رفتن به مطلب

Recommended Posts

به لگ
در 7 دقیقه قبل، soldier of gondor گفته است :

خب منم گفتم دیگه البته من همه ی کامنتارو نخوندم:)) آگه میخوندم طولانی تر توضبح میدادم شرایط هارو در نظر میگرفتم خودمم گفتم وقتی شرایط ها در نظر بگیریم شرایط متفاوت میشه!:)))

من وقتی داشتم از انسان ها میگفتم فقط به گاندور فکرمیکردم نه به روهان،

خب معلومه سوارهای روهان مثل سوارهای دول امروت برتری زیادی دارن در برابر خیلی از نژاد ها کلا سواره نظام برتره!

دیگه آگه یک قبیله ای بهترین ویژگی نظامیش سواره نظامش باشه،دیگه بهتر.

تو شروع تاپیکت از آنت ها حرفی نزدی:( ولی بچها گفتن:دی من اینارو هم در نظر نگرفتم و بحث رو بردم سمت کلیت سه نژاد اصلی انسان دورف الف حتی زیرشاخه هاشون هم کاری نداشتم :دی

شما همه ریسیستین :))))))) ما همه فرزندان ایلواتاریم:دی

 

ببین وفتی میگی اورک ها یعنی اورک ها وقنی میگی ارتش موردور یعنی ارتشی شامل چندین نژاد آگه بحث آینه که ی سریا جاگذاشتن خیلی چیزارو تو حرفاشون آینه که بجای اینکه بگی ارتش موردور گفتی نژاد اورک اصلا بحث نژاد اورک بود دیگه ترول ها که اورک نیستن ولی از موجودات خبیثن و سمت موردور :دی آقا شفاف سازی کنین

اره دیگه همه اورک بودن (نکنه نژاد دیگه ای هم بود؟)

ایزنگارد... 

خب این شرایط نژاد هاست که میتونن برتر از نژاد های دیگه باشن:

الف ها تو جنگل و دشت (دریا فکرمیکنم بجز گیردان بقیه کاره ای نباشن)

دورف ها تو کوه ها و قلعه هاشون (قلعه دارن؟؟؟؟؟) کلا دورف هارو ندیدیم جایی تو جنگل دست به کاری بزنن (زدن؟)

انسان ها توی شهر های بزرگشون و توی دشت ها و جنگل ها و دریا!

دیگه بقیش معلومه دیگه نیاز نیست مو رو از ماست کشید بیرون:دی

البته اینم میتونیم بگیم که کار با کمان الف ها بهتراز انسان ها و انسان ها بهترراز دورف هاست

اورک های بیچاره رو کلا حساب نکنیم دیگه:دی ی ذره عقل بیشتر ندارن اورک هام فرزندان ایلووارتارند اذیتشون نکنین...

راستی توی کامنت ها از هاراد هم کسی چیزی گفته؟؟

هاراد با ماموکیل هاش میتونه خیلی هارو ساکت کنه و بنشونه سرجاشون:))) 

هاراد میتونست سوارای روهان رو ساکت میکرد که تازه خسته از جنگ برگشته بودن !

شما چه گیر دادی نخونیو جواب بدی :D آقا این لورد گوندولین ما @lord of gondolin گفت تو لشکر موردور uruk _hai هست یا نه ، نگفت که ارک . جوابشو دادم فک کنم نخوندی .

در مورد کمان ، لف ها برترن اما اگه موقع حرکت یهو از هوا تیرای آدما بیاد و شبیه خون بخورن که کاری نمیتونن بکنن ! کلا الف ها اعتقادشون به شبیه خون و اینجور کارا مثل آدما نبود ! 

سوارای دول آمرات هم اطلاعات زیادی ندارم اما فک کنم اگه تو شرایط مساوی با سوارای روهان قرار بگیرن پیروز شن .

دورف ها چیزی که داشتن قلعه های بزرگ و مجللشون بود دیگه :| همونارم نکنه میخوای ازشون بگیری :/

کلا خصوصیت نژادی انسان ها و الف ها اینه اکثر جاها توانایی خوب جنگیدن و دارن که این بهشون نقطه قوت میبخشه . 

در ضمن آرنور رو یادتون نره . فک کنم تو سرزمین میانه هیچ انسانی قویتر اونا نباشه . اونا خون نومه نوریا رو داشتن که امتیازای زیادی داشت براشون .

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
soldier of gondor
در 15 دقیقه قبل، به لگ گفته است :

هاراد میتونست سوارای روهان رو ساکت میکرد که تازه خسته از جنگ برگشته بودن !

شما چه گیر دادی نخونیو جواب بدی :D آقا این لورد گوندولین ما @lord of gondolin گفت تو لشکر موردور uruk _hai هست یا نه ، نگفت که ارک . جوابشو دادم فک کنم نخوندی .

در مورد کمان ، لف ها برترن اما اگه موقع حرکت یهو از هوا تیرای آدما بیاد و شبیه خون بخورن که کاری نمیتونن بکنن ! کلا الف ها اعتقادشون به شبیه خون و اینجور کارا مثل آدما نبود ! 

سوارای دول آمرات هم اطلاعات زیادی ندارم اما فک کنم اگه تو شرایط مساوی با سوارای روهان قرار بگیرن پیروز شن .

دورف ها چیزی که داشتن قلعه های بزرگ و مجللشون بود دیگه :| همونارم نکنه میخوای ازشون بگیری :/

کلا خصوصیت نژادی انسان ها و الف ها اینه اکثر جاها توانایی خوب جنگیدن و دارن که این بهشون نقطه قوت میبخشه . 

در ضمن آرنور رو یادتون نره . فک کنم تو سرزمین میانه هیچ انسانی قویتر اونا نباشه . اونا خون نومه نوریا رو داشتن که امتیازای زیادی داشت براشون .

 

قطعا همینطوره ارنور  واقعا یکی از بزرگترین و قوی ترین پادشاهی ها بود 

نمیدونم و نمیتونیم قضاوت کنیم دول امروت پیروزه یا روهان ولی بنظرم دول امروت چون زرهی ترن.

نه آقا همون لحظه که بنده نوشتم فرستادم شمام فرستادی:دی

راجع به آلفا اشتباه میکنیا:دی اگثرشون یا یک درصدی کمتر از اکثر اهل شبیه خون بودن و انگ ترسو بودن خوردن این دسته های الفی که شبیه خون رو به جنگ تن به تن و پر سروصدا ترجیح میدادن مخصوصا الف های جنگل بنظر من شبیه خون یکی از بهترین استراتژی هاست وقتی دشمنت چندین برابر از خودته و اینجا الف ها یکم منطقی کارمیکردن..

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
lord of gondolin

آقا حس میکنم داره به این دورف ها ظلم میشه :دی

یه ذره هم از اونا بگین ؛ چیه همش انسان انسان میکنین :Balrog:

به نظر شما ، دورف ها هم سواره نظام داشتن ؟ اصلا سوار چی میشدن ؟

به به لگ : نه منظورم کلا ارتشای دو طرفن .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
The Nazgul

بازم میگم فکر میکنم حداقل در دوران سوم برتری نژادی مطلق با انسانهاست
ارنور گاندور روهان دول امروت - دیل - رون - خاند - هاراد به علاوه دزدان دریایی و بلک نومه نوری ها همگی انسان هستند

فرض کنید حتی توی اوج زوال تک تکشون اینها با هم متحد باشن بذارید یه حساب سر انگشتی بکنیم!

بر اساس تخمین ها دیل در اوج احتمالا تا حدود 2000 سربازی داشته اماده نبرد ک نیروهای نسبتا زبده ای هم حساب میشدن و بارها تنهایی جلوی رون ایستادگی کردن!

نیروهای روهان در بهترین حالت شاید چیزی حدود 8000 تا 10000 سوار اماده از ایستفولد و وستفلد و سایر مناطق روهان باشه.

گاندور اگه تک تک مناطق تحت امر رو در نظر بگیریم در دوران نسبتا با شکوه احتمالا حدود 1000 سوار دول امروت و از سایر مناطق مثل لمدان و لینهیر و ایتیلین و بقیه مناطق شرق و جنوبی گاندور روی هم رفته حدود 3000 نفری نیروی جنگی داشتن که اگه ترکیب اینها با سواران پینات گلین و اون چندصد تیراندازی که نبرد پله نور کمک گاندور رفتن(منطقشو یادم نمیاد:دی) بگیم 1000 تا هم ازین دو به علاوه حداقل 5000 سرباز انورین سرتا پا مسلح خود گاندور که البته این رو فقط با تخمین نیروهای خود میناس تریس و ازگیلیات گفتم احتمالا در دوران اوج و زمانی که هنوز میناس ایتیل هم بخشی از گاندور بود راحت بالای 10000 تا 12000 سرباز میشد!

خب در کنار اینها هاراد و رون تخمین نیروهاشون خیلی سخته اما قطعا دوتاشون با هم بالای 10000 سرباز داشتند شاید حتی اگه نیروی کامل هردو با نیروی خاند رو در نظر بگیریم نزدیک به بیست هزار سرباز زبده! تعداد بلک نومه نوری ها و بازماندگان کارن دوم های شمالی و دونه داین ها و مردان عادی مثل بری لند ها و...هم تازه نمیدونیم!

دقت کنید این اعداد تقریبی فقط مربوط به اواخر دوران سوم یکم قبل از نبرد حلقه هست طبق اعدادی که تالکین توی نبرد پله نور میگه و با یه تخمیم تقریبی و یک و نیم تا دو برابر کردن تعداد برای بدست اوردن تعداد حدودی در دوران اوج ، اگر بخوایم مردان کارن دوم در اوایل دوران سوم و کل سربازای تحت امر ارنور رو در نظر بگیریم مجموع سربازان انسانی که درقالب یک ارتش منظم در دوران سوم میتونستند شکل بگیرن راحت به بالای صد هزار سرباز هم میرسیده.

فکر نمیکنم جز ارتشی از اینورها و خلاصه چیزی فراتر از نژادهای اصلی سه گانه و ارکها و... نیرویی که بتونه با این اتحاد مقابله کنه باشه.

اما مشکل اصلی همیشه عدم اتحاد و مشکلات زیاد بین نژادی یا بحث خون نومه نور و انسانهای عادی و...بوده که انسانها رو به ده ها منطقه متفاوت گاها دوست و گاها دشمن تبدیل میکنه خیلی خیلی مشابه به دنیای واقعی خودمون!

بعضی از دوستان فراموش میکنن امثال الراس-تورین تورامبار و اراگورن انسان به حساب میان کسانی که از امثال فیانور و فینگولفین و دورین و...به مراتب نقش مهمتر و تاثیرگذارتری در دنیای تالکین دارند یا فراموش نکنیم ایزیلدور بود که در نبرد تن به تن حالا به شکل مسخره هم شده ساعرون رو مغلوب کرد نه اربابان دورف یا الراند و مرحوم گیل گالاد ک زنده زنده سوخت.

فراموش نکنیم ویچ کینگ به عنوان یک انسان پلید به مرحله چالش کشیدن خردمند ترین مایارها رسید یا از اونطرف اراگورن به مرحله کمال و زیر پا گذاشتن کامل نفسش کاری که حتی گاندلف به سختی انجامش میداد!

نبردهایی که سرانجامش جز شکست نیست بارها از انسانها شکل میگیره مثل مقاومت های نهایی ارنور یا حمله ائارنور و سوارانش به میناس مورگول اینها کارهایی بودن که نه الفها و نه دورفها مثالش رو خیلی کم انجام دادند . نومه نوری ها در اوج هم در دریانوردی از الفها پیشی گرفتن و در اهنگری و سازندگی هم با امثال نولدور و دورفهای اولیه برابری میکردن همه اینها از پتانسیل بالای نژاد انسان خبر میده ضمن عشق خاص افریدگار به انسانها هم اضافه بر این مسائل.

در نهایت اگر همین انسانها نبودند سرزمین میانه به منطقه کامل حکمرانی تاریکی تبدیل میشد و خود ارو میدونه با تسلط ساعرون بر کل سرزمین میانه بعدها چه عواقبی گریبان گیر بقیه اردا خصوصا والینور دست نیافتنی میشد!

در 1 ساعت قبل، به لگ گفته است :

هاراد میتونست سوارای روهان رو ساکت میکرد که تازه خسته از جنگ برگشته بودن ! .

نیروی کامل هاراد در اواخر دوران سوم اگر راهی میناس تریس میشد شکست گاندور و روهان با اون اتحاد نصفه نیمه و امدادهای غیبی قطعی میشد

انسانهای پلیدی چه در شمال و چه در جنوب کار خودشون رو کردند به نظرم در نبرد حلقه ساعرون به ارکهای بی مصرف خودش باخت فقط.

البته یکمم دارم از شرق و خاور میانه دفاع میکنم چون حس میکنم در حقشون کم لطفی شده وگرنه سخته بگیم کی قویتر بوده.
 

در در 7/18/2017 at 2:23 AM، به لگ گفته است :

@The Nazgul عزیز که شدیدا تو بازی غرق شده و بیشتر طبق بازی میگه :)))) حرفات کاملا صحیحه اما اورکای گونداباد زیاد مالی نیستن یه رنگ پریده بینشون هیکلی در اومد !!! البته قدرتمند بودن ولی فک نکنم حریف موریا بشن !!

آرفارازون هم اصلا احمق نبوده !!! الان به @R-FAARAZON میگم بیاد بخورت !!!

نمیدونم چرا این استرلینگا منو یاد چینی ژاپنیا میندازن !! قوی بودن صد درصد اما تجهیزات گوندور و سوارای روهان هنوز باز قویترن . شاید هاراد که شبیه عربان قویتر باشن .کلی اگه بخوایم بگیم قویترین آدما فک کنم انسانهای آرنور باشه که توسط لشکر ویچ کینگ که همه نژادی توش بود نابود شد !! کلی خوشم اومد قشنگ تجربه بازی کردنو اینجا پیاده کردی که خیلی بدردت خورد !!!:x

اقا بادیگاردهای گونداباد به بازی چه ربطی داره:D

تو هابیت میگه خود تالکین که تورین و فیلی و کیلی وقتی در نبرد تن به تن با بادیگاردهای گونداباد میجنگیدن تا پای مرگ و میمیرن...کم نیست این حرف!

در اینکه ارکها و اروکها و گابلین و کلا هرچی که ملکور و ساعرون از الف و ادم جماعت درست کرد بدرد نخور درومدن که شکی نیست اما بین اون ارکی که توی موریا از اراگورن جا خالی داد و فرودو رو زد با اون یارو گریشناخ بود چی بود ینی هیچ فرقی نیست؟:D

ایسترلینگا بایدم یاد چینیا و ژاپنیا بندازنت یجور یاد اور همون مناطقن به نوعی به نظرم 

در اینکه میگی گاندور و روهان از رون قویتره کاملا مخالفم نبرد اره بور ثابت کرد ایسترلینگها کاملا میدونن چیکار میکنن توی داستانهای نا تمام هم اشاراتی به تاثیر و خدمات مردان ایسترلینگی از همون دوران اول تا اواخر دوران سوم به تاریکی میشه 

تکنولوژی ارابه ها که کل شرقی ها از خاند و هاراد و رون داشتن مردان غربی ازش بی بهره بودن از یک طرف در وصف تکنولوژی شهر سازی و فرهنگ شاید ولی تکنولوژی جنگی به نظرم حداقل در نیمه دوم دوران سوم برتری خاصی نسبت به شرقی ها ندارن

ارفارازون احمق بودنش رو بخاطر گرفتن حق وارث حقیقی نومه نور میگم دیگه اسم نمیبرم دوستان میگن بخاطر توصیفات زیباییش ازش حمایت میکنی:D مارا با بزرگان انجمن در نینداز من با ارفارازون بیشتر مشکل ناموسی دارم تا چیز دیگه:D

غاصب که بود گول ساعرون رو که خورد نومه نور هم به فنا داد در اینکه قوی و با ابهت و زرنگ و...بود شکی نیست ولی .... :D

راجع به ویچ کینگم فکر میکنم جادو و طاعون و تفرقه ارنور باعث سقوطش شد وگرنه لشکر ویچ کینگ هرچی بود نمیتونست در مقابل یک ارنور متحد موفق باشه.

خلاصه یادمون نره پیشگویی بزرگ رو که تورین ملکور رو میکشه نه هیچ الف یا دورف یا مایار یا والاری! به انسان بودن خود ببالیم!:h14001:

ویرایش شده در توسط The Nazgul

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به لگ
در 3 ساعت قبل، soldier of gondor گفته است :

قطعا همینطوره ارنور  واقعا یکی از بزرگترین و قوی ترین پادشاهی ها بود 

نمیدونم و نمیتونیم قضاوت کنیم دول امروت پیروزه یا روهان ولی بنظرم دول امروت چون زرهی ترن.

نه آقا همون لحظه که بنده نوشتم فرستادم شمام فرستادی:دی

راجع به آلفا اشتباه میکنیا:دی اگثرشون یا یک درصدی کمتر از اکثر اهل شبیه خون بودن و انگ ترسو بودن خوردن این دسته های الفی که شبیه خون رو به جنگ تن به تن و پر سروصدا ترجیح میدادن مخصوصا الف های جنگل بنظر من شبیه خون یکی از بهترین استراتژی هاست وقتی دشمنت چندین برابر از خودته و اینجا الف ها یکم منطقی کارمیکردن..

البته من الفای نولدور رو گفتم که اکثرا استراتژی خاصی رو پیاده نکردن . کلا سیلوان و سیندار مال شبیه خون و تیرکمون بودن که بحثشون جداست .

در 3 ساعت قبل، lord of gondolin گفته است :

آقا حس میکنم داره به این دورف ها ظلم میشه :دی

یه ذره هم از اونا بگین ؛ چیه همش انسان انسان میکنین :Balrog:

به نظر شما ، دورف ها هم سواره نظام داشتن ؟ اصلا سوار چی میشدن ؟

به به لگ : نه منظورم کلا ارتشای دو طرفن .

آقا کی انسان انسان کرد ؟!؟ من فقط کلا آدم و حوا میکنم ! ، بقیه که هی میگن الف ! من هدفم اثبات برتری انسان هاست !!!!! پس ایها الناس دوباره میپرسم ؛ آیا هنوز به انسان ها ایمان نیاورده اید :/ اگر نیاورده اید اینقدر میپرسم تا بیاورید :|

به دورف ها ظلم نمیشه . فکر نمیکنم دورف ها واسه جنگ ساخته شده باشن . در اصل سرسخت آفریده شدن چون شرایط زندگیشون اینجور ایجاب میکرد . هر چند که این خصوصیت واسه جنگ فوق العاده بود ! اونا گوشه گیر بودن و علاقه ای به جنگ نداشتن . همونطور که سالیان دراز با مردم دیل زندگی میکنن تو صلح . دورف ها فک کنم اسبچه داشتن بعضیاشون . بقیه بهتر میدونن جزییاتو . من کلا موقع خوندن داستان کلیاتشو میخونم :)))) 

در 3 ساعت قبل، The Nazgul گفته است :

نبرد هایی که سرانجامش جز شکست نیست بارها از انسانها شکل میگیره مثل مقاومت های نهایی ارنور یا حمله ائارنور و سوارانش به میناس مورگول اینها کارهایی بودن که نه الفها و نه دورفها مثالش رو خیلی کم انجام دادند . نومه نوری ها در اوج هم در دریانوردی از الفها پیشی گرفتن و در اهنگری و سازندگی هم با امثال نولدور و دورفهای اولیه برابری میکردن همه اینها از پتانسیل بالای نژاد انسان خبر میده ضمن عشق خاص افریدگار به انسانها هم اضافه بر این مسائل.

در نهایت اگر همین انسانها نبودند سرزمین میانه به منطقه کامل حکمرانی تاریکی تبدیل میشد و خود ارو میدونه با تسلط ساعرون بر کل سرزمین میانه بعدها چه عواقبی گریبان گیر بقیه اردا خصوصا والینور دست نیافتنی میشد!

نیروی کامل هاراد در اواخر دوران سوم اگر راهی میناس تریس میشد شکست گاندور و روهان با اون اتحاد نصفه نیمه و امدادهای غیبی قطعی میشد

انسانهای پلیدی چه در شمال و چه در جنوب کار خودشون رو کردند به نظرم در نبرد حلقه ساعرون به ارکهای بی مصرف خودش باخت فقط.

البته یکمم دارم از شرق و خاور میانه دفاع میکنم چون حس میکنم در حقشون کم لطفی شده وگرنه سخته بگیم کی قویتر بوده.
 

اقا بادیگاردهای گونداباد به بازی چه ربطی داره:D

تو هابیت میگه خود تالکین که تورین و فیلی و کیلی وقتی در نبرد تن به تن با بادیگاردهای گونداباد میجنگیدن تا پای مرگ و میمیرن...کم نیست این حرف!

در اینکه ارکها و اروکها و گابلین و کلا هرچی که ملکور و ساعرون از الف و ادم جماعت درست کرد بدرد نخور درومدن که شکی نیست اما بین اون ارکی که توی موریا از اراگورن جا خالی داد و فرودو رو زد با اون یارو گریشناخ بود چی بود ینی هیچ فرقی نیست؟:D

ایسترلینگا بایدم یاد چینیا و ژاپنیا بندازنت یجور یاد اور همون مناطقن به نوعی به نظرم 

در اینکه میگی گاندور و روهان از رون قویتره کاملا مخالفم نبرد اره بور ثابت کرد ایسترلینگها کاملا میدونن چیکار میکنن توی داستانهای نا تمام هم اشاراتی به تاثیر و خدمات مردان ایسترلینگی از همون دوران اول تا اواخر دوران سوم به تاریکی میشه 

تکنولوژی ارابه ها که کل شرقی ها از خاند و هاراد و رون داشتن مردان غربی ازش بی بهره بودن از یک طرف در وصف تکنولوژی شهر سازی و فرهنگ شاید ولی تکنولوژی جنگی به نظرم حداقل در نیمه دوم دوران سوم برتری خاصی نسبت به شرقی ها ندارن

ارفارازون احمق بودنش رو بخاطر گرفتن حق وارث حقیقی نومه نور میگم دیگه اسم نمیبرم دوستان میگن بخاطر توصیفات زیباییش ازش حمایت میکنی:D مارا با بزرگان انجمن در نینداز من با ارفارازون بیشتر مشکل ناموسی دارم تا چیز دیگه:D

غاصب که بود گول ساعرون رو که خورد نومه نور هم به فنا داد در اینکه قوی و با ابهت و زرنگ و...بود شکی نیست ولی .... :D

راجع به ویچ کینگم فکر میکنم جادو و طاعون و تفرقه ارنور باعث سقوطش شد وگرنه لشکر ویچ کینگ هرچی بود نمیتونست در مقابل یک ارنور متحد موفق باشه.

خلاصه یادمون نره پیشگویی بزرگ رو که تورین ملکور رو میکشه نه هیچ الف یا دورف یا مایار یا والاری! به انسان بودن خود ببالیم!:h14001:

با تمام حرف هایی که قبل پی نوشت و بعد پی نوشت زدی شدیدا موافقم D:

شما انسانی شرافتمند در راهی شرافتمند هستید :)))) 

مسلما نبردهایی که سرانجامش شکست حتمی بود و انسان ها بخاطر دفاع از سرزمینشون با شجاعت دفاع کردن و پیروز شدن که فقط مختص انسان هاست ! حمله آخر ائارنور که به معنی واقعی کلمه وحشی بود ! نومه نوریا هم برابری نمیکردن ! بالاتر بودن ( فک کنم خیلی تعصبی شد ? )

مسلما ارابه سواران و ماموکیلیا قوی بودن اما خب تمدن نداشتن ! یجورایی مثل اعراب که بدون هیچی به ساسانیان با اونهمهههه تمدن پیروز شدن . این نشون میده خیلی چیزا تو جنگ تاثیر داره .

آرفارازون هم از یه جهاتی واقعا حق داشت . ممنوعیت های بدی براشون وضع کرده بودن که خون آدمی که میخواد آزاد باشه رو به جوش میاره . 

لشکر آرنور شکست خورد چون تفرقه زیاد بود . اما یادت نره حریفش کم حریفی نبود ! نومه نوریای سیاه خیلی قوی بودن ! ترول ها و ارک های گونداباد هم به قول شما قویتر بقیه جاها بودن ! طاعون هم که بد موقع زد تو ذوقشون ! خشکسالی و سرمای هوا هم که به اوج رسید ! شاعر ایجور جاها میگه :

ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند    تا که آرنور ،، به نابودی بری مگه بیکارند :| ( البته نکته شعر اینه به جای نابودی کلمات بهتری میشه استفاده کرد :D )

حرف آخرت که مشتی بود بر دهان والینور ( مگه دهن دراورده :/ اااا نمیدونستم :)))

همین تورین اگه نفرینش نبود خیلی کارا ازش برمیومد . در کل حرفات طولانی بود و شب است ؛! کامل جواب ندادم به این دلیل .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
lord of gondolin
در 4 ساعت قبل، به لگ گفته است :

 

به دورف ها ظلم نمیشه . فکر نمیکنم دورف ها واسه جنگ ساخته شده باشن . در اصل سرسخت آفریده شدن چون شرایط زندگیشون اینجور ایجاب میکرد . هر چند که این خصوصیت واسه جنگ فوق العاده بود ! اونا گوشه گیر بودن و علاقه ای به جنگ نداشتن . همونطور که سالیان دراز با مردم دیل زندگی میکنن تو صلح . دورف ها فک کنم اسبچه داشتن بعضیاشون . بقیه بهتر میدونن جزییاتو . من کلا موقع خوندن داستان کلیاتشو میخونم :)))) 

 

خب پس از این نژاد بهتر سراغ دارید ؟ نه پی جنگن ، نه کشور گشایی ، سرشونم به طلاهاشونه :دی

ینی خیلی بچه های آروم و ساکتبن اما......اما.....زمانی که پاش بیفته ، تو جنگا تقریبا هیچ کس ( کار خودتو کردی به لگ ) به جز انسان ها جلو دارشون نیست .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به لگ
در 31 دقیقه قبل، lord of gondolin گفته است :

خب پس از این نژاد بهتر سراغ دارید ؟ نه پی جنگن ، نه کشور گشایی ، سرشونم به طلاهاشونه :دی

ینی خیلی بچه های آروم و ساکتبن اما......اما.....زمانی که پاش بیفته ، تو جنگا تقریبا هیچ کس ( کار خودتو کردی به لگ ) به جز انسان ها جلو دارشون نیست .

خوشحالم که ایمان آووردید برادر :D البته من همیشه دورف ها رو دوست داشتم بخاطر اینکه تو واقعیت امکان وجود داشتنشون بیشتر الف ها یا هر موجود دیگه ایه . اینو گفتم فکر نکنین من کافر شدم و به دورف ها اعتقاد ندارم :D من حتی به الف ها هم اعتقاد دارم ! اما پای انسان ها که میاد وسط پای منم باش میاد :| من دورف هارو بخاطر خرکی بودنشون دوست دارم که با خودشون حال میکنن اما پای موجود دیگه وسط بیاد زیاد قبولش نمیکنن . به جز چند مورد مثل گندالف و گالادریل . مثل همون اول فیلم هابیت که بشقابارو برا بیلبو جمع کردن :D ( دورف هارو تو فیلم هابیت قشنگ نشون دادن )

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Nienor Niniel
در در 7/18/2017 at 3:47 AM، soldier of gondor گفته است :

اول بگم تبعیض نژادی بیداد میکنه تو این تاپیک :دی

دوم بگم چرا هورین؟تورین که بهتر بود!بنظر من میتونستی بجای هورین اسم تورین رو بیاری :h14004:اینم منکر نمیشم که هورین میتونست بیشتر هم بکشه قطعا پسر هم در شرایط پدر بود یا همون نتایجو تکرار میکرد یا حتی بهترشو انجام میداد!(از ادمای خشمگین بگرخید:دی)

اول بپرسم که چرا میگی تبعیض نژادی. تبعیض وقتیه که من چون عشقم می کشه و بدون دلیل یه نژاد رو بالاتر بدونم و بیشتر به نفعشون صحبت کنم. اما من برای حرفام دلیل آوردم بعدم گفتم هر کدوم تو یه چیزی خوبن.

دوم بگم چرا تورین؟ حالا جدا از اینکه بیشتر نظر شخصی منه هورین، اما تو چی رو در تورین بهتر دیدی؟ میگم که هورین هفتاد تا اورک (یا ترول) کشت و فقط بالروگا حریفش شدند. امکا تورین با تعداد کمتر اسیر شد. ما جای ختاصی زور بازو و قوت بدنی  از تورین ندیدیم. اینکه میگی پسر از پدر بهتره  یا مثل پدره دلیل موجه و معتبر نداره. تورین هوش داشت! ولی چیزی نیست که ثابت کنه از هورین قوی تر بود؟ توجه کنی اژدها رو هم بیشتر با هوشش شکست داد تا زور بازوش.

 

در در 7/18/2017 at 3:47 AM، soldier of gondor گفته است :

کلا تالکین زیاد توی استراتژیک نبرد ها جزییات به کارنبرده یا دانش استراتژیک رو وارد کتاب نکرده یعنی شاید خیلی ساده جنگ ها پیش میرفتن جز غافلگیری و پشتیبانی چیز زیادی نگفته مثلا میتونست بگه مثل رومی ها لاکپشتی تغییر صف بدن:دی

بنظر من انسان ها و دورف میتونن کاندید بهترین نژاد ها واسه استراتژیک برتر باشن...چون نژادی نیستن که عمر طولانی داشته باشن و نبرد های بسیاری بیینن و به عینه تجربه کنن یا این دانش بهشون القا نمیشه یا الف های چند ده هزارساله ندارن تو دربارشون:دی در کمال سادگی و کم دانش بودنشون در مقابل الف ها که کلا پر قو بزرگ میشن خیلی خوب پیشرفت میکنن و شاید از الف هام جلو بزنن در علوم نظامی...بلاخره الف ها هم فرزندان ایلواتارند والا که نیستن:h14023:

آره زیاد جزئیات جنگ ها رو نداریم کلا ولی از همین توصیفات کلی هم میشه نتایجی گرفت به نظرم. توی الفا معمولا خاندان فئانور (اونم به طور خاصتر فئانور و مائدروس) بودند که کمی سیستم تهاجمی داشتند. همین طور هم الف های نارگوتروند بعد از فرماندهی تورین تورامبار.

 

در در 7/18/2017 at 6:23 AM، به لگ گفته است :

 من کلا با حرف های @Nienor Niniel موافقم و ایشون رو به عنوان انسانی شرافتمند برای دفاع از حقوق نابود شده ی انسان ها تحسین میکنم :D

سپاس از شما:D انسان ها همیشه مظلوم واقع میشن دیگه. خشگل و ناز نبودن هم دردسر داره :پی

 

 

 

در 18 ساعت قبل، The Nazgul گفته است :


ارفارازون احمق بودنش رو بخاطر گرفتن حق وارث حقیقی نومه نور میگم دیگه اسم نمیبرم دوستان میگن بخاطر توصیفات زیباییش ازش حمایت میکنی:D مارا با بزرگان انجمن در نینداز من با ارفارازون بیشتر مشکل ناموسی دارم تا چیز دیگه:D

احسنت! احسنت:D اینقدر که این بانوی به حق ملکه،مورد ظلم واقع شد هیچ کسی نشد. (اسمایل اغراق کردن در وسعت بالا). دوستان اشتباه می کنند :دی تار- میریل (آر-زیمرافل) در کنار زیبایی خیلی شایستگی های زیاد دیگه هم داشته که درسته استاد اشاره نکرده اما ما که می دونم دختر تار-پلانتیر که بد نمیشه:D

در 18 ساعت قبل، The Nazgul گفته است :


خلاصه یادمون نره پیشگویی بزرگ رو که تورین ملکور رو میکشه نه هیچ الف یا دورف یا مایار یا والاری! به انسان بودن خود ببالیم!:h14001:

بازم احسنت! از بین اونهمه فرمانروا و جنگجو فقط یک انسان فرمانده ی سپاه در نبرد روز بازپسینه. و به انسان بودن خود هم حتما می بالیم:h14023:

یادم نمیاد تاپیکی اینقدر به نفع انسان ها منحرف شده باشه:))

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
lord of gondolin

آقا ، حالا فرض کنیم تمام این نژاد ها مثل اورک ها و الف ها و ...... با هم متحد بشن ، به نظرتون کدوم ارتشی از کدوم دنیا حریفشون میشه ؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Uinen
در در 7/18/2017 at 1:23 AM، به لگ گفته است :

اصلا شما ماهی !! ماه هااا نه ماهی !! حرفی که زدی باعث شد من شما ایمان بیاورم !! انصافا این الفا جز قیافه و عمرشون که همه چی بشون میده چی دارن ؟؟

خیلی ممنون عجب تعریفی کردی :)) منم واقعا موافقم که تنها شانسی که این الفا آوردن این بود که زود تر از بقیه از خواب ایلوواتار بیدار شدن و خدایی به جز زیبایی و عمر جاودان دیگه چی از خودشون داشتن !!!

 

در در 7/18/2017 at 1:23 AM، به لگ گفته است :

ما اصلا آینور رو آدم حساب نمیکنیم !!! بحثش جداست میخوای شما بازش کن من رمانم خیلی طولانی شده حال ندارم !!

دستت درد نکنه که مارو آدم حساب نمیکنی :)) 

راستش من فعلا اصلا قصد ندارم هیچ تایپکی راه بندازم ، نمیدونم چرا خجالت میکشم تایپک بزنم :D

در در 7/18/2017 at 1:23 AM، به لگ گفته است :

گفتم هر جور عشقتون میکشه نژادارو مقایسه کنین. نگفتم بین سه تا یا همه . در مورد انسان ها هم شما فکر میکنین اونا خیلی ضعیفن که بم برخورد D::::

من ؟؟؟؟ من غلط بکنم انسان هارو ضعیف فرض کنم . خودم یکی از طرفدار های پروپاقرص انسان ها هستم !!! منظورم این نبود که انسان ها ضعیفن اتفاقا خیلی هم قوی هستن ولی خوب معمولا از نظر روحی بیشتر مقاومت نشون میدن تا جسمی !!! 

ولی درکل انسان ها عالی هستن اگه همه با هم متحد بشن دیگه والار رو هم آدم حساب نمیکنن چه برسه به بقیه !!

شجاعت هورین در روبه رو شدن با ملکور و اونو به باد تمسخر گرفتن به صدتا نفرین فئانور میرزه:67:

کشتن گلائرونگ خزنده بزرگ آنگبند ، کاری که خیلی از الفا جرأت انجام دادنشو نداشتن رو تورین انجام داد و تازه به قول دوستمون THE NAZGUL آخرش این تورین هست که ملکور قدرتمند ترین آینور رو از بین میبره .  به نظرم اون روز مانوه باید تاج پادشاهی رو دو دستی تقدیم تورین کنه ;)

و تازه جرأت و جسارت آرفاروزان اونقدر زیاد بود که باعث شد خوده ارو پا بزاره وسط معرکه و شکل جهان رو تغییر بده، خوده الیوواتار فهمیده بوده کله شقی انسان ها از دورف ها هم بیشتر بهتره والینور رو کلا پنهان کنه تا دیگه آدما مورد هجوم قرارش ندن . 

و خیلی موارد دیگه هست که میشه از شجاعت انسان ها نام برد که الان حالشو ندارم . 

خوده همین نزگول ها هم با اینکه در سمت تاریکی بودن ولی بازم قدرت انسان هارو خوب به نمایش گذاشتن . دمشون گرممممم:>)

ویرایش شده در توسط Uinen

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به لگ

آقا من فکر نمیکردم اینقدر طرفدار آدما تو این سایت باشه D: روزگار به کام ما باد . حالا کم کم حس میکنم داره حقوق الفا پایمال شه . شاید حزب باد شدم :D 

در 6 ساعت قبل، Nienor Niniel گفته است :

اول بپرسم که چرا میگی تبعیض نژادی. تبعیض وقتیه که من چون عشقم می کشه و بدون دلیل یه نژاد رو بالاتر بدونم و بیشتر به نفعشون صحبت کنم. اما من برای حرفام دلیل آوردم بعدم گفتم هر کدوم تو یه چیزی خوبن.

دوم بگم چرا تورین؟ حالا جدا از اینکه بیشتر نظر شخصی منه هورین، اما تو چی رو در تورین بهتر دیدی؟ میگم که هورین هفتاد تا اورک (یا ترول) کشت و فقط بالروگا حریفش شدند. امکا تورین با تعداد کمتر اسیر شد. ما جای ختاصی زور بازو و قوت بدنی  از تورین ندیدیم. اینکه میگی پسر از پدر بهتره  یا مثل پدره دلیل موجه و معتبر نداره. تورین هوش داشت! ولی چیزی نیست که ثابت کنه از هورین قوی تر بود؟ توجه کنی اژدها رو هم بیشتر با هوشش شکست داد تا زور بازوش.

 

آره زیاد جزئیات جنگ ها رو نداریم کلا ولی از همین توصیفات کلی هم میشه نتایجی گرفت به نظرم. توی الفا معمولا خاندان فئانور (اونم به طور خاصتر فئانور و مائدروس) بودند که کمی سیستم تهاجمی داشتند. همین طور هم الف های نارگوتروند بعد از فرماندهی تورین تورامبار.

 

سپاس از شما:D انسان ها همیشه مظلوم واقع میشن دیگه. خشگل و ناز نبودن هم دردسر داره :پی

 

 

 

احسنت! احسنت:D اینقدر که این بانوی به حق ملکه،مورد ظلم واقع شد هیچ کسی نشد. (اسمایل اغراق کردن در وسعت بالا). دوستان اشتباه می کنند :دی تار- میریل (آر-زیمرافل) در کنار زیبایی خیلی شایستگی های زیاد دیگه هم داشته که درسته استاد اشاره نکرده اما ما که می دونم دختر تار-پلانتیر که بد نمیشه:D

بازم احسنت! از بین اونهمه فرمانروا و جنگجو فقط یک انسان فرمانده ی سپاه در نبرد روز بازپسینه. و به انسان بودن خود هم حتما می بالیم:h14023:

یادم نمیاد تاپیکی اینقدر به نفع انسان ها منحرف شده باشه:))

فکر کنم زیادی به من تیکه پرونده شده تو این پست :D آقا من یبار گفتم عشقم میکشه که دلیل نمیشه بدون دلیل بگم B-) D; هورین صد درصد جنگوی بزرگی بوده ولی تورینم کم نبودا . همیشه عقل و ذهن متفکر تو نبرد مهمه ( البته بیشتر تن به تن وگرنه واسه یه لشکر که جلوته فرارش فقط بدرد میخوره :::::) ) اما هر چی حساب کنیم حرف شما درسته و هورین جنگجوی بزرگیتریه . ( از لحاظ هیکل منظورم بود :| )

هر چند که دو سه تا از انسان ها هم که خوشگل در اومدن باز مورد ظلم واقع شدن :D

اینقدر تاپیک ما خوندیم به نفع الفا منحرف بود ، گفتیم یکیم ما به نفع آدما بزنیم ؛) البته نکتش اینه که چون تاپیک فانتزیه کاملا دست خودمه بحث رو به نفع کی تموم کنم :D 

انسان ها تو روز باز پسین فکر کنم همه جزو لشکر مورگوثن که :/ ارکی که نباید تا اون موقع باقی مونده باشه . 

در 4 ساعت قبل، lord of gondolin گفته است :

آقا ، حالا فرض کنیم تمام این نژاد ها مثل اورک ها و الف ها و ...... با هم متحد بشن ، به نظرتون کدوم ارتشی از کدوم دنیا حریفشون میشه ؟

به نظر خودت :!? به نظرم دو تا سرباز تفنگدار بسشونه . یه بمب اتم بزنه آمریکا یا روسیه همه پودر میشن . البته جادو رو اگه در نظر نگیریم . مثلا مانوه بمبو فوت کنه بخوره تو روسیه :D اون وقت شاید هری پاتر اینا حریفشون شن . خوشم اومد تالکین دنیایی ساخت که آینورش همه دنیاهای فانتزی دیگه رو حریفه .

در 4 ساعت قبل، Uinen گفته است :

خیلی ممنون عجب تعریفی کردی :)) منم واقعا موافقم که تنها شانسی که این الفا آوردن این بود که زود تر از بقیه از خواب ایلوواتار بیدار شدن و خدایی به جز زیبایی و عمر جاودان دیگه چی از خودشون داشتن !!!

 

دستت درد نکنه که مارو آدم حساب نمیکنی :)) 

راستش من فعلا اصلا قصد ندارم هیچ تایپکی راه بندازم ، نمیدونم چرا خجالت میکشم تایپک بزنم :D

من ؟؟؟؟ من غلط بکنم انسان هارو ضعیف فرض کنم . خودم یکی از طرفدار های پروپاقرص انسان ها هستم !!! منظورم این نبود که انسان ها ضعیفن اتفاقا خیلی هم قوی هستن ولی خوب معمولا از نظر روحی بیشتر مقاومت نشون میدن تا جسمی !!! 

ولی درکل انسان ها عالی هستن اگه همه با هم متحد بشن دیگه والار رو هم آدم حساب نمیکنن چه برسه به بقیه !!

شجاعت هورین در روبه رو شدن با ملکور و اونو به باد تمسخر گرفتن به صدتا نفرین فئانور میرزه:67:

کشتن گلائرونگ خزنده بزرگ آنگبند ، کاری که خیلی از الفا جرأت انجام دادنشو نداشتن رو تورین انجام داد و تازه به قول دوستمون THE NAZGUL آخرش این تورین هست که ملکور قدرتمند ترین آینور رو از بین میبره .  به نظرم اون روز مانوه باید تاج پادشاهی رو دو دستی تقدیم تورین کنه ;)

و تازه جرأت و جسارت آرفاروزان اونقدر زیاد بود که باعث شد خوده ارو پا بزاره وسط معرکه و شکل جهان رو تغییر بده، خوده الیوواتار فهمیده بوده کله شقی انسان ها از دورف ها هم بیشتر بهتره والینور رو کلا پنهان کنه تا دیگه آدما مورد هجوم قرارش ندن . 

و خیلی موارد دیگه هست که میشه از شجاعت انسان ها نام برد که الان حالشو ندارم . 

خوده همین نزگول ها هم با اینکه در سمت تاریکی بودن ولی بازم قدرت انسان هارو خوب به نمایش گذاشتن . دمشون گرممممم:>)

خب کدوم مایایی آدم بود :| یکیشو گفتی من قول میدم دیگه اسم یه آدمو نیارم :/ تازه با گالادریلم ازدواج میکنم :// دیگه عذاب الهی ازین بیشتر که الفی ترسو را به همسری برگزینم :(( (خواهش مندیم این موضوع رو دوستان باز کنن چون هیلی وقته به گالادربل توهیل نشده و ما مانند هیزم با نفت هستیم . خواهش مندیم دوستان کمپین ضد گالادریل بیان تاپیک بزنن که ما بیلیم حوصلمون سر رفت :| )

شما اختیار داری ! من غلط بکنم شما رو آدم حساب نکنم !! من پروفایلتونو آدم حساب نمیکنم :/ ( خب آدم نیست دیگه خودتون گفتین :| ) شما بانوی دریاهایید مثلا در خورتون نیست آدم محسوب شید ای مایای بزرگ :))) همونطور که من هم آدم نیستم و الفی شرافتمندم .

 انصافا ارو هم خیلی نامرده . اگه لشکر آرفارازون الف بود با نوازش راهی سرزمینشون میکرد اما چون آدم بودن کشتشون :/ تبعیض نژادی کر مون کرد . خو میذاشتی لشکر میرسید اگه والینور داشت شکست میخورد اونموقع دست به کار میشدی .بترکونید ی نمیکرد به نظرم قدرت  نابودی والینور رو داشتن ؛/

نازگول ها نمونه کامل قدرت انسان ها با جادوین . یه هزارتاشون قشنگ میتونه با جادو والارو بخوابونه ! اصلا من دوست دارم اینطور فکر کنم ! عشقم میکشه !!! ( دیگه جدی جدی تعصبی شد نیه نور :))) چه خبره والار اینقد قوین !!! اصلا حالا که اینطور شد ارو هم حریف انسان ها نمیشه ! به قول @Lord Thranduil مرسی اه 

در مورد تاپیک آینور هم یکی قبلا زدم هیشکی حال نداشت بیاد . بعدا اگه وقت کردم میزنم بیاید بترکونید .

و کلام آخر اینکه ما در گذشته حامیانی بس بزرگ داشته ایم که بازنشسته شده اند و نمودونم چرا نمی آیند یکم از انسان ها دفاع کنند . حالا بعضیاشان وقت ندارند مانند ت.ت اما ای بزرگ مرد تاریخ که شجاعتت در چشمان مانوه باد ! ( منظور اینه که مانوه شجاعتو دید ترسید ! )@R-FAARAZON چرا نمیای حداقل از حق خودت در مورد حمله به والینور دفاع کنی :/ هی من باید بگم :| . لااقل بیا بگو لشکرت چقد بزرگ بود .

بچه ها یه تاپیک بزنین حوصلمون سر رفت بیایم اونجارو بشلوغیم ؛) بگم که من خیلی جاها شوخی میکنم در مورد انسان ها و میدونم که مثلا حریف والار نمیشن ! فک نکنین تعصبیم !!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
lord of gondolin

نه بابا ، هری پاتر دیگه چیه فوقش وارکرفت حریفشون بشه .

اما من باز پای حرفم هستم که دورف ها تو بــــــــهـــــــــتـــــــــــریــــــن شـــــــــــرایــــــــــط از همه بهترن . باز تاکید میکنم بهترین شرایط . آخه الف ها که همیشه تو بهترین شرایطن ، آدمام همینطور ( به لگ جان حالا نکوبی مارو :دی ) ، اما بیچاره دورف ها یا بهشون اژدها حمله میکنه ، یا بالروگ میکشتشون ، یا اورک ها حمله میکنن ، یا....... کلا تو اکثر مواقع نژاد بدبختین .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به لگ
در 46 دقیقه قبل، lord of gondolin گفته است :

نه بابا ، هری پاتر دیگه چیه فوقش وارکرفت حریفشون بشه .

اما من باز پای حرفم هستم که دورف ها تو بــــــــهـــــــــتـــــــــــریــــــن شـــــــــــرایــــــــــط از همه بهترن . باز تاکید میکنم بهترین شرایط . آخه الف ها که همیشه تو بهترین شرایطن ، آدمام همینطور ( به لگ جان حالا نکوبی مارو :دی ) ، اما بیچاره دورف ها یا بهشون اژدها حمله میکنه ، یا بالروگ میکشتشون ، یا اورک ها حمله میکنن ، یا....... کلا تو اکثر مواقع نژاد بدبختین .

انصافا بات موافقم :D یادم نیست کدوم تاپیک ولی یکی از تاپیکا دقیقا همین حرفو زدم که دورف ها بدشانس ترین نژاد آردان .

بیچاره ها تا یذره قدرت گرفتن یه موجود عجیب غریب خوابوندشون !! بالروگ موریا و اسماگ و ارک های گونداباد ! کلا شانس نداشتن . اما کلا بازم کندی و کوتوله گیشونه که همیشه براشون دردسر میسازه . اونا قوین ولی الفا که فرزن و میخوان چیکار کنن ؟؟ ( نگفتم آدما تا نگین این به لگ همش از ادما میگه :دی ) . به نظر من تو بهترین شرایط ، دورف ها از لحاظ دفاع صد درصد بهترین نژادن ولی تو حمله بعید میدونم . فکر کن تا بیان به یجا حمله کنن نصف ارتششون پیر شده :D

بازم میگم که هیچ نژادی تو دفاع حریف دورف ها نمیشه مخصوصا وقتی تو قلعه شون و تو بهترین شرایط باشن . اما وقتی از قلعه بیان بیرون و حمله کنن از الف ها هم امکان شکستشون بالاست ؛) چه برسه آدما که یه تاکتیک میزنن دورف ها نصفشون رو هوان :D

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
soldier of gondor
در در ۱۳۹۶/۴/۲۸ at 8:20 PM، Nienor Niniel گفته است :

اول بپرسم که چرا میگی تبعیض نژادی. تبعیض وقتیه که من چون عشقم می کشه و بدون دلیل یه نژاد رو بالاتر بدونم و بیشتر به نفعشون صحبت کنم. اما من برای حرفام دلیل آوردم بعدم گفتم هر کدوم تو یه چیزی خوبن.

دوم بگم چرا تورین؟ حالا جدا از اینکه بیشتر نظر شخصی منه هورین، اما تو چی رو در تورین بهتر دیدی؟ میگم که هورین هفتاد تا اورک (یا ترول) کشت و فقط بالروگا حریفش شدند. امکا تورین با تعداد کمتر اسیر شد. ما جای ختاصی زور بازو و قوت بدنی  از تورین ندیدیم. اینکه میگی پسر از پدر بهتره  یا مثل پدره دلیل موجه و معتبر نداره. تورین هوش داشت! ولی چیزی نیست که ثابت کنه از هورین قوی تر بود؟ توجه کنی اژدها رو هم بیشتر با هوشش شکست داد تا زور بازوش.

 

آره زیاد جزئیات جنگ ها رو نداریم کلا ولی از همین توصیفات کلی هم میشه نتایجی گرفت به نظرم. توی الفا معمولا خاندان فئانور (اونم به طور خاصتر فئانور و مائدروس) بودند که کمی سیستم تهاجمی داشتند. همین طور هم الف های نارگوتروند بعد از فرماندهی تورین تورامبار.

 

سپاس از شما:D انسان ها همیشه مظلوم واقع میشن دیگه. خشگل و ناز نبودن هم دردسر داره :پی

 

 

 

احسنت! احسنت:D اینقدر که این بانوی به حق ملکه،مورد ظلم واقع شد هیچ کسی نشد. (اسمایل اغراق کردن در وسعت بالا). دوستان اشتباه می کنند :دی تار- میریل (آر-زیمرافل) در کنار زیبایی خیلی شایستگی های زیاد دیگه هم داشته که درسته استاد اشاره نکرده اما ما که می دونم دختر تار-پلانتیر که بد نمیشه:D

بازم احسنت! از بین اونهمه فرمانروا و جنگجو فقط یک انسان فرمانده ی سپاه در نبرد روز بازپسینه. و به انسان بودن خود هم حتما می بالیم:h14023:

یادم نمیاد تاپیکی اینقدر به نفع انسان ها منحرف شده باشه:))

بحث نژاد پرستی که مزاحه :دی 

نخیر هنوز هم میگم تورین:)) البته اینم منکر نیستم که هورین چقدر قوی بود...حالا نه سیخ بسوزه نه کباب بنظرم بگیم هورین و تورین هردو تقریبا در یک سطح بودن:)) 

راجع به امار هم عددی توی کتاب نیومده این ملاک قدرتمند بودن نیست پدرش تو یک نبردی هفتاد اورک و ترول رو کشت اگه تورین هیچوقت در نبرد بزرگی شرکت نداشت همه اکثر کوچک و متوسط بودن و اکثر جاها راه فرار وجود داشت 

تورین غافلگیر هم میشد...

هورین در میدان نبرد بود تورین توی جنگل نمیشه مقایسه کرد این شرایط هارو 

واقعا شرایط ها متفاوت بودن...ولی من با حرفت موافق هستم و هورین رو هم یکی از بزرگترین ها میدونم...ولی یه شرایط و نوع نبرد ها هم دقت کن:دی

@به لگ  تو این یک مورد باهام موافقی یجورایی  ^_^

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
تینگول
در در 7/19/2017 at 1:23 AM، lord of gondolin گفته است :

آقا حس میکنم داره به این دورف ها ظلم میشه :دی

یه ذره هم از اونا بگین ؛ چیه همش انسان انسان میکنین :Balrog:

به نظر شما ، دورف ها هم سواره نظام داشتن ؟ اصلا سوار چی میشدن ؟

به به لگ : نه منظورم کلا ارتشای دو طرفن .

اصلا فلسفه به وجود اومدن دورف ها با بقیه فرق میکنه . دورف ها بر خلاف انسان ها و الف ها و والا ها که توسط ایلوواتار افریده شدند .اون ها توسط یک والا به اسم اولمو به وجود اومدند و چون اولمو در ساخت ابزار مهارت داشت همین ویژگیشو به دورف ها هم منتقل کرد و اون ها بیشتر برای ساخت ابزار مهارت داشتن و معمولا در جنگ ها شرکت نمیکردند و در زیر زمین یا کوهها پنهان میشدند ولی با این وجود اون ها هم جنگ هایی داشتن و بله سوار نظام هم داشتن و بیشتر سوار گراز یا اسب های کوچیک میشدند .

 

سلام درباره موضوع تاپیک باید بگم که من خودم شخصا نژاد الف ها مخصوصا الف های سیندار  و نولدوها D: ولی فکر میکنم نژاد انسان های سرزمین اندور قدرتمند ترین نژاد بودند چون تنها نژادی بودند که اونقدر خودشون رو قدرتمند دیدن که تصمیم حمله به والینور و جنگ با والا ها رو گرفتند

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
lord of gondolin

نه داری اشتباه میکنی ، آئوله ، نه اولمو . اولمو والای نگهبان آب هاست . بعدشم آئوله فقط تونست جسم اونارو درست کنه و اونا فقط زمانی که آئوله حواسش بهشون بود میتونستن حرکت کنن . این ارو بود که بهشون اراده داد ،ارو هم به اونا میگه فرزند خوانده . 

 

اون جزیره و حکومت هم اسمش نومه نور بود که با فرماندهی آر فارازون به والینور حمله کرد . آندور نبود

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
الوه
در 19 ساعت قبل، lord of gondolin گفته است :

اون جزیره و حکومت هم اسمش نومه نور بود که با فرماندهی آر فارازون به والینور حمله کرد . آندور نبود

صرفا جهت اطلاع آندور به معنی زمین هبه گشته (کوئنیا)، یوزایان (آدونایی)، آنادونه (آدونایی)، النا یا النانوره (کوئنیا) یا نومه نور یا نومه نوره (کوئنیا) و وسترنس (زبان رایج) همه نامی برای اون جزیره ای هست که نومه نوری ها درش ساکن بودن. برای معنی های دیگه هر کدوم میتونید خودتون جستجو کنید.

 

پ.ن.

لطفا به موضوع تاپیک و تالاری که درش هست دقت داشته باشید و در چارچوب موضوع تاپیک و رشته افسانه تالکین به بحث و گفتگو بپردازید. در صورتی که میخواهید به بحث دیگری بپردازید یا سوالی خارج از موضوع تاپیک دارید می توانید اقدام به ارسال تاپیک جدید در بخش مربوطه خود کنید. با تشکر.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Nienor Niniel
در در 7/21/2017 at 4:32 AM، soldier of gondor گفته است :

نخیر هنوز هم میگم تورین:)) البته اینم منکر نیستم که هورین چقدر قوی بود...حالا نه سیخ بسوزه نه کباب بنظرم بگیم هورین و تورین هردو تقریبا در یک سطح بودن:)) 

راجع به امار هم عددی توی کتاب نیومده این ملاک قدرتمند بودن نیست پدرش تو یک نبردی هفتاد اورک و ترول رو کشت اگه تورین هیچوقت در نبرد بزرگی شرکت نداشت همه اکثر کوچک و متوسط بودن و اکثر جاها راه فرار وجود داشت 

تورین غافلگیر هم میشد...

هورین در میدان نبرد بود تورین توی جنگل نمیشه مقایسه کرد این شرایط هارو 

واقعا شرایط ها متفاوت بودن...ولی من با حرفت موافق هستم و هورین رو هم یکی از بزرگترین ها میدونم...ولی یه شرایط و نوع نبرد ها هم دقت کن:دی

خب جالبه که میگی شرایط برابر نیست و شرایط تورین رو بدتر می دونی! تورین کی مثل هورین تو دل قلمروی مورگوت وسط نیروهاش بود؟ همون طور که خودت گفتی تورین اکثرا تو جاده ها بود و راه فرار داشت. احتمالش خیلی کمتر بود که وسط "بالروگ" ها محاصره بشه مثل هورین. اونوقت درک نمی کنم چرا تورین رو برتر می دونی! جنگل هر چقدر هم به خودی خود خطرناک باشه می دونی تک و تنها تو دل سپاه دشمن نموندی. یادم نمیاد تورین هم جایی گیر کرده باشه، جز اونجا که چند تا اورک گرفتن و بردنش و شکنجه ش کردن و... که از دست همونا بلگ و گویندور نجاتش دادند. 

راجع به آمار عددی توی کتاب نیومده اما راحت میشه فهمید هفتاد تا تعداد زیادیه. تورین که معمولا با افرادش می جنگید خیلی بعیده وسط هفتاد تا اورک یا این حدود یه دفعه گیر کنه. چون معمولا چنین گروه هایی به اورکای رهگذر یا یاغی برخورد می کنند نه یه سپاه از پیش منظم و سازمان دهی شده برای میدون نبرد، البته این برداشت منه. اما جدا از اون، این هفتاد تا فقط آخر نبرده. وقتی که هورین تنها می مونه. قبل تاز اون با افرادش و برادرش کلی جنگیده، قبل از اون هم با بقیه توی جنگ بوده. اصلا جنگش چند روز طول کشید و این اولین جنگش هم نبود. وقتی در نظر بگیری تقریبا چه کارایی کرده و چقدر انرژی گذاشته می تونم طبق حدسم بگم آمار بهتری نسبت به تورین داشته در قدرت و استقامت.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
lord of gondolin

فقط ببخشید یه سوال . چون من سیلماریلیون رو هنوز نخوندم و اطلاعاتی که دارم از این سایته ، میخواستم بدونم دورف ها به غیر از نبرد پنج سپاه ، دیگه تو چه جنگ هایی شرکت داشتن ( جنگ های مهم )

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به لگ
در 1 ساعت قبل، lord of gondolin گفته است :

فقط ببخشید یه سوال . چون من سیلماریلیون رو هنوز نخوندم و اطلاعاتی که دارم از این سایته ، میخواستم بدونم دورف ها به غیر از نبرد پنج سپاه ، دیگه تو چه جنگ هایی شرکت داشتن ( جنگ های مهم )

فک کنم اگه جستجو میکردین بهتر بود . آزانول بیزار و اشک های بیشمار و اگه قرار به مهم بودنه نبرد های خودشون هم مهم بود . مثل باز پس گیری موریا . ازونجا که خودم کامل یادم نبود ( حداقل اسماشونو ) رفتم این تاپیک قدیمیو از تو خاک خلای آردا بلند کردم !

سارن آتراد ! عاشق این جنگ بودم ولی اسمشو یادم نمیومد . آیا باور نمیکنید الف ها دورف ها را پوکاندند :D

اسم بقیشونم یادم نمیاد همینطوری میگم :|

یکی شون تو دوران حمله سائرون وآراگورن بود که مردمان رون به اره بور حمله کردند .

دو سه تا نبرد دیگه هم تو دوران اول بودند . یه نبرد دیگه هم فک کنم تو کوهستان آبی رخ داد . آقا اسماشونو یادم نمیاد دیگه مگه من شمام :D

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Meneldor

  با عرض سلام خدمت دوستان:Gandalf:

به نظر من اژدهایان از همه ی نژاد های دیگه قوی تر هستند مخصوصا از نظر جسمی و فیزیکی . البته از هوش بالای بسیاری از آنها نمیتوان چشم پوشی کرد ولی اون چیزی که باعث میشه اگه اونارو با سایر نژاد ها توی یه نبر فرضی قرار بدیم ، پیروز بشن همین توان جسمی و هیکل بزرگ برخی از آنها است . مثلا میشه در این باره اشاره کرد به :

آنکالاگون از قوی ترین اژدهایان/ اسماگ با هوش ترین اژدهایان / گلارونگ فریبکارترین اژدهایان و :animatedfellbeast:.......................:Gandalf:

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
lord of gondolin
در 9 ساعت قبل، Meneldor گفته است :

  با عرض سلام خدمت دوستان:Gandalf:

به نظر من اژدهایان از همه ی نژاد های دیگه قوی تر هستند مخصوصا از نظر جسمی و فیزیکی . البته از هوش بالای بسیاری از آنها نمیتوان چشم پوشی کرد ولی اون چیزی که باعث میشه اگه اونارو با سایر نژاد ها توی یه نبر فرضی قرار بدیم ، پیروز بشن همین توان جسمی و هیکل بزرگ برخی از آنها است . مثلا میشه در این باره اشاره کرد به :

آنکالاگون از قوی ترین اژدهایان/ اسماگ با هوش ترین اژدهایان / گلارونگ فریبکارترین اژدهایان و :animatedfellbeast:.......................:Gandalf:

آره اما خب تعددشون کمه ، بعدش منقرض هم شدن ( بزرگاشون ) . اگه اینشکلی نبود ، مثلا با پنج شیشتا آنکااگون میتونستیم حتی والینور که سهله ، مورگوت رو هم شکست بدیم .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
فینگون

سلام

سوال تاپیک قویترین نژاد تو جنگهای ذهنیه که دوستان جواب دادند اما در دنیایی که سازوکارهای واقعی در آن ماجراهای فانتزی رو جلو میبره قویتر بودن به معنی موفق بودن و قدرت داشتن نیست . برای موفقیت یک نژاد چهارعامل مهم وجود داره اول رهبری با درایت و شجاعانه و لایقانه است دوم وفاداری توده و اطاعت پذیری کامل سوم ایمان به هدف ،اتحادو تلاش برای آن چهارم انگیزه برتری جویی

درباب عامل اول:

الفها: به جز فیانور و تعدادی از پسرانش با کفایت ترین الفها رهبری را به عهده داشت

دورفها: رهبران دورفها در کنار طلا و گنجینه های خود خوی درایت را از دست میدادند مانند تورین اوکنشیلد یا پدر بزرگش ترور که نصیحتهای درست را نشنیده گرفتند

انسانها: به جرات میتوان گفت رهبران دل داده والینوروالفها بهترین رهبران انسانها بوده اند اما بقیه اشتباهات یا نابخردیها و همچنین بی لیاقتیهای زیادی نشان دادند

اورکها : در کل جز جنگ با دورف ها و عبور دورفهای بیلبو از موریا من رهبری از اورک ها را به یاد ندارم

عامل دوم:

الفها: وفادار

دورفها: چندان وفادار نبودن البته اگر رهبری آنها را صاحب طلا و جواهر میکرد بدون تردید حمایتش میکردند مثل یاران کم تورین یا رفتن بالین بدون رضایت شاه به موریا 

انسانها: در بی وفایی این نژاد در دنیای تالکین شک نکنید فقط تئودن و سوارانش و سه نژاد اول اداین و معدودی از این قضیه مستثنی هستند

اورکها: بر اساس کتابهای تالکین سست ترین گروه بودند و هر لحظه آماده جنگ و جدل مثل فرودو در قلعه و تعقیب فرودو وسم توسط دو اورک

عامل سوم: 

الفها : کاملا به هدفی که در نظر داشتند وفادار بودند

دورفها: آنها چندان به هدف در روزهای سخت پایبند نبودند

انسانها: انسانهای تالکین نهایت هر دو طرف این عامل را در خود دارند کسانی چون هورین ، تورین و....

اورکها: اورکهای تالکین در زمان قدرت پیگیر مانند تعقیب دورفها و بیلبو و در زمان ضعف آماده فرار

عامل چهارم: 

در این باب انسانها و اورکها هر دو قویترین انگیزه را دارند با این تفاوت که اورکها به قدرتهای کوچک و انسانها به حکومتهای بزرگ و شکوهمند معتقدند

پ.ن. در کل اورکها را به همه مسخ شدگان مورگوت میتوان نسبت دادو در اکثر مواقع اراده مورگوت ویا سایرون ویا ویچ کینگ عامل اتحاد و درست عمل کردن اورکها میشده است

درباب وفاداری هم فکر کنم متن سیلماریل میگه که ملکور به انسانها امید بیشتری تا الفها بسته بود

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به لگ
در 8 ساعت قبل، فینگون گفته است :

سلام

سوال تاپیک قویترین نژاد تو جنگهای ذهنیه که دوستان جواب دادند اما در دنیایی که سازوکارهای واقعی در آن ماجراهای فانتزی رو جلو میبره قویتر بودن به معنی موفق بودن و قدرت داشتن نیست . برای موفقیت یک نژاد چهارعامل مهم وجود داره اول رهبری با درایت و شجاعانه و لایقانه است دوم وفاداری توده و اطاعت پذیری کامل سوم ایمان به هدف ،اتحادو تلاش برای آن چهارم انگیزه برتری جویی

جالب بود خوشم اومد اما قضیه به همینجا ختم نمیشه ! تجهیزات و عامل ترس و شجاعت و مهارت و قدرت بدنی و تعداد و مکان جنگ و استراتژی و نژاد رو باید در نظر میگرفتید ( چه دنیای واقعی چه آردا ). چیزی که اکثر ما در مورد جنگ نمیدونیم اینه که شرایطش خیلی با تصور ما قرق داره . تا اونجا که من تحقیق کردم همیشه لشکرای کوچیک ولی با انگیزه و فرمانده با درایت با یه استراتژی خاص میتونه قویترین دشمنارو بکوبه ( ولی ما عموما میفکریم که هر کی بیشتر باشه میبره !!). نمونش سردار سورنای بزرگ که استراتژی محشری در مقابل ارتش فوق سنگین روم استفاده کرد و پیروزی بزرگی کسب کرد .

البته خیلی از عوامل باز برمیگرده به همون فرمانده های دو طرف . یه فرمانده با درایت میتونه یه سربازاش شجاعت ببخشه و عامل ترس که خیلی تو جنگ مهمه رو نثار دشمن کنه . همینطور با استفاده درست از منابع و تجهیزات استراتژی و تجهیزات نظامی خوبی بسازه . مثل سلاح chu Ko Nu که هرچی سرچیدم اسم فرمانده شو پیدا نکردم ( قبلا شنیدم ولی اینقد این چینیا اسمای خرکی دارن یادم رفت )

خب میرسیم به عامل مکان که اصلا نتیجه جنگ رو این تایین میکنه . مثلا یه لشکر با سوار نظام قدرتمند واسه حمله به شهر های قدیم که کوچه پس کوچه های تنگی داشتن کار خیلی مشکلی بوده ! اما یه لشکر با نیزه دار قوی تو یه نبرد شهری خیلی میتونه موثر باشه مثل فالانکس های یونان باستان . اصلا این بحث جنگ خیلی طولانیه و بیشتر سلیقه ای و آردایی هست . چون جنگ ها مثل دنیای واقعی سخت نیست و کلل نتیجش بستگی به امید داره !! همیشه پنج هزار تا آدم صد هزار تا ارک بی زبون رو بدون استراتژی و ... مثل پشه له کرده ! این احتمالا برمیگرده به نوع داستان و نویسنده.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
*فئانور*

تاپیک جالبی بود

نتونستم همه پست هارو بخونم پس اگه مطلب تکراری بود به بزرگی خودتون ببخشید.

خب اول باید توجه کرد که منظور از کلمه "قدرت" چیه.میشه زور بازو تعبیرش کرد میشه قدرت ذهن تعبیرش کرد و...

هر کدوم از نژاد ها خصوصیات خودشون رو دارن هر کدوم از نظری بر دیگر نژادها برتری دارن

ولی نظر شخصی خودم رو بخوام بگم قطعا الف ها هستن.چون معتقدم استاد تالکین خودشون بر این نکته تاکید داشتن.

پ.ن:هیچ کس که به بی رقیبی والار  شک نداره؟:)

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...