رفتن به مطلب
T.L.A

کتاب و فیلم ها

Recommended Posts

T.L.A

سلام بر دوستان آردایی عزیز

پس از تلاش های مستمر و پیگیر در صدد وصل شدن نت دوباره به دنیای آردا باز گشتم.

و اما چرا این تاپیک را ایجاد نمودم: می خواستم از تمامی دوستان علاقمند به دنیای تالکین بپرسم که شما اول کتابو خوندین با فیلما رو دیدین؟ 

واگه اول فیلمارو دیدین چی باعث شد که ترغیب بشید برید سراغ کتابا و اگه کتابارو اول خوندین چی باعث شد دوست داشته باشین فیلمو ببینین.

مثلا من خودم اول فیلمارو دیدم و فکر کردم وقتی یه فیلم اقتباسی می تونه انقدر خوب باشه اون چیزی که این شاهکار از روش ساخته شده چی می تونه باشه و رفتم کتابارو خوندم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
فنگون

من اول فیلم ارباب حلقه ها که از شبکه 3 پخش شد داشتم میدیدم که بابام اومد زد یه کانال دیگه واین اتفاق برای دو قسمت بعدشم افتاد ، بعد از اون همیشه دوست داشتم کامل و بی دقدقه ببینم این سری فیلمو تا این که سالها  بعد دانلودش کردم و دیدم وقتی تموم شد فیلم بازگشت شاه پیش خودم گفت پسر عجب فیلمی و تبدیل شد به بهترین فیلم زندگیم که بیشتر از 10 بار سه قسمتشو دیدم تا این که امسال تصمیم گرفتم کتابشم بخونم و هر کتبو که میخوندم همون قسمت از فیلم بلافاصله میدیدم و همه شکاف های داستان برام پر شد و بیشتر لذت بردم این نکته هم بگم که کتابا قابل مقایسه با فیلم نیستن بسیار بسیار زیبا تر هستند.

و بعد از این تجربه لذت بخش رفتم سراغ هابیت هفته گذشته کتابشو خوندم و الان در حال دیدنه فیلمشم

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Eruyeganeh

درود 

 پس از دیدن فیلم ها مانند اکثرا دوستان ...
  کنجکاوی و علاقه ای شگفت پس از دیدن این فیلم ها در ذهنم خطور کرد و  باعث شد که تحقیق کنم و پی ببرم کتاب هایی به این نام نیز هستند به نویسندگی جی . آر. آر تالکین . گفتم فیلم اگه انقدر خوب باشه , ببین کتابش چه شاهکاره . این شد که شروع به خوندن اون کردم , از اون لذت ببرم و به جایی برسم که الان هستم...

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
6lord majid6

فیلم رو 5 سال پیش شبکه نمایش دیدم و با دستگاه دیجیتال ضبط کردم. فیلم که تموم شد عاشقش شده بودم و داشتم دیوونه میشدم {در حد افسردگی}

بعد از چند ماه بابام فیلمارو پاک کرد=((:((=((و همه چی یادم رفت.

چند سال گذشت و به فکر دانلود کردن فیلم افتادم لحظه شماری میکردم و دان شد و نگاه کردم سوالایی پیش اومد برام تو اینترنت زدم سایت اردا رو اورد و کم کم باهاش آشنا شدمB-)

الان هم که کتاب هارو به ترتیب آفرینش آردا دارم میخونم و هنوز سیلماریلیون هستم:h14052:

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ورونوه

آشنایی من هم به اولین نمایش فیلم های ارباب حلقه ها از تلویزیون برمی گرده. ولی خب نمی تونم بگم که فیلم ها به خوندن کتاب ها ترغیبم کردن. یه بازه ی 12 ساله بین این دو تا اتفاق هست. که 8 سال از این فاصله با آگاهی از اقتباسی بودن فیلم ها، خوندن یه فصل از سیل(آینولینداله) و یه فصل از لوتر(در خانه ی تام بامبادیل) و دو سه بار سر زدن به آردا گذشته.

گذشت تا همین چندسال پیش گذرم به صفحه ی اول آردا افتاد که اون موقع بیشترش به بخش ویژه ی هابیت اختصاص داده شده بود. احتمالا در آستانه ی اکران نبرد پنج سپاه. این که یه سری فیلم دیگه از اون "مجموعه ی فانتزی معروف که  ای بابا من  هنوز نخوندمش" ساختن، باعث شد به صرافت  خوندن کتاب ها بیفتم. که باز این مرحله ی صرافت! چند ماهی طول کشید تا به شکل تصادفی یاران حلقه   رو توی کتابخونه ی خوابگاه دیدم. بعد که متوجه شدم دو جلد دیگه و هابیت رو هم دارن؛ بالاخره! خوندن مجموعه رو شروع کردم  و بقیه رو هم از کتابخونه ی دانشگاه گرفتم.(به خاطر شلوغ بودن کتابخونه ی دانشگاه ارشد؛ تا اون لحظه خجالت می کشیدم ازش کتاب غیر درسی بگیرم و بیرون پریدن از اونجا با سیلماریلیون و فرزندان هورین و درخت و برگی که بغل کرده بودم برا خودم یه حرکت انقلابی به شمار می اومد.)
در نتیجه مشوق من تبلیغ فیلم هابیت توی آردا و عامل تعیین کننده هم وجود کتابا توی کتابخونه بوده. همین قدر اصولی!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Isildur's heir

من چند سال قبل که سیمای جمهوری اسلامی سه گانه ارباب حلقه ها رو پخش کرد فیلم رو دیدم ولی هیچ درکی نداشتم که قضیه چیه و اصلا داستان فیلم از کجا میاد و بعد از پخش اون فیلم به یکی از بچه های کلاس که خیلی شبیه اسمیگل بود همینطوری میگفتیم اسمیگل تا اینکه بعد از گذشت چند سال که مدرسه و درس و دانشگاه تموم شد توی خیابون همون دوستمون اسمیگل رو دیدم و یک وسوسه عجیبی در من بوجود اومد که هر چه سریعتر برم تو ویکی پدیا بزنم اسمیگل چیه به همین خاطر سریع خودمو به خونه رسوندم و اسمیگل رو سرچ کردم ازون لینک داد به ارباب حلقه ها ازون لینک داد به ج .آر.آر .تالکین اونجا فهمیدم سرزمین میانه ای تصور شده در ذهن این آقا و وقتی سرزمین میانه رو سرچ کردم به این سایت هدایت شدم و بعدش افتادم تو دام خریدن کتابهاش(البته من خیلی کتاب میخریدم و میخوندم ولی نه این مدلی)و تا الان سه تا کتابشو خوندم ولی در حال حاضر به خاطر پاره ای مشکلات وقفه افتاده توی خوندن کتابهای تالکین عزیز ولی مطمئنم تا اواخر امسال دوباره شروع میکنم به خریدن کتاب ویا حتی اگر شده سیلماریلیون رو دوباره یا سه باره خواهم خوند.در ضمن طی این حدود یک سال که با استاد تالکین و این سایت آشنا شدم و کتابهاشو خوندم سه چهار نفری رو هم  به دنیای تالکینی ها وارد کردم با دادن کتابهام بهشون و.....

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
lord of gondolin

والا من اول از همه لوترو دیدم . اما ازش خوشم نیومد . بعدش یه چند سال بعد هابیت رو دیدم و ازش خوشم اومد و کلی دربارش تحقیق کردم و در همین حین دوباره لوترو دیدم ، بعدش هابیتو خوندم ، بعدشارباب حلقه هارو خوندم ، بعدشم اگه قسمت بشه دارم سیل رو میخونم .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Meneldor

با عرض سلام :Gandalf:

من اول یکم راجع به فیلم ارباب حلقه چیزایی شنیده بودم اما هیچوقت ندیدمش تا اینکه فیلم هابیت اومد و شروع به دیدن سه گانه هابیت کردم  وحشتناک عاشق داستانش شدم بعدش که فهمیدم لوتر دنباله هابیت اونم دیدم . به مرور اطلاعاتم راجع به تالکین و دنیاش زیاد شد ( و در همین رابطه بسیار از سایت آردا کمک گرفتم)  بعدش شروع کردم به خواندن  کتاب های هابیت و ارباب حلقه ها .:Gandalf:

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
فینگون

سلام

من کلا کتاب ترجیح میدم و اگر شد زبان اصلی . خیلی کوچک که بودم با کتابهای نجوم ایزاک آسیموف از طریق خانواده آشنا شدم . کتاب ها در مورد نجوم و ساده بود . یکی از دلمشغولیام خوندن کتابهای آسیموف بود . سری بنیاد رو که خوندم خیلی کیف کردم . فکر میکردم بهترین کتاب فانتزی دنیاست که البته طبق آرا بود. توی یه نقد سه گانه دوم که ارباب حلقه ها بود را برتر شمرده بود.من که سنم کم بود و از علاقه به داستانهای آسیموف پر بودم ناراحت شدم و به هر بدبختی بود کتابها را گیر آوردم و .......

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Aran Dur
در در 9/11/2017 at 11:39 PM، T.L.A گفته است :

شما اول کتابو خوندین با فیلما رو دیدین؟ 

بهتر بود برای این تاپیک یه نظرسنجی می ذاشتی. حیف شد

 

اول فیلم ها رو دیدم، از 6 سالگی. :Balrog::h14022:

ویرایش شده در توسط Aran Dur

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...