رفتن به مطلب
  • 3
Lord Thranduil

گیل گالاد در چه جنگ هایی شرکت داشت؟

سوال

Lord Thranduil

سلام دوستان

راستش وقتی که داشتم سیلماریلیون رو میخوندم درباره خیلی از شخصیت ها واسم سوال پیش می اومد... سوال خودم درباره شخصیت گیل گالادِ:

لطفا اگه کسی میتونه یه سری اطلاعات درباره جنگ های گیل گالاد بده...

ممنون

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

2 پاسخ به این سوال تا کنون داده شده است

Recommended Posts

  • 2
*Manwë*

درود 

خب، بهتره فقط درباره جنگاش نگیم و به صورت کل توضیح بدم تا کامل مطلب جا بیوفته، گیل گالاد ششمین شاه برین نولدور بود. فرزند شاه فینگون، از خاندان فینگولفین، گیل گالاد در اواخر دوران اول به دنیا اومد و پس از جنگ داگور براگولاخ پدرش اون رو نزد کیردان فرستاد و خود شاه هم در نبرد اشک های بی شمار کشته شد. بعد از فرو رفتن بلریاند او در لیندون، شمال غرب کوهستان آبی، حکومت خودش رو تاسیس کرد. الروند هم همراه او بود، همه چی آروم بود تا سائورون با نام آناتار برگشت و خودش رو فردی خوب و دوستدار الف ها معرفی کرد ولی مردم گیل گالاد و بانو گالادریل به او اعتماد نکردن ولی مردم کلبریمبور در اره گیون نزدیک ریوندل دوران سوم به او‌ اعتماد کردند و بعد از به قدرت رسیدن سائورون فکر کنم استارت جنگا از اونجا خورد و او به شمال حمله کرد. وقتی فهمید قدرت حلقش روی الف ها تاثیری نداره چون حلقه ها رو پنهان و استفاده نکردن به شمال و اره گیون حمله کرد و اکثر حلقه ها و حلقه های آدمیان رو به دست آورد و کلبریمبور رو هم کشت و قدرتش زیاد می شد تا اینکه نومه نوری ها رسیدن. سپاه شاه آر فارازون. نومه نور رو خلاصه میکنم میرم بعد از سقوطش بعد از نابودی نومه نور الندیل همراه پسراش به سرزمین میانه اومدن و پادشاهی ارنور و گوندور رو تاسیس کردن تا اونجا که سائورون برگشت و گیل گالاد و الندیل به همراه فرزندانش و در کل الف ها و انسان ها به جنگش رفتن، نبرد آخرین اتحاد که مهمترین جنگ گیل گالاد بود و در همین جنگ هم به همراه الندیل و و پسرش آناریون کشته شدند و بقیه داستان رو هم که همه بلدن. جنگهای دوران دوم و جنگ آخرین اتحاد، در جنگ های دوران اول حضور نداشته ممکنه در جنگ های اواخر دوران اول در نزدیکی فالاس یا خلیج بالار شرکت کرده باش چون اسمی ازش در شرکت در جنگ های دوران اول نیومده چون کودک بوده 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 4
تور پسر هور

گیل گالاد یکی از فرزندان شاه فین گون مقتدر بود و از دوران اول هم بوده.در شرکت اون در جنگ خشم اطلاعی نیست.ولی با ارتش سائورون برای دفاع از مرز های خودش در جنگ بود.و در جنگ با خود سائورون در دامنه های کوه نابودی با شاه الندیل پسر آخرین فرمانروای آندونیه آماندیل غرب جویا پیش گام بود و دشمنان زیادی را با نیزه اش آیگلوس از پای در آورد اما در آخر به تالار های ماندوس رفت.در آخرین اتحاد الروند ریوندلی نیز همراه آنان بود.اما شاید اگر گیل گالاد نبود سه گانه لوتر شکل نمیگرفت.

تور فرزند هور

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...