رفتن به مطلب
  • 1
ILMARE

قاتل اصلی و حقیقی ویچ کینگ کیست؟ مری یا ائووین؟

سوال

8 پاسخ به این سوال تا کنون داده شده است

Recommended Posts

  • 6
الوه

اون جمله به اصطلاح پیشگویی به هیچ عنوان نمیگه که یک زن شاه جادوپیشه رو میکشه و میشه برداشت های مختلفی از اون جمله کرد که خب هدف تالکین هم همین بوده. به هرحال براساس مدارک موجود ضربه ائووین بدون ضربه مری با اون دشنه خاص یحتمل نمیتونست همچین اثری روی شاه جادوپیشه آنگمار بگذاره و راه کشته شدن جادوپیشه با ضربه مری باز میشه. پیشنهاد میکنم از این پست تا چند پست بعد رو نگاه بندازی، یه لینک هم وسط کار به یه پست از تضاد هست که میتونه کمک کنه:

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 4
goshtapo

هرچند نمی دونم روح هم کشته میشه یا نه ولی قاتل ائوین هستش چون هیچ مردی قادر به شکست ویچ کینگ  نیست.یک تناقض دیگه هم اینه که فقط شمیشیر های گور پشته قادر به زخمی کردن ویچ کینگ است که اونم دست مری بود 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 2
به لگ

در اصل حساب کنیم ائووین کشت . ضربه ی مری هر چند کاری بود نمیتونست باعث کشتن ویچ کینگ بشه اما ضربه ی ائووین رسما کشتش . توی دنیای واقعی هم همینجوریه دیگه . تو نبردای واقعی هم طرف میزنه میپوکنه ولی ضربه خلاصی رو کسی دیگه میزنه ( مثال ) . با این حال میشه گفت هر دوشون کشتن چون اون که زده به هر حال اگه ضربه خلاصی نمیزد هم میمرد . کلا سوال جالبی بود و میشه همه جوری حسابش کرد .

در آخر قاتل اصلی ائووین چون هم ضربه ی کاری زد هم ضربه خلاصی . مری فقط طلسم رو شکست .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 2
lord of gondolin

اصلا فکر کنم ویچ کینگ نمرد . فقط اون مکان رو ترک کرد . چون نزگول ها که نمیمیرن .:h14022::-\ 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 0
Eruyeganeh

بدون مری یا ایووین ویچ کینگ کشته نمیشد 

  • نمیشه بگیم که فقط یه نفر ویچ کینگ رو کشت و فقط به خاطر اون هست . یه کار دو نفره بود :animatedfellbeast:

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 0
Alkar

در اصل مری بوده چون وقتی ضربه اصلی رو با اون شمشیر زد راه کشتن ویچ کینگ رو باز کرد بعدش هم هرکی میتونست ضربه دوم رو بزنه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 0
R-FAARAZON

اولین چیزی که به ذهن من می رسه احتمال زیاد در اقتباس تالکین از شاهکار شکسپیر یعنی مکبثه. در این تراژدی هم ، مکبث با توجه به پیشگویی ، به نوعی تکبر و غرور و اطمینان خاطر از پیروزی می رسه، قضیه ای که به نظرم می تونه چندین نکته رو مشخص کنه. یکی زاویه دید ماست ولی گاهی معنی جملات و دیدی که به زندگی داریم با تغییر زاویه و دوری تک بعدی در نگاهمون ممکنه تغییر کنه، دوم نقش غرور و خودخواهی بر بستن چشمان آدمی بر ضعف هاش و برطرف کردن اوناست ( برگها وقتی می ریزند که فکر می کنند طلا شده اند) و سوم اشاره به  قاعده دست بالای دست بسیار است، منیت، اعتماد به نفس و خاطر جمع شاه جادو پیشه آنگمار (که به نظرم در کتاب بازگشت پادشاه زهر چشم خوبی از گندالف گرفت و پای دروازه میناس تیریث می تونست اگه لشکریان روهان از راه نرسیده بودن بتونه گندالف رو در هم بشکنه)  اونو به جایی رسوند که هم توسط شخصی که فکرشم نمی کرد( مری) ضربه خورد و هم توسط یک زن که واقعا در مخیله ش نمی گنجید به فرجام کارش رسید. جالب اینجاست که مری به نوعی با فداکاری و سینه سپر کردن باعث شکسته شدن طلسم شد ولی شاه جادوپیشه آنگمار هیچ پیش مرگ و جانبازی رو نداشت که مرگ خودشو بر مرگ ویچ کینگ مقدم بدونه و این تفاوت بین جامعه ایه که صرفا با زور و توسل به سلسله مراتب اداره بشه نسبت به روابطی که مبتنی بر عشق و دوستی باشه و گاه این عشق و انسانیت عاملی بشه که انسان ها قادر به انجام کارهایی بشن که بیشترن از ظرفیت روحی اوناست. پس علت اصل و زمینه اصلی مرگ ویچ کینگ خود این شخصیت مخوف بود، کاتالیزور مری بود و تمام کننده ائووین.

ویرایش شده در توسط R-FAARAZON

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...