رفتن به مطلب
L.Dwarf

شخصیت گندالف به عنوان یک پیامبر

Recommended Posts

L.Dwarf

نظر بدید کاملا جدی لطفا......

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مالبت پیر

پيامبر به اون شکل کلاسيک در خاورميانه و غرب مرسومه نه. اون يه سری راهنمايی هايی می کنه و نصيحت ولی قانون وضع نمی کنه و نظام دينی نداره.

ولی ميشه اون رو به نوعی شبيه به کنفوسيوس دونست. کنفوسيوس رو بعضی پيامبر و بعضی معلم اخلاق می دونن و بعضی به سعدی هم لقب کنفوسيوس ايرانی رو دادن.

کنفوسيوس يه سری کتاب داره که در اون ها توصيه های اخلاقی می کنه و بين نيکی و پليدی فرق ميزاره ولی هيچ وقت نظام مکافات تعريف نمی کنه. اگر ما کنفوسيوس رو پيامبر بدونيم پس گندولف رو هم می تونه پيامبر باشه.

ولی فکر می کنم جای اين تاپيک اينجا نيست و احتمالا توسط ناظر يا ناظرين محترم به جای بهتری خواهد رفت.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
durin

موافقم.گاندالف یک راهنما بود نه پیامبر.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
yashar

گندالف یک مایار است(رصول) و مایار ها از جایی دیگر برین امدند که در میان ادمیان رخنه کرده وراه انهارا به سوی درستی هدایت کنند و همچنین پیام ها توشه راهشان به سوی مابود واز نظر لقوی پیام اور همان پیامبر است.

همچنین با باز گشتشون نشان دادن که واقعن پیغمبرند

دیگه جای شوخی نیست

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
گولوم

خوب پيامبر بودن اون كه بايد رد بشه چون پيامبرها از بين مردم انتخاب ميشدن.كنفسيوس نزديكتره چون كمتر كسي اونو پيامبر ميدونه.ولي گاندالف برخلاف كنفسيوس يه رهبر جنگي بود.اگرچه در ميان داستان پندهايي هم مي داد.در ضمن اين مايا از طرف خداي يكتا فرستاده شده بود.پس به نظر من تو دنياي واقعي معادلي براش نميشه متصور شد.(هر كار كردم پست قبلي پاك نشد.اگه ميشه زحمتشو بكشيد.)

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ققنوس آبی

لزومی نداره که هر راهنمایی پیامبر باشه. مخصوصا این که نقش گاندلف به عنوان یک پیامبر اصلا در کتاب مشهود نبود. چون پیامبران راهنما برای رسیدن به اصول اولیه خدا شناسی اند... که اصلا گاندلف هیچ جا حتی در تلاش برای اثبات یا فهموندن توحید به مردم دیده نشد!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
ارش

پناه بر خدا این دیگه از اون حرفاست ولی با این حال با ققنوس آبی موافقم . سئوال جالب و بامزه ای بود

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
Aslan

پناه بر ارو :-)

اين تاپيك ها كجا هستن من نمي دونم :-)

والا الان نمي خوام اين تاپيك رو دوباره زنده اش كنم تنها خواستم از ناظرين تقاضا كنم كه اين قسم تاپيك ها كه رو در هم إدغام كنند و يه تاپيك جامع درست كنند

مسلما خيلي ها ميان و اين جوري تاپيك ها رو مي بينند و شروع به بحث مي كنند دريغ از اين كه از بحث هاي اين چنيني كه قبلا بوده خبر داشته باشن

به نظرم اگه اين تاپيك ها إدغام بشند بهتر هستن :-)

با تشكر

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
میثراندیر

به نظر من هم نمیشه اسم پیامبر روش گذاشت . چون بالاخره پیامبر بودن یه ترم هایی داره که گندالف قصه ی ما نداره . مثلا اینکه تو دنیای ما با توجه به اینکه چند موجود ناطق داریم (جن و انسان و فرشته) ، انسان به عنوان بهترین این موجودات انتخاب شده و پیامبرها از این دسته انتخاب می شوند ولی گندالف نه ، اون از اون دنیا اومده و بقیه قضایای دیگه . درضمن مایار اشتباه هم می کردند مثل سارومان سفید ولی پیامبر ها (طبق نظر شیعه) هیچ اشتباهی نداشتند.

به نظر من نمیشه حتی با فرشته ها هم مقایسه بشه چون هر چی نباشه مایار حق انتخاب دارند (راه خیر (گندالف)و راه شر(سارومان ))

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
تور

کاملا موافقم. اطلاق لفظ پیامبر به معنای برگزیده خدا با اون صفاتی که اسلام مثلا برای پیامبرانش قائله اشتباهه و کسی هم نیست که اینطوری فکر کنه بلکه من فکر میکنم نظر ایجاد کننده تاپیک بیشتر به جنبه هایی چون راهنمایی مردم، خرد و دوربینی بیشتر، برگزیده بودن و ... بوده. مثلا این که گندالف هم انتخاب شده به همراه 4 یار دیگر تا به سرزمین میانه فرستاده بشه. مردم رو راهنمایی و انذار بده از خطراتی که برای مردم به وجود میاد از ناحیه سائورون. و خب داخل کتاب و فیلم مخصوصا با جملات حکمت آمیزی که گندالف میزنه بیش از هر چیزی شخصیتش رو به شخصیت یک فرد برگزیده که برای هدایت مردم اومده شبیه و نزدیک میکنه.

اصلان: بعله از اینجور بحث های خوب قدیمی کم پست با پتانسیل بالا کم نیستن! و خب قطعا ما این ها رو ادغام نخواهیم کرد چون به جاش بحثشون باز میشه و صفحاتش پر میشه. ضمن این که حدود هر تاپیک و بحث مستقلی که کاربران ایجاد میکنند برای ما محترمه و شکسته نخواهد شد...

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...