رفتن به مطلب

Recommended Posts

minoo

این نظر شخصی منه که اظهار نظر رولینگ در مورد انتخاب بازیگر سیاه پوست به عنوان هرمیون بزرگ شده خیلی اشتباه و عجیبه (اینجا)، همینطور که در سایت پاترمور اصلی نوشته بود که جی کی رولینگ در حال نوشتن وساخت نمایشنامه ای است به نام هری پاتر و فرزند طلسم شده و به گفته ی این سایت بازیگر نقش هرمیون سیاه پوست انتخاب شده (البته حرف از روی نژاد پرستی نیست) از این گذشته بازیگران رون و هری اصلا شبیه شخصیت های اصلی نیستند

 

اما باید بگویم همه ی امیدوار اینیم که خانم رولینگ متوجه شوند و تصمیمات بهتری برای هری پاتر گرفته و قبول کنند داستان هری پاتر دیگه 

برای همیشه تمام شده.

اینم عکس هری هرمیون ورون در فیم                 هری پاتر وفرزند طلسم شده:

acts.thumb.jpg.1dde5c55c3a160bfe8ea80b47

نظر شما در مورد این تصمیم و تئاتر و بازگرا چیه؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Nienor Niniel

 

کاملا موافقم و واقعا به دور از هر نظر نژاد پرستانه! مشکل تو تغییر شخصیته...ما چندین سال با هرمیون سفید پوست فیلما زندگی کردیم.بعد این شیطنت چیه بعد این همه سال؟! یعنى یه بازیگر سفید پیدا نکردن؟ متاسفانه خانم رولینگ خوب شروع کرد اما خراب ادامه داد.وقتی داستانو به فیلم فروخت،سوتی های کارگردانا رو نادیده گرفت و شخصیتا رو تخریب کرد (بنظر خودم برای ژست روشنفکری و مدرنیته) خراب کرد. و بهتره بذاره پرونده این داستانا بسته بمونه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
نارس_آرتین

خانوم رولینگ بخاطر موفقیت  داستانش غرق در رویای گذشته شده و دوست داره  این موفقیت رو تکرار کنه اما هر چیزی فقط یکبار اتفاق میفته امیدوارم خانوم رولینگ بجای اینکه بخواد اینکار اشتباه رو ادامه بده به فکر داستان جدیدی باشه وتمام تمرکزشو رو این جمع کنه که یه داستان جدید بنویسه که بهتر از هری پاتر باشه نه اینکه بخواد داستان هری پاتر رو نزد هواداراش لوس کنه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Lady Eowyn

من که با هر جور داستان مرتبط با هری پاتر نه تنها موافقم بلکه اگه به رولینگ دسترسی داشته باشم التماسش می کنم که این کارو انجام بده. دنیای هری پاتر اونقدر عریض و طویله که کلی داستان جذاب دیگه ازش درمیاد مخصوصا از دوران قبل از زمان کتابای هری پاتر. 

در مورد بازیگرای جدید هم چندان مشکلی ندارم. فیلم و اجرا فرع بر کتاباست. اینهمه اثر ادبی داریم که چندین اقتباس ازشون انجام شده در مدلای مختلف و متفاوت. همین فیلمهای اصلی هم چندان با تصویرای کتاب جور نبودن و اولین بار که فیلمهارو دیدم از دیدن خیلی چیزا جا خوردم اما بعد عادت کردم. 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
R-FAARAZON

وادی تئاتر با سینما فرق داره، در تئاتر به زعم من مهم شباهت ظاهری با شخصیت داستانی نیست بلکه مهم  انرژی فوق العاده ایه که هنرمند برای خلق و جان بخشیدن به یک نقش صرف میکنه و همین وجه تمایز تئاتر با سینماست  و حداقل در تئاتر به نظرم مشکلی پیش نمیاد.

ولی  اینکه سالها یک نفر یک ذهنیت رو داشته باشه و اون ذهنیت رو بسط بده و بعد یهو الا بختکی بخواد تغییرش بده جالب نیست!  فیلم ساخته شد و رولینگ این نظراتو همون موقع میتونست بگه.مشابه این کارو ( البته بسیار اشتباه و نپذیرفتنی در قیاس با دنیای کودکانه هری پاتر)رولینگ در کتاب هری پاتر : یادگاران مرگ در مورد یه شخصیت اصلی تر انجام داد که اونم جز همین تصمیم الا بختکی نمی تونست دلیل دیگه ای داشته باشه

 

ویرایش شده در توسط R-FAARAZON

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

اینکه با ذهنیت با ذهنیت ما نمیخونه یه بحثه و اینکه آیا کار درستی هست یه بحث دیگه. طبیعتا برای مایی که چندین ساله هرماینی معادل اما واتسون هست، همچین انتخاب بازیگری عجیبه اما همونطور که دوستان گفتن این موارد توی اقتباس ها طبیعیه و لزومی نداره عین هم باشن. همین صحبت در مورد فیلم Thor هم بود و این ایراد رو میگرفتن که چرا ادریس البا که سیاه پوست هست نقش هایمدال که یکی از خدایان نورسی هست رو بازی کرده! همه میدونن که هیچ سیاه پوستی توی اسکاندیناوی نیست و اون زمان هم که این افسانه ها شکل گرفته شاید اهالی اونجا اصلا نمیدونستن آدم سیاه پوستی هم وجود داره اما این انتخاب انجام شد و به خوبی هم تونست نقش رو اجرا کنه و شخصیت قابل قبول و خوبی رو به نمایش گذاشت.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Lady Eowyn

شاید اشکال یا مشخصه فیلمای هری پاتر این باشه که گام به گام با کتابها ساخته شدند و قطعا حتی رو نوشتن رولینگ هم تاثیر داشتند، عده ای نوجوان با این فیلمها و کتابا بزرگ شدند و شاید حتی زندگی بازیگرای نوجوان هم تحت تاثیر کاراکترها قرار گرفته.از این نظر با بقیه اقتباسها تفاوت دارند اما در هر حال کتابا تموم شدند و بعد ازین و برای نسلهای آینده قطعا کلی اقتباس ساخته خواهد شد. باید عادت کنیم.:|

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
R-FAARAZON

این تجربه خلق گام به گام  هم برای هری پاتر بوده و هم برای مجموعه ی نغمه ای از آتش و یخ.یه مجموعه کتاب سیر موفقیت و شناساندن به مخاطب رو میگذرونه ویهو (شاید بخاطر یه اقتباس پرخرج یا معرفی بیشتر) تبدیل به یک بلاک باستر البته در حوزه ادبیات میشه.این موفقیت عظیم میتونه باعث چند واکنش در نویسنده بشه: یکی همگاهی و راضی نگه داشتن مخاطب و یا تغییرات یا ریتم دلخواه اونا (مثل خیلی مجموعه های تلویزیونی یا سینمای روتین) و مورد دیگه برعکس، ور رفتن بیشتر با ایده و تخیل و بیشتر احساسی شدن در مورد خود اثر که ممکنه باعث تغییرات عجیب و غریب بشه . در هر دو حالت این امر مشکلاتی رو برای مجموعه داستان به همراه داره، در کوتاه مدت موفقیت همون موفقیته ولی در دراز مدت باعث میشه اون اثر دیگه جدی گرفته نشه یا ماندگار نشه.به نظرم چه رولینگ و چه مارتین تا حدودی زیادی به هیجان اومدن و احساسی شدن( یا انتظار این قدر موفقیت رو نداشتن) بخاطر همین تمرکز روایتی ندارند . در مقابل این می تونیم تالکین رو نام ببریم که می دونست دنیاش از کجا شروع میشه و به کجا ختم میشه یعنی خود تالکین بر اساس منطق و کلیات داستانش پیش میره ولی این منطق و خودآگاهی دنیای تالکین رو در مارتین و رولینگ نمی بینم (البته ممکن هست آگاهانه و بخاطر مدرن شدن روایت باشه(در مورد مارتین این گمان بیشتر میره که این سبک روایتو امضای نویسندگیش بدونه))

 

ویرایش شده در توسط R-FAARAZON

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Lady Eowyn

چند وقت پیش یکی از دوستان ( کاربر turambar) به نکته ای درباره نغمه یخ و آتش اشاره کرد که قابل توجه بود. اینکه اثر هنوز در هیجان پایان ماچرا و فصلهای سریال گمه و مدتها لازمه که ارزش واقعی اش معلوم بشه. باید این هیجانها بخوابه و مدتی بگذره تا واقعا معلوم بشه با چه شاهکاری روبرو هستیم. ( نقل به مضمون بود البته) درباره هری پاتر این زمان مقداری گذشته, هیجانا فروکش کرده و فرصت مناسبیه که رولینگ خودش و مجموعه کتابش رو که متاسفانه به نظر میامد خیلی جوگیر هیاهو اون زمان شده بود نجات بده. شاید با یه مقدار تابو شکنی و فاصله گرفتن از فیلمها بتونه هویت مستقلی برای کتاباش ایجاد کنه. ممکنه این کار و حتی انتخاب مدیای تئاتر حرکتی در این جهت هم باشه.  

ویرایش شده در توسط Lady Eowyn

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
turambar
در 50 دقیقه قبل، R-FAARAZON گفته است :

برای تکمیل شدن صحبت های لیدی یه مطلبو عرض کنم :این تجربه خلق گام به گام  هم برای هری پاتر بوده و هم برای مجموعه ی نغمه ای از آتش و یخ.یه مجموعه کتاب سیر موفقیت و شناساندن به مخاطب رو میگذرونه ویهو (شاید بخاطر یه اقتباس پرخرج یا معرفی بیشتر) تبدیل به یک بلاک باستر البته در حوزه ادبیات میشه.این موفقیت عظیم میتونه باعث چند واکنش در نویسنده بشه: یکی همگاهی و راضی نگه داشتن مخاطب و یا تغییرات یا ریتم دلخواه اونا (مثل خیلی مجموعه های تلویزیونی یا سینمای روتین) و مورد دیگه برعکس، ور رفتن بیشتر با ایده و تخیل و بیشتر احساسی شدن در مورد خود اثر که ممکنه باعث تغییرات عجیب و غریب بشه . در هر دو حالت این امر مشکلاتی رو برای مجموعه داستان به همراه داره، در کوتاه مدت موفقیت همون موفقیته ولی در دراز مدت باعث میشه اون اثر دیگه جدی گرفته نشه یا ماندگار نشه.به نظرم چه رولینگ و چه مارتین تا حدودی زیادی به هیجان اومدن و احساسی شدن( یا انتظار این قدر موفقیت رو نداشتن) بخاطر همین تمرکز روایتی ندارند . در مقابل این می تونیم تالکین رو نام ببریم که می دونست دنیاش از کجا شروع میشه و به کجا ختم میشه یعنی خود تالکین بر اساس منطق و کلیات داستانش پیش میره ولی این منطق و خودآگاهی دنیای تالکین رو در مارتین و رولینگ نمی بینم (البته ممکن هست آگاهانه و بخاطر مدرن شدن روایت باشه(در مورد مارتین این گمان بیشتر میره که این سبک روایتو امضای نویسندگیش بدونه))

 

این بحثی که شما مطرح کردین شاید درباره هری پاتر صدق کنه، اما در مورد نغمه یقیناً نه (حداقل نه تا الان). چرا که بر خلاف هری پاتر که زمان انتشار برخی کتاب ها و اکران فیلم ها با هم هم پوشانی داشتند، هر 5تا کتاب از مجوعه نغمه که تا الان چاپ شدن قبل از آغاز ساخت و پخش سریال و موفقیتش بودن و در نتیجه تاثیر گرفتن ازش و بلاک باستری شدن و این بحث ها در موردشون منتفیه. حالا شاید در کتاب های بعدی همچین اتفاقی بیفته و شاید هم نه، اما تا زمانی که اون کتاب ها چاپ و خونده نشن نمیشه در موردشون قضاوت کرد و حتی قبل از نوشته شدنشون بهشون انگ و اتهام زد و محکومشون کرد!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Nienor Niniel

بعد از تموم شدن کتابا  روشون چه تاثیر بذاره بانو؟ من خودمم هنوز داستانای هری پاترو دوست دارم اما به جای خوندن داستانای مرتبط ترجیح میدم برم کتابا رو دوباره بخونم.از شما چه پنهون میترسم یه بلایی سر یکی بیاره که اصلا نتونم هضمش کنم.مثل وصله یی که به خردمندترین شخصیتش چسپوند.آخه عقاید و نظر هرکسی درسته محترمه اما باید جنبه های دیگه شم در نظر بگیره.والا من که وانمود کردم چیزی نشنیدم.واقعا امیدوارم مارتین اینطور نشه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Lady Eowyn
در هم اکنون، Nienor Niniel گفته است :

بعد از تموم شدن کتابا  روشون چه تاثیر بذاره بانو؟ من خودمم هنوز داستانای هری پاترو دوست دارم اما به جای خوندن داستانای مرتبط ترجیح میدم برم کتابا رو دوباره بخونم.از شما چه پنهون میترسم یه بلایی سر یکی بیاره که اصلا نتونم هضمش کنم.مثل وصله یی که به خردمندترین شخصیتش چسپوند.آخه عقاید و نظر هرکسی درسته محترمه اما باید جنبه های دیگه شم در نظر بگیره.والا من که وانمود کردم چیزی نشنیدم.واقعا امیدوارم مارتین اینطور نشه

کتابا که نوشته شدن ونمی تونه کاریشون کنه اما شاید بتونه با کم کردن وابستگی کتابا به فیلما و بازیگراش ارزش مستقلی برای اونا ایجاد کنه. شایدهم نه. :( شاید هم رولینگ اونقدر که ما درباره ان موضوع فکر می کنیم، فکر نکرده باشه و فقط برای تنوع این تغییراتو داده. :) 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
FILI

منم نمی تونم زیاد این موضوع رو هضم کنم و مثل خیلی های دیگه هرمیون رو سفید پوست تصور می کردم و این طوری هم عادت کردم. حتی تو جلد کتاب ها ( بخوانید همون کتاب هفتم ) و نقاشی های کتاب ها هرمین رو سفید پوست دیدیم. با خیلی از شخصیت های دیگه ممکنه اینطوری برخورد کنم. مثلا من خوشم نمیاد یه دفعه چند سال بعد ببینم نیک فیوری شده سفید پوست!

با این حال خیلی هم برای من مهم نیست چون واقعا علاقه ی خاصی به تئاتر ندارم. هر چند به شخصه بدم نمیومد چند سال بعد از هر کدام از کتاب ها یه انیمیشن خوب بسازن. تو انیمیشن دست آدم برای خلق شخصیت ها به طوری که واقعا باید باشن خیلی باز تره.

ولی در کل بهتره دیگه رولینگ اظهار نظر های عجیب در مورد کاراکتر هاش نکنه!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
lord of the moon

این که گفته نگفتم سفید پوسته حتما به این معنا نیست که اون سیاه پوسته!

تازه اگه این حرف خود رولینگ باشه! اگه

تازه همه ی کارگردان ها برای کارهایی که اورجینال نیست و از یک کتاب دیگه برگرفته شده با نویسنده اش (اگه زنده باشه) صحبت می کنند و خیلی از اون ها روی انتخاب بازیگر هم نظر می دهند

رولینگ که دیگه ته این حرفا بود و کتاب و فیلمش با هم بیرون داده می شد پس این که بگیم همچین اتفاقی افتاده و هرمیون سیاه پوست یا کلا رنگین پوست باشه تقریباً دور از منطقه

پ.ن

من که تا این خبر رو با مهر و اثر انگشت و امضای رولینگ نبینم باور نمی کنم

نه این که بحث نژاد پرستی باشه! به نظرم این حرف از رولینگ بعیده و تنها باعث کم شدن اعتبارش میشه! رولینگ نویسنده ی کمی نیست 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
minoo

دوستان مسئله مهم اینه که خود رولینگ بازیگر ای فیلم هری پاتر رو انتخاب کرده واین نکته روباید در نظر گرفت هرمیون ،رون وهری رو خود خانم جوآنا رولینگ برای سری فیلم  انتخاب کردن

 

بایددرجواب لرد بگم که پاتر مور یه سایت رسمیه

اینم ادرسش این سایت خود خانم رولینگه

www.pottermore.com

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ورونوه

به نظر بنده اگه این یه اقتباس آزاد بود که چندین سال بعد اتفاق می افتاد مشکلی نداشت. ولی اقتباسی که با دخالت نویسنده و در ادامه ی داستان داره انجام میشه باید وفادارتر باشه. حرفی که من می خواستم بزنم رو جناب آرفارازون بهتر گفتن. رولینگ داره توسعه ی دنیای داستانیشو از مسیرغلط و از طریق دستکاری در اصل اونچه خلق کرده انجام میده. نمی خوام شخصیتشو قضاوت کنم ولی ظاهرا این رفتارا   از تمایلش به همرنگ جماعت شدن بر می گرده. البته قابل مقایسه نیستن ولی اخلاقی که به دامبلدور نسبت داد هم از همین دست بود.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
lord of the moon
در 19 ساعت قبل، minoo گفته است :

دوستان مسئله مهم اینه که خود رولینگ بازیگر ای فیلم هری پاتر رو انتخاب کرده واین نکته روباید در نظر گرفت هرمیون ،رون وهری رو خود خانم جوآنا رولینگ برای سری فیلم  انتخاب کردن

 

بایددرجواب لرد بگم که پاتر مور یه سایت رسمیه

اینم ادرسش این سایت خود خانم رولینگه

www.pottermore.com

منظورم این نبود که سایت بی اعتباره!

منظورم اینکه شاید یک نفر از زبان رولینگ این رو نوشته باشه و منظور اونو ناقص نقل قول کرده باشند

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
الوه
در 8 دقیقه قبل، lord of the moon گفته است :

منظورم این نبود که سایت بی اعتباره!

منظورم اینکه شاید یک نفر از زبان رولینگ این رو نوشته باشه و منظور اونو ناقص نقل قول کرده باشند

 

نمیدونم چرا اصرار دارید وقتی در مورد چیزی تحقیق نکردید، بگید اون چیز نادرست هست! لینکی در پست اول وجود داره که در اون لینک تصویری از توئیت شخصی جی. کی. رولینگ هست و خود رولینگ همچین چیزی رو نوشته و قبل از اظهار نظر اندکی تفکر و تحقیق اصولا حرکت خوبی است ;)

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
lord of the moon
در 44 دقیقه قبل، الوه گفته است :

نمیدونم چرا اصرار دارید وقتی در مورد چیزی تحقیق نکردید، بگید اون چیز نادرست هست! لینکی در پست اول وجود داره که در اون لینک تصویری از توئیت شخصی جی. کی. رولینگ هست و خود رولینگ همچین چیزی رو نوشته و قبل از اظهار نظر اندکی تفکر و تحقیق اصولا حرکت خوبی است ;)

اصرار خاصی ندارم ولی کلا زود قانع نمیشم! 

اگه با یک صفحه ی توئیت و چند تا خط نوشته می تونستم منطق این که خود رولینگ بازیگرا رو انتخاب کرده رو نادیده بگیرم که الان کلاهم پس معرکه بود (:

ویرایش شده در توسط lord of the moon

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
minoo

دوست عزیز شما میتونید به این سایت قسمت news رفته . این سایت ،سایته خود رولینگه نگاه کنید تا دیگر ابهامی نسبت به این موضوع نداشته باشید

اینجا

 در جواب ورونوه باید بگم کاملا موافقم و این خودش دلیلی هست که نشون بده نظرات  رولینگ کاملا داره بی منطق میشه کسی که شاید عاقل ترین فرد یا خردمند ترین فرد در داستان هست دیگه نمی شه  این صفت هارو بهش لقب داد :)

ویرایش شده در توسط minoo

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
lord of the moon

من یک کم دیگه فکر کردم و به یک نیجه ی خیلی مهم رسیدم :

بعید می دونم کسی روی کره زمین از طرفدارهای هری پاتر این اظهار نظر براش مهم باشه

چون از الان تا قیام قیامت هر کی بگه هرمیون اولین چیزی که به ذهنمون میرسه قیافه ی اما واتسونه 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
پادشاه جادوپیشه

رولینگ داره با این کارش قبر داستاناشو میکنه!!!

معلومه داره اشتباه میکنه.ذهینت هر کسی که فقط ده دقیقه از فیلم هری پاتر رو دیده باشه اما واتسونه.طبیعتا تغیر این ذهنیت میلیون ها نفر انسان کار راحتی نیست. و برعکس هرکی اما واتسون رو ببینه اول از همه یاد شخصیت هرمیون گرنجر داستان های رولینگ میفته.شاید اینگار ضرری به رولینگ نزنه اما بی شک سودی هم براش در پی نداره.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Nienor Niniel

اعلام شده که خانم رولینگ قصد داره این نمایشنامه رو به عنوان کتاب هشتم هری پاتر منتشر کنه و از الان هم پیش فروشش شروع شده!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
لوتین.

منکه واقعا امیدوارم اینکارو نکنه ادامه دادن هری پاتر اصلا کار جالبی نیست مخصوصا با این اوصاف هرمیونه سیاه پوست ....
تمام تصوراتی که از زمان بچگی تا الان داشتیم بهم میریزه اصلا نمیشه این هری پاترو به عنوان هری پاتر قبول کرد من شخصا حاضر نیستم حتی تماشا کنم این نمایشنامرو:-S

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...