رفتن به مطلب
  • 8
Aran Dur

نحوه ی حرف زدن نزگول

سوال

Aran Dur

خب، همونطور که می دونید نزگول ها یه جور مخوفی توی فیلم ها و داستان ها حرف می زنن که آدم با شنیدن حرف هاشون واقعا می ترسه و به این حقیقت پی می بره که این یه موجود مادی نیست که داره حرف می زنه. البته افکت صداگذاری ارواح خیلی روی این خف بودن تاثیر داره ولی در نهایت اونا یه چیز خاصی در حرف هاشون دارن. به نظرتون چه عواملی این صحبت ها رو مخوف می کنه؟

 

به نظر خودم راز مخوف بودن حرف های نازگول ها در این هست که حرف هاشون رو خلاصه می زنن و شمرده شمرده کلمات رو بیان می کنن و در عین سادگی با کلمات ترسناک همراه می کنن.

مثلا وقتی نازگول ها برای گرفتن فرودو رفتن به شایر، برای گرفتن آدرش عین ماشین بوق نزدن بزنن کنار و بعد هی چاغ سلامتی کنن و بعد بپرسن خونه ی خاله کدوم وره؟

به محض اینکه یکی اونا رو دید گفتن: « شایر ...... بگینز ..... » یعنی تمام جمله ی « آقا ببخشید من دنبال خانواده ی بگینز می گردم که توی شایر هستن. از کدوم طرف باید برم؟ » رو توی 2 تا کلمه خلاصه کردن.

یا وقتی ویچ کینگ جلوی گندالف ظاهر می شه می گه: « DO YOU NOT KHOW DEATH WHEN YOU SEE IT OLD MAN »

که اگه بخواییم همین رو توی زبان محاوره ای بگیم باید در واقع بگیم : « DON'T YOU KHOW DEATH WHEN YOU SEE IT OLD MAN»

ببینید که کتابی حرف زدن چقدر در مخوف شدن حرف های اونها تاثیر داره.

خب .... نظرتون چیه .... چه عاملی در صحبت نازگول ها هست که حرف هاشون رو مخوف می کنه ..... در حالی که اونها زمانی آدم بودن و مطمئنا مثل آدم حرف می زدن ...... یدفعه شبح شدن چه اتفاقی براشون افتاد

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

1 پاسخ به این سوال تا کنون داده شده است

Recommended Posts

  • 6
Melian

به نظر من کتابی حرف زدن و خلاصه حرف زدن، در کل عاملی هست که باعث ثقل کلام میشه...مثلا خودمونو در نظر بگیرین: با کسی که کتابی یا خلاصه یا مخلوطی از هر دو حرف میزنه با احترام بیشتری حرف میزنیم و برامون نشون از دانشش داره، یا این که نشون از غریبه بودنش تو جمعه.

به نظر من بیشتر عامل خوف ما لحن گفتار در کنار ظاهرشونه...مثال بخوام بزنم میشه مثل دنیای خودمون که هر نوع از لحن معنی خاصی داره...مثلا یکی با شادی حرف بزنه یا ناراحتی همزمان از رو تون صدا و لحن و ظاهرش احساسشو می فهمیم و به خودمون منتقل می کنیم.

نزگول در درجه ی اول ظاهر ترسناکی دارن که مخاطب رو به وادی ترس وارد میکنن...بعدش لحن حرف زدنشون باعث ریختن دل ادم میشه و در نهایت کتابی و خلاصه حرف زدنشون حس غریبگی رو به آدم میده که مجموع همه ی اینا میشه یه موج از حس خوف. =)

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...