رفتن به مطلب
  • -2
Aran Dur

چطور گندالف قدرت کشتن یه ترول ساده رو نداشت؟

سوال

Aran Dur

خب سوال فکر کنم دیگه خیلی خیلی واضحه. توی فیلم ارباب حلقه ها - یاران حلقه. گندالف و بقیه جونشون در میاد تا یه ترول رو بکشن. خب سوال من اینه که جادوگری که نتونه با جادوش یک ترول رو بکشه به چه دردی می خوره؟ فقط رهبری کردن؟

اونوقت چطور می تونه بالروگ رو بکشه؟ یعنی وقتی نوبت به ترول رسید خواست شکسته نفسی کنه قدرتش رو نشون نده؟ :| خواست ریا نشه؟

ویرایش شده در توسط Nienor Niniel
ویرایش عنوان سوال

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

Recommended Posts

  • 5
Nienor Niniel

گندالف قرار بود بیاد و اعتماد مردم رو جلب کنه تا خودشون رو بر علیه دشمنشون سائورون بشورونه. به همین دلیل در قالب پیرمردی خردمند اومد. نه فقط گندالف، که همشون.  چه مایار چه والار وقتی تو جسم محدود میشدند اصلا امکان آزاد کردن قدرت های کاملشون رو نداشتند. حالا گندالف که دیگه توی والینور هم نبود و قرار بود وسط یه مشت آدم عادی زندگی کنه که همین جوری هم ازش حساب می بردند یا گاهی بهش مشکوک بودند. فکر کنید بیاد مثل یه بالروگ قدرت های آینوری و کاملش رو هم آزاد کنه. دیگه کی بهش اعتماد می کرد؟

گندالف همون طور که نتونست به راحتی یه ترول غول پیکر بکشه، بالروگ رو هم خیلی راحت نکشت. کلی باهاش سر و کله زد و ضربه خورد و ضربه زد. آخرش هم پرتش کرد اگه دقیق خاطرم باشه و خودشم مرد. ترول رو هم به همین شیوه حالا شاید با انرژی کمتر باید بکشه. چون محدود شده، اصلا اجازه  و قابلیت نداره که از تمام قدرتش استفاده کنه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 4
Peredhil

چون گندالف درواقع اجازه نداره از کل قدرت های خودش استفاده کنه (فول پاور نیس :))) ) و فقط در صورت لزوم میتونه یعنی مثل همون بالرگ.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 4
lord of gondolin
در 9 دقیقه قبل، Aran Dur گفته است :

خب بالروگ خیلی خیلی قوی تر از یه ترول هست.

خب منظورم اینه که اون یه جادوگره، نباید انقدر قدرت داشته باشه که یه ترول رو بکشه. منم نگفتم همه ی قدرتش رو آزاد کنه، فقط گفتم قسمتیش رو برای نابودی ترول به کار ببره. درضمن، مطمئنی اگه تمام قدرتش رو آزاد کنه تبدیل به بالروگ می شه؟

آخه کی رو دیدی که بخاطر استفاده از قدرت هی و حاضرش بد بشه؟

و بله، مشکل من همون یدونه ترول هست. گندالفی که می تونه یه بالروگ رو بکشه، به راحتی می تونه یه ترول رو هم بکشه. پس چرا نکشت؟

مگه وقتی بالروگ رو کشت، بد شد؟ نه، تازه قوی ترم شد.

تو خود ارباب حلقه ها یادم نمیاد گالادریل یا گندالف میگن این شگفتی ها به هیچ وجه نمیشه اسم جادو روش گذاشت بلکه یک سرس توانایی های قدسی بعدشم اگه هرکس میخواست از این قدرت ها سو استفاده کنه سنگ رو سنگ بند نمیشد . 

آقا اصلا تو خودتو بزار جای گندالف ، وقتی میتونی با شمشیر و بدن مادی یه ترول ساده رو بکشی ، از این قدرت ها استفاده میکنی که خیلی هم ازت انرژی میگیره ؟ بحث اجازه داشتن از والاره . مثلا نگاه کن گندالف خاکستری از گندالف سفید ضعیف تر بود در حالی که روح همونه قدرت همونه فقط مرز های محدودیت جا به جا شده .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 2
lord of gondolin
در 1 ساعت قبل، Aran Dur گفته است :

برادر سارون از قدرت هاش در راه شر و بدی استفاده کرد.

گندالف نمی تونست از همه ی قدرتش در راه خوبی استفاده کنه؟

آخه مگه میشه با ماموریت نابود کردن یه نفر به آردا بیای بعد بهت بگن: ساده بگیر، از همه ی قدرتت استفاده نکن.

هدف استفاده کردن از قدرت مهمه.

من قانع نشدم

‌‌معصوم نیستن که ، فاسد میشن ، مثل سارومان .

ملکورم که قدرت مطلق میخواست فاسد شد ، سارون هم همینطور . همیشه هم قدرت مطلق یا فوقالعاده زیاد باعث فساد میشه . والار هم اینقدر به مایار اعتماد نداشتن که همینجوری تو سرزمین میانه ولشون کنن . کلا جسم مادی معایب خودشو داره . میمیره ، زخمی میشه ، پیر میشه ، ضعیف میشه ، حتی فکر کنم خود والار هم به مقدار خیلی کمی با همین مسئله مشکل داشتن .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 2
lord of gondolin
در 9 دقیقه قبل، Aran Dur گفته است :

دوست من، اولا کشتن یه ترول باعث پلید شدن نمیشه :|

دوما، سارون و ملکور و .... هم قدرتی فراتر از قدرت الانشون می خواستن و طمع کرده بودن. گندالف که قدرت بیشتر نمی خواست. من می گم چرا گندالف از همون قدرتی که داشت استفاده نکرد؟ همونطور که بالروگ رو کشت.

خب مگه روانیه به خاطر یه دونه ترول قدرت آینویی شو به نمایش بزاره ؟

بعدش الان مشکل فقط همون یه دونه تروله ؟ بالروگ همینجوری کشکی دوغی شکست نخورد از گندالف ، بلکه به قیمت از دست دادن جسم مادی ش تموم شد . اگه میخواست از همه ی قدرتش استفاده کنه میشد یه موجود بالروگ مانند که ارتش مورگوت به اون عظمت فقط ازشون پونزده تا داشت و همونم کافی بود باسش . بعدش اون قضیه ی اعتماد والار هم فراموش نکن . 

گندالف نمیتونه که هر وقت خواست قدرتشو آزاد کنه هر وقت خواست مهار کنه .

ویرایش شده در توسط lord of gondolin

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 2
*فئانور*
در 39 دقیقه قبل، Aran Dur گفته است :

شما هم تقریبا درست می گید. ولی حتی برای جون خودش هم نمی تونه استفاده کنه؟ پس چطور توی دولگولدر و یا توی غار گابلین ها و .... استفاده کرد؟

اولا که توجه کنید گندالف مایا هستش و لزومی نداره که از ترس جونش از تمام قدرت استفاده کنه چون اصلا چیز به اسم مرگ معنی نداره:دی

در 40 دقیقه قبل، Aran Dur گفته است :

درضمن، اون حتی حلقه ی ناریا رو داره، می تونه خیلی خیلی بیشتر از قدرتش استفاده کنه. مگه والار با سارومان که از قدرتش سوء استفاده کرد کاری داشتن؟

شما که انتظار ندارید والار به خاطر سو استفاده سارومان به سرزمین میانه لشکر کشی کنند؟

والار اگه قرار بود چنین کاری بکنن سایرون دلیل محکم تری بود تا سارومان!

در ضمن اینکه والار کاری به سارومان نداشتن دلیل میشه که گندالف هم از قدرتش سواستفاده کنه؟گندالف ماموریتش رو مد نظر داشت و وفادار بود.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 2
lord of gondolin

خب مگه نجلت دادن سرزمین میانه فقط با جادو جنبل و کارهای اعجاب انگیز ممکنه ؟ ایستاری ها با داناییشون به مردم کمک میکردن نه با قدرتشون . 

آثار تالکین یه فانتزی مثل هری پاتر نیست که توش جادو جنبل بشه . تو دنیای تالکین جادو ( با اینکه نمیشه اسمشو جادو گذاشت ) حرمت داره و ازش الکی استفاده نمیشه . اون آتیش بازی های گندالف هم صرفا یه جور تردستی بوده نه جادو .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 2
میانس تریث

سلام

اگر دنبال ضعف در داستان باشیم زیاده اما اینها واقعا ضعف نیستین فقط باید بادقت بهشون نگاه کنیم.مثلا فردو خودشو کشت تا به کوه نابودی برسه و حلقه رو نابود بکنه درصورتی که راحت میتونست سوار یک عقاب بشه و سوت بلبلی زنان به اونجا بره و حلقه رو نابود کنه، اما مهم هدف داستانه، یعنیمعنی دادن به تلاش مجدانه و استقامت در رسیدن به اهداف زندگی.یا مثال دیگه میشه از مرگ سایرون گفت،سایرون که پیش گو بود مرگ خودشو نتونست پیشگویی کنه و...از طرفی به نظر من گاندولف فقط در مقابل جادو از جادو استفاده میکنه یعنی میشه گفت این بخشی از اصول جادوگراست بطور مثال:گاندولف در مقابل سارومان از جادو استفاده کرد اما در مقابل ترول و اروگها ازشمشیر.احسنت برخودم با این تفاسیر گرانبها :)))

ویرایش شده در توسط میانس تریث
اشتباه تایپی

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 2
Nienor Niniel
در در 12/25/2017 at 6:45 PM، Aran Dur گفته است :

خب این دلیل اجازه نداشتن برای من مجهوله. اولا چطور اجازه داره با قدرتش یک بالروگ رو بکشه ولی اجازه نداره یه ترول رو بکشه؟ اگه اجازه نداره استفاده کنه پس نباید بالروگ رو هم با قدرت هاش می کشت.

 

من گفتم که قدرتش تو کشتن بالروگ هم تغییری چندانی نکرد. گندالف فقط پل رو ریخت و بعدم با همون عصاش و اینا بهش ضربه می زد. شما از کدوم قسمت کتاب یا فیلم نتیجه گرفتید گندالف قدرتش توی نبرو با بالروگ چند برابر شده بود؟ یا تغییر کرده بود؟

 

در در 12/25/2017 at 6:45 PM، Aran Dur گفته است :

درضمن، مگه گندالف نیومده تا سارون رو نابود کنه؟ و مگه نه اینکه یاران حلقه برای نابودی سارون می رفتن و جونشون در خطر بود + جون خود گندالف. اونجا که دیگه شایر نبود که همه از قدرت هاش با خبر بشن. همش 9 نفر بودن که خود آراگورن، گندالف رو بیشتر از خودش می دونست.

نکته ی بعدی اینکه اجازه نداشتن با نخواستن فرق داره. یه چیز اینه که گندالف اجازه نداره از قدرتش استفاده کنه { که اونجوری نباید برای کشتن بالروگ هم استفاده می کرد }. یا اینکه خودش دلش نمی خواد کانون توجه باشه. این دو مورد با هم فرق دارن.

گندالف، سارومان، راداگاست و کل این پنج تن محدودیت داشتند. شاید اصلا والار نمی خواستند اونقدر قدرتمند برن سرزمین میانه که یه سائورون دیگه اونجا درست بشه. جسمشون هم یه محدودیت ناگذیر بود. 

اون 9 تا هم آدمند. مگه داریم بازی می کنیم که تقلب توش جایز باشه؟ گندالف با یه فرمی رفته اونجا قراره با این فرم کارش رو انجام بده. بعد قاعده و قانون خود داستان بهم نمیریزه اگه هر جا کارش گیر کنه یه چشمک به ارو بزنه بگه حالا همین یه دفعه قدرت من رو بیشتر کن. این یکی رفیقمه به کسی نمیگه (اگه فرض کنیم واقعا هم دهن همه ی اون 8 نفر چفت و بست داشت) گندالف اگه گندالفه باید بتونه با همین محدودیت ها مردم رو علیه سائورون متحد کنه که تونست. وگرنه دیگه دشواری نداشت خود مانوه یا تولکاس بلند می شدند میومدند سرزمین میانه، تولکاس با سائورون یه نیمچه کشتی می گرفت، تهش این بود که شایر و ریوندل و لوتلورین و این جور جاها هم زیر دست و پاشون له می شد، گاندور و روهانم بهم می ریختند و مردمش می مردند. یه عده هم اون وسط از ترس می کردند. بقیه هم بی خانمان می شدند و می گفتند اصلا مشکلات سرزمین میانه و ما آدم ها به والار چه مربوط.

گندالف می خواست قدرتش رو آزاد کنه همین نتایج رو داشت. اون هدفش که نزدیکی به مردم هم بود دیگه جواب نمی داد. شما دیدید که گندالف با یکم بزرگ کردن سایه اش، می تونست مردم رو وحشت زده کنه جوری که بمونند از خود گندالف به کی پناه ببرند، بعد سر آزاد کردن قدرتاش جلوی این مردم بحث می کنید؟ اگه قراره قدرت هاش رو آزاد کنه باید قید اعتماد مردم رو بزنه که فکر می کنم نتیجه اش هم واضحه.

در نهایت ما داریم سر فیلم حرف می زنیم. میشه حتی گفت پیتر جکسون دوست داشته باروگ بکشه و ترول نکشه. که نیاز به دلیل دیگه یی هم نداره :دی

 

در در 12/27/2017 at 1:06 PM، soldier of gondor گفته است :

 

اما سوال اینجاست ایا والار محدودش کردن؟یا قدرت تاریکی ؟ والار چرا انقدر میخوان مارو اذیت کنن؟؟:))))))))):((( درکشون نمیکنم :-w اما خب میتونیم بگیم این یک امتحانی بود که گندلف توش موفق بود. چه فلسفه ای داره:(

فکر می کنماین تنها باریه که کار والار برای اذیت نیست. هم مردم ظرفیتش رو نداشتند هم ممکن بود خود گندالف نداشته باشه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 1
lord of gondolin
در 6 دقیقه قبل، Aran Dur گفته است :

صحیح

خب چرا اجازه نداره؟

خب چون ناسلامتی یکی از آینوره !! اونم خردمند ترینشون . اگه اجازه داشت میشد مثل سائرون ، زندگی مردم رو زیر و رو میکرد . بعدش به جسم مادی دراومده که یه سرس محدودیت ها داره .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 1
Aran Dur
در 2 دقیقه قبل، lord of gondolin گفته است :

تو خود ارباب حلقه ها یادم نمیاد گالادریل یا گندالف میگن این شگفتی ها به هیچ وجه نمیشه اسم جادو روش گذاشت بلکه یک سرس توانایی های قدسی بعدشم اگه هرکس میخواست از این قدرت ها سو استفاده کنه سنگ رو سنگ بند نمیشد . 

آقا اصلا تو خودتو بزار جای گندالف ، وقتی میتونی با شمشیر و بدن مادی یه ترول ساده رو بکشی ، از این قدرت ها استفاده میکنی که خیلی هم ازت انرژی میگیره ؟ بحث اجازه داشتن از والاره . مثلا نگاه کن گندالف خاکستری از گندالف سفید ضعیف تر بود در حالی که روح همونه قدرت همونه فقط مرز های محدودیت جا به جا شده .

آخه با عقل جور در نمیاد ....

وقتی قدرتی بهت داده شده باید ازش استفاده کنی وگرنه اگه می خواستی مثل انسان های معمولی زندگی کنی پس چرا اصلا والار تو رو فرستادن؟

مگه برای کشتن بالروگ از والار اجازه گرفت؟ که حالا بیاد بخاطر کشتن ترول اجازه بگیره. به نظرم این یکی ضعف های داستانه.

آقا سوء استفاده جنبه ی پلیدی داره، نه برای نجات جون خودت و دیگران. استفاده از قدرت برای نجات جون خودت و دیگران که سوء استفاده نمی شه.

انرژیش رو پس می خواد برای چی استفاده کنه؟ شاید میشه اینطوری گفت که چون از خطر حضور بالروگ آگاه بوده انرژیش رو استفاده نمی کرده ولی هنوز جای بحث باقیه.

در 6 دقیقه قبل، lord of gondolin گفته است :

مثلا نگاه کن گندالف خاکستری از گندالف سفید ضعیف تر بود در حالی که روح همونه قدرت همونه فقط مرز های محدودیت جا به جا شده .

خب اینو من قبول دارم. درسته که مرزهای محدودیت جابجا شده. ولی مشکل الان این نیست. چون مرزهای اون بهش قدرت نابودی بالروگ رو می دادن چه برسه به ترول

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 1
Peredhil

دلیل اینکه گفتم اجازه نداره از تمام قدرتش استفاده کنه، شاید اینه که والار میدونن اگه از تمام قدرت خودش استفاده کنه، مزه قدرت رو میچشه و به طرفش کشیده میشه و همه هم میدونیم، قدرت چیز کثیفیه و اون شخص باید توانایی و جنبه مورد نیازش رو داشته باشه تا فاسد نشه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 1
Peredhil
در 7 دقیقه قبل، Aran Dur گفته است :

بعد از فرو ریختن پل، گندالف بالروگ رو تا یه جایی دنبال می کنه و اونجا می کشتش، منظورم اونجاست نه برای ریختن پل زیر پاش ---________---

باز شما می گید شاید .... خب با « شاید » 2 سطر نتیجه گرفتن فکر نکنم مدرک و دلیل کافی باشه. خب شاید والار می خواستند، اونوقت چی؟

 

اون 9 تا به خوبی می دونستند گندالف یک جادوگره، چرا باید از دیدن جادوش تعجب کنن؟. یه لشکر گابلین با ترول بهت حمله می کنه، تو بزنی با یه قدرت ترول رو بکشی .... این بیشتر اعتماد و نفوذ و مقامت رو پیش یارانت بالا می بره تا اینکه ازت بترسن.

 

 

تنها جواب شما اینه که قبلا هم گفتم، اجازه نداشتن از تمام قدرت استفاده کنن و وقتی هم توی کالبد میان ضعیف میشن، چون محدود میشن. به علاوه همچین آسون هم بالرگ رو نکشت و ساعت ها اگه یادم باشه باهم میجنگیدن و شیره جون گندالف کشیده شد و مرد. دلیل اجازه نداشتن هم گفتم، چون والار نمیخواستن ایستاری مزه قدرت رو بچشن و خود اینا مشکل بشن به جای راه حل مشکل.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 1
lord of the moon
در در 12/17/2017 at 7:50 PM، Aran Dur گفته است :

خب سوال فکر کنم دیگه خیلی خیلی واضحه. توی فیلم ارباب حلقه ها - یاران حلقه. گندالف و بقیه جونشون در میاد تا یه ترول رو بکشن. خب سوال من اینه که جادوگری که نتونه با جادوش یک ترول رو بکشه به چه دردی می خوره؟ فقط رهبری کردن؟

اونوقت چطور می تونه بالروگ رو بکشه؟ یعنی وقتی نوبت به ترول رسید خواست شکسته نفسی کنه قدرتش رو نشون نده؟ :| خواست ریا نشه؟

به نظرم دلیلش اینه که استاد تولکین توی ذهنش پاور لول ها، این که چه طوری استفاده میشه و چه طور می تونه قوانینش رو عوض کنه رو درست کرده ولی لازم ندیده که اونو به ما توضیح بده.

فقط این قضیه نیست الان راحت میشه سوال ایجاد کرد:

چه طوری سائرون از هوآن شکست خورد؟

چه طور فینگولفین در برابر ملکور با اون صلابت جنگید و چرا پای قطع شده ی ملکور احیا نشد؟

چه طور سائرون در نبرد آخرش در دوران دوم شکست خورد با این که حتی در دوران سوم هم قدرتش به قدری زیاده که می تونه زلزله های عظیم به وجود بیاره؟

چه طور ویچ کینگ تونست (کمی) جلوی گندالف شاخ و شونه بکشه با این که حتی گندالف خاکستری هم از ویچ کینگ و 8 نازگول دیگه قوی تر بود چه برسه به گندالف سفید؟

آیا گندالف خاکستری قدرت کشتن اسماگ رو داشت؟ 

و ...

 

وقتی پای مباحث قدرتی در بین باشه اطلاعاتی "وجود داره" اما استاد اونا رو با ما به اشتراک نگذاشته. 

+
در مورد سوالت به نظرم این فلسفه در داستان های استاد وجود داره که : هر زمان که نیازه باید از نیرو استفاده کرد نه هر زمان که فرصتش پیش اومد.

ویرایش شده در توسط lord of the moon

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 0
Aran Dur
در ۱ ساعت قبل، Peredhil گفته است :

چون گندالف درواقع اجازه نداره از کل قدرت های خودش استفاده کنه (فول پاور نیس :))) ) و فقط در صورت لزوم میتونه یعنی مثل همون بالرگ.

صحیح

خب چرا اجازه نداره؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 0
Aran Dur
در 7 دقیقه قبل، lord of gondolin گفته است :

‌‌معصوم نیستن که ، فاسد میشن ، مثل سارومان .

ملکورم که قدرت مطلق میخواست فاسد شد ، سارون هم همینطور . همیشه هم قدرت مطلق یا فوقالعاده زیاد باعث فساد میشه . والار هم اینقدر به مایار اعتماد نداشتن که همینجوری تو سرزمین میانه ولشون کنن . کلا جسم مادی معایب خودشو داره . میمیره ، زخمی میشه ، پیر میشه ، ضعیف میشه ، حتی فکر کنم خود والار هم به مقدار خیلی کمی با همین مسئله مشکل داشتن .

دوست من، اولا کشتن یه ترول باعث پلید شدن نمیشه :|

دوما، سارون و ملکور و .... هم قدرتی فراتر از قدرت الانشون می خواستن و طمع کرده بودن. گندالف که قدرت بیشتر نمی خواست. من می گم چرا گندالف از همون قدرتی که داشت استفاده نکرد؟ همونطور که بالروگ رو کشت.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 0
Matin032

با عرض معذرت از Aran Durبه نظرمن این موضوع جای بحث چندانی نداره!!!

چون این سکانس توی کتاب به این شدت وجود نداره پس فلسفه ای که پشت مایا بودن و قدسی بودن و.....گندالف هست اینجا مورد توجه پیتر جکسون نبوده فقط میخواسته سکانس رو هیجان انگیزترش کنه....همین!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 0
Isildur's heir
در در 12/24/2017 at 12:21 AM، Aran Dur گفته است :

آخه با عقل جور در نمیاد ....

وقتی قدرتی بهت داده شده باید ازش استفاده کنی وگرنه اگه می خواستی مثل انسان های معمولی زندگی کنی پس چرا اصلا والار تو رو فرستادن؟

من تصورم اینه که گندالف باید طوری میبوده که مردم ازش پیروی یا حتی برای حرفش احترام قائل بشن و  به نوعی اون رو خوب و قابل اعتماد و احترام بدونن.اگر قرار میبوده مثلا یک سوت بزنه و بالروگ و ترول رو پودر کنه اونوقت مردم برای حرفش احترام قائل نمیشدن بلکه میترسیدن ازش که در این صورت گندالف مساوی سائرون بوده به همین خاطر ترجیحا میبایست از کارهایی برای کشتن هیولاها بهره میبرده که برای مردم عادی ملموس تر و قابل فهم تر میبوده..(من بهترین استدلالی که به ذهنم میرسه اینه)

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 0
soldier of gondor
در در 12/23/2017 at 8:30 AM، Peredhil گفته است :

چون گندالف درواقع اجازه نداره از کل قدرت های خودش استفاده کنه (فول پاور نیس :))) ) و فقط در صورت لزوم میتونه یعنی مثل همون بالرگ.

:))

 

در در 12/25/2017 at 4:33 AM، Peredhil گفته است :

دلیل اینکه گفتم اجازه نداره از تمام قدرتش استفاده کنه، شاید اینه که والار میدونن اگه از تمام قدرت خودش استفاده کنه، مزه قدرت رو میچشه و به طرفش کشیده میشه و همه هم میدونیم، قدرت چیز کثیفیه و اون شخص باید توانایی و جنبه مورد نیازش رو داشته باشه تا فاسد نشه.

 

 @Aran Durاول اینکه فیلم یا کتاب؟؟برای هردو میشه دلایلی اورد که چرا نشد و نداشت..و  با پردهیل کمی موافقم اما 

در در 12/25/2017 at 10:50 AM، lord of gondolin گفته است :

خب مگه نجلت دادن سرزمین میانه فقط با جادو جنبل و کارهای اعجاب انگیز ممکنه ؟ ایستاری ها با داناییشون به مردم کمک میکردن نه با قدرتشون . 

آثار تالکین یه فانتزی مثل هری پاتر نیست که توش جادو جنبل بشه . تو دنیای تالکین جادو ( با اینکه نمیشه اسمشو جادو گذاشت ) حرمت داره و ازش الکی استفاده نمیشه . اون آتیش بازی های گندالف هم صرفا یه جور تردستی بوده نه جادو .

...اما  با لرد او گوندولین هم موافقم حالا اون بخش حرمت داشتنشو نظری ندارم!...ولی ایستاری ها خردمند بودن و هرکدوم قدرت های خودشونو داشتن(یا عادات:دی)بیشتر از عقلشون استفده میکردن تا چیز دیگه! ولی خب اونا اسم جادوگر رو به دوش میکشیدن اما چیزی که ما میدونیم اینه که دردنیای تالکین جادو به اندازه ی دنیای هری پاتر نیست. یعنی وجود داره اما شدتش کمتره یا استفادش. در عین حال اکثر چیز های که وجود دارن با نیروی تاریکی (یا جادو.میتونیم بگیم جادو؟) به وجود اومدن..و این که گندلف پیر دوست داشتنی صاحب شمشیری بود(اسم یادم رفت) که اگه اشتباه نکنم شمشیرش ترول کش بود؟یا کل هم دارم اشتباه میزنم؟خلاصه:دی زیاد نیاز به عصا و جادو جنبل نداشت>البته اینم میتونیم در نظربگیریم که دنیای تالکین اینجوری بود:

قدرت تاریکی که رو به افزایش گذاشت قدرت الف ها رو کمتر شد و خیلی اثرات دیگه بر سرزمین میانه داشت و گذاشت احتمال اینم هست چون قدرت تاریکی تمام تمرکزش میناس تریت بوده گندلف یجورایی روی گندلف هم اثر گذاشته(از این تعوری های مسخره:دی)

و فکرمیکنم قدرتشون در عصای دستشون بوده!

حالا من دقیق نمیدونم اما اگه این حرفی که میزنم درست باشه ...در فیلم:

گندلف عضا نداشت جلوی دروازه ی میناس تریت . حالا پیتر چقد میخواست دقیق باشرم نمیدونم:دی اگه دقت کنن اون سکانس شاهد حضور ایسترلینگ ها هم هستیم بطور ریز:دی

در کتاب هم یادم نمیاد دقیقا متاسفانه...[-(اگه کسی جزییات بیشتری راجع به عصا تو کتاب میدونه بگه:-?یا اگه تاپیکی در این مورد اگه هست. بیایین مارو از گمراهی دربیارین :دی

در در 12/25/2017 at 2:00 AM، Nienor Niniel گفته است :

گندالف قرار بود بیاد و اعتماد مردم رو جلب کنه تا خودشون رو بر علیه دشمنشون سائورون بشورونه. به همین دلیل در قالب پیرمردی خردمند اومد. نه فقط گندالف، که همشون.  چه مایار چه والار وقتی تو جسم محدود میشدند اصلا امکان آزاد کردن قدرت های کاملشون رو نداشتند. حالا گندالف که دیگه توی والینور هم نبود و قرار بود وسط یه مشت آدم عادی زندگی کنه که همین جوری هم ازش حساب می بردند یا گاهی بهش مشکوک بودند. فکر کنید بیاد مثل یه بالروگ قدرت های آینوری و کاملش رو هم آزاد کنه. دیگه کی بهش اعتماد می کرد؟

گندالف همون طور که نتونست به راحتی یه ترول غول پیکر بکشه، بالروگ رو هم خیلی راحت نکشت. کلی باهاش سر و کله زد و ضربه خورد و ضربه زد. آخرش هم پرتش کرد اگه دقیق خاطرم باشه و خودشم مرد. ترول رو هم به همین شیوه حالا شاید با انرژی کمتر باید بکشه. چون محدود شده، اصلا اجازه  و قابلیت نداره که از تمام قدرتش استفاده کنه.

با این نظریه هم خیلی موافقم:أ

اما سوال اینجاست ایا والار محدودش کردن؟یا قدرت تاریکی ؟ والار چرا انقدر میخوان مارو اذیت کنن؟؟:))))))))):((( درکشون نمیکنم :-w اما خب میتونیم بگیم این یک امتحانی بود که گندلف توش موفق بود. چه فلسفه ای داره:(

ویرایش شده در توسط soldier of gondor

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 0
Aran Dur
در 1 ساعت قبل، Nienor Niniel گفته است :

من گفتم که قدرتش تو کشتن بالروگ هم تغییری چندانی نکرد. گندالف فقط پل رو ریخت و بعدم با همون عصاش و اینا بهش ضربه می زد. شما از کدوم قسمت کتاب یا فیلم نتیجه گرفتید گندالف قدرتش توی نبرو با بالروگ چند برابر شده بود؟ یا تغییر کرده بود؟

بعد از فرو ریختن پل، گندالف بالروگ رو تا یه جایی دنبال می کنه و اونجا می کشتش، منظورم اونجاست نه برای ریختن پل زیر پاش ---________---

در 1 ساعت قبل، Nienor Niniel گفته است :

شاید اصلا والار نمی خواستند

باز شما می گید شاید .... خب با « شاید » 2 سطر نتیجه گرفتن فکر نکنم مدرک و دلیل کافی باشه. خب شاید والار می خواستند، اونوقت چی؟

 

در 1 ساعت قبل، Nienor Niniel گفته است :

اون 9 تا هم آدمند. مگه داریم بازی می کنیم که تقلب توش جایز باشه؟

اون 9 تا به خوبی می دونستند گندالف یک جادوگره، چرا باید از دیدن جادوش تعجب کنن؟. یه لشکر گابلین با ترول بهت حمله می کنه، تو بزنی با یه قدرت ترول رو بکشی .... این بیشتر اعتماد و نفوذ و مقامت رو پیش یارانت بالا می بره تا اینکه ازت بترسن.

 

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 0
Aran Dur
در 6 دقیقه قبل، Peredhil گفته است :

تنها جواب شما اینه که قبلا هم گفتم، اجازه نداشتن از تمام قدرت استفاده کنن و وقتی هم توی کالبد میان ضعیف میشن، چون محدود میشن. به علاوه همچین آسون هم بالرگ رو نکشت و ساعت ها اگه یادم باشه باهم میجنگیدن و شیره جون گندالف کشیده شد و مرد. دلیل اجازه نداشتن هم گفتم، چون والار نمیخواستن ایستاری مزه قدرت رو بچشن و خود اینا مشکل بشن به جای راه حل مشکل.

خب یه بالروگ اندازه 20 تا ترول هست، گندالف به راحتی می تونست اونو بکشه. در ضمن همین که کنار قدرت باشی بهش طمع می کنی. مگه سارون از قدرت هاش بیشتر استفاده کرد که اینجوری شد؟ سارومان هم مبهوت قدرت سارون شد؟ اون چی؟ اونم از قدرتش بیشتر استفاده کرد؟

ملکور هم والار بود که به سمت تاریکی کشیده شد، مهم میزان قدرت نیست. به زبان ساده تر مهم اینه که آدم باشی، چه ضعیف چه قوی.

لطفا ارسال های دیگه ی منم بخونین. تو اونا توضیحات بیشتری دادم

ویرایش شده در توسط Aran Dur

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • -1
Aran Dur
در 2 دقیقه قبل، lord of gondolin گفته است :

خب مگه روانیه به خاطر یه دونه ترول قدرت آینویی شو به نمایش بزاره ؟

بعدش الان مشکل فقط همون یه دونه تروله ؟ بالروگ همینجوری کشکی دوغی شکست نخورد از گندالف ، بلکه به قیمت از دست دادن جسم مادی ش تموم شد . اگه میخواست از همه ی قدرتش استفاده کنه میشد یه موجود بالروگ مانند که ارتش مورگوت به اون عظمت فقط ازشون پونزده تا داشت و همونم کافی بود باسش . بعدش اون قضیه ی اعتماد والار هم فراموش نکن . 

گندالف نمیتونه که هر وقت خواست قدرتشو آزاد کنه هر وقت خواست مهار کنه .

خب بالروگ خیلی خیلی قوی تر از یه ترول هست.

خب منظورم اینه که اون یه جادوگره، نباید انقدر قدرت داشته باشه که یه ترول رو بکشه. منم نگفتم همه ی قدرتش رو آزاد کنه، فقط گفتم قسمتیش رو برای نابودی ترول به کار ببره. درضمن، مطمئنی اگه تمام قدرتش رو آزاد کنه تبدیل به بالروگ می شه؟

آخه کی رو دیدی که بخاطر استفاده از قدرت هی و حاضرش بد بشه؟

و بله، مشکل من همون یدونه ترول هست. گندالفی که می تونه یه بالروگ رو بکشه، به راحتی می تونه یه ترول رو هم بکشه. پس چرا نکشت؟

مگه وقتی بالروگ رو کشت، بد شد؟ نه، تازه قوی ترم شد.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • -1
Aran Dur
در 14 ساعت قبل، soldier of gondor گفته است :

@Aran Durاول اینکه فیلم یا کتاب؟؟برای هردو میشه دلایلی اورد که چرا نشد و نداشت..و  با پردهیل کمی موافقم اما 

فرقی نمی کنه فیلم و کتاب چون سوال من در هر دو شبهه می اندازه ....

دوستان حرف های خوب و قانع کننده ای زدن. اینکه اون باید از عقل و داناییش استفاده کنه یا جادو اونطوری نیست. ولی هنوز نمی تونم بفهمم چطور گندالف با قدرتش تونست بالروگی که کل موریا موفق به کشتنش نشدن رو بکشه در حالی که نمی تونست یه ترول معمولی رو که ٩ نفر کشتنش رو بکشه. مگه اون اهمیت حلقه رو درک نمی کنه و این که نباید به دست دشمن بیافته

ویرایش شده در توسط Aran Dur

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • -2
Aran Dur
در 36 دقیقه قبل، lord of gondolin گفته است :

خب چون ناسلامتی یکی از آینوره !! اونم خردمند ترینشون . اگه اجازه داشت میشد مثل سائرون ، زندگی مردم رو زیر و رو میکرد . بعدش به جسم مادی دراومده که یه سرس محدودیت ها داره .

برادر سارون از قدرت هاش در راه شر و بدی استفاده کرد.

گندالف نمی تونست از همه ی قدرتش در راه خوبی استفاده کنه؟

آخه مگه میشه با ماموریت نابود کردن یه نفر به آردا بیای بعد بهت بگن: ساده بگیر، از همه ی قدرتت استفاده نکن.

هدف استفاده کردن از قدرت مهمه.

من قانع نشدم

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • -2
Aran Dur
در 2 ساعت قبل، Peredhil گفته است :

دلیل اینکه گفتم اجازه نداره از تمام قدرتش استفاده کنه، شاید اینه که والار میدونن اگه از تمام قدرت خودش استفاده کنه، مزه قدرت رو میچشه و به طرفش کشیده میشه و همه هم میدونیم، قدرت چیز کثیفیه و اون شخص باید توانایی و جنبه مورد نیازش رو داشته باشه تا فاسد نشه.

شما هم تقریبا درست می گید. ولی حتی برای جون خودش هم نمی تونه استفاده کنه؟ پس چطور توی دولگولدر و یا توی غار گابلین ها و .... استفاده کرد؟

درضمن، اون حتی حلقه ی ناریا رو داره، می تونه خیلی خیلی بیشتر از قدرتش استفاده کنه. مگه والار با سارومان که از قدرتش سوء استفاده کرد کاری داشتن؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...