رفتن به مطلب
  • 1
Thorin the Oak shield

چرایی عضويت مرى و پپين در ياران حلقه

سوال

Thorin the Oak shield

سلام خدمت تمام دوستداران اردا و دنياى تالكين

ميخواستم بدونم چرا لرد الروند اجازه داد كه مرى وپپين همراه با ياران حلقه برن حالا به سم و فرودو كارى ندارم ولى مرى و پپين نه جنگ بلد بودن و نه مهارت خاصى داشتن و رسوندن حلقه هم ماموريت خيلى مهمى بود براى چى ريسك كردن و اونا هم با خودشون بردن با اينكه ميدونستن ممكنه دستو پا گير باشن؟؟؟؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

4 پاسخ به این سوال تا کنون داده شده است

Recommended Posts

  • 5
ورونوه

منم جواب دقیقی ندارم. هرچی به فکرم می رسه می نویسم:

تصمیم الروند برای اینکه این دو تا رو به عنوان پیک بفرسته به شایر جالب نبود به نظرم. اونطوری که هم نزگول و هم سارومان دنبال هابیت+ حلقه افتاده بودن، با توجه به اطلاعاتی که اینا داشتن بیرون رفتنشون از ریوندل هم خودشون و هم مأموریت رو به خطر می انداخت. گذشته از اون پی پین میگه اگه من رو جا بذارین هر طور شده دنبال گروه راه می افتم. که باز بهتر بود همراه گروه باشه و تحت نظارت آراگورن و گندالف.

علت دیگه ش دفاع گندالف از این دو تا بود. که میگه حتی اگه گلورفیندل رو انتخاب کنی کار زیادی از دستش بر نمی یاد. روی دوستی اینا حساب کن و نگذار که خجالت زده از سفر  جا بمونن.

برداشت من از این حرفش شاید منطقی نباشه. ولی چیزیه که باعث میشه این بخش داستان رو خیلی دوست داشته باشم. مأموریتشون مثل تیر در تاریکی بود، همینطوریش هم انقدری برنامه ریزی و شانس نداشتن که بردن این دوتا بخواد کمش کنه.  این بود که ترجیح دادن هر دستی برای کمک دراز شده رو بگیرن. همه ی داوطلب ها رو ببرن. نخواستن سفری که به قصد دفاع از "همه ی چیزهای خوب" در برابر "همه ی شرارت" انجام می گیره با دلخوری شروع بشه، که  اینا شرمنده و با چشمهای منتظر  این طرف بمونن و حواس سم و فرودو هم در طول سفر پرت این دو تا بمونه. رفتار الروند وقتی بدون سخت گیری اضافه میگه: "پس بگذار چنین باشد." خیلی بزرگوارانه س به نظر من.

یه دلیل منطقی هم میشه آورد ولی زیاد با اخلاق الروند و گندالف سازگار نیست: اضافه کردن این هابیت ها به عنوان پوششی برای فرودو. که در مورد اورک ها و سارومان جواب هم داد و اینا رو با هابیت اصلی اشتباه گرفتن.

باز یه دلیل خارج از متن می تونه این باشه که ارباب حلقه ها اول قرار بود دنباله ی هابیت باشه. هابیت ها قهرمانش باشن. استرایدر اولیه یه هابیت بود. تالکین نخواسته خیلی کمرنگ بشن و با اضافه کردن اینا کفه ی همراهان حلقه رو به نفع هابیت ها سنگین کرده.

البته بیشتر پی پین خرابکاری کرد، مری هابیت زرنگی بود.  دسته گل خاصی هم یادم نیست به آب داده باشه.سم خیلی فراتر از انتظار رفتار کرد وگرنه احتمال دست و پاگیر شدن سم بیشتر از مری بود.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 4
تور پسر هور

مری و پیپین بر حسب اتفاق راهی شدند.چون لرد الروند میخواست 2 نفر دیگه رو که جنگ بلد بودن بفرسته.اما به اصرار گندالف و مری و پیپین این دو راهی سفر با یاران شدند.برای اطلاعات بیشتر به کتاب ارباب حلقه ها،کتاب دوم،و فصل شورای الروند مراجعه کنید

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 0
alirezatheking

شاید سرنوشت شون این بوده...

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 0
amit123456789123456789

در کتاب اول کتاب ارباب حلقه ها به این سوال جواب داده میشه (در صحبت های بین الروند و گاندلف)

اما نظر شخصی من با توجه به برداشت های من از متن کتاب : 1 گندالف معتقد بوده هابیت ها در مواقع لزوم شجاع و قوی میشن و کارهایی رو انجام میدن که حتی انسان ها والف ها هم نمیتونن از پسش بر بیان برای مثال فرودو و سم بودن که حلقه رو نابود کردند و وقتی مری و پپین از همون نژاد هستند میتونن در شرایط اضطراری واکنش درست انجام بدن و این شاید جزیی از طبیعت هابیت ها هست که در طول داستان شاهد اون هستیم که کار های فوق العاده رو انجام میدن (کشتن نزگول توسط مری و البته با کمک). 

2یاران حلقه گروهی برای حمله به اورک ها نبودند پس توانایی هایی جنگی زیاد به چشم نمی اومده .

3این مورد بیشتر یک دلیل شخصی هست : شاید اجتماعی بودن هابیت ها یکی از دلایل بوده. اون ها در کنار هم بهتر عمل می کردند( من در کنار دوستان خودم کار هایی رو که به من محول شده بهترانجام  میدم)

4 شاید هدف نویسنده اینه که یه پیام برسونه به ادم هایی که به علت شرایط  محدود شده و میخواد بگه اگه قرار باشه کاری توسط تو انجام بشه(اگه خودت بخوای)هیچکس جای تو نمی تونه این کارو انجام بده مری و پیپین مهم تریت عامل های سقوط سارومان بودن و شاید این مصداق کامل خواستن توانستن است هست .(ببخشید زیاد شد چشماتون خسته شد)

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...