رفتن به مطلب
  • 3
Donnie Darko

سرزمین با زبان عجیب و غریب و Lone-Lands در کتاب هابیت کجا هستند؟

سوال

Donnie Darko

با سلام خدمت عزیزان. بعد از مدت ها دوباره فرصت پیدا کردم بتونم اینجا پست بدم. این سربازی هم دست و بال ما رو بسته.

نمیدونم سوالم رو دارم در جای درستی می پرسم یا خیر. اگر دست نبود لطفا پست رو انتقال بدین به تاپیک مناسبش.

الان در حال خواندن فصل دوم کتاب هابیت (انگلیسی) هستم. در مورد مکان ها تا اینجا دو تا سوال داشتم:

1- بعد از ترک سرزمین های نزدیک شایر و عبور از مهمانخانه های مختلف، تورین اوکنشیلد و کمپانی به سرزمینی رسیدن که طبق گفته ی تالکین با زبان عجیب غریبی صحبت می کردن که حتی این نوع صحبت کردن به گوش بیلبو نخورده بود؟ آیا در مورد این مردم که چه اصلیت یا فرهنگی داشتن و یا موارد دیگر اطلاعاتی ذکر نشده ؟

2- در مورد سرزمین  Lone-Lands اطلاعات بیش تری هست ؟ تالکین یک جا میگه در این سرزمین قلعه ای وجود داشت که هیبتی شیطانی دارا بود و به نظر افراد بدکردار و پلیدی این قلعه رو ساخته بودن. آیا در جایی دیگر در مورد Lone-Lands ( که به نظر سرزمین تنها یا غریب ترجمه اش باشه) صحبت شده؟ 

 

ویرایش شده در توسط Donnie Darko

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

4 پاسخ به این سوال تا کنون داده شده است

Recommended Posts

  • 2
لیدی گالادریل

خب قبل از اینکه در مورد این سرزمینها بگه. یه جایی  رفته بودن که گاهی یکی دو تا دورف اون دور و برها بودند. شاید به زبان دورفی صحبت میکردند. منظور از قلعه های شیطانی شاید همون ودرتاپ بوده که یک منطقه برای دیده بانی بوده و ظاهری شیطانی داشته و به دست انسانهای خیلی قدیمی ساخته شده بود.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 4
Peredhil

درباره مورد دوم فكر كنم Lone-Land ترجمه از اسم الفى اريادور باشه. درواقع Lone-Land بخشى از شمال اريادور بوده. اون قلعه هم احتمالا براى ويچ كينگ انگمار بوده باشه، فكرنكنم ودرتاپ باشه چون گفته قلعه، اما اون يه برج ديده بانى هست نه قلعه.

پ.ن: توى فيلم هابيت سفرى غير منتظره اونجا كه بيلبو واقعا ميفهمه ثورين كى هست، ظاهرا اشاره اى كوتاه به Lone-Land ميشه!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 4
لیدی گالادریل

در میان هابیتها و انسانها به عنوانLone lands  یا تنها سرزمین یا آریادور (معنای الفی) نام دارد که منطقه‌ای گسترده‌ بود که از شمال سرزمین میانه که بین کوه‌های آبی در غرب و مه‌ آلود در شرق قرار داشت مسافت 600 مایل از جنوب و شمال و 700 مایل شرق و غرب را فرا میگیرد. از  لحاظ تاریخی این بخش از سرزمین میانه در شمال پادشاهی آرنور قرار گرفته بود و توسط الندیل و فرزندان او به عنوان مرکز آنومیناس در دریاچه اوندیم اداره می‌شد. اختلافات میان فرمانروایان جنگ باعث از هم گسستگی این سرزمین شد و با حمله نیروهای آنگمار از بین رفت. بسیاری از مناطق خالی از سکنه شد. این مناطق در ابتدا جنگلی بودند اما بتدریج در عصر پادشاهی دونه داین بر اثر قطع بی رویه درختان برای ساخت کشتی و همچنین پس از نبرد خشم و روی دادن سیل بخش زیادی از آن تبدیل به مناطق بایر شد. پادشاهی رقیب رودئور، آرتداین و کاردولان بخشی از این مناطق را تصاحب کردند. شایر بخشی از پادشاهی آرتداین شد (در کتاب ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه، به پادشاه اشاره شده اما نامی از آن برده نشده است). روستاهای همجوار آن در مرز با کاردولان قرارد داشت. دیگر سرزمینهای مهم در این منطقه، ریوندل، لنگرگاه خاکستری و آنگمار بودند.

ساکنان منطقه

این منطقه کم جمعیت بود و در واقع به همین علت تنها سرزمین نام گذاری شد. جوامع کوچکی از دورف‌ها، تعداد کمی از انسانهای بومی باقی مانده از مینریاث و مردان بازمانده از پاشاهی آرنور که به عنوان نگهبانانی برای مقابله با اورک ها و گابلین ها حضور داشتند، سکونت داشتند. در بعضی از مناطق هم ارک‌ها،گابلین‌ها و وارگ ها حضور داشتند.

ساختمانهای قرار گرفته در آن عبارتند از : قلعه های مخروبه OS Guruth، آمون سول و برج دیده بانی ودرتاپ و پس از آن مسافرخانه قرارد داشت. احتمالا این قلعه های مخروبه باعث جلب توجه هابیت شده است.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...