رفتن به مطلب
  • 7
thranduil14

سارومان و هدیه گندالف؛ چرا توجهی به ناریا نشد؟

سوال

5 پاسخ به این سوال تا کنون داده شده است

Recommended Posts

  • 6
Nienor Niniel

دوستان توضیحات خیلی خوبی دادن اما من جایی شنیدم که سارومان اتفاقا خیلی هم دوست داشته  که یک حلقه داشته باشه.و یک حلقه که قدرت زیادی هم نداشته داشته....

فکر میکنم خبر نداشته که گندالف این حلقه رو داره و اگر هم خبر داشته نمیتونسته ازش بگیرتش چون یه آدم پاک نیت بعیده چنین کاری کنه.سارومان هم نمیخواسته بفهمن که قصد خیانت رو داره.

گیردانم یکی از الف های باتجربه و خردمند بوده و وقتی که گندالف رو دیده حتما چیزی تو وجودش دیده که حلقه رو بهش داده...

گندالف شاگرد نیه نا بوده  و اندوه...صبر و بردباری و امید رو ازش آموخته.گیردانم حلقه رو بهش میده چون احساس میکنه گندالف اگه اون رو داشته باشه بهتره تا اینکه پیش خودش باشه.چون میتونه امید رو در دل مردمانی که باهاشون برخورد داره زنده کنه.که فکر میکنم خاصیت حود حلقه بوده باشه(گندالف همیشه در سفر بود و با افراد زیادی در ارتباط بود اما گیردان نه! یک جا ساکن بود و نیازی نبود امیدو در دل کسی زنده کنه)

 

در آخر هم دیدیم گندالف تنها ایستاری بود که به عهدش وفادار موند.به خیلی ها امید داد و بی شک این خاصیت حلقه هم کمکش کرده:)

ویرایش شده در توسط Nienor Niniel

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 2
LORD LOSS

1-در ابتدای شکل گیری فرقه ی ایستاری برای مقابله با ظهور مجدد سائرون،این رتبه بندی ها و ریاست گروه معنا نداشت.سارومان مدت ها پس از ورودش به سرزمین میانه (1000 دوران سوم)و در شورای سپید(تاسیس در2463) به عنوان ایستاری ارشد و رئیس شورا شناخته شد.

2-تالکین به وضوح از علاقه مند شدن کردان به گندالف در همون ابتدای دیدارشون و جذبه و قدرت شخصیتی گندالف میگه.البته این صفات بی شک در سارومان هم بوده.با این وجود من به شخصه یادم نمیاد جایی به ملاقات بین سارومان و کردان اشاره ای شده باشه.حتی اگر هم این اتفاق افتاده باشه،میشه گفت که کردان کشتی ساز،با هزاران سال عمر،بازمانده دوران باستانی آردا،قطعا این تجربه و قابلیت رو داشته که فرد مناسب تر رو تشخیص بده.به خصوص که دوستی گندالف با گلورفیندل در والینور باعث تحکیم این اعتماد و همکاری شده.

3-برخلاف فلاگوند عزیز،من بعید می دونم سارومان از سرنوشت حلقه ناریا خبری نداشته باشه.اتفاقا یکی از دلایلی که باعث شد گندالف ریاست شورا رو قبول نکنه(علاوه بر تمایل بر آزادی عمل و استقلال)این بود که معتقد بود سارومان اطلاعات و دانش وسیعی درباره هر دو جبهه داره.و واقعا هم همینطور بود.شاید بشه گفت سارومان حتی از خود سائرون هم بیشتر می دونست.منتهای مراتب شاید سارومان  نمی خواست تمایلش به کسب قدرت معلوم بشه.به خصوص وقتی که طرف مقابل گندالفه! از طرف دیگه وقتی تمرکز و سعیش رو گذاشته بود برای به دست آورن حلقه یگانه و درواقع "ارباب  حلقه ها" دیگه چه نیازی به ناریا داشت؟حالا گیریم قدرتمند ترین حلقه الفی هم باشه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • 0
فینگون
در در ۱۳۹۴/۷/۱۶ at 0:57 AM، thranduil14 گفته است :

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان. مسئله ای که برای من پیش اومده بود و تصمیم گرفتم اون رو با دوستان در میون بزارم، رابطه بین ناریا و سارومان بود. همونطور که میدونیم ناریا به گندالف سپرده شد تا در مسیرش راهنما و یاری دهندش باشه. مسئله اینه که چرا حلقه به سارومان پیشکش نشد؟ مگه سارومان ارشد گندالف نبود؟ یا اینکه اصلا سارومان اطلاعی از حلقه آتش و اینکه پیش گندالف بود داشت؟ طبیعتا تشنه قدرتی همچون سارومان به هیچ وجه از قدرتمند ترین 3 حلقه نمیگذره. نظر شما در این مورد چیه؟ سارومان در جریان حلقه سپرده شده بود؟ آیا گندالف چیزی به سارومان در مورد حلقه گفته بود؟ و از همه مهمتر چرا سارومان به عنوان ایستاری ارشد انتخابی برای حمل و استفاده از حلقه به وسیله کردان نبود؟

سلام

میدونم تاپیک مدتهاست خاک میخوره اما میخواستم نظرم به اشتراک بذارم

قطعا کردان با تجربه فراوان تفاوت گندالف و بقیه ایستاری ها را میدیده به هر حال هر کسی حتی در بهترین شرایط حرکاتی میکنه یا حسی را منتقل میکنه که از درونش بیرون میآمده. پس کردان با تجربه این احساسها را حس و بهترین انتخاب از نظر خودش میکنه و جالب قوه تشخیص دقیق او هست که درست انتخاب می کنه.

به نظر من سارومان از حلقه گندالف خبر نداشته یعنی نمیدونسته حلقه الفها دست چه کسانی هست این را با چند شاهد بیشتر باز می کنم

در ملاقات فرودو و بانو گالادریل فرودو با وجود داشتن حلقه یگانه و تاثیرات اون فقط کنار آینه متوجه انگشتر میشه و بقیه با همه ویژگیها موفق نمی شوند و این نشان میده حلقه توان مخفی شدن بسیار زیادی داشته

گندالف در اسارت بالای ایزینگارد حلقه را از دست نمیده پس سارومان قطعا از حلقه و صاحب آن بی خبر بوده

حس احتیاط گندالف نسبت به سارومان که درباب حلقه یگانه با او سخن نمیگه نشان میده گندالف سارومان محرم نمیدونسته و نظر خوشی از دو نفر با اطلاع دیگه یعنی الروند و بانو گالادریل نسبت به سارومان دیده نمیشه

البته سارومان میدونسته فقط با حلقه یگانه به آرزوش میرسه از این رو به سرنوشت بقیه حلقه ها چندان اهمییتی نمیداده اما این به معنای بی تفاوتی او نسبت به حلقه های بخصوص الفی نیست و اگر اطلاعی داشت قطعا عمل میکرد

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • -1
فین رود فلاگوند

با عرض اجازت

اولا باتشکر از سوال خوبتان.

باید بگویم که سارومان ارشد گندالف نبود و فقط رئیس انجمن بود که آن هم تازه وقتی گالالدریل به گندالف گفت رئیس شو او امتناع کرد و مقام به گندالف رسید.بعد هم اینکه یقینا سارومان از این موضوع بی اطلاع بوده که حلقه دست گندالف است. همان طور که می دانید ناریا اول حلقه گیردان بوده و سپس به گندالف داده. گیردان خود از پیرترین الف هاست(و اصلا فکر می کنم پیرترین) پس به اندازه کافی اطلاعات دارد که حلقه را به چه کسی بدهد و همان طوری که در سیل می خوانیم : اولورین خردمندترین بود خردمندتر از همه. پس حلقه به گندالف رسید.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • -3
ایمان

سلام به نطر من سوال خوبیه چون ما همگی به اخر عمر سارومان نگاه می کنبم من نمیدونم سارمان از اینکه حلقه دست گندالف بوده خبر داشته یا نه اما به نظرم اگر میدونست هم براش فرقی نداشت چون در زمان ورود به سرزمین میانه هنوز یکی از خرد مندان بود وطبعا خودش هم قدرت هایی رو داشت که احساس نیاز به حلقه ای رو نکنه اما در ادامه که رو به تباهی اورد هم براش مهم نبود چون کسی که حلقه ی یگانه رو به دست می اورد قدرت سایر حلقه هارو هم بدست می اورد

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...