی هم باهاش ندارم ولی یه بار بود که یه قسمتی دوبار خوندم تا قشنگ موقعیت ها یادم بیاد چون بین خوندنش فاصله افتاده بود برام. درضمن بهتره به نظرم اگه فرد فکر میکنه که میتونه سیلماریلیون رو بخونه، بخونه وگرنه بالای دیپلم میخواد. ولی من باهاش مشکل خاصی نداشتم. ولی برای یه پیش زمینه، «اینجا کجاست؟» سایت مطالعه بشه بعد همون طور که گفتم به ترتیب دوران کتاب ها خونده بشه و بینش هم اگه سوالی بود توی فروم پرسیده بشه. یه طور دیگه هم میشه خوند اینه که فیلم لوتر دیده بشه، که شکل و حالت اون دنیا به وجود بیاد، بعد به ترتیب دوران ها کتاب ها خونده بشن.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Elendil the light

خب من حرفی رو که میزنم با استناد از یکی از جلد های مجله دانستنیها هستش.

در کل ترتیب اصلی کتاب های اقای تالکین از سیلماریلیون شروع میشه. ولی این کتاب بسیار سخت وپیچیده هست و خواننده معمولا بعد از خواندن یک یا دو صفحه از اون کتاب رو به گوشه ای پرت میکنه و دیگه هم نیگاش نمیکنه. همین طور اگر هم اول بخوای هابیت رو بخونی شاید شخصیت های داستان و ماجرا هایی که در اون اتفاق میافته کمی براتون گیج کننده باشه . از سوی دیگه ارباب حلقه ها و هابیت سیر داستانی دارند و خواننده بیشتر مجذوب اونا میشه.

پس در کل بهتره اول سه گانه ارباب حلقه ها و سپس هابیت رو بخونید که با خوندن اون ها به دنیای جدیدی که اقای تالکین درست کرده وارد بشید و بعد برای پیدا کردن اصل و ریشه شخصیت ها و این دنیا به سراغ خواندن سیلماریلیون و فرزندان هورین و... برید.

ببخشید اگه تکراری بود. حوصله خوندن ده صفحه رو نداشتم! -:دی!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
*legolas *

من به شخصه بعد از خوندن هابیت و لوتر شروع سیلماریلیون برام یکم سخت بود ولی ذره ذره شیرین تر و قشنگ تر میشد شاید از نظر بعضی ها لوتر و هابیت خیلی بهتر باشه ولی از نظر سطح نوشتاری سیلماریلیون یک چیز دیگه است و ارزش برتری نسبت به هابیت یا لوتر داره چون نوشتن داستان های خیال پردازی سطح پایین تری نسبت به اسطوره افرینی و ساخت دنیایی جدید داره و اتفاقات ارباب حلقه ها وهابیت به سرنوشت سیلماریلیون بسته گی داشت.  شاید اگه سیلماریل ها ساخته نمیشدند شورایی تشکیل نمیشد تا درباره نجات دنیا بحث کنند. 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Thorin the Oak shield

با عرض سلام و خسته نباشيد من اول كتاب هابيت و ناگفته هاى سرزمين ميانه روخريدم به نظرتون اول هابيتو بخونم يا اول سيليماريليون رو بخرمو بخونم ميشه لطفاً يكى يه ترتيب درست حسابى به من بگه متشكر 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Peredhil

در صفحات قبل دوستان توضيحات كامل رو دادن اون ها رو مطالعه كنيد و ببينيد با نظر كداميک موافقید و اون رو انجام بدید.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
The Silmarilion

سلام 

اول ارباب حلقه ها 

دوم هابیت 

سوم سیلماریلیون 

چهارم فرزندان هورین 

قصه های ناتمام  هنوز نخوندم. 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
فین رود فلاگوند

با عرض اجازت

می خواستم نکته ای بگویم که شاید دلیلی بر متفاوت بودن ترتیب مطالعه ی برخی دوستان باشد.

لحن تالکین در کتبش متفاوت است و همین هم هست که رده سنی را جابه جا می کند. سیلماریلیون لحنی ادبی و حماسی دارد و برای رده سنی بزرگسال است، هابیت اما لحنی شاد و کودکانه دارد و برای رده سنی سال های آخر دبستان و راهنمایی مناسب است و لوتر بین این دو است.

اما به نظر من کتب تالکین برای همه سنی زیبا و جذاب است و بهترین سیر مطالعه هم اول هابیت سپس لوتر بعد سیل و بعد فرزندان هورین و در آخر هم داستان های ناتمام و کتب دیگر است.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
lord of the moon

در باب چرایی این که به نظرم کدوم رو باید اول خوند: باید قبول کرد که از هر 10 طرفدار ارباب حلقه ها فقط 1 نفر به سیلماریلیون جذب خواهد شد. زبان سنگین داستان در این امر تاثیر زیادی داره.

در جواب عنوان تاپیک فکر کنم ارباب حلقه ها، چون اگه فرد از سیلماریلیون زده بشه به سمت ارباب حلقه ها نمیره ولی هم احتمال زده شدن از ارباب حلقه ها کمتره هم کنجکاوی خواننده به سیلماریلیون بیشتر میشه

ویرایش شده در توسط الوه
تصحیح سهو ویرایشی

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
آرتانو
در در 6/21/2016 at 4:48 PM، lord of the moon گفته است :

در باب چرایی این که به نظرم کدوم رو باید اول خوند: باید قبول کرد که از هر 10 طرفدار ارباب حلقه ها فقط 1 نفر به سیلماریلیون جذب خواهد شد. زبان سنگین داستان در این امر تاثیر زیادی داره.

در جواب عنوان تاپیک فکر کنم ارباب حلقه ها، چون اگه فرد از سیلماریلیون زده بشه به سمت ارباب حلقه ها نمیره ولی هم احتمال زده شدن از ارباب حلقه ها کمتره هم کنجکاوی خواننده به سیلماریلیون بیشتر میشه

با عرض معذرت من مخالف این موضع گیری شما در مورد خوندن و درک سیلماریلیون هستم.من خواهر ده ساله ای دارم که این کتاب رو براش می خونم.تنها مشکلی که داشتیم این بود که مجبور شدم برای شخصیت های این کتاب از گوگل عکس پرینت بگیرم که قاطی نشن اما با اطمینان میگم که انقدر مشتاق داستان های سیلماریلیون هست که منو مجبور کرده تا حالا سه بار براش بخونم. منهای این قضیه به نظر من برای خوندن کتابا حالا چه فیلم ها رو دیده باشن چه ندیده باشن باید به صورت خطی خوند چون تالکین داستانا رو از نطر زمانی خطی نوشته. حالا اگر درک سیلماریلیون که عمیق ترین و پرمعناترین کتاب در میون آثار تالکین هست سخته تقصیر از کتاب نیست بلکه از خواننده است که انقدر مطالعش کمه که این کتاب رو صقیل می بینه. حالا تو این فروم هی ناخواسته تبلیغ منفی در مورد این کتاب میکنن.به نظر من اشتباهه بلکه باید این شاهکار رو در اولویت برنامه مطالعه قرار داد.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
lord of the moon
در در 11/5/2016 at 11:24 PM، آرتانو گفته است :

با عرض معذرت من مخالف این موضع گیری شما در مورد خوندن و درک سیلماریلیون هستم.من خواهر ده ساله ای دارم که این کتاب رو براش می خونم.تنها مشکلی که داشتیم این بود که مجبور شدم برای شخصیت های این کتاب از گوگل عکس پرینت بگیرم که قاطی نشن اما با اطمینان میگم که انقدر مشتاق داستان های سیلماریلیون هست که منو مجبور کرده تا حالا سه بار براش بخونم. منهای این قضیه به نظر من برای خوندن کتابا حالا چه فیلم ها رو دیده باشن چه ندیده باشن باید به صورت خطی خوند چون تالکین داستانا رو از نطر زمانی خطی نوشته. حالا اگر درک سیلماریلیون که عمیق ترین و پرمعناترین کتاب در میون آثار تالکین هست سخته تقصیر از کتاب نیست بلکه از خواننده است که انقدر مطالعش کمه که این کتاب رو صقیل می بینه. حالا تو این فروم هی ناخواسته تبلیغ منفی در مورد این کتاب میکنن.به نظر من اشتباهه بلکه باید این شاهکار رو در اولویت برنامه مطالعه قرار داد.

دوست عزیز کتاب سیلماریلیون در سطح دکترا برای نویسندگان تدریس میشه!

این نشان گر غنی بودن زبان این کتابه. این که شما یا خواهرتون یا تعداد افراد دیگه ای در خوندن این کتاب مشکل ندارید جای تحسین داره.

و دوم این که من هم کتاب رو مقصر جلوه ندادم بلکه خواننده رو مقصر دونستم. از اون جایی که آمار! داره میگه خوندن کتاب سیلماریلون و درکش برای مخاطبینش سخت بوده بهترین راه تجاری و روانشناسی برای عموم اینه که ابتدا با خوندن ارباب حلقه ها از لحاظ روحی با داستان گره خورده و در نتیجه به سیلماریلون به چشم شاهکاری که هست نگاه کنند نه کتابی سنگین!

حالا اگه کسی در خودش این رو می بینه که بدون دونستن هیچ اطلاعاتی از ارباب حلقه ها سیلماریلون رو شروع کنه و بعد به سراغ ارباب حلقه ها بره این فرد داره کار درستی رو انجام میده و منم تاییدش می کنم ولی روی حرف من با اکثریت بود و گرنه در شرایط خاص تعداد پیشامدها ممکنه بی نهایت باشه و هر حرفی در بابش زده بشه از اعتبار ساقطه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Ali.Bad

سلام خدمت دوستان

من تو شرایطی هستم که شدیدا نیاز دارم درگیر یه دنیای فانتزی بشم! نمیدونم چرا! شاید نوجوان درونم یهویی فعال شده!!!

تحقیق کردم دیدم اصلا ادبیات فانتزی یعنی تالکین بقیه همش تشریفاته!

فقط یه مسئله ای هست، من هم فیلم هابیتو دیدم هم ارباب حلقه ها. یه اخلاقی هم که دارم اگه فیلم یه کتابیو ببینم دیگه خود اون کتاب برام جذابیتی پیدا نمیکنه برا همین همیشه سعی میکنم همچین فیلم هایی رو نبینم ولی افسوس که تو این مورد غفلت کردم.

حالا با این اوصاف توصیه شما چیه؟ کتابارو شروع کنم؟ تصمیم دارم همه کتاب های تالکین به اضافه اطلس رو از یه سایت یه جا بخرم آخه تخفیف خورده. فقط میترسم به همین دلیلی که گفتم از کتاب ها لذتی نبرم و وقت و پولم به هدر بره.

لطفا راهنمایی :(

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Nienor Niniel
در ۱ ساعت قبل، Ali.Bad گفته است :

سلام خدمت دوستان

من تو شرایطی هستم که شدیدا نیاز دارم درگیر یه دنیای فانتزی بشم! نمیدونم چرا! شاید نوجوان درونم یهویی فعال شده!!!

تحقیق کردم دیدم اصلا ادبیات فانتزی یعنی تالکین بقیه همش تشریفاته!

فقط یه مسئله ای هست، من هم فیلم هابیتو دیدم هم ارباب حلقه ها. یه اخلاقی هم که دارم اگه فیلم یه کتابیو ببینم دیگه خود اون کتاب برام جذابیتی پیدا نمیکنه برا همین همیشه سعی میکنم همچین فیلم هایی رو نبینم ولی افسوس که تو این مورد غفلت کردم.

حالا با این اوصاف توصیه شما چیه؟ کتابارو شروع کنم؟ تصمیم دارم همه کتاب های تالکین به اضافه اطلس رو از یه سایت یه جا بخرم آخه تخفیف خورده. فقط میترسم به همین دلیلی که گفتم از کتاب ها لذتی نبرم و وقت و پولم به هدر بره.

لطفا راهنمایی :(

سلام به شما دوست عزیز.

این بستگی به سلیقه ی خودتون داره اما من نظر شخصیم اینه که با وجود عالی بودن فیلم های ارباب حلقه ها و هابیت، کتاب ها یک سر و گردن بالاتر هستند. به خصوص کتاب ارباب حلقه ها و اگه به سبک نوشتار کلاسیک تالکین هم علاقه داشته باشید فکر نمی کنم اصلا پولتون به هدر رفته باشه. اما باید برای خوندنشون حوصله بذارید چون برحال هم زیاده هم قابل تفکر. اما اگه بازم رو دیدن فیلما حساسید پیشنهادم اینه به ترتیب تاریخ آردا بخونید. یعنی اول سیلماریون و فرزندان هورین و... که فیلم نداشتند و در این مورد هم دوستان تو تاپیک توضیحاتشو دادند

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
فین رود فلاگوند
در ۱ ساعت قبل، Ali.Bad گفته است :

سلام خدمت دوستان

من تو شرایطی هستم که شدیدا نیاز دارم درگیر یه دنیای فانتزی بشم! نمیدونم چرا! شاید نوجوان درونم یهویی فعال شده!!!

تحقیق کردم دیدم اصلا ادبیات فانتزی یعنی تالکین بقیه همش تشریفاته!

فقط یه مسئله ای هست، من هم فیلم هابیتو دیدم هم ارباب حلقه ها. یه اخلاقی هم که دارم اگه فیلم یه کتابیو ببینم دیگه خود اون کتاب برام جذابیتی پیدا نمیکنه برا همین همیشه سعی میکنم همچین فیلم هایی رو نبینم ولی افسوس که تو این مورد غفلت کردم.

حالا با این اوصاف توصیه شما چیه؟ کتابارو شروع کنم؟ تصمیم دارم همه کتاب های تالکین به اضافه اطلس رو از یه سایت یه جا بخرم آخه تخفیف خورده. فقط میترسم به همین دلیلی که گفتم از کتاب ها لذتی نبرم و وقت و پولم به هدر بره.

لطفا راهنمایی :(

با عرض اجازت

با این حرف هایی که شما زدید(منظورم احتیاج به درگیری در دنیای فانتزی ست) از دید من شما اول از هابیت شروع کنید بعد به سمت ارباب حلقه ها، سیلماریلون و فرزندان هورین و بقیه کتب بروید. کتاب هابیت آدم را در هر سنی که  باشد درگیر می کند و برای شروع عالی است.

پیشنهاد نمی کنم که از سیلماریلیون شروع کنید چون لحن سنگین آن در اوایل جذابیت آن را فرو می نشاند. ولی بدانید که اگر از فیلم های اقتباسی این آثار خوشتان آمده به احتمال زیاد از خود آن ها هم لذت خواهید برد.

اگر به جز تالکین فانتزی می خواهید من کتب بسیار زیبای نارنیا را که سی اس لوئیس رفیق گرمابه و گلستان تالکین نوشته توصیه می کنم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Ali.Bad
در 57 دقیقه قبل، فین رود فلاگوند گفته است :

اگر از فیلم های اقتباسی این آثار خوشتان آمده به احتمال زیاد از خود آن ها هم لذت خواهید برد.

اگر به جز تالکین فانتزی می خواهید من کتب بسیار زیبای نارنیا را که سی اس لوئیس رفیق گرمابه و گلستان تالکین نوشته توصیه می کنم.

 

ممنون که اینقدر زود جواب دادین :)

بیشتر به خاطر لوث بودن داستان عرض کردم، منظورم اینه حالا که من میدونم کلا داستان چجوریه، کتاب ها بازم برام جذابیتی خواهد داشت!؟

نارنیا که عالیه فقط به نظرتون مناسب سنم هست؟ من 24 سالمه

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...