رفتن به مطلب
فین رود فلاگوند

موجودات فانتزی نارنیا

Recommended Posts

فین رود فلاگوند

با عرض اجازت

باتشکر از اصلان عزیز اتفاقا یکی از منابع اصلی من هم کتاب گنجینه های نارنیا است و همچنین حافظه خودم.

از دیگر دوستانی که نارنیا را خوانده اند مانند الندیل پادشاه انسان ها زاپا آخیلوس و دیگر کسانی که خواتده اند یا فیلم ایش را دیده اند هم دعوت می کنم تا بحث های خودشان را بگذارند.

و حالا معرفی غول ها

این غول ها با ترول های تالکین کمی فرق دارند اما همانند آن ها بی خرد و بعضی اوقات خطرتاک اتد.

غول های بد هم وحود دارند مثا وقتی پیتر شاه نی شود با غول های شمالی می جنگد و این جنگ و درگیری تا زمانی که شاهزاده کاسپین که کاسپین دهم است(البته تلفظ درستش کاسپی است) غول های شمالی را شکست می دهد. یا زمانی که جیل یوستاس و پادل گلوم از دارفنگ می گذرند از دست غول هایی که قصد خوردنشان را دارند فرار می کنند.

البته غول های خوب مانند رامبل بافین هم وجود دارد.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
زاپا

تَش:

تش موجودی است با پیکری ترسناک و مهیب بسیار بزرگ تر از یک انسان است و سرش چون کرکس است و چهار دست و بازو دارد، چشمانش برق میزند و هنگام سخن گفتن صدایی شبیه به غارغار از منقارش بیرون می آید. هفت پر بلند که همچون تاجی هستند از سرش هویدا میباشند و هر یک از پاهایش چهار انگشت پنجه مانند دارد، دستانی لاغر اما نیرومند تر از هر دستی در نارنیا دارد( طبعا به استثنای اصلان بزرگ)

این موجود تعلقی به خود نارنیا ندارد ولی توسط کالرمنی ها به عنوان خدا پرستش میشود و کالرمنی ها معبد هایی برای پرستش او ساخته اند و نام شهر پایتخت کالرمن هم به افتخار خدایشان تَشبان نامگذاری شده بود. تَش در آثار لویس تا حدودی نماد اهریمن بزرگ است که تنها دردو  کتاب از هفت کتاب نارنیا به آن اشاره شده است ( کتاب اسب و پسرک او و کتاب آخرین نبرد )، در مورد اینکه تَش در کجا زندگی میکند لویس اطلاع دقیقی نمیدهد اما واضح است که در نارنیا نیست اما به اختیار خودش و یا به خواهش پیروانش طی مراسم خاصی قادر است که به نارنیا بیاید چنان چه در کتاب آخرین نبرد یکی از سرداران کالرمنی که به آن ها ترکان میگویند با مراسم خاصی تَش را احضار میکند.

 در میان نارنیایی ها شایع بود که تَش در آخرالزمان همه دنیاها با اصلان خواهد جنگید و سرانجام مغلوب خواهد شد. ( توجه : در کتاب آخرین نبرد دنیای شناخته نارنیا از میان میرود اما این فقط آخرالزمان نارنیا است و در برخی جاها اشاره شده است که یک آخرالزمان برای همه دنیاها هم در کار خواهد بود و فقط سرزمین اصلان باقی خواهد ماند .)

در پایان تصویری از تَش به شما دوستان تقدیم میگردد:

 

post-4257-0-35890400-1442132995_thumb.jp

ویرایش شده در توسط زاپا

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
لیدی گالادریل

پس اون بزه (آقای تاملوس) جزو کدوم موجوداته؟؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
الندیل پادشاه انسان ها

 

در در 4/7/2016 at 0:20 AM، Galadriel18 گفته است :

پس اون بزه (آقای تاملوس) جزو کدوم موجوداته؟؟

سلام  

عضویتتون در سایت بزرگ آردا رو تبریک عرض می کنم.آقای تامنس که در نارنیا یکی از شخصیتهای کلیدی داستان هست یک فاون(faun) هست .که در اساطیر یونان باستان موجوداتی با نیم تنه بز وانسان بودند.

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
فین رود فلاگوند

با عرض اجازت

سنتورها

بالا تنه شان انسان و پایین تنه آن ها اسب است. آن ها خردمند و دانا هستند. در تیراندازی و طبابت ماهر اند مانند رونیت مشاور دلاور و اصیل تیریان شاه که ستاره شناسی مطالعه می کند و دو سنتوری که به جیل و یوستوس برای برگشتن به کایر پاراول پس از یافتن شاهزاده ریلیان سواری می دهند:

"سنتور ها به شیوه جدی و با حالتی متین و بسیار مودب هنگامی که از میان جنگل های نارنیا به تاخت می گذشتند، بی آنکه سرشان را برگردانند با بچه ها حرف می زدند و آن ها را از خواص علف ها و ریشه ها و تاثیر سیاره ها و نه اسم اصلان و معنی آن ها و این جور چیز ها آگاه می کردند."

منابع:

کتاب نارنیا صندلی نقره ای و کتاب گنجینه ی نارنیا

آن ها از جهاتی به الف های سرزمین میانه شباهت دارند.

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

×
×
  • جدید...