رفتن به مطلب
MAS

فیلم هایی که با تأثیر از لوتر ساخته شده اند

Recommended Posts

MAS

با قبول اینکه سه گانۀ سینمایی لوتر، در ژانر خودش پیش رو و اثر گذار بوده است، ایجاد چنین تاپیکی برای بررسی فیلم هایی که یا تماماً ساختار کلّی شان را از لوتر به عاریت گرفته اند و یا در برخی از سکانس هایشان وام گیری مشهودی از سه گانۀ ارباب حلقه ها داشته اند، خالی از لطف نیست. در پست آتی(که ممکن است ایجادش بعد از یک هفته میسّر شود(به علّت نبودنم))، به معرّفی فیلم هایی از هر دو گروه می پردازم. البتّه در این فاصله، اگر که دوستان نمونۀ خوبی سراغ دارند، معرّفی بفرمایند.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
آرون

این تاپیک باید بشه فیلمایی که از آثار تالکین الهام گرفتن ... یا حتی سریال. میخوای اسم تاپیکو عوض کنم ؟ خیلی زیاد هستن فیلم و سریالایی که توشون چیزی مربوط به کارای تالکین گنجوندن یا ازش الهام گرفته باشن ...

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Lycanthrope

جنگ ستارگان و هری پاتر معروف ترینشونن .. جنگ های ستاره ای که با تبدیل کردن لوتر به حال و هوای اون دوره دهه 60 و 70 که عشق فضا و بشقاب پرنده و موجودات فضایی به سر امریکایی ها زده بود کلی گرفت .. دارت ویدر(همین بود دیگه) .. میتونه مثلا سارومان باشه یا ایزیلدور یا حتی گالوم .. یودا ,گندالف .. آمپراطور , سارون .. از نظر اسمی هم شباهت داره مثلا بازگشت جدای .. بازگشت شاه

فیلم هایی هم که از روی فیلم ها کپی برداری کردند زیادند اما اکثرا کم ارزشند ... بهترینشون شاید نارنیا باشه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Halbarad

نه فقط فیلم حتی بانو. موسیقیهای زیادی هم هستن (غیر از اونهایی که توی مبحث موسیقی تالکینی راجع بهشون بحث کردیم) که از تالکین و آردا الهاماتی درشون هست.

همین چند وقت پیش که داشتم با آرنونا (لیکانتروپ فعلی) صحبت میکردم میگفت که آهنگ Stairway to Heaven از گروه Led Zeppelin که محبوبترین آهنگ راک تاریخه، توی شعرش یه سری اشاراتی به واردا و والینور داره. وقتی این پست رو ببینه شاید متن اون آهنگ رو که همچین کوتاه هم نیست براتون بذاره.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Lycanthrope

یه سری اشاراتی به واردا و والینور

به واردا و والینور که نه .. بیشتر به غرب و بانو اشاره میشه و اشاره مستقیم هم اصلا نمیشه ..

خب خیلی به تاپیک ربط نداره ولی حالا که گفتین ..کلا stairway to heaven محبوب ترین آهنگ قرن بیستمه .. led zeppelin هم تا جایی که میدونم از علاقه مندان تالکین بودن و تو آهنگ های دیگشونم انگار اشاراتی به لوتر داشتن .. این آهنگم خیلی ها معتقدن به لوتر اشاره داره البته خیلی ها هم میگن در مورد drugs هست یا حتی مصیحیت و دین و یا مخلوطی از اینها یا غیره! آهنگ خیلی عالیه ایه ولی در جمع به نظرم خیلی overrated یا بیش از حد تحسین شده هست.

به هر حال این متنش و لینک برای دانلود که یازده مگه

http://www.muzudar.ru/download.php?id=1 ... heaven.mp3

There's a lady who's sure all that glitters is gold

And she's buying a stairway to heaven.

When she gets there she knows, if the stores are all closed

With a word she can get what she came for.

Ooh, ooh, and she's buying a stairway to heaven.

There's a sign on the wall but she wants to be sure

'Cause you know sometimes words have two meanings.

In a tree by the brook, there's a songbird who sings,

Sometimes all of our thoughts are misgiven.

Ooh, it makes me wonder,

Ooh, it makes me wonder.

There's a feeling I get when I look to the west,

And my spirit is crying for leaving.

In my thoughts I have seen rings of smoke through the trees,

And the voices of those who standing looking.

Ooh, it makes me wonder,

Ooh, it really makes me wonder.

And it's whispered that soon if we all call the tune

Then the piper will lead us to reason.

And a new day will dawn for those who stand long

And the forests will echo with laughter.

If there's a bustle in your hedgerow, don't be alarmed now,

It's just a spring clean for the May queen.

Yes, there are two paths you can go by, but in the long run

There's still time to change the road you're on.

And it makes me wonder.

Your head is humming and it won't go, in case you don't know,

The piper's calling you to join him,

Dear lady, can you hear the wind blow, and did you know

Your stairway lies on the whispering wind.

And as we wind on down the road

Our shadows taller than our soul.

There walks a lady we all know

Who shines white light and wants to show

How everything still turns to gold.

And if you listen very hard

The tune will come to you at last.

When all are one and one is all

To be a rock and not to roll.

And she's buying a stairway to heaven

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
آرون

آرنونای عزیز تشکر بسیار از لینک و ترانه .... هالباراد جان من یه لیست بلند بالا از هرچی که از لوتر الهام گرفته چه فیلم چه موسیقی یا کتاب جمع کردم که میتونم اینجا بیارم و بسیار جذابن... اما با توجه به عنوان این تاپیک اونو گفتم و شما نمیبایست اونو با موسیقی قاطی می کردید ... اونوقت باید عنوان به کل عوض شه یا یه تاپیک جدید ساخته شه ...

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Lycanthrope

ok .به هر حال اینجا تالار سینماست .. اگه بخوایم اسم تاپیک رو عوض کنیم و کلیش کنیم تالارشم باید عوض کنیم .. اگه خود مس قبول کنه اسمش رو عوض می کنم و میفرستم به تالار دیگه اگه نه که بحث رو از این به بعد فقط در مورد سینما دنبال می کنیم .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
لگولاس

Lycanthrope عزیز ( باور کن همون آرنونای سابق بهتر بود ): ) ...آهنگشو دانلود کردم ... خیلی جالب بود ...دستت در د نکنه... میشه گفت که یه جورایی به غرب وو الینور ربط داره ... اگه هم نباشه باز هم آهنگ خیلی قشنگی بود ...موفق باشی ...

P.S : در ضمن مس جان زودتر پستی در مورد همین فیلم های مربوط به اوتر بذار ... با تشکر ...

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
MAS

بالاخره بعد از 17 روز که البتّه اوّلش قرار بود 7 روز باشه، پستی رو که قولش رو داده بودم براتون می ذارم اینجا. احتمالاً بعضی از شماها قبلاً فیلمی رو با عنوان اژدهایان و سیاهچال ها(Dungeons & Dragons) دیده باشید(تلویزیون خودمون هم پخشش کرده؛ حتّی در قالب برنامۀ سینمای حرفه ای، پشت صحنه هاش هم بررسی شده). امّا در اینجا اپیزود جدید فیلم یعنی Dungeons & Dragons: WRATH OF THE DRAGON GOD (اژدهایان و سیاهچال ها: خشم اژدهای خدا) به کارگردانی جری لایولی و محصول سال 2005 کمپانی وارنر براس، مورد نظر بنده است.

(یک نکته ای که در مورد جمع بستن کلمۀ اژدها به صورت اژدهایان لازم به ذکر است این می باشد که: جمع بستن این کلمه به دلیل شکل خاص خود همواره محلّ اشکال بوده است. طبق قاعدۀ معمول جمع در فارسی باید داشته باشیم: اژدهاها«چیزی که در ترجمۀ خانم واثقی پناه از سیلماریلیون به تکرار به چشم می خورد»؛ امّا خوب به قول علما تلفّظش ثقیل و دشوار است. در متون کهن فارسی از صورت جمعی چون اژدرها استفاده شده است. به عنوان نمونه: مثنوی معنوی، دفتر سوم:

نفست اژدرهاست او کی مرده است -------- از غم بی آلتی افسرده است«بیت 1053»

و یا همانجا:

هر خسی را این تمنّا کی رسد--------- موسی ای باید که اژدرها کشد

صدهزاران خلق ز اژدرهای او------------- در هزیمت کشته شد از رأی او«ابیات 1065 و 1066».

به هر روی این صورت جمع نیز امروزه متداول نمی باشد. امّا اخیراً صورت جمع اژدهایان به سنخیت از صورت جمع معمولی چون چهارپا یان برای منظور فوق به کار می رود).

برای اینکه به وجوه شباهت این فیلم با سه گانۀ سینمایی لوتر بپردازیم بهتر است که خلاصۀ داستان فیلم را از نظر بگذرانیم و در این میان اشتراکات را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

داستان فیلم در شهری به نام ایشمیر و طبق نوشتۀ ابتدای فیلم در اعصار گذشته اتّفاق می افتد. حدود سه هزار سال قبل از زمانی که فیلم در آن رخ می دهد، اژدهایی که مردم آن دوره را به ستوه آورده بود توسّط تورانیان(بعید است که همان تورانیانی باشند که در شاهنامه از ایشان اسم برده شده است؛ در فیلم که اشارۀ واضحی در این مورد وجود ندارد) به بند کشیده می شود و از آنجا که از نامش بر می آید(DRAGON GOD)، این اژدها خدا است و نمی توان آن را کشت، تورانیان با ساختن یک گوی(ORB) و قرار دادن کنترل قدرت اژدها در آن، اژدها را در زیر کوهی زندانی می کنند. حال بعد از گذشت سه هزار سال شخصی به نام دامودار (بروس پین نقش او را ایفا می کند) که به گفتۀ خودش از مرگ نمی ترسد چه هم اکنون نیز مرده است، گوی فالازیور یعنی کلید کنترل اژدها را به دست می آورد و مترصّد آزاد کردن اژدها و گرقتن انتقام از ساکنان ایشمیر و به دست گرفتن قدرت می گردد. شورای جادوگران شهر ایشمیر که بالاترین مرجع در این شهر است از قضیه باخبر شده و در صدد گرفتن جلوی فاجعه قبل از وقوع آن بر می آید. بدین منظور یک گروه پنج نفره متشکّل از یک جنگاور زن به نام لاکس، یک کشیش(البتّه پگان کیش) از معبد اوبادهای که خردمند گروه می باشد و دوریان نام دارد، یک ساحرۀ الف با نام اورمالین که به گفتۀ فیلم دهه هاست از جزیره اش بیرون نیامده و در جادو هماورد می طلبد، یک آدم رند و دغل باز به اسم نیم و بالاخره یک شوالیه با نام برک که قهرمان اصلی داستان بوده و همسرش نیز جزو شورای جادوگران می باشد انتخاب می گردند. مأموریت این گروه چیزی نیست جز ربودن گوی فالازیور از دامودار.

با نگاهی حتّی به این خلاصۀ داستان می توان به شباهت هایی که میان این فیلم و سه گانۀ سینمایی لوتر و در کل دنیای ارباب حلقه ها وجود دارد پی برد. از همان ابتدا می بینیم که گوی فالازیور در حقیقت همان حلقۀ قدرت است که هر که آن را داشته باشد می تواند فرمانروای تاریکی گردد. گوی سه هزار سال پیش در جایی مخفی گردیده و حالا پس از گذشت این مدّت دوباره پیدا می شود؛ درست همانند حلقۀ یگانه که در ابتدای عصر سوم مفقود و پس از گذشت حدود سه هزار سال پیدا گردید. اژدها از خدایان است و همانگونه که آینور را در دنیای ارباب حلقه ها نمی توان کشت، هلاک کردن او نیز ممکن نمی باشد، امّا کنترل کلید قدرت او یعنی گوی فالازیور، نظیر حلقه در لوتر، امکان دارد. دامودار کسی را به یادمان نمی آورد جز سارون که با گذشت سه هزار سال از سقوطش در نبرد آخرین اتّحاد دوباره بازگشته که انتقام بگیرد. در جای جای فیلم هم به نظارۀ صحنه هایی می نشینیم که در آن ها دامودار از طریق گوی فالازیور با دشمنانش چشم در چشم می شود، همانگونه که سارون با پلان تیر به یغما برده از میناس ایتیل چنین می نمود. شورای جادوگران همان شورای سفید است و آن گروه پنج نفره همان یاران حلقه(The fellowship). البتّه در مورد این گروه تلمیح واضحی وجود دارد به ماجرای هابیت و آن چیزی نیست جز اینکه همانگونه که در هابیت، بیلبو بگینز نقش عیّار گروه را بر عهده داشت، در این فیلم شخصی به اسم نیم رند و عیّار است و چقدر رفتار و قدّ و قواره اش ما را به یاد آقای بیلبوی خودمان می اندازد... . اگر که در لوتر، یاران پیش از پایان مأموریتشان یکی از اعضا یعنی برومیر را از دست می دهند، در اینجا نیز پیش از انجام کامل وظیفۀ محوّله، گروه یکی از افراد خود را از دست می دهد. در فیلم اشارات واضح دیگری نیز به دنیای لوتر وجود دارند از قبیل گابلین ها، برج ها و بسیاری دیگر. این اشارات تا سیلماریلیون نیز رفته اند. در صحنه ای از فیلم اورمالین الف که توانایی تله پرت دارد، در هنگام ظاهر شدنش همراه با دیگر اعضای گروه در قصر دامودار، به علّت موقعیت قرارگیری اش، دستش تا ساعد وارد یک ستون سنگی می شود. هنگام فرار از آنجا برک شوالیه چارۀ کار را نه در کشتن اورمالین(به خواست خود او) که در قطع کردن دستش می بیند و چقدر این صحنه ما را به یاد لحظه ای می اندازد که فینگون برای نجات دادن مایتروس از زنجیری که از مچ دست بدان آویزان بوده، علیرغم خواست مایتروس او را نمی کشد و خود را مجبور به قطع کردن دست او می نماید.

فیلم وامگیری هایی چنین واضح از دنیای تالکین انجام داده، امّا جای تعجّب است که در پشت صحنه های گنجانده شده در دی وی دی این فیلم، کارگردان و دست اندرکاران اشارۀ صریحی بدین مسأله نمی نمایند. البتّه این مسأله گردی بر دامان لوتر نمی نشاند، چه این کجا و آن کجا... ! در کل، دیدن یکبارۀ فیلم برای کسانی که دوست دارند حال و هوای دنیای لوتر دوباره برایشان تکرار شود و به تجدید خاطره ای از این دست نیار دارند، خالی از لطف نخواهد بو%

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
آرون

MAS عزیز , این فیلم از سری کتابهای D&D یا همان اژدهایان و سیاهچاله ها که بسیار مشهورن و بالای 500 کتاب دارن ساخته شده. و شاید برای همون توضیحی ندادن. چون D&D یه رول پلیینگ مشهوره که با الهام از کارهای تالکین آغاز شده و شکل گرفته و داستانهای بسیاری براش نوشته شده و به تالکین مربوطه. داستانها و کتابهای زیادش هم بعضا خیلی قشنگن ولی خیلی زیاد. من در حال ترجمه یکی از این سری کتابها هستم به اسم تریلوژی دارک الف , که 12 جلده.

البته من پیشنهاد می کنم فیلمو نبینید چون خیلی افتضاح بود مخصوصا جلوه های ویژه اش. و نیز ارتباطش با داستان فاجعه بود .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ارش

من یه انیمشن ژاپنی یا همون انیمه در مورد ارباب حلقه ها از ماهواره دیدم خیلی جالب بود و شخصیت ها رو خیلی جالب ترصیم کرده بودند مثلا آراگورن موهاش سفید بود. و البته روند داستان یه جور دیگه بود . مثل اینکه آرون مریض شده بود و آراگورن دست به یه سری تلاش ها برای بهبود اون می زد و خلاصه از یه سری هفت خان باید می گذشت و در کنار اون داستان حلقه هم مطرح بود.

یه ویدیو از انیمشن رو می تونیین اینجا آن لاین ببینید

http://www.youtube.com/watch?v=hJBsjW2F5cM

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Lycanthrope

ارش جان این لینکی که فرستادی هیچ ربطی به لوتر نداره ! این مال یه انیمه است به اسم escaflowne که کاربرای خل و چل یو تیوب گذاشتنش روی یه صدایی که مربوط به لوتر بوده . از این کارا زیاد می کنن . این انیمیشن هم اگه خواستی تو بازار پیدا میشه ..

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
mahdi

به نام خداوند

میخواستم بدونم اون فیلمی که معرفی کردی از نظر کتاب ها تالکین صحت نداره ؟

فکر کنم خیلی جالب باشه

آراگورن و هفت خان رستم

چقدر هیچان داشت ؟

اصلا فیلمی که معرفی کردی ترجمه شده و آیا ارزش تهیه کردن رو نداره ؟

و سوالی داشتم که کجا میتونم این فیلم رو پیدا کنم چون آدرس فوق فی*** شده

هر چند من خودم کلکسیون پروکسی دارم ولی حوصله ندارم برم ازش استفاده کنم

یا حق

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
mahdi

به نام خداوند

من بعد از دیدن فیلم فرار از زندان فهمیدم که کمی فیلم ارباب حلقه ها رو الگو کردن

در صحنه ای که برادر ماهی میخواد فرار کنه و برادرش نمیزاره بره شبیه صحنه ای که فرودو و سام میخوان برن به موردور

ولی اسمیگل نمیزاره

در کل کارگردانش چون هدفشون شباهت به هم داشته

مایکل و برادرش میخوان از زندان فرار کنن از زندانی با حفاظت شدید

فرودو و سام میخوان برن به موردور با حفاظت شدید

کمی ارباب حلقه ها رو الگو کرده

فیلم ها دیگه هم که دیدم

در جستجو

اون مرده که دختر ها رو با ارباب حلقه ها قول میزد

بعضی صحنه ها در برخی فیلم ها

دزدی از موسیقی ارباب حلقه ها

فیلم ایا تو کسی را کشتی

دزدی از اهنگ ها و شباهت ها مسخره که اصلا فیلم سود نکرد

و در کل ابرو کارگردانش رفت

فیلم جدید در جستجو گالم

فیلم لعنت بر گابلین ها

که فیلم غیر رسمی و اصلا خوب کار نشده

یا ارباب حلقه ها

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
تجاوزگر

انگار شما ها فیلم جکی جان رو ندیدی که اهنگ آخر فیلم ارباب حلقه ها رو کپی کردن روش و اهنگ فیلم رو کپی کردن

و ارباب حلقه ها زیاد جذاب نبود هر چند ارون و فرودو جذاب بودن ولی حیف که گیردان نبود

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مهمان

کارتون قلب مهربان

نمیدونم دیدینش یا نه، ولی به نظر من از روی نوشته های تالکین و فیلم ارباب حلقه ها برداشت شده.

داستانش درمورد اینه که یه الف به جنگل رونی ها یا رولی ها میاد و میگه جنگل الف ها جادو شده و همه سنگ شدن. رولی ها اول میخوان اونو بسوزونن، ولی بعد ریش سفید اونا که یه جادوگر پیره مانعشون میشه و میگه باید بهش کمک کنید و داستان کارتون هم ماجرای سفر این الف و دوستان رولی اش به جنگلی است که در اون قلبی به نام قلب مهربان وجود داره و باعث میشه جنگل الف ها مثل قبل طلسمش شکسته بشه. ولی مشکل دیگه اینکه بعد از رفتن گروه، جنگل رولی ها هم مثل جنگل الف ها جادو میشه تا اینکه بقیه اش رو نمیگم. :دی

حالا بذارید اصل مطلب رو بگم، توی این داستان رولی ها دقیقا شکل هابیت ها هستن، الفی که در بالا بهش اشاره کردم عیناً شبیه لگولاس درست شده با این تفاوت که زنه (وگرنه هم کمانداره، هم موهاش زرده، هم لباسش سبز و قهوه ای ـه و...)، جادوگر جنگل رولی ها به جز کلاهش عیناً شبیه گندالف خاکستریه ولی اگه نخوام اقرار کنم، یه تفاوت دیگه هم داره و اون گرگیه که توی شنلش زندگی میکنه. تازه گابلین و ترول هم توی کارتون هست. (نمیدونم توی کارتون نشون بدنشون یا نه، ولی اسمشون هست.)

شما این کارتون رو دیدید؟ نظر شما چیه؟ من هرچی توی گوگل دنبالش گشتم، چیزی پیدا نکردم. چه اطلاعاتی درباره این کارتون دارید و آیا سازنده اش از پیتر جکسون یا جی.آر.آر.تالکین تقلید کرده؟

ویرایش شده در توسط گندالف ‌سفید

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Fell Beast

ملک سلیمان به عقیده من از نظر جلوه های کامپیوتری تلاش زیادی کرده شبیه ارباب حلقه ها از آب در بیاد ولی اصلا قابل مقایسه نیست. یک تقلید خیلی خیلی ضعیف .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
الوه

ملک سلیمان که SuperNatural بود :دی

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
رضا

جنگ ستارگان و هری پاتر معروف ترینشونن .. جنگ های ستاره ای که با تبدیل کردن لوتر به حال و هوای اون دوره دهه 60 و 70 که عشق فضا و بشقاب پرنده و موجودات فضایی به سر امریکایی ها زده بود کلی گرفت .. دارت ویدر(همین بود دیگه) .. میتونه مثلا سارومان باشه یا ایزیلدور یا حتی گالوم .. یودا ,گندالف .. آمپراطور , سارون .. از نظر اسمی هم شباهت داره مثلا بازگشت جدای .. بازگشت شاه

فیلم هایی هم که از روی فیلم ها کپی برداری کردند زیادند اما اکثرا کم ارزشند ... بهترینشون شاید نارنیا باشه

این حرفت خیلی خنده داربود.جنگ ستارگان رو که جرج لوکاس قبل از ارباب حلقه ها ساخته.اصلا ژانراین دوتا باهم فرق داره.به نظر من سریال game of thrones شباهت هایی داشت.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
msa_dino

نمی دونم بقیه قبلا بهش اشاره کردن یا نه، یه فیلمی بود که تاحالا دو سه بارم صدا سیما پخش کرده و گمونم اسمش (( پسر اژدها سوار )) بود که خیلی خیلی دنیاش به دنیای آردا نزدیک بود ( اصلا انگار خودش بود!! ) چون الف و ارک و اژدها داشت و به علاوه اژدها سوارها با یکجور زبان که خیلی شبیه زبان الف ها بود ورد می خوندن و جادوگری می کردن...

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ayub_s

نمی دونم بقیه قبلا بهش اشاره کردن یا نه، یه فیلمی بود که تاحالا دو سه بارم صدا سیما پخش کرده و گمونم اسمش (( پسر اژدها سوار )) بود که خیلی خیلی دنیاش به دنیای آردا نزدیک بود ( اصلا انگار خودش بود!! ) چون الف و ارک و اژدها داشت و به علاوه اژدها سوارها با یکجور زبان که خیلی شبیه زبان الف ها بود ورد می خوندن و جادوگری می کردن...

اسم فیلمش فکر کنم اراگورن پسر اژدها سوار بودش... همون فیلمی که یه پسر یه تخم اژدها پیدا میکنه و اژدهاهه سریع بزرگ میشه و حرف هم میزنه... ,ولی فیلمش خیلی ضعیف بود... اسم شخصیتش اول هم که جالبه .

اراگورن = آراگورن...

http://www.imdb.com/title/tt0449010/?ref_=sr_2

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مهمان

این فیلم همونی نیست که از کتاب وراثت نوشته کریستوفر پائولینی ساخته شده؟

فکر نکنم هیچ تقلیدی از تالکین شده باشه. شاید فقط یه خرده الهام. من دو کتاب جلد دوم رو که خوندم (ببین بدبختی رو، باید از جلد دوم شروع کرد :دی) به نظرم موضوع داستان کلاً متفاوته. خب الف و اورک و اینا هم که توی هر داستان فانتزی-اسطوره ای هست. در باب تلفظ اسم هم من بارها شنیدم که میگن اروگان. حالا شاید این از اشتباه مترجم کتاب یا دوبلور بازی کامپیوتری اش بوده باشه!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
الوه

ترجمه ی اون انشاراتی که سه گانه ی وارکرفت رو زد مینویسه اروگان

اما انگلیسیش Eragon هست

حالا چجوری اینا ترجمش کردن اروگان من نمیدونم :دی

من فقط خریدمش

هنوز نخوندمش از بی وقتی :)

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ayub_s

بچه ها کسی فیلم پسر جهنمی 2 رو دیده ... فکر کنم شخصیت های اون فیلم هم از روی ارباب حلقه ها ساخته شده........

مثلا یه جا یه غول هست که خیلی شبیه ترول های ارباب حلقه ها هستش و یا توش یه شاهزاده هست که بهشون میگن الف ...... یا اسم گابلین رو میارن تو فیلم.....

مثلا تو عکس زیر خودتون ببینید ، این غوله بی شباهت به ترول های ارباب حلقه ها نیست؟!!!

http://www.8pic.ir/images/25856442291000714556.jpg

یا این

http://www.8pic.ir/images/94941626781938438428.jpg

اصلا خودتون پسر جهنمی 2 ساخته دل تورو رو نگاه کنید که بیشتر شخصیت های فیلمش رو از ارباب حلقه ها گرفته....

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
LObeLia
ارسال شده در (ویرایش شده)

نه بابا کجاش شبیه بود. اگه اینجوری بخوای حساب کنی که پسر جهنمی 1 , خودش شبیه گوتموگ بود. و اینکه این یارو بیشتر شبیه میمون بود. مخصوصا دهنش اصلا شبیه ترول نیست.

تصویر دومم بنظر من بیشتر شبیه نبود. ببخشیدا!!!!!!

اما جدا میشه گفت که واسه بهتر جلوه کردن هر کسی میخواد از اون یکی تقلید کنه و البته واسه منحصر بودن یه جاهای ظریفی ابتکارات خودش رو بکار می بره که کسی ام شک نکنه. با در نظر گرفتن اینکه اکثر اسطوره های جهان پر از تشابهات هستن و کسایی ام که میخوان اون اسطوره ها رو به تصویر بکشن ناچارن که بی چون و چرا پیروی کنن دیگه. نتیجه اش این میشه!

ویرایش شده در توسط shirin

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...