رفتن به مطلب
  • 0
siavashgg

چه اتفاقی برای دورف های تو موریا افتاد؟

سوال

siavashgg

سلام

می دونم که بعد از اتفاقات هابیت بالین رفتش که موریا رو پس بگیره. تو فلش بک های قسمت اول فیلم هابیت گفته شد که بعد از حمله اسماگ دورف ها رفتن موریا و اونجا , برای گرفتن موریا جنگ کردن و پیروز شدن ولی فقط چند نفرشون زنده موندن پس یعنی موریا بعد از اینکه دورف ها پیروز شدن دوباره توسط دشمن اشغال شده که بعدا  بالین دوباره رفته که موریا رو پس بگیره ؟ اصلا چرا وقتی پیروز شدن اونجا نموندن؟

بعدش بالین رفت و موریا رو پس گرفت و تو ارباب حلقه ها دیدم که رفتن داخل موریا و اونجا قبر بالین بود. بالین رو می دونم چه جوری کشته شده ولی چه اتفاقی برای دورف های تو موریا افتاده که همشون مردن؟

گندالف داشت به کتابی رو می خوند که ماجراهای قبل از مردن دورف ها تو موریا بود. اتفاق های تو اون کتاب رو تالکین گفته؟

ممنون از همگی

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

4 پاسخ به این سوال تا کنون داده شده است

Recommended Posts

  • 1
siavashgg

دوستان جواب سوال اولم رو پیدا کردم.

چرا وقتی دورف های اربور تو جنگ موریا پیروز شدن نرفتن تو موریا و اونجا بمونند؟

این جنگ به اسم Battle of Nanduhirion  در سال T.A. 2799 رخ میده. داین پا اهنین و ارتش iron hills هم  تو این جنگ حضور داشته و بر خلاف گفته فیلم فقط اره بوری ها تو این جنگ حضور نداشتند بلکه داین و ارتشش هم بوده. ببینید این جنگ چی بوده که بعد ها گفته شده که خاطره این جنگ هنوز هم اورک ها رو به لرزه و دورف ها رو به اشک ریختن میندازه!

این جنگ تو یه روز تاریک تو زمستان اتفاق افتاده. ازاگ , ترور پدر بزرگ تورین رو نه تنها می کشه بلکه رو سر قطع شدش هم اسم خودش رو حک می کنه و بدنش رو به چندین قطعه تقسیم می کنه و غذای کلاغ ها می کنه.بعدش داین پا اهنین انتقام اون رو می گیره و ازاگ رو می کشه.

بعد از جنگ تراین پسر ترور خواست که وارد موریا بشه و اونو پس بگیره ولی دورف های iron hills این خواستش رو رد کردند و گفتند که ما این جنگ رو به یاد دورین انجام دادیم و همین کافیه. چیزی که از اقوام دورین باقی مونده بود به تنهایی نمی تونست نیروی قوی تشکیل بده که بتونه وارد موریا بشه. ولی دلیل اصلی که چرا وارد موریا نمیشن اینجاست که مثل اینکه داین به تنهایی نگاهی به استانه موریا انداخته و بالروگ رو دیده و به اونها گفته که Durin's Bane (بلای جان دورین ها) هنوز اونجاست. دلیل اصلی که چرا وارد موریا نشدند همینه.

 

ویرایش شده در توسط siavashgg

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 1
dain

درسته بالین یکی از تالار هارو میگیره.اما وقتی میخاد به دریاچه خلد بره توسط تیر یک گوبلین(اگه اشتباه نکنم)کشته میشه.بقیه دورف های موریا رو دقیقا یادم نمیاد اما فک میکنم توسط بالروگ میمیرن

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 1
alirezatheking

محتمل ترین فرضیه این هست که با آمدن بالروگ و گابلین ها افراد کشته می شوند ولی جالبه که سرنوشت اون مورخ دورف در لحظات آخر چی میشه و چرا گابلین ها اون کتاب را از بین نبردند؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 0
Erebor

کار گابلین ها بوده

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...