رفتن به مطلب

Recommended Posts

MAS

دوستان احیاناً کسی تصویر لوگوی وبلاگ سابق آرون که درواقع توصیف بسیار زیبایی از آینولینداله بود رو داره؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
الندیل پادشاه انسان ها

سلام بانو این وبلاگ از کجا پیدا کردی؟؟؟؟ جدیدا فعال شده یا اینکه... ؟؟؟؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
بانوی سفید روهان

سلام

نه همون وبلاگ قدیمه ...آدرسش تو همین تاپیک بود ...

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
الندیل پادشاه انسان ها

اون موقع ها (سال 89 و 90) آردا خیلی کم پست می خورد. شاید هفته ای یکی یا دو هفته یا سه هفته یکی.

این یه مورد اشکال داره. اتفاقا سال 89 و همینطور 88 از سالهایی بود . که آردا خیلی فعال بود. بسیاری از دوستانی که الان به عنوان ناظر فعالیت می کنند.توی این بازه زمانی عضو سایت شدند کاربرایی مثل آرون (پسر), تور , اسلان ,نریچ ,لگولاس گرین لیف یا همون آبجی لگی خودمون و ..... .

اتفاقا فضای سال های 88 و89 دقیقا یادمه بحث های جنجالی زیادی میشد.شاید دوستان جدید در جریان نباشند.اما در اون سال ها یکی از تاپیک هایی که بیشترین جنجال روش بود تاپیک : https://arda.ir/forum/index.php?showtopic=583 اشتباه بزرگ تالکین بود. که بیشترین مجادله وبحث رو با جناب ملکور کردیم که آخرش هم ایشون قهر کرد ورفت.

بعد از اون تاپیک :آیا فیلم هابیت ساخته خواهد شد؟؟؟؟ بیشترین بحث ها رو به خودش اختصاص داده بود . پست هایی این تاپیک یادگاری از فعالیت های من و دوستان بسیار عزیزی هست که بعضی هاشون الان بین ما نیستند . از جمله الروس عزیز و الیاس .

یکی از کسانی که سوالات جنجای در فروم مطرح می کرد کاربر ناظر آرون هست که تقریبا معاصر با من در سایت عضو شدند. عجب سوالاتی هم می کردیم. اشکالات فیلم ارباب حلقه ها و... . کاربر ناظر تور هم با ایجاد تاپیک نقد وبررسی ارباب حلقه ها وهمینطور چند تاپیک جذاب دیگر باعث پر بار شدن مباحث فروم وسایت شدند. بعدها تقریا از اوائل سال 90 بنده تقریبا یه دو سالی نبودم توی سایت به دلیل مشکلات مختلف شخصی که برام پیش اومد. و دیگه حساب و آمار سایت آردا از دستم خارج شد و ...... .

بسیاری از دوستانی که الان از اعضای فعال و همیشگی سایت آردا هستند . بعد از این تاریخ ها عضو شدند. که بنده سعادت و افتخار آشنایی با خیلیاشون رو نداشتم.

با تشکر

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
رضائی.استل

حرفتون درسته الندیل جان. من آخرای 89 با آردا آشنا شذم اما ماه ها بعد و توی 90 عضو آردا شدم. به نظرم اون موقع ها جو فروم سوت و کور بود.

آقا یه حرف رو دلم مونده:

درسته اولای عضویتم فروم خلوت بود اما سوالات بیشتر تالکینی بودن. آدم احساس می کرد بیشتر متخصص شده در باب رشته افسانه تالکین. امیدوارم دوباره اون روزها تکرار بشن.

ویرایش شده در توسط رضائی.استل

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
R-FAARAZON

مسعود جان فرمایشت صحیحه ولی باید در کنار اون باید هرچیزی رو با ظرف زمانش سنجید

واقعا در اوایل تاسیس آردا وفور موضوع بود، این سیر همین طور ادامه داشت ولی از زمان عضویتم راستش به نظر به بحران کمبود(و نه نبود ) موضوع رسیدیم

نمیگم موضوع نیست ولی مثل اون زمان نیست که هر کلید واژه یا نام شخصیت یا واقعه یا نبرد میتونست عنوان یک تاپیک باشه ولی الان بحثای اولیه و اساسی انجام شده و تاپیک ها به سمت مباحث تحلیلی و جزئی رفته

جدای از این ماهیت سایت آردا سایتی با تاکید بر فانتزی و بسیار تخصصیه همینکه تا الان این چراغ روشنه باید خوشحال بود چون بسیاری از سایت ها نظیر آردا بخاطر کمبود موضوع و تازگی به محاق رفتند ولی به نظرم بخاطر همت و عشق کاربران در آردا این واقعه رخ نداده .درسته که میتونیم خیلی از بحث های شورای خردمندان رو احیا کنیم ولی باید قبول کنیم اون دوران دیگه تقریبا غیر قابل بازگشته و مسیر کنونی آردا میتونه از طریق دانشنامه ،ماهنامه و پادکست پیموده بشه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

امین جان حرف شما صحیحه، خیلی از مطالب بحث شدن اما هنوز خیلی خیلی جا داریم. هنوز انقدر مطلب ترجمه نشده از تالکین وجود داره که هر کدوم که ترجمه بشه میتونه صدها بحث جدید ایجاد بکنه. به نظرم اگه دوستان سراغ آثار ترجمه نشده تالکین برن خیلی مطلب هست.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
R-FAARAZON

راستش سطح انگلیسی من متوسطه پس باید چشم انتظار دوستانی مثل شما باشیم که مسلط تر هستند :دی

و در صورت ترجمه مباحثی مثل نظیر فینرود و آندرت میشه بحث های جالبی رو راه انداخت

با حرفاتون موافقم البته بحث من بر سر این بود که خیلی دنبال مسائل نوستالژیک نباشیم هنوز خیلی کارها برای انجام دادن هست

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...