رفتن به مطلب

Recommended Posts

Rezio.niki

سلام دوستان.توی تایپیک مکان های کشف نشده آردایکی ازدوستان یه تصویرازجهان گذاشته بودکه باکمی دقت متوجه می شدیدکه موردوردرست روی ایران عراق ومکه می افتاد.بنظرشماالان ماارگ هستیم؟اگه مکه وکوه شوم یه جاهست پس امام زمان ع باید همون سایرون باشه.بنظربدنمیاد؟ایاتالکین منظوربدی داشته؟

ویرایش شده در توسط تور

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Rezio.niki

این حرف من نیست آقا مهدی.شماکافیه نقدارباب حلقه هارو سرچ بکنی تاببینی همه تالکین رو درخدمت شیطان وکتابش روکتاب ضددین می دونن.چون هیچ کدوم نمی خوان بحث کنن وفقط اون چیزی که به ذهنش رسیده روگفته ویکی ازدلایل این که کتاب رو فقط توی تهران می شه گیر آورد همینه.هیچ انتشاراتیی حاضربه انجام این ریسک نیست.چون هیچ کس بخاطراین افکاراشتباه حاضربه خرید کتاب نیست.به همین دلیله که من تمام شیرازرو بدنباگ کتاب های تالکین گشتم وهرجاازاون کتاب هاسراغ می گرفتم من روبه خریدهری پاترسفارش می کردن.وهیچ کدوم حتی حاضربه قبول کردن این که کتاب برام بیارن نبودن.اگه لطف کنی وآدرس تایپیکی که قبلأ درباره این موضوع توش بحث شده روبزاری ممنون می شم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Rezio.niki

خب دلیل اصلی ترغیب من به خرید هری پاتراین بودکه کتاب به وفورتوی ایران چاپ شده.ولی ارباب حلقه ها این طوری نیست.من کتاب روبصورت پی دی اف خوندم که باعث ایجاد مشکلاتی برام شد.منم پشیمون شدم.این لینک رورفتم.امیدوارم کمک کنه.ممنون.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
رضائی.استل

خب من فک میکنم که علت اینکه هری ... ها به وفور و توسط انتشارات و مترجمین زیادی در کشور پیدا میشه,علتش برمیگرده به همون نظری که تولکاس جان گفتن.یعنی اینکه در هنگام اولین ورود هری پاتر در کشور و اولین چاپاش این نوع نگرش و بدبینی نسبت به آثار فانتزی وجود نداشته.ولو اینکه اگر اون زمان هم جبهه ی رسانه ای اینچنین نگرش و جبهه گیری ای نسبت به هری پاترها نشون میداد ممکن بود که هری...ها هم مثل الآن به وفور یافت نمیشدن.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Sherlock

ارباب حلقه ها داستان ضد ما***ی هستش که اونا برای اینکه نمیتونن این فیلم رو بخاطر پیروز شدن نیروی خوبی بسازن بخاطر همین دادن یتر ساخت ، به نظر من گندالف نماد امام زمان (عج) هستش و آراگورن هم که نماد عیسی هستش که ریشم داره ، کلا داستان ارباب حلقه ها پیروز شدن نیروی خوبی رو نشون میده و بنظرم داستان ما***ی نیست ولی برای اهداف خودشون ساختن ، یک مدرک اینکه برای اهداف خودشون ساختن دارم که اگر بگم مو لای درزش نمیره ، 100 باور پذیره ، شاید بعدا گفتم ، آخه باید تایم بدم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Rezio.niki

البته من هم موافقم.تالکین آدم خوبی بوده وداستانشم خوبه.ولی تنها کسانی که این حرف هارو می زنن ماییم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Aslan

به نظر من گندالف نماد امام زمان (عج) هستش و آراگورن هم که نماد عیسی هستش که ریشم داره ، کلا داستان ارباب حلقه ها پیروز شدن نیروی خوبی رو نشون میده و بنظرم داستان ما***ی نیست

نمی تونیم این نماد گرایی رو برای شما بپذیریم !!

اگه این جوری بخوام صحبت کنم باید بگم که شما داری گاندالف و آراگورن رو مسیح و امام زمان در نظر می دونی که دارن در برابر شیطان ( سائرون ) مبارزه می کنند و آخر سر هم می زنند تک چشم رو نابود می کنند اما اما این یه طرف نقده که شما فکر کنم داری بر اساس کتاب می گی !!!

اما نقد دیگه بر اساس فیلم و می گه که سائرون نعوذبالله امام زمانه و ... این سری گاندالف مسیح دروغینه که در این میان نماد تک چشم مانع کار می شه !!

آخر ما کدومشون رو قبول کنیم ؟؟ این که سائرون رو مسلمون بدونیم یا شیطان !!!

پس به ور کلی نمی تونیم این نماد گرایی ها رو به داستان ربط بدیم !! همین طور که کاتولیک ها هم حرف هایی رو به تالکین زدند و یا این که تالکین به راحتی می تونست تو داستان خودش از شهامت ها و دلاوری های بریتانیا در جنگ های جهانی حرف بزنه که نزد !!!

این که دعوای بین خیر و شر باشه ما همیشه و همه جا با اون مواجه هستیم !! در فیلم ها - داستان ها - زندگی و در نهایت ظهور امام زمان همه ی این ها به این موضوع اشاره داره که جنگی بین خیر و شر هستش !!

در کل این برداشت دوستان از این اثر بزرگ به هر صورت برای من محترمه این برداشت که این اثر رو فرا***ری بخونیم یه ذره دور از واقعیته !!

همون طور که بررسی کردیم این اثر در ژانر حماسی و در داستان های حماسی همیشه بین خیر و شر بوده که با این اوصاف باید تمام داستان ها رو فرا***ری بدونیم !!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Sherlock

اصلان خان لطفا الکی حرف تو دهنم نذار ، من کی گفتم تمام داستان های خیر و شر ما***ی هستن ، من میگم این داستان ارباب حلقه ها تشبیه داستان ظهور و همون که گفتم هستش.

ویرایش شده در توسط Sherlock

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Rezio.niki

باعرض معذرت،دوست گرامی ما Peejackراست می گه.اکثراعضای سایت چون طرفداردوآتشه کتاب هستن زیرهیچ نقدی حتی بادلیل منطقی،کمرخم نمی کنند.که بهتراین موضوع زودترحل بشه.چون همین حالا هم شاهدایجادمشکلات هستیم. وچون ماتنهاطرفداران این کتاب توایران هستیم نبایداینطورباشیم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

این آخرین اخطاره

اگه باز هم این بحثهای انحرافی رو انجام بدید مجبور میشم تاپیک رو ببندم.

به Peejack:

ما داریم در مورد کتاب حرف میزنیم نه فیلم که شما بحثش رو کشیدی وسط. بحث در مورد داستانیه که تالکین نوشته.

بحث فیلمها توی بخش "سینمای تالکین" انجام میشه که باز هم اونجا از اینجور بحثها نمیکنیم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مهمان

من هم می‌گم که تالکین چنین منظور بدی نداشته. اگه این‌طوری باشه، پس باید وجود جادو در داستان‌های فانتزی خارجی و آثار نویسندگانی چون تالکین و رولینگ رو نشونه‌ی کفر بدونیم؛ چرا که جادو در اسلام حرام و گناهه. امّا ما می‌تونیم به جای این‌که جادو رو نیرنگ و فریب تعریف کنیم، جادو رو نیرو و استعدادی درونی و خاص بدونیم که باعث نابودی سیاهی و پلیدی از این جهان و باقی موندن خوبی و نیکی بشه؛ اون وقت دیگه کار بدی نیست و تالکین و رولینگ هم کافر و گناهکار(از این نظر)نیستند؛ نه؟!

ویرایش شده در توسط گندالف سپید

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
narich

جناب پیژاک شما فکرکردین اولین آردایی هستین که از وجود بیداری اندیشه خبر داره؟

تو همون تاپیک من و اصلان و لگولاس گرین لیف کلی پست دادیم. با دلیل و منطق! نه از روی تعصب! اما اونا چی کارکردن؟ دقیقا زمانی که بحث به اوج خودش رسید تاپیکو قفل کردن! دو بار پست بنده پاک شد و من نمی تونستم پست بدم. بعد از یه مدت دوباره تاپیک باز شد و یه پست( پست موافق خودشون) گذاشته شد و قبل از اینکه کسی جواب بده دوباره قفل شد. یه مدت دیگه گذشت و دوباره همین اتفاق تکرار شدو یه پست دیگه اضافه شد. یکی دو بار به مدیر انجمن پیغام دادم که تاپیکو باز کنه و ازش دلیل خواستم که چرا پست من پاک شده و اصلا جوابی دریافت نکردم. حالا بعد از یه مدت طولانی به خیال اینکه از دست ما طرفدارا راحت شدن تاپیک رو باز کردن تا با خیال راحت چرندیاتوشونو بنویسن و در آخر هم بگم که من نتونستم دیگه وارد اکانتم بشم!

حالا اونا فکر کردن که من نمی تونم یه اکانت دیگه بسازم؟ می تونم ولی ارزششو ندارن!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Aslan

با سلام

اول جواب نریچ رو بدم بعد برم سراغ جناب پی جک

تو همون تاپیک من و اصلان و لگولاس گرین لیف کلی پست دادیم.

می گم نریچ من و تو آبجی لگی تنها نبودیم یکی هم بعدا اضافه شد که اگه خودش خواست می تونه خودش رو معرفی کنه !!) البته به خاطر من اومد تو اون تاپیک )

جناب pejack بنده تو اون تاپیک با اسم Griffen فعالیت دارم و سر اون تاپیک با ناظر قدیم اون تاپیک بحثم شد !!

و این اواخر که دوباره فروم باز شده بود با یه منتقد پیش پا افتاده بحث داشتم که دوباره تاپیک بسته شد !!

با دلیل و منطق! نه از روی تعصب! اما اونا چی کارکردن؟ دقیقا زمانی که بحث به اوج خودش رسید تاپیکو قفل کردن! دو بار پست بنده پاک شد و من نمی تونستم پست بدم. بعد از یه مدت دوباره تاپیک باز شد و یه پست( پست موافق خودشون) گذاشته شد و قبل از اینکه کسی جواب بده دوباره قفل شد. یه مدت دیگه گذشت و دوباره همین اتفاق تکرار شدو یه پست دیگه اضافه شد. یکی دو بار به مدیر انجمن پیغام دادم که تاپیکو باز کنه و ازش دلیل خواستم که چرا پست من پاک شده و اصلا جوابی دریافت نکردم.

تاپیک ارباب حلقه ها بعد از اون موقع که سه نفری داشتیم جواب می دادیم دیگه باز نشد !! و اون پست های اضافی هم تاپیک های جداگونه ای بودن که به تاپیک ارباب حلقه ها ارجاع داده می شد این روند بود تا این که ناظر به دلایلی رفت !! و ناظر جدید دوباره تاپیک رو باز کرد حدود صفحه ی 13 یا 12 بود که تاپیک دوباره باز شد و بنده و یکی از دوستان دوباره شروع به جواب دادن کردیم !!

جای شما بسی خالی بود !!

در آخر هم بگم که من نتونستم دیگه وارد اکانتم بشم!

اکانتت رو قفل کردن ؟؟؟؟

امکان نداره !!

بزار من امروز دلیل این کارشون رو می پرسم

در ادامه به جناب pejack :

من نمی دونم چرا هر وقت حرف می زنم بعد میان می گن حرف می زاری تو دهن من !!!

دوست عزیز این که ما*** ها در هر چیزی یه نشونه می زان نمی شه این رو انکار کرد اما این که بیای یه فیلم رو یه جوری نقد کنی که واویلا بشه اون رو نمی شه چشم پوشی کرد !!

همون طور که گفتم دوستان هنوز جواب قطعی برای چشم سائرون نداشتند !! اگه شما داری بسم ا..

ارادتمند شما

اصلان

ویرایش شده در توسط 3DMahdi

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ائارندیل Eärendil

منم موافقم .به نظر من هم اکثر کسانی که کارای استاد رو به فرا***ری و اسلام ستیزی ربط میدن فقط فیلم رو دیدن اونم ناقص دیدن شاید هم یکی دو بار.من که خودم اغراق نکرده باشم هر 3ماه سری کاملشو میبینم و عقیده دارم فیلم شاهکاره ، چنین مسائلی هم هست ولی به اندازه سر سوزن که تو کتابای استاد این سرسوزن هم وجود نداره.

این افراد هیچ وقت حوصله نمی کنن کتابای تالکین رو بخونن چون هیچ علاقه ای به این دنیای مجازی ما ندارن.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
great beren

سر این موضوع من با دوستانم قبلا صحبت کرده بودیم.اونموقع ما هم این فکرو میکردیم ولی بچه بودیم دیگه دی:

الان خیلی وقته متوجه شدیم اصلا اینجوری نیست.آخه اصلا اون نقشه آردا شباهتی به این دنیا نداره تازه اگرم داشته باشه منطقه ارکها که شرق هست میخوره به چین دی:

کلا ای چیزا برای سرکوب اینجور کتابها ساخته میشن

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Glorfindel Thalion

ببخشید، البته من اون موردی رو که توی بیداری اندیشه ها نوشته شده بود خواندم .من نیمه تازه واردم و خیلی وقته که هر مطلبی در مورد ارباب حلقه ها را می خونم و با بچه های آردا آشنایی دارم.

راستش دوستان من ناراحت نشن. اما در همون بیداری اندیشه از نظر من خیلی چیزها بود که نگفتن و شاید به ذهنشون نرسید. و این همه دلایلی که بعضی ها برای چسباندن تالکین به فرا***ری می گن. نابخردانه است، من به شخصه صدها دلیل دارم که بگم نه تالکین ما*** نیست .بلکه آثار اون کاملا ضد فرا***ری و بی دینی هست.

البته به دلیل فاصله ی زمانی زیاد ما از تفکر اصلی جناب تالکین با خبر نیستیم.پس نمی تونیم بگیم که این داستان مخالف هست یا نه.بنا براین بهتره به این مسائل نپردازیم.برای مثال من با شهامت می گم وارکرافت فرا***ری هست. چون بارها در نقشه ها علامت چشم درخشان رو دیدم و حتی در بازی حروف عبری نیز مشاهده کردم.

در مورد اینکه ارباب حلقه ها ضد دین نیست.چند مثال میارم که خیلی نباید جدی گرفت اما من همیشه دوست دارم تفکر نویسنده مورد علاقه ام رو اینجوری تصور کنم.

همه می دونیم آراگورن ، پادشاه شفا بخش از روی حضرت عیسی مسیح الهام گرفته شده و این در مقدمه اول یاران حلقه نوشته شده. در فیلم هم مجسمه مادر آراگورن بسیار شبیه مریم مقدس می باشد.

حال می رسیم به جایی که گندالف تاج رو روی سر آراگورن می ذاره. و ما حدیث داریم که مسیح (ع) توسط امام مهدی تایید می شه. و چه بسا گندالف به تاریکی سقوط می کنه و در زمان خطر دوباره پیش یارانش بر می گرده.

اینها رو گفتم بخاطر اینکه اگر هزاران مثال ضد دینی میارید ، میشه هزاران دلیل عکس این رو هم گفت.

مثلا شخصی در یک دانش گاه گفت که تنها چیزی که در ارباب حلقه ها و هری پاتر وجود ندارد خداست. در صورتی که همه طرفداران ارباب حلقه ها ایلوواتار یا ارو رو می شناسن که بسیار شبیه به اهورا مزدا می باشد. حتی فرشتگان مقرب یا والار و سرود آینور که زرتشتی ها اعتقاد دارن انسان بعد از سرود اهونه ور که توسط امشاسپندان و اهورا مزدا خوانده شده آفریده و پا به زمین گذاشتند و این سرود شیطان را هم برای 3000 سال به تاریکی فرستاد.

پاینده باشید ، زنده باد تالکین

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مهمان
این موضوع از هم اکنون بسته می گردد.

×
×
  • جدید...