رفتن به مطلب
  • 0
legolas greeen leaf - 2016

آیا پیتر جکسون سیلماریلیون را می سازد؟

سوال

legolas greeen leaf - 2016

پیتر جکسون می گه هنوز قرار نیست به آخر سرزمین میانه نزدیک بشیم می دونیم منظور ایشون کتاب سیلماریلیون است در حالی که در یک مصاحبه ای دیگر می گوید سیلماریلیون قرار نیست ساخته بشود اما مثل این که جکسون می خواهد سیلماریلیون را هم بسازد در حالی که سر و کارش با کمک کردن به کارتون تن تن است به گفته استیون اسپیلبرگ پیتر قرار گذاشته تا در این پروژه تن تن به او کمک کند البته پیتر قبل از ساخت هابیت قرار بود  به این پروژه کمک کند اما نتوانست. او به قدری با پروژه هابیت در گیر بود که نتوانست کمکی به استیون اسپیلبرگ کند. حالا بعد از ساخت سه گانه هابیت جکسون می آید تا کمکی در باب ادامه تن تن انجام دهد اما او می گوید در گیر پروژه سیلماریلیون هم هست.

سوال من اینه که جکسون به خاطره این پروژه سیلماریلیون رو نمی سازه؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

1 پاسخ به این سوال تا کنون داده شده است

Recommended Posts

  • 1
فین رود فلاگوند

با عرض اجازت

با سلامی خدمت شما دوست عزیز باید بگویم که دلیل اصلی ساخته نشدن سیلماریلیون درگیر بودن پیتر جکسن نیست. چند دلیل عمده دارد که بیان می کنم. این مسئله هم که او اینطور گفته در واقع خواسته پیش بینی کند که او که در این زمینه تجربه دارد دیگر بسیار بعید می داند اثری از تالکین سینمایی شود. و اما دلایل:

1- عدم فروش حق سینمایی این اثر توسط خانواده ی تالکین. خانواده ی تالکین و مخصوصا پسر او کریستوفر (که از همه ی فرزندانش بیشتر راه پدر را دنبال کرده و در واقع سیلماریلیون به کوشش او چاپ شده) دل خوشی از فیلم های سینمایی ساخته شده توسط جکسن ندارند و به همین دلیل حق سینمایی سیلماریلون را که از همه ی آثار تالکین از لحاظ قصه و شخصیت غنی تر است را به هیچ وجه نمی فروشند. البته ممکن است بعد از مرگ کریستوفر تالکین این رویه تغییر پیدا کند.

2- بیش از اندازه عظیم بودن این پروژه برای استودیو های سینمایی. اگر استودیویی بخواهد کل سیلماریلون را در مثلا سه فیلم بسازد واقعا نمی تواند زیرا سه گانه ی هابیت که پرخرج ترین  یه گانه ی تاریخ است(با 623 میلیون دلار ) نتوانست هر سه فیلمش بالای یک میلیارد دلار بفروشد که برای کمپانی این به نوعی طعمی از شکست بود. اما ساختن سیلماریلون هزینه ای بیشتر می خواهد و تازه معلوم هم نیست که در گیشه ها خوب بفروشد یا نه.

3- سینمایی نبودن برخی بخش های کتاب مانند ارو و والار. این دو را نمی شود در سینما نشان داد و مخصوصا جایی که تالکین از خلقت و نغمه سخن می گوید. و یا مثلا مبارزه ی سائورون و فین رود که تماما در حول آواز و نغمه های آن دو می چرخد.این بخش ها را نمی شود در سینما باز آفرینی کرد.

به نظر من بهتر  است سیلماریلون را تبدیل به یک سریال بکنند همانند بازی تاج و تخت. شاید با دیدن موفقیت این مجموعه برخی شبکه ها به این فکر بیافتند که از سیلماریلیون هم مجموعه ای بسازند ولی باز هم این احتمال بعید است. اگر هم بسازند هم کاروبار سایت دوباره رونق می گیرد ولی اگر بد اقتباس کنند .... بهتر است اصلا سیلماریلون همیشه یک کتاب باقی بماند. 

ویرایش شده در توسط فین رود فلاگوند

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...