رفتن به مطلب
Aslan

ساخت یک مجله

Recommended Posts

Aslan

نمی دونم شاید از این نظر خوشتون بیاد یا نه و یا شاید تو دلتون به من بخندید اما می خواستم به مسولان سایت بگم می تونید مطالب سایت رو به صورت یک ماه نامه نشر کنید فکر کنم اگه این کار انجام بشه تنها ماه نامه تالکین می شه می تونید از کاربرای فعال کمک بگیرد و به گروه های مختلف تبدیل بشم و هر کدوممون یک قسمت از قسمت های مجله رو بنویسیم در ضمن خواهشن کمتر در مشکلات مالیش نظر بدهید ابتدا خوب در این مورد فکر کنید بعدن نظراتتون رو بنویسید فکر شو بکنید مجله دنیای تالکین روی با جه های مجله فروشی باشه به عنوان تنها مجله طرفداران تالکین در ایران :ymapplause:

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Tulkas Astaldo

فکرش دلنشینه اما شما مشکلاتش رو نمیدونی.آکادمی فانتزی هم میخواست این کارو انجام بده و با حمایت یکی دو نشریه معتبر هم این کار رو انحام داد ولی بیشتر از یه شماره نتونست بده بیرون بحث مالی رو هم که کنار بزاریم،تولید محتوای سایت اونقدر نیت که بشه یه سالنامه بیرون داد جه برسه به مجله

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

فکر خوبیه اما هزارجور دنگ و فنگ داره. والیمار داشت به مجله به اسم والیماریون منتشر میکرد نمیدونم فقط اینترنتی بود یا توی کیوسکها هم به فروش میرسید و اینکه آیا ادامه پیدا کرد یا نه. خیلی هنر کنیم یه مجله اینترنتی راه بندازیم که اونم نیاز به یه عزم ملی داره! :ymapplause:

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
pirooz

دوستان راست میگن مطالب کمه .بعد اگه بخواهیم یک ماهنامه بدیم باید به سایت های دیگه هم بگیم که چند سایت با هم یه ماهنامه غول بدیم و در مورد مطالب مختلف هم حرف بزنیم نه فقط یه مورد .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
torambar

من با مجله ی اینترنتی موافقم . به صورت هفته نامه یا شایدم دو هفته نامه :ymapplause:

راستش خیلی وقته که اینجا رو جو بی حالی گرفته ، اگه بشه به بهونه ی مجله طلسمش رو شکوند خیلی خوب میشه !

اگه موافق باشین میتونیم در موردش بحث کنیم .

اگه هم پیشرفت قابل توجهی داشتیم ، میتونیم چاپ کنیم و ...

قبول دارم مشکل و دردسر داره ولی به قولا" : کار نشد نداره !

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Aslan

دقیقا با حرف های torambar موفقم یه مجله هفته نا مه ای یا دوهفته نامه ای در سایت واقعا عقیده ی جالبیه یه قسمت تو سایت بازکنید که هرکی مجله رو می خواد می تونه تو اون سفارش بده و البته پولش رو هم پرداخت کنه تا براش پست کنیم یا می تونیم به صورت pfd تو سایت یا سایت های دوست بذاریم البته برای اون هایی که عضو هستند

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Darkness

با اجازه از اساتید سایت

بنظر من بهتره یک ماه نامه درست کنیم اما نباید در اون فقط در مورد دنیای تالکین صحبت بشه بلکه بخش های مختلفی مثل آشنایی با دنیاهای فانتزی مختلف , نویسنده های مشهور و آثارشون و ... باشه و اینترنتی توضیع بشه (بصورت pdf) و رایگان که این هم باعث آشنایی افراد زیادی با سایت میشه و هم آشنایی با ادبیات فانتزی البته سایت هم باید متنوعتر بشه و قسمتهای دیگه غیر از دنیای تالکین تقویت بشن

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

سایتهای دیگه ای هستن که به صورت عام به فانتزی میپردازن اما اینجا فروم تخصصیه تالکینه. درسته که در کنارش به صورت جزئی به سایر موضوعات مربوط به فانتزی هم میپردازیم اما اصل تالکینه و تمرکز اصلی ما روی اونه. اولویت دانشنامه هم بیشتر از ماهنامه است.

ماهنامه هم خیلی خوبه اما به شرطی که تداوم داشته باشه نه اینکه بعد از 2 شماره بشه فصلنامه و سالنامه و گاهنامه! پروژه کتاب آلن لی هنوز نیمه کاره مونده. اونم اول کار خیلی ها شور و هیجان داشتن اما الان چی؟ نصفش ترجمه شده اما نصفش مونده.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Darkness

من اینجا تازه واردم و شاید درست نباشه که ظرف چند روز از رسیدنم شروع به انتقاد از سایت بکنم اما بخاطر اینکه دوست ندارم این سایت هم مثل سایت های دیگه در این زمینه بتدریج تعطیل بشه این مطالب رو میگم :

من در فروم های تخصصی دیگه هم فعالیت دارم مثل مهاجرسرا و قیمتها هر دو اونها فروم هایی کاملا تخصصی هستند اما بخش هایی دیگه هم دارند که کاملا با زمینه کاری اونها تفاوت داره اما همین بحث های جانبی و تنوع باعث جذب افراد زیادی به اونها میشه اما اینجا حتی بخشی به نام بحث آزاد وجود نداره که اعضا در مورد سایر مسائل (مثلا کامپیوتر یا ورزش و ...) صحبت کنند

مطلب دیگه ایی که هست اینه که تمام افرادی که به فانتزی علاقه دارند الزاما طرفدار تالکین نیستند اما با ایجاد بخش های جدید زیر مجموعه فانتزی افرادی که به اون بخش سر می زنند ناخودآگاه هم با تالکین آشنا میشن

متاسفانه این سایت رو افراد خیلی کمی میشناسند و اون هم بصورت اتفاقی اگه در اینترنت سرچ کنند (و حتما هم باید یک آشنایی اولیه با تالکین داشته باشند و در مورد تالکین سرچ کنند) تا به اینجا برسند اما ایجاد یک مجله و قرار دادن اون در اینترنت در سایت های مختلف هم باعث آشنایی با تالکین میشه و هم با سایت و باعث میشه افراد زیادی به سایت سر بزنند و اینجا از این حالت خواب آلود خارج بشه

درست کردن یک مجله بصورت pdf هم چندان مشکل نیست چند نفر از دوستان می تونند داوطلب بشن و هر کدام در یک زمینه یک مقاله بنویسن و مجموع اونها رو بصورت یک فایل pdf در بیاریم و مجبور هم نیستیم که از شماره اول مجله ایی در حد و اندازه تایم یا نیوزویک منتشر کنیم بلکه می تونیم از خوانندگان نظر خواهی کنیم در مورد شماره های بعد و همین هم باعث همکاری خوانندگان میشه.

در هر صورت امیدوارم سایت باقی بمونه و از اون مهمتر پیشرفت کنه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Aslan

3D Mahdi‏ جون اگه تعريف از خود نباشه متون انگليسي رو بيشتر اوقات خودم مي خونم اين رو گفتم تا شكي تو انجام ترجمه هام نشه چون در مورد كتاب آلن لي من اون قسمت هاي رو كه گفتم ترجمه كردم و دير كردش واسه فرستادنش به اين خاطر كه هنوز تايپش نكردم "چون نوشته ها رو پرينتش كرده بودم بعد ترجمه كردم" در رابطه با همين موضوع اگه باز ترجمه مونده در خدمتيم

در رابطه با دانشنامه 75 درصد كلمه ها رو ترجمه كردم اما تايپش هنوز مونده

من فكر كنم يه ذره اعضاي فعالمون كمه تو يه هفته حدودا ده نفر به طور مداوم پست ميدادن

ELI _Aslan_ arven_ 3D Mahdi_Darkness_ pirooz

و برن و الوه اگه اسمي جا افتاده ببخشيد فكر كنم يه كار هاي بايد انجام بشه

راستي كسي از وبلامور خبر نداره

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
pirooz

اصلا چه طوره واسه آزمایش یه نسخه بدیم بیرون ببینیم چقدر استقبال میشه ؟

اگه خوب بود که همه همت میکنن یه ماهنامه هر چند کوچیک ولی جالب میدیم بیرون .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
3DMahdi

بحث آزاد در چند تا مبحث وجود داره و اعضا میتونن درباره چیزهای غیر مرتبط با تالکین بحث کنن، اما انتظار نداشته باش که اینجا تاپیک آموزش هک و دانلود برنامه موبایل و پرسپولیس و استقلال و فال هفته داشته باشیم.

در مورد فانتزی چرا میشه صحبت کرد. ما انجمن جداگانه برای وارکرفت داریم و در مورد هری پاتر و کتابهای امیلی رودا و توایلایت و ... هم بحث کزدیم و اگه به نظرت چیزی باقیمونده میتونی درباره اش تاپیک ایجاد کنی.

با وجود مجله من مشکلی ندارم، خیلی هم خوبه اما کو مطلب؟ اگه واقعا میتونین یه مجله حداقل 20 صفحه ای(با مطالب وزین و به درد بخور) دربیارین بسم ا... .

نمیخوام این مجله هم بعد از چند نسخه ازبین بره. والیمار اینکارو کرد، تا والیماریون 3 رو منتشر کرد اما از 4 خبری نیست!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ELI.21ST

با مهدی موافقم. بچه ها, فروم تخصصی .. .

فروم تخصصی همیشه توش پست نمیخوره ولی وقتی پست میخوره درست پست میخوره !! نمیدونم منظورم رو رسوندم یا نه !؟ حالا که زاویه ی دید مدیریت اینه که اردا سرپاست " که باعث خوشخالی " چرا سعی کنیم با تشویق به تغییرات که خیلی هم لازم نیست سرمون رو شلوغ کنیم !؟ در ادامه ی پست مهدی, این قضیه مجله و ماهنامه و سالنامه !! قبلا جاهای دیگه تست شده. جدا از موارد مالی که فدای سر همتون و با من :ymapplause: . اصلا کشش داره !؟ جواب من که منفی .. .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
torambar

منم با مهدی و الی موافقم .

حرف منطقی رو نمیشه رد کرد !

راستش اگه یه مجله بتونیم چاپ کنیم ، خب هم میتونه تو اطلاع رسانی مفید باشه و هم یه جورایی برای سایت تبلیغ میشه . منم خیلی خوشحال میشم L-)

ولی وقتی فکر میکنم ، میبینم که مطلب زیادی نمیشه گذاشت . ( اگه مطلب داشتیم که صفحه ی اول سایت آپدیت میشد :ymapplause: )

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
فنگورن

البته مهدی جون نباید زحمتی که والیماری ها کشیدن رو نادیده بگیریم ، همین سه شماره هم جای تقدیر داره که اونم به واسطه زحمت هایی هستش که کشیدن . میدونید ، من حیفم میاد کسایی که علاقه مندن و چه بسا بیشتر از ما برای سایت مفیدن از اینجا بیخبرن ! مثلا من خودم چی شد عضو شدم ؟ دنبال آهنگ ها ی فیلم بودم که رسیدم به اینجا !

به نظرم فایده نشریه ، گاهنامه یا هرچی به این نیست که تداوم داشته باشه ... ارزش اون اطلاعاتی هستش که میده ، حتی تو یه شماره .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
pirooz

یه سری موافق یه سری مخالف !!!!!

چیزی که زیاده مطلب .

از این که تالکین چی هست و فانتزی چیه و کتاب چیه تا اینکهتو سرزمین میانه چه اتفاقی افتاد و سائرون کی بود و ملکور کی بود و آیا مکلور شیطان بود و نه و بقیه نویسندگان چه کتاب های فانتزی ای دارن و معرفی سایت های دیگه و آدرس خرید کتاب های فانتزی جالب و هر ماه معرفی بهترین کتاب فانتزی و نقد فیلم و اخبار فیلم هابیت و.................................................... .

مطلب پس هست .والیمار جرات کرد حداقل همون 3 شماره رو داد ولی ما از ترس شکست نمیخوام یک شماره هم بدیم .

به نظر من بیخیال شیم وقتی یه سری هستن یه سری نیستن چه فایده .

در کل از همه ممنون که حداقل نظرشونو دادن نه مثل یه سری مطلبو خوندن اصلا براشون مهم نبود .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
great beren

من با نشر مجله موافقم چیزی که زیاده مطلب درمورد تالکین و آردا هست.حداقل شماره اولو بصورت اینترنتی و رایگان پخش کنیم بعد ببینیم نتیجه چی میشه اگه خوب بود بعدش بصورت جدی دنبالش کنیم

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Tulkas Astaldo

میبینم که یه هفته ای مسافرت بودیم و هفت تیر کشا زیاد شدن تو شهر :ymapplause:

ببینید در مورد مجله:خیلی از دوستان جوونن و متاسفانه فک میکنن ما بخاطر شکست یا عدم قبول مسوولیت کاری نمیکنیم.این طور نیست.یه مجله آکادمی در میاره (احتمالا اکثرتون دیدید) همه افرادی که در درآوردنش فعالیت میکنن از افراد بزرگتر از من و بچه های قدیمی ان.ولی مطلب هم به همون میزان دارن و البته مخاطب اون طوری هم دارن.

یکی از دوستان در مورد اینکه مطالبت غیر تخصصی گفته بود که خب...این یکی از خط قرمز های سایته.در واقع آرمان این سایت از اول این بوده که مطلب خوب به جای گستردگی بالا داشته باشه.

به تورامبار که چندیدن بار به بخش های مختلف اعتراضاتی داشته:بنده از همین جا مسوولیت اخبار صفحه اول رو به ایشون واگذار میکنم.همه هم شاهدن.ایشون هر خبر مربوط به سایت رو که بالا بفرستن،ما آپ میکنیم.بعضی حرف ها مقداری ناراحت کننده میشه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
فنگورن

تولکاس جون ، ما کابوی ها :ymapplause: ، اصلا نمیخواستیم موجب ناراحتی بشیم !

اما وقتی موضوعی وجود داره که سوال بر انگیزه ، مثل نشریه ! باید در موردش بحث بشه تا دلایلی که برخی ازشون آگاهن به بقیه هم منتقل بشه !

کلا دنیای مجازی ، از نظر من ، یکم باعث لوث مسئولیت میشه ، واسه همینه که کار های جدی مثل ساخت مجله و ترجمه به کندی پیش میره ، و این موضوع تقصیر هیچ کس نیست . تا وقتی در مورد موضوعات به ظاهر روشن بحث نشه و فقط گفته شه : این کار صورت نمیگیره ! کسایی که شوق دارن ، به جای این که با موانع واقعی رو به رو بشن و حلش کنن ، احساس میکنن یکی جلوشون دیوار کشیده ، کی از حصار خوشش میاد ؟! کی توش میمونه ؟! هیچ کس !

با وجود این که اصلا حصاری وجود نداشته ... فقط نیاز بوده اونی که دیدش خوبه ، یه مشعل روشن کنه ، تا بقیه هم بتونن مثل اون ، موضوع رو ببینن!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
torambar

تولکاس جان ، واقعا شرمنده . فکر کنم از حرف من ناراحت شدید .

من جاهای دیگه اگه حرفی زدم ، جنبه ی اعتراض نداشته یا بهتر بگم نمیخواستم داشته باشه . فقط در حد چند تا پیشنهاد بوده که در مورد یه سری اش ، با حرف های دوستان نظرم عوض شد .

در مورد اون چیزی که بالاتر ، در مورد مجله گفتم ، ( اگه مطلب داشتیم که صفحه ی اول سایت آپدیت میشد ) قصدم این نبوده که بگم تو سایت مطلب پیدا نمیشه و به هیچ وجه ارزش مطالب فروم رو زیر سوال نبردم . من خودم بارها مطالب خوب تو فروم رو ستایش کردم و البته همیشه هم از این مطالب استفاده کردم .

برای مجله ، خب معلومه که باید چند تا خبر داشته باشیم . من فقط گفتم که اگه خبر خاصی بود ، تو صفحه ی اول سایت منتشر میشد و از اونجایی که معمولا نیست ، پس میشه نتیجه گرفت که که قسمت اخبار مجله نمیتونه خیلی موفق باشه !

اینم میدونم که دلیل نبودن این پست ها تو صفحه ی اول سایت ، تنبلی کردن من و امثال من هست . ولی خب طبیعیه که من اگه مطلب خوبی داشتم یا پیدا میکردم ، هیچ وقت از آردا دریغ نمی کردم ! ولی خب بعضی وقت ها این خبر ها و مقاله ها نیست یا من بهشون دسترسی ندارم !

اگه بخوایم منطقی نگاه کنیم ، وقتی که ما میخوایم در مورد موضوع خاصی مثل دنیای تالکین مجله منتشر کنیم ، موضوع هامون نسبت به مجله های تبلیغی یا خانواده خیلی خیلی محدود تر میشه . البته این عیب نیست و معلومه که اگه بخوایم عناوین دیگه ای رو هم بهش اضافه کنیم ، ارزش مطالب اصلی پایین میاد . ولی این محدود شدن موضوعات مطالب ، تا حدودی دست و پای ما رو میگیره . مثلا آکادمی رو که مثال زدی ، دامنه ی موضوعاتش خیلی بیشتر از آردا هست . ما فقط در مورد داستان های یک دنیای فانتزی بحث میکنیم ولی تو آدکادمی در مورد تمام داستان های فانتزی و کلیات و جزئیات این سبک بحث میشه !

ولی خب ما راستش تو مجله چه عناوینی رو میتونیم در بیاریم ؟ فقط چند تا چیز محدود : اخبار ، معرفی داستان ها و شخصیت ها ، تاثیر تالکین بر ادبیات فانتزی و چند تا مورد مثل همین ها . که باز قسمت اخبار محدود تر هم میشه . مثلا جالب ترین مطالبی که میشه تو قسمت اخبار گذاشت ، مربوط به فیلم هابیته .

میبینید که الان تو فروم پر پاسخ ترین تاپیک ها مربوط به چیزای ناشناخته و مرموز دنیای تالکینه و کاربران اطلاعاتشون رو کنار هم میذارن تا به یه نتیجه برسن . ولی قسمت خبر رسانی مربوط به دنیای تالکین ، واقعا چیز زیادی نداره . مثلا جذاب ترین خبری که امکان داره پخش بشه ، انتشار یکی از دستنوشته های تالکین توسط کریستوفر هست . ( که نمیشه بهش امید داشت )

ما تو این فروم در مورد موضوعی بحث میکنیم که در عین حال که بسیار گسترده هست ، محدوده . و از اونجایی که خالق این دنیای گسترده هم الان حضور نداره ، پس ما نه میتونیم منتظر چیز بیشتری از این مجموعه باشیم و نه خبر مهمی در موردش میشنویم .

پس چه انتظاری هست که بشه از دنیای تالکین «خبر» در آورد ؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ELI.21ST

ااااااااااااااااااااااااااااای نفس کش, کی بود !؟ تولکاس من دوتا چاقو دارم !! بیا این دسته سفید ماله تو !! بزن بریم دادا :ymapplause:

سلام شاهین " تولکاس !! واس بنویسم شاهین تولکاس که با Aslan اشتباه نشه دیگه ;L-) "

شاهین, میگم پیرو پست ها در مورد مجله و از این حرفا .. .

سایت جادوگران " دیگه مجبور به اسم اوردن شدم " یک مجله منتشر کرده که برای اولین شمارشون انلاین میتونین دانلود کنین. و خوب, دست همه ی بروبچه هاشون که فکر میکنم 3 نفر بودن !! درد نکنه ولی خداییش این چی بود !؟ انصافا این مطلب خیلی مهم !! مخصوصا یک کتگوری دو صفحه ای دارن در مورد اینکه چرا تا حالا از هری پاتر در اکادمی اسکار تقدیر نشده و اینکه یعنی چی !؟

فیلم به این خوبی با این بسط داستانی و این سطخ فوق العاده ی بازیگرا !!!!! چرا اکادمی اسکار نمیده .. :D

اولین رکن روزنامه نگاری, احساساتی برخورد نکنین !! این درسی بود که من از مجله ی منتشر شده ی سایت جادوگران گرفتم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Tulkas Astaldo

خب خوبه که همه دوستان الان به قول آرون دارن میبینن که اینکار به این سادگیا نیست و فقط با انرژی داشتن نمیشه توش جلو رفت.

در مورد اخبار:خیلی جدی میگم:دست هر کسی که خبری داشته باشه رو به گرمی میفشاریم.

به عنوان مثال چند نظر سنجی اخیر سایت (به جز همین آخری ) کار arven بوده که واقعا قابل تقدیره.

این سایت تقریبا از همه سایتای فعلی مربوط به فانتزی که فعالن(به جز جادوگران و آکادمی{اگر که بخوایم تیم گرداننده رو در نظر بگی ریم}) قدیمی تره.تقریبا همه جور کاری رو امتحان کردیم در طول فعالیت سایت.از تعداد ناظران بالا بگیر تا حتی فکر ترجمه و ...

خیلی از اینها به تجربه ثابت شده که قابلیت فعالیت چندانی نداره.مثال میزنم:این تالار های دایرون رو به خاطر اصرار خود شما بوحود آوردیم من و اله سار و واقعا فکر میکردم با اشتیاقی که دوستان دارن ،تا الان حداقل کار ترجمه کتاب اول و دانشنامه تموم شده باشه.ولی خب.........

تو یه جلسه ای که حدود یه سال و اندی پیش بین من و مهدی و بچه های قدیم سایت برگزار شد(دوستان فعال اون موقع به دلیل تهران نبودن نتونستن بیان) بحثی در مورد ترجمه دانشنامه در گرفت که من براش پست زدم و فعالیت حتی اومدم بکنم و با کمک اله سار نقوص آرشیو فایل هایی که ترجمه نشده بود رو درآوردیم.اون هم امیدوارم که با مدیریت مهدی به سرانجام برسه،هر چند که صادقانه بگم:بعید میدونم.

یکی از دلایل اصلی موفقیت سایت هایی که اسم میبرید(و من موافق اسم بردنشون نیستم) سطح کیفی پایین کار هاشونه.فرضا یکی از سایتهای نویسنده معروف جوون این روزها،یه تیم ترجمه داره که در کلش فقط یه نفر هست که واقعا انگلیسی رو درست میفهمه و نثر فارسی خوبی هم داره.

یا مثلا سایتی مث زندگی خوب....شما برو نگاه کن از شیر مرغ تا جون آدمیزاد توش پیدا میشه و خب.ما نمیتونیم این جور باشیم پون با مرامنامه ما همخونی نداره.

واقعیتیست دوستان،الان دیگه نباید مدیریت این سایت یا کارایی که توش انجام میشه دست امثال من و اله سار و مهدی باشه.ما ها عمر فعالیت فرومیمون دیگه تقریبا تموم شده است.وقت برای این کار ها کم داریم.شما هایی که 17 تا 21-22 ساله تونه باید بیادید دست بگیرید سایتو.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ELI.21ST
ما ها عمر فعالیت فرومیمون دیگه تقریبا تموم شده است.

تولکاس نگرانمون کردی !؟ یعنی من 22 سالم واس بیخیال فعالیت فرومی بشم !؟

حالا من به کنار, شما کجا به سلامتی !؟ برنامه ی اونور اب داری !؟

واستا با هم میریم چون خودمم دارم ترتیب کارام رو میدم ;:ymapplause:

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Tulkas Astaldo

نه،ولی معمولا تو سن های پایین تره که هم شور و حال این کار هست و هم زمانش!معمولا این دو تا در سالهای دیگه در کنار هم قرار نمیگیره.

برنامه اونور آب رو هم فعلا نداریم و البته داشتنش هم خللی در فعالیت هام نخواهد گذاشت

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...