رفتن به مطلب
دلاگورن

بیلبو توک یا بگینز

Recommended Posts

دلاگورن

ضمن عرض سلام خدمت همه ی دوستان تو این قسمت تصمیم دارم به شخصیت شناسی بیل بو از یه دیدگاه ( شاید) جدید بپردازم.

همانطور که همه ی دوستان اطلاع دارن بیل بوی دوس داشتنی داستان هابیت از ازدواج بلادونا توک و بانگو بگیز به دنیا اومده.

حالا نکته ی جالبب که من میخوام بهش بپرازم تاثیر ژنتیکی پدر و مادر بیل بو بر رفتارش در طول داستان است.

بلادونا توک: همانگونه که تالکین در فصل اول صفحه ی 13 داستان هابیت عنوان میکند،بلادونا توک یکی از سه دختر افسانه ای بابا توک هست که بابا توک رئیس هابیت هایست که آن طرف آب(رودخانه)زندگی میکند.حال مهمترین ویژگی ای که توک ها را از سایر هابیت ها جدا میکند تمایلبشان به ماجراجویی و کنجکاوی است که همین امر تا حد زیادی از اعتبار و احترام آنها نزد سایر هابیت ها کاسته.اما از لحاظ ثروت دست کمی از بگینز ها ندارند

بانگو بگینز :در مقابل خانوده ی توک ها دقیقا بگینزها بودند که از بعد ثروت هم ردیف توک ها قرار میگرفتند اما از آنجا که اهل کنجکاوی و دردسر و ماجرا نبودند از احترام بیشتری نزد هابیت ها برخوردار بودند. بلادونا توک + بانگو بگینز= بیل بو ( توک یا بگینز )

حال با ازدواج بلادونا توک و بانگو بگینز،بیل بو تاریخ ساز متولد میشود.حال سوال اولی که از شما دارم سوای از به ارث رسیدن فامیلی پدر به فرزندان و نادیده گرفتن آن،به نظر شما بهترین فامیلی ایی که میتوان به بیل بو نسبت داد چیست؟توک یا بگینز؟

به اعتقاد من که فامیلی توک بیشتر از بگینز شایسته ی شخصیت بیل بو است.اما همانگونه که در طول داستان هابیت مشاهده میشود بیل بو دائما بین دو ژن توک و یا بگینزش در حال نوسان است.در بعضی از مواقع از ماجراجویی و دردسر ها استقبال میکند(همانند یک توک اصیل) و در بعضی از لحظه ها با اندیشدن به سوراخ گرم هابیتی و کتری سوت زنش آدم را به یاد شخصیت و ژن بگینزش می اندازد.اما در مجموع غلبه با ژنی است که از خانوده ی ماجراجوی توک ها به ارث برده است و سرانجام همین ژن در بسیاری از مواقع داستان باعث موفقیت خودش و همراهانش میشود.به همین دلیل من بیشتر دوست دارم که بیل بو را بیل بو توک بنامم تا بیل بو بگینز و دلیل آن هم وجود ژن توک مانندیست که کلا سرانجام دنیای آردا را عوض میکند( با یافتن حلقه در اعماق دخمه های گابلین ها در فصل 5 داستان هابیت و وقوع سایر اتفاقات در ارباب حلقه ها)

حال نظر شما چیست؟ شما کدام فامیلی را بیشتر لایق بیل بو میدانید؟ توک یا بگینز؟ توک ماجراجو و عاشق تغییر و یا بگینز محافظه کار و عادت پسند؟؟؟؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
تور

به نظرم همچنان بگینز

گرچه رگ توکی اش باعث شد به قول شما سرنوشت خیلی چیزها را عوض کنی اما باز هم رگ بگینزی اش به رگ توکی اش غلبه دارد.

همینکه به ماموریت دورف ها راضی نبود و با یک اتفاق غیر منتظره در داستان قرار گرفت خودش یک حالت بگینزیه. حالا در طول داستان شهامت و شجاعت خودش رو به دست آورد و یکم شکل و شمایل توک ها رو به خودش گرقت...اما جون به جونش کنی بگینزه!!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
آلپانیانوس

بیلبو یا به قول شما بیل بو(بگینز یا توک)بیشتر شخصیتی بگینزی داره.زیرا فقط ژن توکیش باعث ماجراجویی شد ولی ژن بگینزش بود که از او یک شخصیت مهربان ساخت.همانطور که در تیزر ها دیدید بیلبو بیشتر به خاطر رگ مهربان بگینزی اش بود که به کمک انها و باز پس گیری خونه ایشان آمد.در ضمن باید اظافه کنم برخلاف شخصیت ضعیف و ....فرودو او دارای شخصیت محکم است که حتی حلقه ی قدرت هم نمیتوانست او را تحریک کند و او سالها بدون طمع زندگی کرد.در هر حال بیلبو رو در یابید چون فقط یکیه!!!!!!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
تضاد

هوم ~o) دیدگاه جالبی مطرح کردید. من هم مثل دو دوست بالا فکر میکنم در نهایت باید او رو بیلبو بگینز خطاب کرد چون گرچه در این سفر غیر منتظره، بیل بو بسیاری از ویژگی های خاندان توک رو از خودش نشون میده در نهایت، در انتهای کتاب، وقتی بالین او رو دعوت میکنه به بقیه سر بزنه بیلبو در جواب او رو به چای ساعت چهار دعوت میکنه. در کل میشه گفت ژن توکی بیلبو، ژن مغلوبی هست که در یک موقعیت خاص به ظهور می رسه و دیگه هم خودنمایی نمی کنه :( البته بیلبو تا آخر عمرش متفاوت از بقیه ی هابیت ها می مونه و به قول نویسنده، آبرو و اعتبارش رو تا حدی از دست میده ولی چیزهای مهم تری به دست میاره ~o)

سیر تکامل شخصیت بیلبو در کتاب هابیت، سیری بسیار قابل توجه هست. از بیلبوی ترسویی که در خانه ی خودش از ترس از روی چهارپایه اش می افته تا بیلبوی شجاعی که به پیشنهاد خودش برای مرتبه ی دوم به غار اژدها برمیگرده و حتی با بردن آرکن استون پیش بارد، سرنوشت یک نبرد خونین رو به نوعی ختم به خیر میکنه رشد حیرت انگیزی داشته که واقعاً قابل تأمل هست ~o) ممنون که به این موضوع اشاره داشتین.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
تور

هوم...پس انگار بیلبو با پیپن یک جورایی فامیلن!

ولی با برندی باک ها چی؟ خویشی ندارن نه؟!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
agarwaen

مگه میشه دو تا هابیت با هم خویشاوند نباشند؛ مخصوصا وقتی عضو یکی از این سه تا خانواده مشهور باشند. یه نمونه از روابط فامیلیشون هم اینه که شوهر نوه‌ی دایی بیل بو ، سارادوک برندی باکه که میشه بابای مریادوک خودمون.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
LORD LOSS

بله خویشاوندی بین هابیت ها واقعا زیاد است .نمونه ی آن را میتوانیم در یاران حلقه جایی که فرودو وهمراهانش در مهمان خانه ی اسبچه بودند ببینیم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
blackhole

بیلبو بین توک بودن و بگینز بودن نوسان داشت پس نمی تونیم بگیم یه توک خالص بود یا یک بگینز خالص.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...