رفتن به مطلب

سوال

Helm

سلام

من توی آردا و سایت های مختلف جست و جو کردم ولی نتونستم چیزی درباره این گردنبند و قدرتهاش پیدا کنم.فقط توفیلم به صورت خلاصه و پراکنده تونستم اطلاعاتی رو بدست بیارم.خواهشن اگه کسی اطلاعاتی درموردش داره ممنون میشم که سوال منو جواب بده.

با تشکر فراوان

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

3 پاسخ به این سوال تا کنون داده شده است

Recommended Posts

  • 6
ورونوه

توی کتاب دقیقا این گردنبند نیست، یه جواهر هست که آرون موقع برگشتن فرودو  از میناس تی ریت به شایر  میده به اون.

این توصیفشه:

….."اکنون به یاد گوهر الفی[آراگورن] و ستاره ی شامگاه[آرون] که وجودت با زندگی آن ها در هم تنیده است، این را به گردن بیاویز."

و گوهری سفید را که به ستاره ای می مانست و آویخته از زنجیری نقره ای روی سینه اش افتاده بود، بیرون آورد و به گردن فرودو انداخت. گفت:" وقتی خاطره ی ترس و تاریکی آزارت می دهد. به تو یاری خواهد رساند."

..... و آقای فرودو همیشه جواهری سفید را با زنجیر به گردن می آویخت و اغلب با انگشتانش ان را لمس می کرد.

من همین اشاره رو توی کتاب پیدا کردم، شاید فصلای دیگه هم باشه. ولی به نظرم اسم نداره، به همین خاطر هم فیلم از ایون استار(=آندومیل) که لقب خود آرون هست استفاده کرده.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 0
Helm

ممنون از پاسخ کامل و خوبتون اما یه سوال.

آرون تو فیلم یاران حلقه گردنبندشو به آراگورن داد و بعدها وقتی آراگورن میخواست از لورین بره بانو گالادریل بهش گفت که هدیه تو قبلن توسط آرون بهت داده شده و اینکه گردنبن تو فیلم بازگشت پادشاه از دست آراگورن افتاد و شکست .تو فیلم هم کم شدن نور اون گردنبند نشان دهنده فانی شدن و ضعیف تر شدن آرون بود .ولی تو کتاب نتونستم همچین چیزی رو پیدا کنم.

*ایا سرنوش این گردنبند در فیلم و کتاب با هم فرق دارن؟

*تو فیلم که گردنبند اهمیت زیادی داشت ولی تو کتاب و مطالب سایتها بحثی درباره اش نیست.دلیلش چیه؟

کمی گیج شدم لطفن راهنماییم کنید.

ممنون

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 6
ورونوه

من فیلما رو خوب یادم نمونده، ولی الان که حرف گالادریل رو زدی یادم اومد.  این گردنبنده ظاهرا شبیه اونیه که توی کتاب به فرودو داده شده، اما در اصل توی فیلم جایگزین گوهر الفی(اله سار) شده بود.

چون توی کتاب، گالادریل  "گوهر سبز رنگی که در یک گل سینه ی نقره ای شبیه به عقاب" نشانده شده به آراگورن میده. این جواهر که پیشینه ی نسبتا مفصلی هم داره،  از گالادریل به دخترش( کلبریان) و از اون هم به دخترش(آرون) رسیده بود. نشونه ی امید هست و آرون اونو به گالادریل داده بود تا به آراگورن برسونه. عنوان اله سار برای آراگورن پیش گویی شده بود و اینجاست که پیشگویی محقق میشه.

توی فیلم، با این هدف که نقش آرون پررنگ تر بشه، و سختی انتخاب و پایداری عشقش هم بیشتر نشون داده بشه به این شکل جایگزینش کردن. منتها اله سار تا جایی که من می دونم قدرتی نداره، فقط یه اثر هنری و جواهر ارزشمنده. شاید دوستانی که بیشتر در جریان نمادپردازی فیلم هستن بهتر بتونن جواب بدن.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...