رفتن به مطلب

Recommended Posts

آرون

در این که واقعی بوده شکی نیست. من یه تحقیق در این مورد کردم و طی سه روز آینده یه پست میدم در این زمینه, که چطوری سرزمین میانه و آردا و موجوداتش واقعا بودن.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
سارومان بسیار رنگ
در این که واقعی بوده شکی نیست. من یه تحقیق در این مورد کردم و طی سه روز آینده یه پست میدم در این زمینه, که چطوری سرزمین میانه و آردا و موجوداتش واقعا بودن.

احتمالا شوخي ميكني . چون همه اينها افسانه اس . نميشه كه مثلا جادوگر و الف و اين جور چيزها وجود داشته باشن .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
محسن

من يه چيزايي در اين زمينه شنيدم كه البته خيلي عجيبه. مثلا يه نفر از دوستام كه به نيوزيلند رفته بود مي گفت اونجا يه نمايشگاه از وسايل ارباب حلقه ها بود. نكته جالب اينجاست كه مثلا دو تا شمشير بوده. يكي شمشير اصلي بوده كه سنگين هم بوده . در كنارش يه شمشير آلومينيومي سبك هم بوده كه براي فيلم برداري استفاده ميشده. حالا نمي دونم شمشير كي رو مي گفت ولي شمشير اصلي منظور اونيه كه واقعا در جنگهاي اون زمان استفاده شده. من نمي فهمم يعني تو كدوم جنگ. شمشيره از كجا اومده ‍‍

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
لگولاس

در مورد شمشیر که باعث تعجب نیست اگه به سایت Legendary Heroes بری تموم شمشیر ها را داره ... واقعی واقعی... با همه مشخصات... ولی با قیمت های بالا...مثلا آرندیل ( شمشیر شاه السار ) 200 دلار هست اون هم با تخفیف اینترنتی...

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
محسن

نه اين كه هستند باعث تعجب نيست. آره يه شمشير مي سازن مي فروشن 200 دلار. اينكه ميگن اون شمشير، شمشير اصلي بوده عجيبه. مثل اينكه درست حسابي پستم رو نخوندي.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Halbarad

لگولاس جان اون شمشیره اسمش آندوریله نه آرندیل. ضمنا گفتم که عقل واقعیت این چیزا رو انکار میکنه ولی احساس میکنم که واقعیت داشته.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
امیر فارامیر

به نظر من هم وجود داره هم وجود نداره کافیه به دید سمبلیک به این دنیا نگاه کنی که ببینی وای خدای من این که زندگی منه ولی اگر بخوای عینش وجود داشته باشه می گم نه فکر نمی کنم با این حال از اونجایی که همه ی افسانه ها ریشه در واقعیت دارن عقل نمی تونه به این راحتی بگه این دنیا وجود نداره یا نداشته

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
آرون

توی این جور نمایشگاهها که فکر کنم به LOTR Exhibition معروفن, همه چی به شکل یه سرزمین میانه واقعی ساخته و پرداخته میشه , و چیزهایی رو که تو فیلم برای راحتتر بودن استفاده شده + چیزهای اصلی اونها به فروش میره (نه اینکه واقعا تو سرزمین میانه بوده باشن ها, چیزهای اصلی و اوریجینالی که میگن چیزهایی هستن که مثلا توی دنیای تالکین استفاده شدن و اونها رو طوری رنگ و لعاب دادن که واقعا اینطوری به نظر بیاد, و همچنین جنس اونها هم برابر با جنس واقعی همچین چیزی اگه تو همچین دنیایی باشه ساخته میشه! یعنی برخلاف چیزهای فیلم که برای راحتی یه کم سبکتر ساخته شدن.)

مثلا یه شمشیر فیلم , شمشیر سبکیه که مثلا با آلومینیوم ساخته شده ولی نقش و نگاراش همونه, اما شمشیر اوریجینال اونها, شمشیریه که به شکل یه شمشیر واقعی و سنگین که انگاری واقعا بوده, ساخته و پرداخته شده. و واسه کسانیه که میخوان حال کنن و بهشون حس اینکه واقعا همچین چیزی رو دارن و نه بدلیش رو دست بده!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ef@Robber

سالم

فکر کنم درستش اینه که بگیم آیا اتفاق افتادن یا نه نه اینکه اتفاق می افتن

بعد با حالتی نوشتن تاریخ ای که داره هر کسی اول به ذهنش می آید که شاید واقعا بوده باشد که تا حدودی بود مثل 7 گوی که در روایت های تاریخ اومده جام جم در دست حاکمان ایرانی بوده که بعضی از این واقعیت ها باعث می شود که اون ایده ی فکری ما هر چه بیشتر قوی بشه ولی در کل به نظر من همچین چیزی نبوده .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
لرد سارون

احتمالا شوخي ميكني . چون همه اينها افسانه اس . نميشه كه مثلا جادوگر و الف و اين جور چيزها وجود داشته باشن .

منم با دوستمون لگولاس 15 کاملا موافق هستم. مگر اینکه فرض تکراری اینکه این داستان بر نویسنده الهام شده رو ملاک قرار بدیم. و یا اینکه نویسنده خودش در اون دنیا حضور داشته که این یکی زیادی تکراریه!تمام شواهد حاکی از اینه که تالکین با الهام گرفتن از شرکت در جنگ جهانی و همچنین قدرت نویسندگی و مبحثی که در اون رشته استادی رو گذرونده اقدام به نوشتن این مطلب کرده. البته اینکه تصور کنیم در چنین دنیایی زندگی می کنیم خیلی قشنگه. ولی استفاده از منطق و عقل رو هم نباید فراموش کرد.

چندتا رفرنس جالب بدم

بعد از ساختن فیلم اول Starwars گروهی ایجاد شدند و گفتند Force وجود داره و مذهبی به همین اسم به وجود آوردند و جورج لوکاس رو پیغمبر دونستند! این گروه هنوز هم وجود داره و نزدیک 500 هزار نفر هم هوادار داره! حالا اینکه با ساختن فیلم های جدید جنگ ستارگان چطور کنار میان منم نمی دونم!

گروهی هستند در اینترنت که بر اساس کتاب جورج اورل میگن که زمین گرد نیست و مستطیله! نخندین این گروه نسبتا بزرگ با مدرک به شما ثابت می کنند که تمام عکس های هوایی موجود جعلی هستش و سفر به ماه معروف آمریکایی هم اصلا اتفاقا نیوفتاده و در استادیو فیلمبرداری شده و عکسی هم دارن که پروژکتور افتاده روی کره ماه (از سقف کنده شده!)

ستاره پنج پر که به شیطان نسبت داده میشه اصلا ماله شیطان نیست! و تقریبا تمام شیطان پرستا خودشون هم اینو نمی دونن! و باز هم توسط نویسندگان قرن 18 این باور توی مردم ایجاد شده برای اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنم کتاب راز داوینچی رو حتما مطالعه بفرمایید.

بعد از فیلم ماتریکس جمعیتی ایجاد شده اند و در تلاش هستند تا از ماتریکس! آنپلاگ بشند! حالا نکته خنده دار توی این مسئله اینه که اگه این دنیا ماتریکسه ماشین های عزیز چطور اجازه دادن فیلمی در این باره ساخته بشه!

کتاب ارباب خدایان باعث شد تا 5000 نفر در سرتاسر دنیا خودکشی کنند! زیر باور می کردند که تک تک حرکت کوچک زندگی آنها زیر نظر موجودات فضایی هستش و زندگی ماله خودشون نیست و هیچ کنترلی روش ندارند!

در مورد این جریان واقعی بودن سرزمین میانه هم من خودم کلی نقشه دیدم که سرزمینه میانه رو با خاور میانه منطبق کرده بودن! حتی یه بابایی توی یه سایت هندی ادعا کرده بود که گندالفه و گفته بود که کل داستان رو برای تالکین فرستاده تا به اسم اون چاپ بشه!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
امیر فارامیر

چه جالب منم این رو شنیدم که سعی کردن سرزمین میانه رو بندازن روی خاور میانه .نظر شما چیه؟خیلی ها که عشق سیاستن می گن این کار ها رو از قصد کردن تا غرب رو بزرگ جلوه بدن من که باور نمی کنم اگرهم درست بگن ترجیح می دم اینجوری فکر نکنم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ef@Robber

با سلام

باز هم میگم در داستان تیکه های واقعی ای بود که باعث می شود تا خواننده هر چه بیشتر داستان را واقعی پندارد

ولی هر گز اینچنین نبوده ( البته به نظر من ) مثل جادوگران

7 گوی

و حتی میناس تریت

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
آرون

دارک لرد عزیز این چیزی که ما میگیم اصلا به اون صورت نبود, من منظورم اینه که تالکین توی دنیاش چه شواهدی گذاشته که به نظر بیاد دنیای او گذشته ای از دنیای امروزی ما بوده! و این شواهد تالکین اینقدر استادانه اس که هیچ جوری نمیشه یه جوابی در ردشون آورد ولی بازهم دلیل نمیشن که این دنیا واقعا وجود داشته باشن! اما بخش هایی از این دنیا وجود داشتن و وجود دارن! حالا تحقیقم وسطاشه, تموم شد حتما ارائه میکنم!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
MAS

ببینید به نظر من داریم یه چیزایی رو با هم قاطی می کنیم . اوّل که تالکین همونطور که همتون بهتر می دونید بخشی از تحصیلاتش در حوزه زبانهای باستانی بوده و اصلاٌ یکی از نخستین فعّالیتهای وی ساختن یک زبان جدید بوده است(قبل از نوشتن کتاب هابیت) بعد هم اگر عزیزانی که کتابهای تالکین را مطالعه کرده اند کمی با دیدی بازتر با قضیه برخورد کنند ، مضاف براینکه مطالعات جنبی دیگری هم داشته باشند(بابا به خدا دنیا پر از نویسنده اونهم از نوع بزرگ و کبیره، فقط بیست هزار تاشونو در دوره تصفیه های استالینی در شوروی سابق ، فرستادن اون دنیا!) به راحتی متوجّه می شوند که کتاب تالکین پر است از اسطوره های وام و الهام گرفته شده از اسطوره های قومیت های مختلف دنیا و حتی از تاریخ ادیان و مذاهب ، در کلام ساده تالکین خواسته است که در عصر ماشین به تنهایی خالق یک اسطوره آنهم از نو اسطقس دارش باشد(که انصافاٌ هم خوب از پس این کار برآمده) . حال اگر ما بیاییم و کاسه داغتر از آش بشویم و به صرف اینکه تالکین دنیایی انهم نه بزرگتر از یک سیّاره و زبانهایی آنهم احتمالاً نه چندان عمیق(قضاوت آن با زبانشناسان) آفریده است ، او را پیامبر و کتب وی را نوعی مکاشفه بخوانیم ، این کار نوعی احساسی و نه عقلانی با موضوع برخورد کردن است. از برهان خلف استفاده کنیم اصلاٌ چه دلیلی داشته که کسی(مثلاٌ ایلوواتار) و یا کسانی(احتمالاٌ والار) نخواهند که انسانها از گذشته خود اطّلاع داشته باشند. به راستی اگر چنین باشد آیا آنها نمی توانستند مانع تالکین جهت رازگشایی وی بشوند؟ اگر پاسخ شما عدم توفیق یگانه ای چون ارو است که چگونه نام یگانه هستی بخش بر وی می نهیم؟ آیا هیچ به این فکر کرده ایم که چرا تالکین دارای این تعدا آثار ناتمام است؟ آیا پاسخ این نیست که وی به موازات نوشتن آثارش مشغول ابداع زبانهای گذشتگان بوده و این او را از به سرانجام رساندن آن تعداد از داستانهایش؛ که احتمالاً هم هدفی مهمتر بوده؛ باز داشته است؟ توجّه به این نکته ضروری است که انسان همواره و فطرتاً در پی کسب آگاهی است ولی باید هوشیار بود تا این عطش به دانستن با آگاهی کاذب فرو نشانده نشود. سخن به درازا رفت ولی آخرین نکته اینکه همه ما دیر یا زود رفتنی هستیم و پس از رخت بربستن از این دنیا است که همه حقایق بر ما روشن خواهد شد و چه خواهد شد آن دم اگر پی ببریم که عمری در غفلت آنهم از نوع خود خواسته اش به سر برده ایم و آنجا آیا راه جبرانی خواهد بود؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ef@Robber

آخر چه شد رهبان آرون مگه قرار نبود تحقیق خود را بذارید به امید روزی که کل ابهامات از بین برود و ما بتوانیم با خیل راحت کتاب را بخوانبم و لذت ببریم و دیگر به این فکر نیفتیم که آیا این ها واقعی بوده یا نه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
آرون

آخه کلی کار و ترجمه دارم اگه برسم اون رو حتما در اسرع وقت تو وبلاگم پست میدم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
فيانور روح آتش

اين يه شوخيه جدي نگيرن ابدا:

امكان داره ارو خدا باشه كه يگانس و شكي درونش نيست و والار چهاده معصوم.

اما جدي:

آقايون و خانوما چرا انقدر دارين اسرار ميكنين كه آردا واقعيه.دوست دارين ملكور يه بار ديگه بياد رو زمين حال هممونو بپيچونو پخخ شيم؟؟هان؟

آقا من خودم اين موضوع رو كه سرزمين ميانه رو با خاور ميانه انطباق ميدن رو قبول دارم و حتي خودمم اين كارو كردم و كسايي كه توي اد ليسته منن حتما سند تو آل هاي من درباره اينكه ما مردم سرزمين ميانه ايم رو خوندن.

با فارامير موافقم.اينم سياستيه عين خليج فارس.

من هيچ جوري نميتونم هضم كنم كه آردا واقعيت نداره.چون خودم دلايل بسيار قانع كننده اي دارم كه بتونم آرداي گذشته رو با زمين امروزي ربط بدم و اونو حتما براي بانو آرون پست ميكنم تا بزاره بخش مقالات.

خوب سخني بود كه گفتم و همين

آقا فيانور

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
آرون

من کاملا با حرفت مخالفم , نه این که این دنیا رو دربست قبول داشته باشم, بلکه این دنیا بخش هاییش کاملا واقعیه و بخش های دیگه اش نمادی از واقعیت اند. در مورد زبان ها, این حرف رو جایی نزن! زبان های دنیای تالکین, مثلا زبان الفی و گویش های مختلف آن مثل سیندار , کوئنیا , و الفباهای فیانوری و تنگوار و غیره آن, همگی زبانی چه بسا دقیقتر و عمیقتر از بسیاری زبان های زنده دنیا رو تشکیل میدن. من خودم تحقیقات زیادی روی زبان کوئنیا داشتم و همچنین استاد رینگیتور عزیز که بهتر میتونند به سوالات شما پاسخ بدن.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
رایت ساحر

اگر این جادوگر پر حرف را سرزنش نکنید. و به او تهمت دروغگویی نزنید، میگویم که بر اساس اعتقاد ما جادوگران روح های ما قبل از این کالبد در کالبدهای بسیار زندگی های بسیاری را از سر گذرانده، پس اگر احساس میکنید در جنگ برای سرزمین میانه حضور داشتید _مثل خود من_ به خودتان افتخار کنید زیرا واقعا آنجا بودید.

در واقع این دنیا را خداوند بسیار پهناور و عظیم آفریده. ما انسان ها بسیار خودخواهیم که فکر میکنیم دنیا درست همان است که ما فکر میکنیم.

در ضمن دوستی گفته بود، جادوگران و الف ها و... وجود ندارند. در جواب این دوست میگویم اولا من جادوگرم و میتوانم این را به شما ثابت کنم

دوم: جن ها چطور آیا آنها را هم نفی میکنید؟ البته که نه! ولی اگر در قرآن نبودند چطور؟ پس این قدر تند نروید زیرا جن ها همان قدر واقعی اند که الف ها هستند و جک و لوبیای سحر آمیز بود و آدم کوتوله ها و ....

-------------------------------------

در هر حال امیدوارم دوستان روشنیده و آگاه در این مورد به من کمک کنند و مرا از نظرات سنجیده و وزین خود بهره مند سازند.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
امیر فارامیر

من هم با رایت ساحر موافقم هم نیستم.ما می گیم جن ها وجود دارند چون توی قرآن گفته شده اگر توی قرآن نبود شاید همین مشکلی که باالف ها داریم با اون ها هم داشتیم حرف کلی من ایینه : انسان امروزی آنقدر دید تنگی داره که خدا را هم منکر می شه پس نمی شه به مشاهداتش استناد کرد به همین خاطر نمی تونیم بگیم الف ها وجود ندارند چون تنها دلیل ما برای وجود نداشتنشون اینه که اونها رو ندیدیم.خیلی از چیزهای دیگه رو هم ندیدیم مثل روح.برای من در حالت کلی خیلی مهم نیست که وجود دارند یا نه چون تاثیری تو زندگیم نداره ولی می خوام بگم نمی شه به این راحتی همه چیز را زیر سوال برد همون طوری که نمی شه همه چیز را باور کرد.

راستی فیانور بسیار عزیزم ما در دنیای آزاد به سر می بریم دنیایی که یک اثر را می شود با برداشت شخصی نقد کرد و هیچ کس هم نمی تواند به آدم بگوید که اشتباه می کنی نکته ای که در ابتدا گفتی می توانست بسیار فرارتر از هر نکته ی جدی باشد و به نظر من بود به نظر من این خیلی خوبه که آدم جرئت کنه دنیای تالکین و یا هر دنیای دیگه رو با اعتقاداتش پیوند بزنه چون هم شیرینی داستان را زیاد می کنه هم ایمان انسان را(مثلا خود ارباب حلقه خیلی در زمینه ی دی به من کمک کرد و من را به امام زمان (عج) نزدیک کرد) من یه نقد هم در این باره نوشتم که شاید طرفدارهای تالکین را ناراحت کنه و بگن بابا تالکین مسیحی بوده چه طوری می شه داستانش به امام شیعه ها ربط داشته باشه و جواب من اینه وقتی می خواهیم از انسان کامل حرف بزنیم مرز دین ها از بین می ره همون طوری که فرهنگ ها یکی می شن و اینجوریه که انسان کامل تالکین خیلی شبیه محبوب ترین غائب زمانه ی می شه.

زیاد حرف زدم.:D

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
رایت ساحر

این مطلب راجع به ظهور و حضرت مهدی که گفتی خیلی جالب بود، به دل من که نشست. باهات هم موافقم اما میشه بیشتر توضیح بدی؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
امیر فارامیر

حتما این یه مقاله ی تقریبا بزرگه که به چند نکته اشاره کرده اگر توی این چند روز وقت کردم حتما اون رو می ذازم مخصوصا اینکه مناسبتش هم زیاده.اگر بتونم فردا آمداه اش می کنم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
hellboy

بابا جمع کنید این حرف ها رو

ما پیرو تالکین ایم نه یک مشت خرافاتی که هر چیزی که تالکین میگه رو آب طلا بگیریم و اونو سر لوحه ی کارمون قرار بدیم

به نظر من این حرف ها وقت تلف کردنه مگه این که جزو آدم هایی باشید که نام بردم

آخه اینم شد مبحث؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
اله سار
بابا جمع کنید این حرف ها رو

ما پیرو تالکین ایم نه یک مشت خرافاتی که هر چیزی که تالکین میگه رو آب طلا بگیریم و اونو سر لوحه ی کارمون قرار بدیم

به نظر من این حرف ها وقت تلف کردنه مگه این که جزو آدم هایی باشید که نام بردم

آخه اینم شد مبحث؟

دوست عزیز سعی کن از عبارات مودبانه تری استفاده کنی...اگه علاقه ای به شرکت تو این بحث نداری اجباری به جواب دادن نداری! بهر حال تا زمانی که حرفی در زمینه بحث تاپیک نداری از دادن پست بیجا خوداری کن! پستهای بدون ارتباط دیگر شما بدون اخطار حذف میشه. موفق باشی

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...