رفتن به مطلب
استرايدر

چرا دورف ها به كمك گوندور نيامدند ؟

Recommended Posts

Celebrimbor

خب همونطور که میدونید، خود اره بور و سرزمین های شمالی توسط ارتشی بزرگ از شرقی ها (Easterlings) محاصره شد و در این محاصره داین دوم کشته شد

و درگیری های دیگه ای هم در شمال بوجود اومد که مانع از شرکتشون در نبرد شرق و انسان ها میشد

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
لرد الکساندر سان

با این که مطرح کننده سوال جوابش رو گرفته من هم دیدگاه خودم رو نسبت به همه نظرات بگم...

اولا دورف ها نه میتوانستند به کمک انسان ها بروند و نه غرور و خود خواهیشان اجازه می داد. اما با فرستادن فرستادگانشان در جلسه اضطراری و در اخر همراه شدن گیملی با یاران حلقه ثابت کردند بی خیال هم نیستند. با این حال نمیتوانستند در جنگ شرکت کنند چون خودشان جنگ دیگری داشتند.

بعد هم همانطور که آرماندو گفت، چرا انتضار های بیهوده داشته باشیم از دورف ها وقتی خیل عظیمی از انسان ها نیرو هاشون رو به کمک تاریکی فرستادند؟ به علاوه که این جنگ بیشتر جنگ انسان ها بود از نظر من. و البته از نظر تالکین. جنگی که انسان ها رو حاکمان زمین کرد و باعث شد سرزمین میانه برای انها به ارث و ودیعه گذاشته بشه.

اما یه موضوع با کلمه نیرو های شرو تاریکی برام پیش اومد که در تاپیکی به زودی مطرحش میکنم و اینجا لوش نمیدم... متشکرم از تاپیک و زننده اش و پاسخ دهندگانش

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
dain

دوستان عزیزم باید توجه کرد که وقتی ترور کبیر در اره بور تحت حمله بود کی کمکش کرد؟گاندور؟مردم دیل؟الف های سیاه بیشه یا لورین؟کدوم؟حالا شما انتظار کمک به گاندور رو دارین؟اولا وقتی سائورون در جنگ حلقه بهشون حمله کرد کلی ضعیف شدن و در محاصره بودن.ضمنا میدونید از اره بور تا میناس تریت چقد راهه؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
تور پسر هور

دورف ها در جنگ حلقه خودشون مدافع بودند چون اورک ها به طرف دیل و اره بور تاختند.در اون جنگ داین از پا در اومد و بارد دوم نیز جان باخت.ولی اگر مرود هجوم دشمنان قرار نمیگرفتند مطمئنا ارتشی بسوی گاندور اجیر میکردند

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
*Manwë*

درود

خب،اینکه بگیمم از خودخواهیشون بوده دلیل قانع کننده ای نیست چون بالاخره ذره ای همدوستی داشتند ،بهترین دلیل و مهم ترین بهانه ای که برای نفرستادن نیرو به جنگ حلقه بود در محاصره بودن خودشون بود اما...

ما چند سال داریم درباره دورف های اره بور صحبت میکنیم،ولی دورف های کوهستان ابی چی؟اون ها که دیگه در محاصره نبودند؟

لطفا اگه نظری دارید با نقل قول بگید،با تشکر?

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
تور پسر هور
در در 6/23/2017 at 0:20 PM، A.M.S گفته است :

ما چند سال داریم درباره دورف های اره بور صحبت میکنیم،ولی دورف های کوهستان ابی چی؟اون ها که دیگه در محاصره نبودند؟

دوست عزیز،

جنگ حلقه به نظر من مهم ترین جنگ سرزمین میانس.چون والار آردا رو رها کرده بودند و اتحاد زیادی بین نژاد ها برقرار نبود.حالا میگین چرا کوهستان آبی کمکی نفرستاد،مگه از لنگرگاهای خاکستری ارتش فرستادند؟مگه از بری نیرو فرستادند؟خب این جنگ یه جنگ همگانی بود،یعنی باید هابیت ها هم حتی اگه ضعیف باشن توش شرکت میکردن،مگه شایر نیرو فرستاد.خب بالاخره هر جایی اعتقادات خودشونو داشتن.

تور فرزند هور

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Helm

سلام و خسته نباشید.

به نظر من به طورکلی این جنگ جنگ انسانها بود و نه بیشتر . چون دوران الفها (که عمر جاودان داشتند) در سرزمین میانه تمام شده بود و حق بجایی برای مداخله نکردن در جنگ و سفر به غرب داشتند. دورف ها هم که در کل علاقه ای به منافع دیگران نداشتند (البته به طور کلی) .در مورد انت ها هم میدونیم تا زمانی که قانع نشدند که سارومان چه بر سر جنگلشون آورده راضی به مداخله در این جنگ بزرگ نشدند.پس مشخصه که این جنگ رو جنگ خودشون نمیدونستن. ولی ایا میتونیم بگیم که در پیروزی که برای انسان ها به ارمغان اومد بی تاثیر بودن؟مطلقا خیر.

از نظرمن دلیل اصلی شرکت نکردن دورف ها در این جنگ همون منفعت طلبی و ناامید بودن از کسب پیروزی بوده. اشاره کردید به وقایع معدن موریا و حس انتقام جویی دورف ها.

این حس در گیملی خیلی قوی بود ولی ایا با توجه نکته هایی که در بالا ذکر شد می تونست همه دورف ها رو برای شرکت در جنگی بسیار مهیب راضی کنه؟ باتوجه به اینکه وقتی  اسماگ(اژدها) به اره بور حمله کرد و بسیاری از دورف ها رو نابود و باقی رو آواره کرد ولی هیچ کدام از قبایل دورف راضی به کمک به اونها نشدند. زمانی هم که راضی شدند به تورین کمک کنند که اسماگ کشته شده بود.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...