رفتن به مطلب
  • 0
Peredhil

نام ستاره ای که فرودو و سم از کوه نابودی دیدند

سوال

Peredhil

نام ستاره ای که فرودو و سم بعد از نابودی و فوران کوه نابودی دیدند چی بود؟ اصلا توی کتاب هست این مورد؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

4 پاسخ به این سوال تا کنون داده شده است

Recommended Posts

  • 2
LORD LOSS

من هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه فرودو و سم پس از نابودی حلقه ستاره ای دیده باشن پیدا نکردم.ولی...ببین تو یاران حلقه- سفر حلقه به جنوب از دیدگاه فرودو می خونیم:

"بادی سرد شروع به وزیدن از کوهای مه آلود در شرق کرده بود. ماه بدر اواسط پاییز در آسمان شب پدیدار شده و تمام ستارگان کوچکتر را رمانده بود. اما در قسمت پایین در جنوب، ستاره ای سرخ میدرخشید. فرودو آنرا از میان پنجره در اعماق آسمان میدید که همچون چشمی مراقب، فروزان بود و نور آن از بالای درختان به لب دره میتابید."

این ستاره احتمالا تاویلی داره به چشم بی پلک سائرون.همونطور که ت.ت عزیز یک بار اشاره کردن در حدیث آمدن الف ها می بینیم  واردا ستاره ای رو در آسمان قرار داده که کارنیل نام می گیره(به معنی سرخ) بنابراین اگه بخوایم به ضرب و زور بگیم واقعا اونجا یه ستاره ای بوده شاید و باز هم شاید بشه گفت همین بوده. یه نگاه دیگه هم بکنم شاید چیز جدیدی بود :|

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 0
Peredhil

خیلی ممنونم، آخر اون نوری که توی نقل قول ذکر کردید ستاره بود یا چشم سائرون؟ به نظر خودم اگه این نوری که فرودو توی نقل قول دیده، همون نوری باشه که توی آسمون از کوه نابودی دیده، پس فکر کنم ستاره بوده باشه، چون در اون لحظه در کوه نابودی سائرون نابود شده بود و اثری ازش نبود که بشه دیدش (البته یه جا قبلا بحث شد که چشم سائرون وجود نداره،  درواقع توهم هست، کم و بیش نتیجه این بود)

و اینم اضافه کنم که آسمون پر دود بود و یه نیرویی دودها رو کنار زد و ستاره پدیدار شد، و به نظر هم میرسه برای دادن امید به دو هابیت بوده. غیر از این مورد، در نزدیکی موردور، فکر کنم بعد از اوزگیلیاث، یه اتفاق دیگه هم شبیه این میفته که ابرها کنار میرن و نور خورشید به یه  بوته تابانده میشه و اون بوته جون میگیره، که این هم بهشون امید داد، چون در اون جا طبیعت خاصی رو نمیدیدن و فقط آثار جنگ و خون و  ... بوده. و اینجا هم یه سوال پیش میاد، کی این کارها رو انجام میده؟ (همه این هارو در فیلم دیدم، توی کتاب نمیدونم هست یا نه)

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 0
LORD LOSS

نه اون نور که واقعا ستاره اس اصن از ریوندل که نمیشه موردور رو دید:|

من گفتم تاویل داره ینی یک نوع اشاره داره به چشم سائرون.بنظرم بهترین کار همینه که خودتون کتابو بخونید چون خوندن دوباره فصل های سام و فرودو در موردور و تطبیقش با فیلم یکم سخته :دی

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • -3
لیدی گالادریل

بانو گالادریل به فرودو نور ائارندیل رو داد که درخشان ترین ستاره آسمان بود. این ستاره چنان درخشان بود که نور ستارگان دیگر به چشم نمی آمد. البته ادعا شده که این ستاره در واقع همان ونوس (زهره) است. سیاره زهره گرمترین سیاره منظومه شمسی و پس از ماه درخشانترین جسم در منظومه شمسی است. در غروب تابستان سیاره زهره یا همان ونوس که از غرب ظاهر میشود، بخوبی  قابل رویت است و اغلب با ستاره ها به اشتباه گرفته میشود و بسیار به ماه نزدیک میشود.

نام دیگر این ستاره، ستاره شامگاهی (even star) است که در افسانه های یونان الهه عشق است.

ویرایش شده در توسط Galadriel18

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...