تور 9,804 ارسال شده در دسامبر 11, 2012 (ویرایش شده) December 10, 2012 A movie review by James Berardinelli حس من این است که طرفداران سر سخت تالکین به این فیلم و آنچه این فیلم برایشان به ارمغان خواهد آورد عشق می ورزند. درسال 2001 تنها چند ماه بعد از سقوط مرکز تجارت جهانی (برج های دوقلو) پیتر جکسون ما را به همراه خود به سرزمین میانه برد. یاران حلقه. شاهکاری سه ساعته که اولین قسمت بزرگترین حماسه فانتزی سینمای جهان بود. موفقیت او فراتر از تصور هر کسی رفت و سپس دو برج و بازگشت شاه به هالیوود فهماند که ارباب حلقه ها فخر سینمای جهان و برترین حماسه فانتزی مصور است. حالا 9 سال پس از بسته شدن پرونده ارباب حلقه ها، جکسون می خواهد تا به موفقیت های پی در پی اش برگردد. هابیت: سفری غیر منتظره اولین قسمت از سه گانه اقتباسی جدید او بر اساس کتاب تک جلدی تالکین با نام هابیت: آنجا و بازگشتی دوباره که می توان گفت کم و بیش یکی هستند. دلایل اساسی متعددی وجود دارد که چرا هابیت: سفری غیر منتظره نتوانسته است به استاندارد بالای ارباب حلقه ها دست پیدا کند. اساسی و بغرنج ترین دلیل اینست که جادو و خرق عادت از این فیلم رخت بسته است. هابیت: سفری غیر منتظره یک تلاش کم نظیر، شایسته و سرگرم کننده است اما فیلم مانند ارباب حلقه ها نه شما را اسیر خود و نه شما را شگفت زده میکند. بی انصافی است اگر از هابیت به عنوان یک شکست یاد کنیم. درستش آن است که آن را ناامید کننده بنامیم. و این به خاطر آنست که جکسون انتظارات و توقعات از خود را با ساخت ارباب حلقه ها بسیار بالا برد. کتاب هابیت نوشته تالکین 17 سال قبل از انتشار ارباب حلقه ها به چاپ رسید. تنها چند سال قبل از این که طوفان جنگ اروپا را درنوردد. (جنگ جهانی دوم) یاران حلقه پس از نیم دهه قتل عام مردم جهان (یا لااقل بخشی از آن) به دنیا آمد. و وقتی لحن این کتاب بسیار متفاوت شد هیچ سورپرایزی نبود! لحن هابیت کاملا سریع و گستاخانه و یاران حلقه بسیار جدی با فضایی تاریک تر. بزرگترین دغدغه و چالش روبه رو با جکسون همین بود که چطور این تغییر لحن را بیان کند و البته راه حلش هم زیاد خوب نبود. او جهت آماده سازی هابیت برای قرارگرفتن در دید سینمایی اش از سرزمین میانه لحن را آرام، سرعت را کم و برخی روشنایی ها را تاریک کند. او عناصری را که در متن هابیت وجود ندارد و در دیگر منابع تالکین و ضمایم موجود است در سیر داستانی دخالت داده است. قابل ذکر ترین آن ها صحنه ابتدایی فیلم است که با گفتگوی بیلبو و فرودو در شایرِ ابتدای یاران حلقه آغاز می شود. کل فیلم در حقیقت بازآوری خاطرات بیلبو پیر است. در حالی که فیلم با نشان دادن بیلبو و فرودو که با هم از خاطرات قدیمی سخن می کنند جرقه ای از دلتنگی در بیننده ایجاد می کند(با به یاد آوری یاران حلقه)، این صحنه 10 دقیقه کسل کننده به فیلم اضافه میکند که بهتر بود در نسخه اکستند به نمایش درآید! کتاب یاران حلقه 800 صفحه است که جکسون هنرمندانه یک اقتباس سینمایی 3 ساعته (نسخه سینمایی) از آن خلق کرده است. و هابیت: سفری غیرمنتظره تنها 160 صفحه از کتاب 430 صفحه ای را پوشش میدهد. فیلم 10 دقیقه از یاران حلقه کمتر دارد اما پاشنه آشیل این تولید زمان اضافی فیلم است. سفری غیر منتظره ارزش زمان 168 دقیقه ای را نداشت. از ابتدا یک حس زیاده روی و افراط در فیلم وجود دارد. تقریبا نیمه اول فیلم به مقداری کافئین برای جمع کردن حواس و بیدار ماندن نیاز دارد! در نیمه دوم همه چیز ارتقا پیدا میکند. در حقیقت 45 دفیفه نهایی فیلم است که سرعت خوبی به خود گرفته و نشیب و فراز های محکمی دارد. اما این پایان قوی نمیتواند به طور کامل، پیچ و خم 2 ساعت ابتدایی را جبران کند. من فکر میکنم فیلم به یک ماجراجویی غیر منتظره نیاز ندارد، بلکه به یک مدون بی باک نیازمند است تا نواقص فیلمنامه را پنهان کند. شاید بهتر باشد که نسخه ویژه DVD فیلم مدت زمان کمتری نسبت به نسخه سینمایی داشته باشد! <p dir="RTL">داستان برای عاشقان دنیای فانتزی شناخته شده است. بیلبو بگینز (مارتین فریمن) سرش به کار خودش بند است و عادت های هابیتی اش را دنبال می کند که ناگهان همه چیز با از راه رسیدن گندالف خاکستری (یان مکلین) به همراه تورین(ریچارد آرمیتاژ)،شاه تبعیدی دورف ها و گروهش دگرگون می شود. آن ها بیلبو را به عنوان یک راهزن استخدام می کنند. ماموریت آن ها بازپسگیری پادشاهی تورین و نجات آن از دست اژدهایی به نام اسماگ است و به بیلبو برای خزیدن به کنام اژدها احتیاج دارند. اولین بخش سفر آنها مواجهه با ترول ها، گابلین ها و غول های سنگی را بیان می کند. و سپس رسیدن گروه به ریوندل و کوهستان مه آلود. که در اینجا چهره های آشنایی ظاهر می شوند. الروند(هوگو ویوینگ)، گلادریل (کیت بلانشیت)، سارومان سفید (کریستوفر لی) و گولوم (اندی سرکیس). همچنین در تاریکی نکاتی وجود دارند که به وقایع ارباب حلقه ها ختم میشوند.<span dir="LTR">]</span>اشاره به غار گولوم<span dir="LTR">[</span>. اسماگ فقط به صورت اجمالی در فیلم دیده می شود و برای مشاهده کامل شکوه و هیبت او باید تا هابیت: ویرانی اسماگ صبر کنیم.</p><p dir="RTL"></p> ناعادلانه است اگر الان بخواهیم امتیاز نهایی فیلم را مشخص کنیم. بهتر آن است که سه قسمت این سه گانه مهیا باشد تا آنوقت به امتیاز حقیقی برسیم. شاید سه قسمت در کنار هم به صورت یک سینمایی عظیم، بتوانند نقاط ضعف همدیگر را بپوشانند. شاید برخی از کاراکتر های ثانویه داستان ظاهر شوند. در قسمت اول که فقط بیلبو، گندالف و تورین بودند که از خود شخصیتی متمایز نسبت به هم بروز دادند. متاسفانه یک لحظه کارتونی غیر قابل بخشش در فیلم وجود دارد. و آن صحنه ایست که راداگاست (سیلوستر مک کوی) در حالی که توسط گابلین ها تعقیب می شود سوار بر مرکبی است که توسط خرگوش ها کشیده می شود. بیشتر شبیه بازی های ویدئویی بود. صحنه های منزوی دیگری هم وجود دارند که مشکلشان ظهور بیش از حد تکنولوژی CGI است. صحنه ی نبرد غول های سنگی بی نظیر و چشم نواز است اما انگار بیشتر متعلق به فیلم های ترانسفورمرز است تا هابیت! از طرفی دیگر صحنه های خارق العاده ای در این فیلم وجود دارند. شورایی با حضور الروند، سارومان، گلادریل و گندالف. معماهایی در تاریکی با جزئیات دقیق و زنده گولوم. و صحنه ای در اوج رویارویی با اورک سفید. جکسون کار عظیمی در به نمایش در آوردن قلمرو زیرزمینی گابلین ها انجام داد. صحنه برخورد گروه با ترول ها دین به کتاب را ادا کرده است. ریوندل همان ریوندل ارباب حلقه هاست. و هیبت اسماگ ما را مجبور کرد تا بیشتر ببینیم. اما در مورد جلوه های بصری. هابیت در 4 نسخه مختلف منتشر شده است. دیجیتال دوبعدی 24 فریم. سه بعدی 48 فریم و سه بعدی آیمکس. در مورد 48 فریم نظراتی دارم. ابتدا این که نه دوبرابر کردن فریم ریت و نه فیلمبرداری در قالب سه بعدی در نتیجه نهایی تاثیری نمی گذارند. هر دو زائد هستند. سه بعدی محیط غنی تری را نمی سازد، کار را فاسد می کند. 48 فریم زیاد قابل توجه نبود. صحنه هایی هستند که 48 فریم باعث زنده تر شدن و روشن تر شدن آن ها می شود اما به خصوص در مواردی که استفاده زیادی ازCGI شده است، فیلم را از حالت سینمایی خود خارج کرده است. این دلیلی است که چرا برخی صحنه ها حالت بازی های ویدئویی به خود گرفته اند. توصیه من اینست: هرگونه شکوفایی و ابتکار بصری را از یاد برده و فیلم را در همان حالت قدیمی دو بعدی نگاه کنید. ارباب حلقه ها به هیچ گونه سه بعدی یا 48 فریمی نیاز نداشت و همچنین هیچ دلیل قانع کننده ای برای استفاده آن در هابیت نیز وجود ندارد. اینها دلیلی بر برتری یک فیلم نیستند. حس من این است که طرفداران سر سخت تالکین به این فیلم و آنچه این فیلم برایشان به ارمغان خواهد آورد عشق می ورزند. سرعت آرام و نابرابر فیلمنامه آن ها را پریشان خاطر نخواهد ساخت. با این حال من در حیرتم که این فیلم چطور تا این حد برای متقاعد کردن آن هایی که به آثار تالکین اعتقاد ندارند قوی عمل کرده است. اصلی ترین شکایت من از این فیلم در مورد طول زمان فیلم است. این فیلم 3 ساعته می توانست با تدوین بهتر و فیلمنامه سفت تر و محکم تر پا جای پای یاران حلقه بگذارد اما این اتفاق نخواهد افتاد. قسمتی از مخاطبین این فیلم را پایان ناپذیر خواهند یافت. باوجود اشتباهات متعددی که هابیت نسبت به ارباب حلقه ها دارد اما جکسون بازگشتی موفقیت آمیز به سرزمین میانه داشت. گرچه مانند ماجراجویی بی نظیری که ما دهه پیش تجربه کردیم نبود اما همچنان پر بود از عجایب، هیولاها و هیجان. مانند ارباب حلقه ها این چیزی که دیدیم قطعا آثار تالکین نبودند بلکه آثار تالکین از نگاه پیتر جکسون بودند. منبع ویرایش شده در دسامبر 11, 2012 توسط تور 12 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
Théoden 2,187 ارسال شده در دسامبر 11, 2012 به نظرم بهترين نقد در بين همهي نقد هاست. منتقد ، نقاط ضعف و قوت فيلم رو به خوبي تشخيص داده. 1 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
tisak 946 ارسال شده در دسامبر 11, 2012 فقط میدونم 10 سال منتظر دیدن هابیت هستم. و اگر هر منتقد علاف دیگری هم به فیلم حتی صفر بده ذره ای از علاقم کم نمیشه. فقط و فقط حس و حال مخاطب مهمه یقیه چیزا رو بریز دور. 5 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
R-FAARAZON 10,192 ارسال شده در دسامبر 11, 2012 (ویرایش شده) منتقد:تادمک کارتی(6/10) مطمئننا هابیت هرگز سازشی از یک رمان بسیار آگاهانه و بااحتیاط همانند اقتباس های معتبر قبلی پیتر جکسون از روی تالکین در هابیت وجود نداشته است.تقریبا سه ساعت از زمان فیلم را برای نمایش بصری هر ویرگول و نقطه ویرگول در شش فصل نخستین از بخش معروف 19 کتاب را به طور دائمی صرف می کند.پیترجکسون و همکارانش یک لذت کاری را به وجود آوردند,میلیون ها طرفدار را جمع کردند و سه نمایش تریلوژی ارباب حلقه ها را به تصرف درآوردند,با این وجود در اصطلاحات خالص فیلم,تلاش جزئی با تعداد بیش از اندازه ای از تفسیرها و کمبود حرکات قوی و پیشرو به چشم میخورد.اما مبتنی بر سازنده اش,منبع و مبارزه تبلیغاتی بسیار بزرگ,در نخستین فصل از مقدمه داستان ارباب حلقه ها که دیری انتظارش میرفت در مقادیر مشابه ای از گیشه طلا هیچ گونه تردیدی وجود نخواهد داشت,زیرا دنباله داستان را در سال بعد و سالهای بعد از آن شرح می دهد. اگر هابیت,سریع بعد از انتشار کتاب در سال 1937 تبدیل به فیلم کوتاه میشد(در شگفت است که چنین چیزی رخ نداده است) یک فرد براحتی می تواند موضوع با شور و نشاط و مملو از هنرپیشه های عجیب و غریب و ماهرانه را با تاثیرات خاص تصور کند که داستان را با سبک هوشمندانه در کمتر از دو ساعت به عقب برده است.با این وجود,در بازگویی مشکل پسند و ادیبانه جکسون,گویی جادوگر سرزمین oz,تقریبا یک ساعت طول کشیده بود تا از کانساس خارج شود.عواملی در این فیلم جدید وجود دارند که به اندازه ی سه نمایش تریلوژی ارباب حلقه ها تماشایی می باشند اما تا اندازه ای بسیار قطعی و ملالت آور بوده اند,بخصوص در اوایل داستان که پیش می رود و احتمالا یک کار مخاطره آمیز می باشد,در عوض"dvd نسخه بسط یافته کارگردان" را پیشنهاد میدهد و میل رغبتی را برای"تدوین خلاصه شده کارگردان" در یک فیلم مجزا با مدت معمولی به وجود می آورد. جکسون علاقه اش را به فیلم هابیت در اوایل سال 1995 قبل از ارباب حلقه ها بیان کرده بود اما بدلیل مسائل حقوقی پیچیده مانع از پیشروی شده است.زمانیکه کار مخاطره آمیز وارد مجدا زندگی میشود و حتی بحث و مناظره ای زیادی شامل مالکیت,دادخواهی,و نخستین درگیری با فیلم کارگردان"گیلرمو دل تورو" بوده که بعدا منصرف شده است اما اعتبار نمایشنانمه تلویزیونی را همراه با جکسون و شرکای اخیر ارباب حلقه ها(فران والش,فلیپ بوینز) را حفظ کرده است.رمان ابتدا بصورت یک حماسه دو بخش پیشنهاد داده شد و بعد تبدیل به حماسه ای سه بخشی شد و این فیلم هم روش کاری قسمت های پایانی مجموعه های هری پاتر و گرگ و میش را به دنبال تکمیل اشتیاق طرفداران و همچنین خزانه های مالی دنبال کرده است. از این رو,ابتکار فنی جکسون برای فیلم نه تنها در 3d بلکه در 48فریم هم وجود دارد و درجه استاندارد را دوبرابر می کند.نتایج جالب بوده و بسیار بحث برانگیز خواهد بود اما یک مقایسه اولیه از دو فرمت در برابر تجربه و آزمایش اهمیت دارد,"پرینت در warner bros نشان داده است" در چیزی که"میزان بالایی ار کادر 3d" نامیده می شود,در حالی که در بسیاری از صحنه های بزرگ نمایش درخور توجه می باشد و بطور برجسته شباهت به تصویر تلوزیونی ultra-vivid دارد,شگفت اینکه فیلم را به نگاه عجیب تئاتری بخصوص صحنه های کوچک داخلی در خانه بیلبو بگینز معطف می کند.در این بخش 24فریم و 3d دارای یک کیفیت ساده تر و بطور چشمگیری نمایان تر می باشد. یکی از دلایل این که "هابیت:سفر غیرمنتظره" مهم جلوه می کند این است که جکسون,داستان را با یک مقدار عظیمی از داستان زندگی مربوط به شخصیت های نزدیک را تکمیل کرده است.برای انجام چنین کاری,جکسون قادر است تا نخست یک مبارزه خیلی بزرگ فراهم آورد,یک مبارزه که در آن یک سلطنت باستانی ثروتمند از دورف ها را در کنار کوه تنها توسط غول های بزرگ ترسناک نابود کرده است,یکی از تنها بازماندگان,ولی عهد تورین می باشد که تلاش می کند سلطنت را اصلاح کرده و داستان را به تصرف بگیرد. ابتدا,تجارت جعلی در معرفی خدمه مختلط از شوالیه ها وجود دارد که این وظیفه ترسناک را متعهد خواهد شد,13 دورف توسط تورین هدایت می شوند.موی صورتشان,تحمیل کننده تر از عظلات آنها می باشد و توسط جادوگری به نام گاندولف خاکستری(با بازی ایان مک کلن) در سرزمین میانه هدایت می شوند.که با رفتاری ملایم به بیلبو بگینز(با بازی مارتین فریمن)نزدیک می شود و پیشنهاد می دهد که در ماجراجویی سهیم باشد. جمعیت مهمانان ناخوانده خودشان را در زیرزمین دنج و راحت آماده می کنند و به سرعت خوردن غذا و نوشیدنی را به سلطه می گیرند و در هرحالی جسورانه عمل می کنند.صحبت های کمی از دورف ها به میان می اید و قصد سازنده فیلم,بدست آوردن نمایشش در نیم ساعت یا کمتر توزیع شده است و گویی که,هویت های هر کدام از دورف ها را قبل از پیش بردن سفر مورد آزمایش قرار داده است.بسیاری از انسداد جکسون,آماده سازی ها و ترکیبات در این مقدمه طولانی صرفا بدترکیب هستند و بویژهدر خدمات بطور چشمگیری عاجز از JAPES AND LAM می باشد. زمانی که سفر طولانی بطور جدی آغاز میشود,مقداری از فیلم به پرداختن داستان زندگی جلوگیری میکند.نخستین نگاه اجمالی از چیزی که اشخاص کمی با آن مواجه می شوند در شکلی از سه غول بزرگ(ترول) جلوه می کند...سرانجام,ساکنان به خانه ای از دوستان گاندولف به نان الروند می رسند....دورف ها و گاندولف به کلیدی برای رسیدن به گنجی که توسط اسماگ محافظت میشود نیاز دارند...اما راهی که در پیش دارند بطور فزاینده ای خیانت آمیز می باشد و گالوم بدخواه و خطرناک با چشمان قلنبه بیلبو را در یک مسابقه معما بکار میبرد(این مطلب بدلیل لو دادن داستان خلاصه شده است) جکسون مدت زمان زیادی را صرف توده ای از موارد می کند اما محموله ها را در آخرین کشمکش تحویل می دهد که تابحال بصورت بی نتیجه برابر شده اند و تازه(خیلی دیر) بیلبو شروع می کند تا خودش را به عنوان یک شخصیت وارد عمل کند.یکی از حیله گرانه ترین استراژیهای تالکین در کتاب هابیت و طراحی آن برای متوسل شدن به جوانان و بزرگسالان در طول دهه ها,رشد بیلبو که از کودکی به بلوغ رسیده و مسئولیت هارا به گردن می گیرد و ملاحظات اولیه او غیرقابل درک می باشد.آزادمردی که در اولین نگاه به نظر می رسد نقش ملایمی دارد و بطور مشابه در قسمت هایی از داستان رشد می کند,این امیدواری را می دهد که شخصیت برای رشد کردن در دوبخش آتی ادامه خواه داشت.دورف ها به معنایی در نژاد خود زیبا هستند,اما تورین دارای بردباری قوی همانند جانشینی وفادار است و جلوه و شکوه و خودستایی شخصیت را بیش از اندازه تحت فشار قرار می دهد.چیزی وجود ندارد تا "ایان مک کلن" بتواند بیش از این برای متعجب کردن گاندولف با ابهت انجام بدهد اما حضورش به همان اندازه ای که حضار را دوباره مطئن می کند برای جنگاوران دورف لازم و ضروری می باشد. در حالتی هابیت قابل مقایسه با کاری که جکسون قبلا انجام داده بود می باشد.گروهش در سفرهای کوتاه ارباب حلقه ها تکمیل شده اند و او مجددا با همکاران تریلوژی اصلی مانند: فیلمبردار:ANDREW LESNI ,نظارت گارگردان هنری و تعیین طراح داخلی:DAN HANNAH و بسیاری از تاثیرات هنرمندان و متخصصان فنی از کارگاه WETA به هم پیوسته اند.به علت پیشرفت تکنولوژیکی و تکنولوژی 3D,ودر بسیاری از بخش ها فیلم فراسوی سینمای جدید حرکت می کند و مطمئننا نمایشی در دو بخش بعدی وجود خواهد داشت با نام "نابودی اسماگ" و عنوانی از رمان کامل تالکین(آنجا و بازگشت دوباره) عنوان بندی شده اند. یکی از امتیازات اثر هاوارد شور,کسی که موسیقی را برای هر سه فیلم نوشت به نحو کارامدی عملیات را در هر ثانیه به عقب می برد.امتیازات پایانی 16 دقیقه اجرا می گردند که مسلما یک ضبط و یا اواخر آن می باشد که زمان کامل اجرا را به شش دقیقه کمتر از سه ساعت می رساند. به نقل از مووی سنتر http://moviecenter1....read.php?t=1244 اشک ماجرا موقعی ایه که تاد به اونجر سه و نیم ستاره داده ولی به هابیت سه ستاره کاش هابیت همون 2 قسمت میموند و پیتر خام بروس وارنر نمیشد این سه قسمتی شدن کفر منتقدین رو درآورده تازه مک کارتی و ارجر ابرت و جیمز براد رینلی هم به نقد منصفانه معروفند و هم به طرفداری از ارباب حلقه ها ویرایش شده در دسامبر 13, 2012 توسط arven خارج کردن از حالت bold 7 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
تور 9,804 ارسال شده در دسامبر 11, 2012 (ویرایش شده) کاش هابیت همون 2 قسمت میموند و پیتر خام بروس وارنر نمیشد تازه مک کارتی و ارجر ابرت و جیمز براد رینلی هم به نقد منصفانه معروفند و هم به طرفداری از ارباب حلقه ها اتفاقا پیتر برادران وارنر رو مجبور به سه قسمت کرده!! راجر ایبرت کجا طرفدار ارباب حلقه هاست. باز یکم از نقد های لوترش رو بگم تاپیک منحرف میشه. و من به شخصه ایشون رو به نقد منصفانه قبول ندارم. 13 دورف توسط تورین هدایت می شوند.موی صورتشان,تحمیل کننده تر از عظلات آنها می باشد همه تو کف ریش دورف ها موندن!! :( ولی من نقد براردینلی رو بیشتر می پسندم. اومده آگاهانه فضای دو داستان هابیت و ارباب حلقه ها رو مقایسه کرده. این که هابیت قبل از جنگ جهانی نوشته شده و لوتر بعدش. و باز این که گفته جکسون عناصر بسیاری را که در متن هابیت نبودند از منابع دیگر تالکین وارد داستان کرده. البته گفته در این کار پیتر و دوستان فیلمنامه نویسش موفق نبودند که من خودم تا فیلمو نبینم نمیتونم نظر بدم. ضمن علاقه و اشتیاق شدیدی که الان در من وجو داره تا فیلمو ببینم اما این نعمتو خدا بهم داده که جانب انصاف رو هیچ جا رها نمی کنم. بعید نیست براردینلی راست بگه و فیلمنامه هابیت ضعف داشته باشه. و این امتیاز 9 IMDb هم همش به خاطر جلوه های خیره کننده بصری باشه. اما باز هم امیدوارم براردینلی اشتباه کرده باشه. و اما مک کاتی نه تنها فیلم بلکه کتاب رو هم نقد کرده! به عنوان نقدی که نظرات شخصیشو توش دخالت داده زیاد خوشم نیومد از نقدش. البته در بعضی چیز ها راست میگه. مثلا این که یکی از نقاط قوت فیلم موسیقی هاوارد شوره. توصیفش از 3 بعدی و 48 فریم هم جالب بود... ویرایش شده در دسامبر 11, 2012 توسط تور 3 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
R-FAARAZON 10,192 ارسال شده در دسامبر 11, 2012 (ویرایش شده) تور عزیز ابرت که به لوتر امتیاز88 داد(یعنی 3/5 ستاره از ستاره که امتیاز بسیار بالاییه) حالا جالبتر قضیه لوتر بود که میرامکس اصرار میکرد در یک فیلم باشه و پیتر میگفت کمتر از دو فیلم نمیشه و انصافا سه فیلم هم کمش بود و بجاش هابیت.چی بگم؟ ممنون از تور و تیسک عزیز که امتیاز دقیقو بهم گفتند. ویرایش شده در دسامبر 11, 2012 توسط R-FAARAZON 2 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
tisak 946 ارسال شده در دسامبر 11, 2012 فارازون جان راجر ایبرت به هیچ کدام از قسمت های لوتر امتیاز کامل نداده. قسمت اول: 75 قسمت دوم: 75 قسمت سوم: 88 البته میدونم خیلی مسخرست. ایبرت کلا همیشه تو آفساید بوده نقداش. 4 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
R-FAARAZON 10,192 ارسال شده در دسامبر 11, 2012 (ویرایش شده) فارازون جان راجر ایبرت به هیچ کدام از قسمت های لوتر امتیاز کامل نداده. قسمت اول: 75 قسمت دوم: 75 قسمت سوم: 88 البته میدونم خیلی مسخرست. ایبرت کلا همیشه تو آفساید بوده نقداش. رفیق ممنون.تور عزیزم گفت خدمت ایشونم گفتم که 88 امتیاز فوق العاده ایه برای هر فیلم ویرایش شده در دسامبر 11, 2012 توسط R-FAARAZON 3 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
هیرلوین 350 ارسال شده در دسامبر 11, 2012 دوستان به نقد ها اهمیت ندین. من به عنوان یک طرفدار تالکین هیچ از سه قسمته شدن هابیت بدم نیومد،تازه خیلی هم خوشحال شدم،چرا که سه گانه شدن فیلم باعث میشه به موضوع های بیشتری بپردازه و این برای یک هوادار تالکین یک رویاست. یک منتقد دریچه محدود و متفاوت خودش رو به روی فیم باز میکنه،اما یک طرفدار با هر ثانیه فیلم به سرزمین میانه و افسانه هاش سفر میکنه،و این مهمتر از جلب توجه عده ای محدوده ،که دیدگاهشون با شما تناقض کامل داره. جوهر اگر در خلاب افتد(لجن زار) همچنان نفیس است. 8 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
strayder 3,659 ارسال شده در دسامبر 11, 2012 نمره منتقدین هابیت بازهم سقوط کرد.از60 به 59 این نقد که تازه منتشر شده، از 5 ستاره 3 ستاره داده، www.guardian.co.uk/film/2012/dec/09/hobb...ected-journey-review یکی ترجمه کنه ممنون.! 2 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
SHIRE 2,883 ارسال شده در دسامبر 11, 2012 الان فقط امیدمون به فروش هابیته ، شاید یه فرجی بشه یه کم اوضاع بهتر بشه :( 1 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
تور 9,804 ارسال شده در دسامبر 12, 2012 (ویرایش شده) زحمت ترجمه این سه تا نقد رو کی میکشه؟! لطفا هر چه زود تر از طریق پیغام خصوصی مرا مطلع کنید و اینجا پستی نزنید. http://www.flickerin...ed-journey.html http://www.cine-vue....ed-journey.html http://www.guardian....-journey-review امتیاز هابیت در دو سایت دیگر هم به پست اول اضافه شد. ویرایش شده در دسامبر 12, 2012 توسط تور 4 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
hamid stormcrow 5,052 ارسال شده در دسامبر 13, 2012 خلاصه نظرات منتقدان درباره هابیت: http://khabaronline.ir/detail/263363/culture/cinema 3 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
R-FAARAZON 10,192 ارسال شده در دسامبر 13, 2012 (ویرایش شده) رابی کالین، منتقد تلگراف دو ستاره به این فیلم تقریبا سه ساعته داده و نوشته: «فیلم پر است از چیزهای عجیب و غریب افراطی که موجب میشود اصلا حس دیدن فیلمی تالکینی به شما دست ندهد، انگار کسی در اینترنت متنی نوشته و از کتاب کلی تعریف کرده باشد.» من که اصلا نفهمیدم چی گفت؟ برادشاو نماهای خارجی فیلم را که در نیوزلند فیلمبرداری شده تحسین کرده و گفته حس مستندواری به این حکایت خیالی میدهد اما نماهای داخلی همگی تکراری هستند. خب خونه بیلبوه.باید دقیقا همون طوری باشه که در لوتر بود پس تکراری بودن یه حسنه نه یک ضعف. جفری مکناب، منتقد ایندیپندنت نیز به فیلم سه ستاره از چهار ستاره داده و گفته قسمت اول فیلم به این میماند که سوار یک سورتمه شده باشید و با هیجان بسیار در حال حرکت باشید. «هرچند با وجود تمام دادوفریادها اتفاق خاصی در قسمت اول نمیافتد اما سکانسهای اکشن و طراحی صحنه خیرهکننده فیلم ستودنی هستند. صحنه تعقیب و گریز با حضور جادوگری با بازی سیلوستر مکوی که سوار بر سورتمهای از خرگوشهای غولآساست تکانی به فیلم میدهد.» این همون مطلب حمیدخانه که خبرآنلاین منتشر کرده. جالبه جناب مکناب اصلا اسم راداگاست قهوه ای رو نمی دونسته من شک دارم این جناب مکناب اصلا فیلم رو دیده باشه آخه حداقل بزار هابیت به امریکای شمالی بیاد تماشاگرا خودشون میتونن بد از خوب و با کیفیت رو از بی کیفیت تشخیص بدن ویرایش شده در دسامبر 13, 2012 توسط R-FAARAZON 5 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
مهمان ارسال شده در دسامبر 13, 2012 (ویرایش شده) يكی از كسانی كه فيلم رو ديشب توی فرش قرمز لندن ديده، يه نقدی كرده از فيلم هابيت كه در اون 12 نكته مثبت و منفی رو برشمرده و گفته كه اين 12 نكته، برجسته ترين اشكالات و خوبی های فيلم بودن. ترجمه اين نقد رو جلوتر می تونيد بخونيد. (ترجمه خودمه.) «من ديشب تونستم فيلم هابيت: سفری غير منتظره رو با كيفيت سه بعدی، ولی نه 48fps ببينم و ازش لذت بردم و حالا مفتخرم تا در تاريخ ((12/12/12))، 12 نكته مثبت و منفی فيلم رو بيان كنم. من عاشق اين فيلم هستم و ميخوام اين فيلم رو با همه كيفيت هاش ببينم. و اين برام خيلی سخت بود كه با من همراه بشيد در 12 چيزی كه دوست ندارم و 12 چيزی كه دوست دارم. جلوتر اين نكته ها رو در اسپويلر بخونيد! نكات مثبت فيلم: چيزهايی كه دوست دارم: 1. مقدمه: ديدن اره بور با تمام شكوه و عظمتش؛ ديدن تورين جوان و تراندويل؛ يه صحنه كوتاه از اسماگ؛ جالب تر و نگران كننده تر ديدن بيلبوی پير و فرودو درحال آماده شدن برای جشن تولد بيلبو كه به خوبی نشون ميده كه بيلبو چطور نوشتن كتاب سرخ سرحد غربی رو قبل از وقايع ياران حلقه شروع ميكنه. 2. مارتين فريمن در نقش بيلبو: يه بازی فوق العاده. من خيلی وقته كه از طرفداران پر و پا قرضش ام؛ و اون حقيقتاً اين شاهكار رو به نام خودش ثبت كرد. 3. ريچارد آرميتاژ در نقش تورين: بالا رو بخونيد! 4. آواز دورف ها در بگ اند: من همراه آواز "Blunt the Knives" خنده ام گرفته بود؛ ولی "Misty Mountains" اشكم رو درآورد. 5. بازگشت بازيگران: (سر ايان مک كلن، هوگو ويوينگ، كيت بلانشت) و محيط آشنا (هابيتون، ريوندل) از تريلوژی ارباب حلقه ها. اين مثل اين بود كه بعد از يه غيبت طولانی، دوستان قديمی ات رو بتونی دوباره ببينی. 6. برت مک كنزی در نقش ليندر. 7. ترول های سنگی: برت، ويليام و تام. اون ها دقيقاً چيزی بودن كه تالكين توصيف كرده. (نگاه كنيد به پشت صحنه 8) 8. معماهای تاريكی: من اين قسمت رو هم در كتاب و هم در فيلم خيلی دوست دارم. در اين صحنه دوستاره فيلم، مارتين فريمن و اندی سركيس با هم بودن. آيا ما می تونيم به هردوی اونا اسكار بديم؟ 9. مبارزه با دارون: (افزوده مترجم: اين قسمت به دليل استفاده از الفاظ نامناسب حذف شده است.) اون گابلين ها هيچ وقت فرصت مقاومت رو نداشتن. 10. موسيقی متن فيلم: فيلم های سرزمين ميانه بدون حضور هاوارد شور مثل يه هابيت بدون غذا و علف چپق می مونن. 11. عقاب ها! 12. آخرين چيز، اسماگ: در صحنه های پايانی اين فيلم برای يه لحظه شاهد اسماگ خواهيم بود كه چشمانش رو باز ميكنه. نكات منفی فيلم: چيزهايی كه ممكنه شما دوست نداشته باشيد: 1. نقش كم رادگاست: ما راداگاست قهوه ای رو درحالی كه به گندالف درمورد دول گولدور هشدار ميده، خواهيم ديد؛ ولی مثل اينكه راداگاست رو فقط به اين خاطر توی فيلم آوردن. اميدوارم در هابيت 2 و 3 نقش های بيشتری از اون رو شاهد باشيم. 2. شور بيلبو: بيلبو برای ترک شاير خيلی هيجان زده بود، و اون اموالش رو رها كرد. اما من ميخواستم ببينم كه گندالف مياد و اونو می بره. (افزوده مترجم: منظور اين است كه انتظار می رفت تا بيلبو بگينز با بی رقبتی شاير و خانه و اموالش را ترک كند و گندالف او را به زور با خود ببرد؛ اما او خود بسيار برای اين كار ذوق و شوق داشت!) 3. كوله پشتی بيلبو: الان ميخوام درمورد ماجراجويی بيلبو حرف بزنم. چرا اون يه كوله پشتی داشت؟ ای كاش با كتاب مطابقت بيشتری ميداشت. اون چيز زيادی نداشت جز يه دستمال جيبی. 4. آزوگ: خيلی كارتونی بود و سی.جی.آی اش هم بيش از حد بود. مأيوس كننده بود. بعيد بود كه كاراكترهای سی.جی.آی Weta اينطور از آب دربيان. 5. وارگ ها: بالا رو بخونيد. 6. پادشاه گابلين ها: بالا رو بخونيد. 7. كيف ترول های سنگی: كيف ترول ها يه جوری صحبت ميكرد. ميدونم؛ بيش از حد كارتونی بود؛ ولی من تا به حال نشنيده بودم كه بگن: «اُو آر يو؟» (افزوده مترجم: به جای "هئو آر يو" به معنای "حالتون چطوره") 8. بيلبو و آب دماغ: بيلبو در يه صحنه از فيلم، توسط آب دماغ ترول ها خيس ميشه. به نظرم بدون اين صحنه می تونست خيلی بهتر باشه. 9. نبرد با غول ها: يكی از صحنه های نبرد با غول ها خيلی به صحنه ای از فيلم ياران حلقه شباهت داشت و معلوم بود كه از اون برداشت شده. 10. گفتگوی عقاب ها: عقاب ها هيچ حرفی نمی زدن. من ميخواستم حداقل چهاركلمه حرف بين گندالف و گوايهير بشنوم. 11. نقش كم عقاب ها: ميدونم كه عقاب ها تاكسی نيستن؛ ولی مثل اينكه نقششون در فيلم فقط محدود به نشون دادنشون بالای كوه بلند اره بور بود. 12. ويرانی اسماگ: سری بعدی اش كه ويرانی اسماگ باشه، يه سال ديگه مياد. منبع: http://www.theonering.net (با اندكی تصرف و تخليص) به نظرم نكات منفی كه از فيلم گرفته، خيلی مسخره اند. آخه طرز صحبت كردن ترول هم اشكال؟؟!!! ویرایش شده در دسامبر 21, 2012 توسط گندالف سفید 0 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
تور 9,804 ارسال شده در دسامبر 14, 2012 (ویرایش شده) The Hobbit: An Unexpected Journey 2012 B+ 83 | Reviewed by Lisa Schwarzbaum | Dec 11, 2012 زنگ تفریح تمام شد. وقتش است که از سوراخ هابیتی خود بیرون آیید.9 سال پس از اکمال سه گانه ارباب حلقه ها کارگردان پیتر جکسون بازگشته است. پیتر جکسون با هابیت: سفری غیرمنتظره به سرزمین میانه بازگشته است. کتاب هابیت که نوشته جی.آر.آر.تالکین است و داستان آن 60 سال قبل از ارباب حلقه ها اتفاق می افتد، داستان هابیتی به نام بیلبو بگینز و ماجراجویی بزرگ او با 13 دورف است که روایت بازپسگیری پادشاهی ازدست رفته اربور می باشد. بیلبوی کم ریش داستان ]در مقایسه با ریش دورف ها![ در حقیقت همان کارگر "اداره" بی بی سی می باشد که با بازی حیرت آور خود منتقدین را وادار به تحسین کرد. همه ما یان هلم را به عنوان بیلبو قدیمی ارباب حلقه ها به یاد خواهیم آورد. پا پشمالویی که عموی شخصیت اصلی حماسه، فرودو بگینز (الیجا وود) بود. یادتان هست که فرودو باید حلقه را باز می گرداند...بی خیال! فیلم جدید جکسون روایت همان بیلبو است که در جوانی حلقه را طی یک ماجراجویی اتفاقی پیدا کرد و با خود آورد که سرانجام آن ماجرای فیلم قبلی جکسون را رقم زد. با تکنولوژی های جدید به کاررفته در این فیلم ما شاهد جزئیات فراوانی در خانه بیلبو و درخشندگی وصف ناپذیری از مناظر هستیم که توسط سه بعدی 48 فریم به ارمغان آمده است. جکسون وحشیگری ارک ها و غول های سنگی و همچنین محبت و عشق ساکن در دورف ها را به خوبی برای ما روایت کرده است. ملاقات آن دو در غار گولوم صورت می گیرد وقتی که بیلبو سرگردان از تقلای دورف های از کوره در رفته غلت خوران به او می رسد. آن جاست که بازی پرتنشی از معماهای دلهره آور را شروع می کنند. صمیمیت بین دو رقیب و جدال سرکیس در نقش گولوم و فریمن در نقش بیلبو اوج داستان را می سازد. اینجاست جایی که اضطراب و دلهره واقعی حس می شود. نه تنها در سرانجام بیلبو – که انگشتر طلا را در جیب لمس می کند و اضطراب گولوم رهایش نمی کند- بلکه نتیجه سفری غیرمنتظره که جکسون و تیمش آن را ترسیم کرده اند. عنوان کامل تالکینی آن هابیت آنجا و بازگشتی دوباره است. من سازنده فیلم را مسئول بازگشت همه ما به سرزمین میانه می دانم. تا دوباره لذت و هیجان را تجربه کنیم. نقش های حیاتی گولوم و بیلبو به تنهایی برای مسحور کردن هر بیننده ای کافی است. آیا جکسون می تواند این سحر و جادو را در دوقسمت دیگر حفظ کند؟ من یکی که خود را در کوهستان مه آلود تالکین و ماجرای بیلبو می بینم.... همراه با تخلیص منبع نقد Los Angeles TimesKenneth Turan و Wall Street JournalJoe Morgenstern و Rolling StonePeter Travers دردست ترجمه است و در همین تاپیک قرار میگیره. همچنین برای نقد مهم و معروف USA TodayClaudia Puig و Washington PostAnn Hornadayکمک لازم دارم. کاربران محترم قبل از قرار دادن نقد های منتقدان و ترجمه آن ها منو حتما مطلع کنید. ممنون از همکاریتون ویرایش شده در دسامبر 15, 2012 توسط تور 12 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
Théoden 2,187 ارسال شده در دسامبر 15, 2012 فروش رو هم در پست اول اضافه كنيد/ 1 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
آلپانیانوس 32 ارسال شده در دسامبر 16, 2012 فعلا که یکی زده فک هابیت رو پایین اورده.در سایت نقد فارسی آخرین خبر مربوط به هابیت.آدرس: naghdfarsi.com یک سوال:آیا هابیت موفقیت ارباب حلقه ها را تکرار میکند یا افتضاحی مثله بتمن شوماخر میشه؟آیا از دست برادینلی،پالین کین و ایبرت جون سالم بدر میبره؟ 2 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
strayder 3,659 ارسال شده در دسامبر 16, 2012 فعلا که یکی زده فک هابیت رو پایین اورده.در سایت نقد فارسی آخرین خبر مربوط به هابیت.آدرس: naghdfarsi.com یک سوال:آیا هابیت موفقیت ارباب حلقه ها را تکرار میکند یا افتضاحی مثله بتمن شوماخر میشه؟آیا از دست برادینلی،پالین کین و ایبرت جون سالم بدر میبره؟ من ان خبر را خواندم اما اصلا فک هابیت و پایین نیاوردن.!! تنها ایرادی که گرفتن کش دادن فیلم بوده که این واسه ما فن ها یک امتیازه نه مشکل.!! 4 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
R-FAARAZON 10,192 ارسال شده در دسامبر 16, 2012 (ویرایش شده) من ان خبر را خواندم اما اصلا فک هابیت و پایین نیاوردن.!! تنها ایرادی که گرفتن کش دادن فیلم بوده که این واسه ما فن ها یک امتیازه نه مشکل.!! کاملا با استرایدر موافقم.حرفاشون منطقیه و این برای یه هوادار مطلوبه که فیلم های بیشتر و طولانی تری از آثار تاکین ساخته بشن راستش قبلا من بازی پیروزی و نبرد در شمال رو گرفتم که یکمی در دنیای تالکین بچرخم واقعا دوری از این دنیا سخت بود حالا که بعد مدت ها باز پیتر جکسون که یه فیلمش ده تا فیلم میرزه برگشته اونم با موضوعی جدید و حفظ کادر قبلی و به روز کردن تکنولوژی جیمز کامرون گفته که پیترجکسون الان در سینما و تکنولوژی اون یه پیشروه حتی ضعیف ترین کار جدید پیتر جکسون هم که کینگ کنگ باشه یه کار خیلی خوبه در حالی که خیلی ها رو دیدم که طرفدار یه مجموعه فیلم متوسط یا ضعیف باشن پیتر اینجور استانداردهای سینمای فانتزی رو بالا برده که به چیزی جز قدرت لوتر رضایت ندیم اون بهترین ها رو جمع کرده تا بهترین هارو ارائه بده پس به کارش ایمان داشته باشیم عجله نکنیم فیلم میاد و میتونیم قضاوتی صحیح داشته باشیم ولی جدای از اون ساختن یه سه گانه جدیدکه مسلما پیترجکسون سعی میکنه حال و هواشو شبیه لوتر دربیاره برای هرطرفدار تالکین و لوتر یه هدیس هرچی کش دارتر بهتر!! ویرایش شده در دسامبر 17, 2012 توسط R-FAARAZON 6 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
فنگورن 3,679 ارسال شده در دسامبر 17, 2012 5 پست آخر به علت انحراف از موضوع تاپیک حذف شدن . خواهش میکنم قبل ارسال پست ، به نام تاپیک بیشتر توجه کنید . 3 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
تور 9,804 ارسال شده در دسامبر 17, 2012 (ویرایش شده) این هم نقد پیتر تراورس منتشر شده در سایت rollingstone. با تشکر از arshavin THE HOBBIT: AN UNEXPECTED JOURNEY :A MOVIE REVIEW BY 63/100 PETER TRAVERS بازی معما و طرح چیستان های طاقت فرسا با بیلبویی که حلقه گولوم را دزدیده است و گولومی که "عزیز من" از دهانش نمی افتد هابیت را به فیلم بزرگی تبدیل کرده است که تمام آرزو ها و توقعات شما را از یک فانتزی برآورده می سازد! قسمت اول سه گانه برنامه ریزی شده پیتر جکسون بر اساس رمان جی.آر.آر. تالکین بانام هابیت، مردم را مجبور به رفتن به سینما ها کرده است. ابتدا شما باید نگاه به گذشته را از آن دریابیید. هابیت: سفری غیر منتظره یک مدل عجیب و غریب از روایت تاریخ است که پا را از محدودیات فراتر گذاشته و در نسخه 48 فریم (دو برابر استاندارد) منتشر شده است. تلفیق آن با فناوری 3 بعدی باعث شده که فیلم بیش از حد واقعی به نظر برسد بطوریکه صحنه های ساختگی و جعلی –از رنگ آمیزی ها تا پروتز بینی!- نمایان شده است. و این باعث شده است که وقتی شما در سینما هستی انگار پشت سینما خانگی HD خود نشسته اید. سایه های محو و نور خیره کننده-وای! تلویزیون واقعی. دوم. مسئله زمان فیلم است. 169 دقیقه زمان برای نسخه سینمایی این فیلم زیاد است. این وقتی آزار دهنده است که از این مقدار 45 دقیقه اش ما را با خود به خانه هابیتی بیلبو بگینز می کشاند.(با بازی محشر مارتین فریمن، دکتر واتسون در مجموعه شرلوک بی بی سی.) بیلبو سورپرایز می شود وقتی مهمانان ناخوانده شامل 13 دورف غذاهای اورا در حالی که آواز می خوانند از مری به داخل شکم فشار می دهند. به عنوان یک کار ادبی ، کتاب هابیت یک چهارم ارباب حلقه هاست و 60 سال قبل از آن اتفاق می افتد. پیتر جکسون آن را کشیده است به سه فیلم که هر کدام یک سال می آید و جمعا 9 ساعت هستند. بیلبو و دورف ها به رهبری تورین سپر بلوط (که به راستی نام بزرگی است و توسط ریچارد آرمیتاژ ارائه می شود.) ماموریت خود را جهت بازپسگیری خانه خود از دست اسماگ اژدها شروع می کتتد. ناگهان همه چیز به هم می ریزد. در این هنگام جادوگر بزرگ گندالف (طبق معمول یان مکلین) وارد کار می شود تا سواران وحشی را وحشی تر کند! ترول ها، اورک ها، گرگها و هیولاهای کوهستان که به خوبی توسط غول های سنگی اجرا شده است ،حاصل کار جکسون و حلقه نویسندگانش، فران والش و فیلیپا بوینز است. به عنوان یادآوری برای طرفداران ارباب حلقه ها که در همان سرزمین هستند، جکسون کارهایی کرد که تالکین هرگز تصور نمیکرد، مثل به تصویر در آوردن دوباره ریوندل، شهر الفها و یا مهربانی قابل فهم گالادریل (کیت بلانشیت)، الروند (هوگو ویوینگ) وسارومان (کریستوفر لی). این یک توطئه بیشرمانه و ماست مالی کامل است! فقط آنچه باعث ارزشمند شدن این فیلم شده موجود عنکبوتی صفت و مجنون گولوم است که بار دیگر توسط اندی سرکیس و جادوی motion capture ارائه شده است. فقط دخالت کامپیوتر در ایفای نقش گولوم توسط اندی سرکیس توجیه آکادمی بود برای اینکه سرکیس اسکار خود را نگیرد. اف بر تو آکادمی! سرکیس از تمام شاخصه های بازیگری یهره جسته و از برخی حتی فراتر رفته است. در اینجا، بازی معما و طرح چیستان های طاقت فرسا با بیلبویی که حلقه گولوم را دزدیده است و گولومی که "عزیز من" از دهانش نمی افتد هابیت را به فیلم بزرگی تبدیل کرده است که تمام آرزو ها و توقعات شما را از یک فانتزی برآورده می سازد. فانتزی ای که قدرت این را دارد تا رویاهای شما را شکار کند. فقط لعنت بر تایمش که یک خورده زیاد است... ویرایش شده در دسامبر 17, 2012 توسط تور 13 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
turambar 986 ارسال شده در دسامبر 20, 2012 متا 58 واقعا کمه... من اصلا فکر نمیکنم که این نقدها و امتیازها مغرضانه نبوده باشه... انگار یهو بین منتقدها مد شده این فیلمو همه جوره بکوبن... یا حتی احتمالات دیگه، مثل حسادت یا تبانی... کی میدونه واقعا؟! مزخرف ترین فیلم ها هم امتیازهای خیلی بالاتری دارن، هرچقدر هم که این فیلم بد باشه 58 حقش نیست واقعا... بعضی از منتقدها اصلا انگار فیلم رو ندیدن، یا سرسری دیدن و هیچ اطلاعی درباره دنیای تالکین ندارن... 6 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
Hunter 449 ارسال شده در دسامبر 20, 2012 من فکر میکنم یسری از این منتقدا که فکر میکنن فیلم حتما باید برای دوره ی قلقلک میرزا باشه تا حتما قشنگ هم باشه یا اینکه فیلم فانتزی رو فیلم نمیدونن فقط درام رو قبوبل دارن از موفقیت های ارباب حلقه ها ناراحت بودن. این 9 سال رو صبر کرده بودن که همه عقده هاشونو سر هابیت خالی کنن! آخه 58 خیلی کمه دیگه حداقل من فکر میکردم 70 بشه. سر اسکار هم همین میشه ،به هابیت فکر نکنم چیزی بدن تا تلافی اون 18 تا قبلی در بیاد اینا دلشون خنک شه. سر 11 اسکاری که بازگشت پادشاه سال 2003 برد اگه دیده باشید تو مراسم چشم همه داره در میاد از ناراحتی. من نقد کاربرا رو تو IMDb میخوندم همه خیلی راضی و هیجان زده بودن نمیدونم چرا این امتیاز هی میاد پایینتر ما که انتظار نداشتیم موفقیت یاران حلقه رو تکرار کنه ولی اینم باز کمه خب. کلا قضیه بو داره. حالا باید فیلم رو ببینم تا بگم حق با کدوم وره! 5 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست
3DMahdi 14,529 ارسال شده در دسامبر 20, 2012 من الان این فیلم رو دیدم و با جرئت میتونم بگم که این نقدها همگی مغرضانه بوده. نمیدونم چه مشکلی با جکسون دارن. 48 فریمی بودن فیلم رو به شدت کوبیدن در حالی که این ربطی به فیلم نداره. میگن فیلم رو بخودی کش داده در حالی که اصلا اینجوری نیست. قبل از اینکه فیلم بیاد همه میگفتن چرا زمانش از هر سه قسمت ارباب حلقه ها کمتره حالا میگن چرا انقدر زیاد بود! کمترین نمره ای که میشد به این فیلم داد 80ـه. 11 به اشتراک گذاری این پست لینک به پست